Doktorgrad i egenkapital og innovation inden for uddannelse
Universidade Santiago de Compostela
Nøgleinformation
Campus placering
Santiago de Compostela, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish, Galicisk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 200 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Oct 2024
Introduktion
Hovedformålet med dette ph.d.-program er forskning og innovation inden for de socio-uddannelsesmæssige programmer, aktioner, ressourcer og politikker, der er nødvendige for at opnå retfærdighed i uddannelse.
forskningsområder
- Socialpædagogiske inklusions- og eksklusionsprocesser
- Innovation for uddannelsesmæssig lighed
Galleri
Ideelle studerende
a) Studerende, der har taget og bestået følgende kandidatgrader undervist af de pædagogiske fakulteter og fakulteter for læreruddannelse på de fem deltagende universiteter. Blandt dem skal nogle kandidatgrader afsluttes med supplerende træning i pædagogisk forskningsmetodologi.
- Master i innovation, vejledning og uddannelsesevaluering fra University of A Coruña (Uddannelse supplerer: Nej)
- Kandidatgrad i ESO undervisning, baccalaureate, erhvervsuddannelse og sprogundervisning fra University of A Coruña (Uddannelse supplerer: Ja)
- Kandidatgrad i forskning og innovation i uddannelsessammenhænge fra University of Cantabria (Uddannelsestillæg: Nej)
- Master's Degree in Secondary Education Teacher Training fra University of Cantabria (Uddannelse supplerer: Ja)
- Kandidatgrad i socio-pædagogisk intervention og forskning fra University of Oviedo (uddannelsestilskud: Nej)
- Kandidatgrad for lærere i obligatorisk sekundær uddannelse, baccalaureate, erhvervsuddannelse fra University of Oviedo (Uddannelse supplerer: Ja)
- Kandidatgrad for lærere i obligatoriske ungdomsuddannelser, baccalaureate, erhvervsuddannelse fra University of Vigo (Uddannelse supplerer: Ja)
- Kandidatgrad i uddannelse, køn og ligestilling fra University of Santiago de Compostela (uddannelsestilskud: Nej)
- Kandidatgrad i træningsprocesser fra University of Santiago de Compostela (Uddannelse supplerer: Nej)
- Kandidatgrad i forskning i uddannelse, kulturel mangfoldighed og samfundsudvikling fra University of Santiago de Compostela (uddannelsestillæg: Nej)
- Kandidatgrad i ledelse af pædagogiske aktiviteter i naturen fra University of Santiago de Compostela (uddannelsestilskud: Nej)
- Kandidatgrad i undervisning i obligatorisk sekundær uddannelse, baccalaureate, erhvervsuddannelse og sprogundervisning fra University of Santiago de Compostela (uddannelse supplerer: Ja)
- Kandidatgrad i indlæringsvanskeligheder og kognitive processer fra University of Vigo (Uddannelse supplerer: Nej)
- Kandidatgrad i psykosocial-pædagogisk forskning med unge fra University of Vigo (Uddannelse supplerer: Nej)
- Kandidatgrad i specifikke uddannelsesstøttebehov fra University of Vigo (Uddannelse supplerer: Ja)
- Kandidatgrad i multidisciplinær intervention i mangfoldighed i pædagogiske sammenhænge fra University of Vigo (Uddannelse supplerer: Ja)
- Kandidatgrad for lærere i obligatorisk ungdomsuddannelse, studentereksamen, erhvervsuddannelse og sprogundervisning fra University of Vigo (Uddannelse supplerer: Ja)
b) Ansøgere, der har en officiel kandidatgrad, med fortrinsret til andre kandidatuddannelser knyttet til uddannelsesvidenskab (ud over de i punkt 1 nævnte) frem for kandidatuddannelser inden for andre vidensområder.
c) Ansøgere, der kan bevise, at de har bestået 60 postgraduate ECTS fra en officiel studieplan for spanske universiteter (med fortrinsret til ansøgere, der kommer fra bacheloruddannelser inden for uddannelsesvidenskab, frem for dem, der kommer fra grader fra andre områder af uddannelse). viden).
d) Ansøgere, der attesterer forskningsfærdigheden for en ph.d.-uddannelse i uddannelsesvidenskab reguleret af RD 185/85, og dem, der attesterer, at de er i besiddelse af Diploma of Advanced Studies reguleret af RD 778/98.
e) Ansøgere i besiddelse af en udenlandsk grad svarende til en officiel kandidatgrad inden for uddannelsesvidenskab, der giver dem ret til i oprindelseslandet at få adgang til ph.d.-studier i forskningsfasen (godkendt eller ikke godkendt).
f) Ansøgere til andre kandidatuddannelser, der udvikles i fremtiden, knyttet til området Uddannelsesvidenskab.
Case b, c, d, e og f vil blive analyseret individuelt af Doktorgradens Akademiske Udvalg.
Indlæggelser
Læreplan
uddannelsesaktiviteter
- Deltagelse i konferencer og videnskabelige konferencer med relevans for det uddannelsesvidenskabelige område E3071A01
- Orienteringsdag for nye ph.d.-studerende E3071A02
- Møder med forskere fra E3071A03-programmet
- Interuniversitets videnskabeligt møde for unge forskere i lighed og innovation i uddannelse E3071A04
- Monografiske seminarer om retfærdighed i udviklingen af socio-pædagogiske systemer og aktioner E3071A05
- Forskningsophold E3071A06
Træning supplerer
- Kvalitative metoder i socio-pædagogisk forskning P3091102
- Forskning i evalueringer af programmer og institutioner P3261101
Programresultat
Hovedformålet med dette ph.d.-program er forskning og innovation om de programmer, aktioner, ressourcer og socio-uddannelsespolitikker, der er nødvendige for at opnå lighed i uddannelse. Dette mål er specificeret i følgende mere specifikke mål:
- Uddannelse af fagfolk med speciale i forskning engageret i innovation og lige muligheder i uddannelse. Fagfolk, der er i stand til at forske inden for design, generering, implementering og evaluering af uddannelsesprogrammer og ressourcer, der passer til nuværende kosmopolitiske, åbne og multikulturelle samfund ud fra et retfærdighedsperspektiv.
- Tilegnelse af kompetencer og færdigheder, der gør det muligt for forskere under uddannelse at overføre viden, idet de løser de udfordringer, der er involveret i forskning, innovation og forandringsprocesser med retfærdighed.
- Bidrag og fremme af mobilitet og internationalisering af forskere under uddannelse, der garanterer en uddannelsesproces, der indebærer en klar forpligtelse til kvalitet, lighed og innovation i uddannelsesforskning."