Forskningsgrader (MPhil/PhD) i kreativ kunst
SOAS University of London
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GBP 4.670 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* fuldtidsgebyrer pr. akademisk år: UK/EU £4.670; Oversøisk £20.800. Deltidsgebyrer pr. akademisk år: UK/EU £2.335; Oversøisk £10.400
Introduktion
Fremmødeform: Fuldtid eller deltid
Dette MPhil/PhD Creative Arts-program giver avanceret træning og forskningserfaring på ph.d.-niveau i Creative Arts, bredt forstået til at omfatte en række ekspressive kunster og scenekunst (herunder dans og teater), legemliggjorte traditioner for viden (herunder oratoriske og håndværksmæssige teknikker ), og æstetik. Programmet anerkender, at visse etablerede kulturelle former falder mellem det vestlige akademis konventionelle disciplinære grænser (herunder dansedramaer, dukketeater, mode, parfumeri og digitale kunstværker) og trækker på den kollektive ekspertise hos medlemmer af School of Arts for at skabe en platform for kritisk engagement med disse former.
Medlemmer af School of Arts dækker et bredt geografisk område på tværs af Asien og Mellemøsten, Afrika og diasporiske kulturer. Vi har også ph.d.-studerende, der arbejder på projekter, der falder uden for dette geografiske område, herunder forskning i Europa og Amerika. Personalet har ofte forskningsinteresser i problemstillinger, der krydser regionale grænser; vores afdelingsmedarbejderside har en oversigt over deres interesser, forskningsspecialer og aktiviteter.
Studerende på School of Arts bruger en række forskellige forskningsmetoder, herunder feltarbejde, interview, arkivforskning, optagelse og filmning, performance, transskription og analyse, komposition og kuratoriske projekter. Et centralt træk ved graden i Creatve Arts er mulighederne for praksisforskning, hvor det er relevant. Dette kan omfatte designporteføljer, installationer og ydeevne.
De fleste SOAS forskerstuderende bruger noget tid på at udføre feltarbejde i de områder, hvor deres forskning er omfattet. Gennem SOAS ' forskellige forbindelser med enkeltpersoner og institutioner på universiteterne og regeringerne i Asien og Afrika kan studerende muligvis drage fordel af personlige kontakter og introduktioner.
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Struktur
I første år skal eleverne følge et kursus med forskertræning: kerneforskeruddannelsen deles på tværs af ph.d.-programmer i School of Arts, med tilføjelse af skræddersyet Pathway -specifik træning i den relevante sektion. Creative Arts-studerende vil blive rådet af deres vejledere til at deltage i træningen i den særlige sektion, der er mest relevant for deres træningsbehov.
Derudover kan studerende blive bedt om at tage et eller flere postgraduate kurser (f.eks. teori og metode i etnomusikologi eller teori og metode i kunsthistorie), afhængigt af deres forudgående kvalifikationer og kravene til deres forskningsprojekt.
Studerende forventes også at deltage i afdelingsforskningsseminarer.
Der skal aftales en årlig uddannelsesplan med hovedvejlederen for at sikre, at de studerende har de nødvendige færdigheder til at udføre deres planlagte forskning og producere en afhandling af den krævede akademiske standard.
Forskningsforslag/opgraderingspapir
I semester 3 i år 1 (fuld tid) eller semester 3 eller år 2 (deltid) indsender studerende et forskningsforslag/opgraderingspapir på omkring 12.000 ord, typisk med følgende elementer:
- Forskningsrationale og kontekst for den foreslåede forskning
- Vigtigste forskningsspørgsmål
- Litteraturanmeldelse
- Teoretiske og metodiske rammer & overvejelser
- Foreslåede forskningsmetoder
- Etiske spørgsmål (hvor relevant)
- Arbejdsplan og budget
- Bibliografi
Tilpasninger til et eller flere af disse afsnit, herunder tilføjelser eller sletninger, hvor det er relevant, er mulige efter forudgående aftale mellem den studerende og vejledningsudvalget.
Dette forskningsforslag/opgraderingspapir bedømmes af den studerendes vejledningsudvalg ved en mundtlig prøve (viva voce), der varer op til en time. Forud for viva coce vil den studerende have præsenteret en tidligere version af forskningsforslaget/opgraderingspapiret på et instituttets forskningsseminar, der involverer en 20-minutters mundtlig præsentation, efterfulgt af en diskussion, også åben for andre medarbejdere og studerende.
År 2, 3 og 4
Efter vellykket gennemførelse af viva voce opgraderes de studerende formelt til ph.d. og fortsætter til andet år (fuldtid) eller tredje år (deltid).
Hvis bedømmerne vurderer, at der er mangler i forskningsforslaget/opgraderingspapiret, vil en studerende blive bedt om at revidere det til deres tilfredshed, inden opgraderingen til ph.d.-status kan bekræftes. Studerende må ikke fortsætte til næste år eller til feltarbejde, før opgraderingsprocessen er afsluttet.
Afhandling
Specialet skal være på engelsk, ikke være mere end 100.000 ord, eksklusiv bibliografi og bilag, afspejle den undersøgelse, der er udført, mens en postgraduate forskerstuderende og udgør et tydeligt bidrag til viden om emnet som beskrevet i SOAS Postgraduate Research Degree Regulations.
Aflevering af specialet forventes normalt ved udgangen af det tredje år, men når det er berettiget, kan der aftales op til yderligere tre indskrivningsperioder for at muliggøre færdiggørelsen af opskrivningen af specialet.
Studerende må ikke aflevere deres speciale efter fire års fuldtidsregistrering (syv år for deltid).
Eksamen foretages af mindst to uafhængige eksaminatorer, hvoraf mindst én er ekstern i forhold til SOAS . Prøven består af en bedømmelse af specialet og en viva voce, der dækker specialet og den forskning, der er baseret på.
Studerende, der fuldfører programmet, tildeles en ph.d. i kreativ kunst.
Studerende, der ikke opfylder den nødvendige standard for at opnå en ph.d., kan, hvis de opfylder kravene i SOAS Postgraduate Research Degree Regulations, blive tildelt en MPhil i kreativ kunst.
Vigtig besked:
Oplysningerne på programsiden afspejler den påtænkte programstruktur i forhold til den givne akademiske session
Karrieremuligheder
Beskæftigelse
Studerende på School of Arts udvikler en kritisk og teoretisk informeret tilgang til global kunst og kultur. Ud over interkulturel bevidsthed og praktisk ekspertise får kandidater en bred portefølje af overførbare færdigheder, som er særligt eftertragtede i de kreative og kulturelle industrier.
Nylige kandidater fra School of Arts er blevet ansat af:
- Christie's
- Christine Park Gallery
- Krise
- Design Museum
- Hong Kongs kunstmuseum
- India Foundation for the Arts
- Japansk Galleri
- Museum for østasiatisk kunst
- Musik i arresten
- Nationalgalleriet
- Pan Arts
- Mennesker Projekter Kultur & Forandring
- Roundhouse Trust
- Somerset House Trust
- Songlines Magasinet
- Sotheby's
- South Asian Art UK
- Stratford Circus Arts Center
- Taiwan ambassade
- Alliancen for Global Uddannelse
- Den britiske ambassade
- Koreas Nationalmuseum
- Den Kongelige Samling
- Victoria og Albert Museum
Studenterklæringer
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.