Doktorgrad I Astrofysik

Universidad de La Laguna

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Doktorgrad I Astrofysik

Universidad de La Laguna

Den ph.d.-program i Asrtrofísica er resultatet af en fusion af det tidligere ph.d. i astrofysik og Fysik Ph.d. Program Structure of Matter. Begge ph.d.-programmer har Omtale af Excellence af Ministeriet for Undervisning og Videnskab.

Begrundelse titel

Context Videnskabelige, faglige og sociale Justerer Forslag Titel

Den ph.d.-program i Asrtrofísica præsenterede er resultatet af en fusion af det tidligere ph.d. i astrofysik og Fysik Ph.d. Program Structure of Matter. Begge ph.d.-programmer har Omtale af Excellence af Ministeriet for Undervisning og Videnskab.

Den enorme internationale styrke forskning i astrofysik ved Institut for Astrofysik på De Kanariske Øer i vid udstrækning skyldes forskere, der er blevet uddannet i dette center. Dette har været muligt takket være gennemførelsen af ​​en vellykket ph.d.-program, der har dannet i de seneste år, en immensa andel af spanske astrofysikere.

Astrofysik er en tværfaglig eksperimentel videnskab, der integrerer forskellige områder af fysik med flere forbindelser med matematik, geologi, kemi, biologi, teknologi og Computing. I øjeblikket Astrofysik er blevet en videnskabelig disciplin af stor interesse for det samfund, der støtter forskning som et prioriteret område. Denne interesse afspejler sig også i dagspressen, på konferencer og udstillinger for offentligheden, og også en betydelig efterspørgsel efter akademisk uddannelse af universitetsstuderende.

Astronomi er sandsynligvis den ældste videnskab kendt og praktiseret. Astrofysik, der fremkommer ved anvendelse af fysik til studiet af struktur, sammensætning og udvikling af stjerner, er udviklet i slutningen af ​​det nittende århundrede, og især i hele det tyvende århundrede. Astrofysik direkte relateret materialer har indtastet universiteter i de seneste 40 år, afregning solidt i læseplanen, og som har en ekstraordinær accept blandt studerende på eksperimentelle videnskaber, dybest set.

På den anden side, skal du blot gennemgå dagens avis at indse, at astrofysik er i øjeblikket en af ​​de eksperimentelle videnskaber vakt større interesse i vores samfund. Dette skyldes blandt andet, følgende:

  • mange af de spørgsmål, som mennesket beder om arten og oprindelsen inden for rammerne af undersøgelsen af ​​denne videnskab (såsom dem, der vedrører kosmologi, exobiologi, studiet af planetariske klimaer, sorte huller, mørkt stof, astroparticle, etc.),
  • Den seneste teknologiske udvikling og eksperimentelle (rumlige og gigantiske teleskoper, infrarøde observationssatellitter og røntgen nye detektorer, radio interferometri og synlige gravitationsbølge detektorer, supercomputere, osv) er muligt eller vil gøre det muligt i den nærmeste fremtid effektive fremskridt løse de førnævnte enigmas og også
  • er en markant tværfaglig videnskab, der har relationer primært med fysik og matematik, men også kemi, biologi, geologi, teknik, computing, blandt andre.

Denne samfundets interesse gør i øjeblikket en akademisk baggrund i astrofysik anmoder et betydeligt antal studerende (trods det generelle fald af studerende i kvaliteter eksperimentelle videnskaber) og også gør et attraktivt tilbud både til undervisning i folkeskoler og gymnasier for formidling af videnskab til offentligheden.

På den anden side er det en prioriteret foranstaltning astrofysik forskning ikke kun i vores land, men også i landene i Den Europæiske Union (EU) og andre udviklede lande. Selv nationale og overnationale organisationer som NASA (National Aeronautics and Space Administration), ESA (European Space Agency), ESO (European Southern Observatory) og mange andre opretholde videnskabelige programmer, der afsættes til forskning på dette område.

tradition

Den ph.d.-program i Astrofysik ønsker også at drage fordel af den omfattende erfaring med bachelor-og kandidatniveau undervisning og forskning på vores universitet, fremragende infrastruktur eksisterende på De Kanariske Øer og så gunstige akademisk atmosfære allerede oprettet. The Masters i astrofysik og Master i fysik er i øjeblikket undervist på Det Naturvidenskabelige Physical rå kobber: Opbygning af Matter (både med kvalitet Mention: MCD2006-00365 Astrofysik, fysik: Struktur af Matter: MCD2007-00040) og Docorado programmer i astrofysik og fysik: Estructuera af stof (både omtale af Excellence for Ministeriet for uddannelse og videnskab). Begge ph.d.-programmer, for deres fremragende og omfattende tilbud, er blevet en national og international reference.

Institut for Astrofíica (DA) rå kobber har undervist undersøgelser Astrofysik fra 1975 til i dag, først på fakultetet for Kemi og senere i fysik, hvis etablering i rå kobber i 1987 var kimen. Alt dette tidspunkt har vi forsøgt at berige undervisningen med flere samarbejder, først med Institut for Astrof # ica de Canarias (IAC) og for det andet med mange indenlandske og udenlandske institutioner. Det nære forhold mellem DA og IAC har tilladt fra begyndelsen en undervisning effektivt samarbejde og forskning, med en række menneskelige og unikke materialer i vores land, til gavn for undervisningen.

Ud over den fortsatte engagement i forskning personale IAC lærerne arbejder, DA artikulerer den pædagogiske organisation med speciale i astrofysik, og moderne pædagogiske ressourcer, for eksempel: Computer Center Student (1980) gratis adgang alle dage uge, eksklusivt for Institut for Astrofysik og er kommet til at have 40 arbejdspladser i moderne computere med Linux-operativsystem; a Laboratory Instrumentering og Teknikker Astrophysical eller en automatiseret teleskop praksis installeret i en kuppel på fakultetet, de fleste andre bærbare computere understøtter også departementerne Fundamental and Experimental Physics, Elektronik og systemer (FE), Institut for Fundamental Physics II (FF2) og grundlæggende fysik (FB) tage bibringe undersøgelser grundlæggende fysik siden 1987 udviklet deres undervisning bachelor-og kandidatniveau løbende og artikulere undervisning i grundlæggende fysik af fakultetet for Fysik og definere sammen med dA, begge grader uddøde, som den aktuelle grad af fysik af ULL. Baseret på forskning i grundlæggende fysik, de er flere veludstyrede laboratorier tillade undervisning tilbyder en doktorgrad ekstremt høj kvalitet.

strategi Integration F & U & I Skole Docotorado

The University of La Laguna (ULL), gennem samarbejdsaftale indgået med Institut for Astrofysik på De Kanariske Øer (IAC) i 1993, giver IAC forskning ansvar inden for astrofysik.

I betragtning af det nære forhold mellem postgraduate uddannelse og forskning, ledelse af ph.d.-uddannelsen ULL Astrofysik deles af begge centre. Den ph.d.-program for Astrofysik i rå kobber-IAC har omkring firs forskere med speciale i forskellige områder af astrofysik i stand til direkte afhandling.

Desuden IAC indkalder hvert år kontrakter Astrophysical Resident for doktorafhandlinger i dette ph.d.-program samt et variabelt antal stipendier til specialet i de europæiske lande (Internationale stipendier) og USA (Scholarship på University of Florida).

I øjeblikket er omkring fyrre doktorafhandlinger udviklet samtidigt; læses i gennemsnit ti om året (i Arkiv af afhandlinger, kan de teser siden 2008 høres).

oprettelsen af ​​School of Doctoral og Graduate rå kobber blev godkendt af Styrelsesrådet den 26. september 2013. Det er underforstået, Forskerskolen enhed skabt af et eller flere universiteter og eventuelt samarbejde med andre organisationer, centre, institutioner og enheder med R + D + i, indenlandske eller udenlandske, som er primært beregnet til organisationen inden for sit ph.d.-niveau ledelse i en eller flere grene af viden eller tværfagligt. I tilfælde af vores program Docotorado vi opretholde et tæt samarbejde med forskellige instanser både national og international forskning (se afsnit 1.4) og hovedsagelig med Institut for Astrofysik på De Kanariske Øer.

Forordninger de officielle lære Docotrado offentliggjort i statstidende nr 17 Kanariske Øer 25 januar 2013 i kapitel I, artikel 38 og 39, reglerne i Esculas Ph.d. præsenteres.

Artikel 38.- Forskerskoler

  1. La Laguna Universitet struktur sin ph.d.-uddannelse i et Forskerskolen, i overensstemmelse med bestemmelserne i kongeligt dekret 99/2011, med henblik på at organisere, inden for sit ledelse, undervisning og aktiviteter PhD.
  2. Forskerskolen skal sikre, at udvikler sin egen strategi knyttet til forskningsstrategi for universitetet eller universiteter og i givet fald de offentlige forskningsinstitutioner og andre enheder og institutioner involveret. Det skal også vise tilstrækkelig kapacitet til deres formål sikret ved universiteter og institutioner, som fremmer ledelse.
  3. Skolen vil planlægge den nødvendige forsyning iboende i dannelsen og udviklingen af ​​ph.d.-aktiviteter, der udføres enten af ​​ansatte i universiteter og institutioner, som fremmer godt med hjælp fra eksterne fagfolk, professorer eller forskere besøgende. Under alle omstændigheder bør Forskerskoler sikre lederskab inden for sit felt og tilstrækkelige lærere læger postgraduate og ph.d.-studerende i deres område af viden kritisk masse.
  4. Forskerskolen vil blive organiseret fokusere aktiviteterne på en eller flere specialiserede eller tværfaglige områder. Også, hvis det skønnes hensigtsmæssigt, kan det optage officielle lære Master fundamentalt indhold
  5. videnskabelige og andre åbne forskningsuddannelsesaktiviteter.
  6. Forskerskolen vil have en styringskomité, der skal udføre de funktioner, der vedrører organisering og ledelse af det og vil bestå af, i det mindste, direktør for Skole, koordinatorerne for sine ph.d.-programmer og repræsentanter for associerede virksomheder. Direktøren for Skolen udpeges af rektor, eller ved konsensus af styrende, når en Forskerskolen etableres ved agregaciónde flere universiteter. Det bør være en berømt forsker, der tilhører en af ​​de universiteter eller
  7. fremme institutioner. Denne betingelse skal godkendes af begrundelsen for besiddelse af mindst tre anerkendte perioder med forskningsaktivitet i overensstemmelse med bestemmelserne i kongeligt dekret 1086/1989, den 28. august. I underprogrammet tilfælde, at forskeren indtager en position, der ikke gennemfører de førnævnte evalueringskriterier skal bevise sammenlignelige med de førnævnte fortjenester.
  8. Den ph.d.-skole, du vil have en interne regler, der etablerer blandt andet, rettigheder og pligter ph.d.-kandidater, i overensstemmelse med bestemmelserne i kongeligt dekret 1791/2010 af 30. december, om godkendelse af University Student vedtægter, og vejledere og afhandling direktører, og sammensætningen og funktioner af faglige udvalg i deres programmer, respektere hvad der er anført i disse regler.
  9. Alle medlemmer af personer Forskerskolen skal underskrive deres forpligtelse til overholdelse af kodeks for god praksis vedtaget af skolen.
  10. Hvis det er tilfældet finder det hensigtsmæssigt, kan de skabe andre Forskerskoler i opmærksomhed på samarbejde med andre universiteter, med andre organisationer, centre, institutioner og enheder med R + D + i, offentlige eller private, indenlandske eller udenlandske, såvel som , hvis det skønnes hensigtsmæssigt, for at fremme fælles forvaltning af ph.d.-programmer universitet, der har påtegninger, der ydes af det kompetente ministerium.

Artikel § 39. Uanset nævnt i den foregående artikel, kan universitetet i La Laguna holde andre organisationsstrukturer ph.d.-studier inden for de i de gældende regler, baseret på dens træning strategi på dette område . Under alle omstændigheder, skal registreres i hver ph.d.-program, der er moderselskab krop.

kompetencer

grundlæggende

  • CB11 - Systematisk forståelse af et fagområde og beherskelse af færdigheder og forskningsmetoder relateret til feltet.
  • CB12 - Mulighed for at blive gravide, design eller oprette, gennemføre og vedtage en væsentlig proces med forskning eller skabelse.
  • CB13 - Mulighed for at bidrage til at udvide grænserne for viden gennem original forskning.
  • CB14 - Evne til at udføre kritisk analyse og evaluering og syntese af nye og komplekse ideer.
  • CB15 - Evne til at kommunikere med den akademiske og videnskabelige samfund og samfundet i almindelighed om deres områder af ekspertise på de måder og sprog, der almindeligvis anvendes i det internationale videnskabelige samfund.
  • CB16 - Mulighed for at fremme, inden akademiske og faglige sammenhænge, ​​videnskabelige, teknologiske, sociale, kunstneriske eller kulturelt i et videnbaseret samfund.

Personlige færdigheder og kompetencer

  • CA01 - Navigering vores sammenhænge, ​​hvor der er lidt specifik information.
  • CA02 - Find de centrale spørgsmål, som skal besvares for at løse et komplekst problem.
  • CA03 - At designe, skabe, udvikle og lancere nye og innovative projekter inden for sit viden.
  • CA04 - Arbejde i både udstyr og autonomt i en international eller tværfaglig sammenhæng.
  • CA05 - Integrer viden, håndtere kompleksitet, og formulere domme med begrænsede oplysninger.
  • CA06 - Kritik og forsvar af intellektuelle løsninger.

Uddannelsesaktiviteter

  • IAC Winter School
  • Forelæsninger og seminarer
  • Kongres Studerende for Det Naturvidenskabelige Physical (COEFFI)
  • Ph.d.-studerende Seminarer fysik ved universitetet i La Laguna (SEDFULL)
  • mobilitet

Linjer af efterforskning

  • Linje 1: kosmologi og High Energy Astrophysics
  • Linje 2: exoplaneter og solsystemet
  • Linie 3: Fysisk Solar og Stellar
  • Linie 4: ekstragalaktisk astrofysik og Galactic
  • Linje 5: Opbygning af Matter

adgangskriterier

følgende krav og optagelseskriterier hedder:

Den doktorgrad er åben for ejer og andre universiteter, både spanske og udenlandske under de betingelser, der er angivet i adgangskrav studerende.

For at være optaget studerende skal være i besiddelse af:

  • mindst 300 ECTS-point i hele officielle universitetsstudier, hvoraf mindst 60, vil der være master niveau:
    • i astrofysik
    • eller i eksperimentelle eller tekniske videnskaber. I så fald skal de også have cursados ​​mindst 18 ECTS lærere i astrofysik og mindst 10 forskning indvielse.

For at være i stand til at optage studerende med kandidatgrader i eksperimentelle eller tekniske videnskaber, der ikke har gennemført en Masters i astrofysik, er der en adgang modul bestående af 18 pædagogiske kreditter.

Sagde adgang modul er baseret på de kreditter, der undervises i Masters i astrofysik.

I afsnit 3.3 vil blive beskrevet sådanne træning kosttilskud.

Organ, der står optagelsesprocessen:

Kroppen har ansvaret for optagelsesprocessen er det faglige udvalg af Masters og ph.d. i astrofysik ved University of La Laguna.

Hans composion er som følger:

  • Formand: Direktøren for master: at være professor for Institut for Astrofysik med fuld tid, og potentiel direktør for doktorafhandlinger.
  • Sekretær: En professor i astrofysik eller berømt forsker fra Institut for Astrofysik på De Kanariske Øer
  • Vokal 1: En anden professor i astrofysik, og hvis den tidligere direktør for Akademisk Udvalg for kandidat- og ph.d.-muligt
  • Sang 2: En repræsentant for fakultetets dekan of Physical
  • Vokal 3: En lærer af en af ​​departementerne Physics involveret i forskellige Astrophysics Doktorgrad

Studerende med en deltidsstilling

Vi følger reglerne i rå kobber vedrørende optagelse af deltidsstuderende. Artikel 7 forordninger officielle ph.d. kurser på University of La Laguna offentliggjort i lovtidende De Kanariske Øer nummer 17 fredag ​​den 25. januar 2013 i kapitel II er indsamlet:

Artikel 7 Regime af engagement.

  1. Undersøgelser reguleret i denne regulering kan ske under en fuld tid eller deltid.
  2. Per definition, er det underforstået, at alle studerende, der tilmelder i en officiel ph.d.-program, det vil være fuld tid.
  3. For at kvalificere sig som en ph.d.-studerende under en deltidsstilling,
    Du bliver nødt til at indsende en ansøgning på den måde og inden for de frister
    fastlagt for det, der begrunder den manglende evne til at udføre disse undersøgelser under en fuld tid på grund af arbejde aktivitet, særlige uddannelsesmæssige behov, behov for familiepleje, højtydende sportsfolk eller højt niveau, såvel som dem, der er påtænkt i reglerne for varigheden af ​​den rå kobber eller i givet fald, i forordningerne, der udvikler. Disse anmodninger vil blive løst, før den periode, der er fastsat for optagelse på ph.d.-studier ved det faglige udvalg for den tilsvarende ph.d.-program. På denne resolution, kan forelægges.
  4. Ph.d.-studerende kan søge om et regimeskifte engagement med berettiget begrundelse. Det faglige udvalg for ph.d.-programmet vil udstede officielle rapport herom bemyndigelse eller nægte en sådan ændring. På denne afgørelse kan indgives appel til rektor inden en måned efter anmeldelsen.

Studerende med særlige behov som følge af handicap

Systemer og procedurer for optagelse omfatter, i tilfælde af studerende

med særlige uddannelsesmæssige behov som følge af handicap support og rådgivning, som vil vurdere behovet for eventuelle læseplanerne tilpasninger, skemaer eller alternative undersøgelser.

Akademisk Udvalg af Masters og ph.d. vil være ansvarlig for føring af esudiantes og tildele dem en personlig vejleder til at rådgive dem og hjælpe både de forskellige procedurer og de specifikke behov som følge af deres handicap.

Desuden vil det faglige udvalg vurdere behovet for eventuelle læseplanerne tilpasninger, skemaer eller alternative undersøgelser til at supplere uddannelsen af ​​studerende med handicap.

Maksimalt antal optagne og Baremo Optagelse

Det maksimale antal nye studerende optaget på ph.d.-studiet er 50 elever.

Skal findes mere end 50 ansøgninger om optagelse, der opfyldte kravene til optagelse på følgende skala indkomst hedder:

  1. 5 point for udskrift.
  2. 3 point for en mester i astrofysik.
  3. 2 point for en kandidatgrad i eksperimentelle eller tekniske videnskaber.
  4. Op til 2 point ved andre fortjenester: tilskud, priser, kurser taget, etc.
Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk
  • Spansk


Sidst opdateret November 9, 2017
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2018
Duration
Varighed
Deltid
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Spanien - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Startdato : Sep. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates