Doktorgrad I Den Regionale Udvikling

Universidad de La Laguna

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Doktorgrad I Den Regionale Udvikling

Universidad de La Laguna

Den ph.d.-program i Regional Udvikling foreslåede er et resultat af tilpasning af den nuværende ph.d. i Regional Udvikling, Uddannelse og beskæftigelse, tildelt Kvalitet Omtale ved resolution af 20. oktober 2008 Secretary of State universiteter, for hvilken der tildelt kvalitetscertifikat til ph.d.-studier i de spanske universiteter for det akademiske år 2008-2009.

Begrundelse titel

Program Baggrund

Den ph.d.-program i Regional Udvikling foreslåede er et resultat af tilpasning af den nuværende ph.d. i Regional Udvikling, Uddannelse og beskæftigelse, tildelt Kvalitet Omtale ved resolution af 20. oktober 2008 Secretary of State universiteter, for hvilken der tildelt kvalitetscertifikat til ph.d.-studier i de spanske universiteter for det akademiske år 2008-2009. Til gengæld program for regional udvikling, uddannelse og beskæftigelse skyldes tilpasning af træningsprogrammet, beskæftigelse og regional udvikling med kvalitet Omtale af Ministeriet for Undervisning og Videnskab i indkaldelsen 2004, i henhold til den oprindelige reform af undersøgelser opgradere inden for rammerne af den europæiske konvergens inden for videregående uddannelse, og har sin tilblivelse i de sidste år af 90'erne. Det er på dette tidspunkt, at drage fordel af praktisk erfaring i ph.d.-programmer, læger professorer fra Institut for Økonomi for institutioner, økonomiske statistikker og økonometri ved University of La Laguna udvikle et program, der ville overvinde den opfattelse opstod der, det tidspunkt herskede i ph.d.-programmer, hvilket resulterede i mange af disse udgør en sum af uensartede kurser anført under en generisk titel i stand til at dække de forskellige specialer hver. Således, under hensyntagen til den forskning, der udføres af medlemmer af afdelingen, udformningen af ​​et ph.d.-program til at reagere, på den ene side, er interessen for denne lokale udvikling i ligene af lokalforvaltningsordningen hævet autonomi Canaria og en anden, som igen tager hensyn til nærhed til det afrikanske kontinent og de historiske forbindelser med Central- og Sydamerika.

På det tidspunkt allerede var tilgængelig omfattende litteratur om betydningen af ​​lokal-globale binomial og dens indvirkning på alle aspekter af social praksis, og dermed mulighed for at generere et ph.d.-program, der vil opfylde den lokale interesse er værdsat og desuden dens indhold, vil appellere til studerende fra andre områder. Den sammenløbet mellem linjerne i forskning udviklet af Institut for Økonomi af institutioner, økonomisk statistik og økonometri, lokal interesse og konsekvenserne af den globale, resulterede i et første program, er udviklet i fællesskab med Sociologisk Institut, der fokuserer på problemstillinger uddannelse, beskæftigelse og lokal udvikling. Den indledende samarbejde med Sociologisk Institut tillagt det tværfaglige program, der efterfølgende af metodologiske grunde, er blevet forbedret og styrket. Efterfølgende Institut for Geografi og derefter Institut for forfatningsret og statskundskab blev stiftet, som, selv om de ikke tælle og Sociologisk Institut, både programmet Uddannelse, beskæftigelse og regional udvikling, som den aktuelle Regionalt udviklingsprogram, Uddannelse og beskæftigelse har tilladt de studerende at tilegne sig de færdigheder til at analysere, fra forskellige tilgange, konkrete realiteter og foreslå handlinger eller politik i almindelighed til udviklingen på det subnationale niveau.

Ph.d.-program Uddannelse, beskæftigelse og regional udvikling begyndte at undervise i Venezuela under toårige 1999-2001, under forskellige rammeaftale indgået mellem La Laguna Universitet og flere venezuelanske universiteter (Eksperimentel Universitet Guayana og Universidad de los Andes ).

I 2004 dette program blev præsenteret for indkaldelse af kvalitet Omtale af Ministeriet for Undervisning og Videnskab, indhentning det for toårige 2005-2007 og i december 2006 den udførte revision af ANECA, i hovedkvarteret for University of La Laguna, resulterede i fornyelsen af ​​Quality Award for dette ph.d.-program. Ligeledes det nuværende program Regional Udvikling, Uddannelse og beskæftigelse, resultatet af tilpasningen af ​​uddannelsesprogrammet, beskæftigelse og regional udvikling, også vandt Honorable Mention ved resolution af 20. oktober 2008 Secretary of State for universiteter .

Fra 2008 til 2013 i ph.d.-programmet for uddannelse, beskæftigelse og regional udvikling har forsvaret i alt 18 doktorafhandlinger, at antallet af studerende i det akademiske år 2012/13 55, mens det gennemsnitlige antal elever han indskrevet i programmet i de sidste fem år er 75.

Forholdet af forslaget med situationen for F & U + i-professionel videnskabsmand tematisk rækkevidde sektor.

Den ph.d.-program i Regional Udvikling har foreslået følgende to linjer af forskning:

Linje 1: at regere, Bæredygtighed og territorial udvikling
Linje 2: Tværgående og sektorpolitikker, energi og transport

Vi forstår, at de to linjer af forskningsforslag er kongruente og i overensstemmelse med de retningslinjer og prioriteter for udviklingsstrategier og innovation, der er etableret på europæisk, nationalt og regionalt plan. Således for eksempel, den nationale plan R + D + i 2013-2016 og mere specifikt det statslige program for F & U + i orienteret samfundsmæssige udfordringer, integrerer flere finansieringsmuligheder linjer, der svarer til de mål og linjer forske det foreslåede program.

Desuden er den nuværende syvende rammeprogram (2007-2013) har flere linjer af forskning og finansiering inden for deres specifikke programmer, som har synergi med ph.d.-uddannelsen i Regional Udvikling. Således samarbejdet Programmet fokuserer på at stimulere samarbejde og styrke båndene mellem erhvervslivet og forskningen inden for en tværnational ramme, og omfatter et temaområde til samfundsvidenskaber og humaniora.

På den anden side, Kapacitet programmet tilbyder forskere effektive værktøjer til at styrke kvaliteten og konkurrenceevnen for europæiske forskning ved at fremme investeringer i forskningsinfrastruktur i de mindre succesfulde regioner i dannelsen af ​​regionale poler forskning og forskning til fordel for små og mellemstore virksomheder, som er et vigtigt element i forskningen inden for ph.d.-uddannelsen i Regional Udvikling.

Og endelig, programmet Mennesker mobiliserer betydelige finansielle ressourcer til at forbedre karrieremulighederne for forskere i Europa. Dette program kan være benyttet i forbindelse med programmet at tiltrække kvalitet unge forskere.

Også, siden 2010 EU har arbejdet på at designe en strategi, der bidrager til en løsning på krisen, som omdanne EU til en intelligent, bæredygtig og inklusiv økonomi, der sikrer høj beskæftigelse, produktivitet og samhørighed sociale.

I 2010 offentliggjorde Kommissionen Europa 2020, en strategi for intelligent, bæredygtig og inklusiv vækst (KOM (2010) 2020 endelig) kommunikation. I denne strategi tre prioriteter er gensidigt forstærkende opsamles og definere akserne, som de er nødt til at designe strategier EU-indsats, som er:

  • Intelligent vækst: udvikling af en økonomi baseret på viden og innovation økonomi.
  • Bæredygtig vækst: fremme en økonomi, der gør mere effektiv udnyttelse af ressourcerne, grønnere og mere konkurrencedygtig.
  • inklusiv vækst: fremme en økonomi med høj beskæftigelse, der sikrer social og territorial samhørighed.

Også inden for Europa 2020-strategien fem mål for 2020, som vil vejlede processen og blive omsat til nationale mål: beskæftigelse, forskning og innovation, klimaændringer og energi, uddannelse og bekæmpelse fattigdom.

For at nå disse mål kræver en sammenhængende, koordineret og integreret indsats på forskellige forvaltningsniveauer er givet. Europa-Kommissionen har fastlagt for begge regioner og medlemsstater, forpligtelsen have en strategi for intelligent specialisering at være berettiget til midler

Europæiske samhørighedspolitik for den næste programmeringsperiode 2014-2020. Det vil sige, det afspejler eksistensen af ​​regionale strategier baseret på intelligent specialisering som et element, som gør finansieringen af ​​F & U + i inden for rammerne af den 2014-2020 samhørighed ex betingelser.

Nationale strategier og regional innovation intelligent specialisering (RIS3 strategier) består af integrerede territoriale økonomisk transformation dagsordener. Governance, bæredygtighed og udvikling territoriale og Linie 2: Tværgående og sektorpolitikker Energi i denne henseende, i tabellen spørgsmålene sætte relevante kongruens af forskningsresultaterne linjer af ph.d.-uddannelsen i Regional Udvikling (Linje 1 indsamles og transport) med målene i RIS3 dagsorden:

I juli 2013 fremlagde De Kanariske Øer sin "intelligent specialisering strategi Kanariske Øer 2014-2020", som er beregnet til at lægge grunden til formuleringen, konsensus og udvikle en "intelligent specialisering Strategy" tilpasset til virkeligheden de Kanariske Øer i forbindelse med Europa 2020-strategien.

Ved vurderingen af ​​forholdet mellem de regionale strategiske mål med andre planlægningsdokumenter samhørighedspolitik i EU for perioden 2014-2020, viser analysen en grad af bemærkelsesværdig konsistens og afspejlede dette i den betydning, der ydes regionen til faktorer af konkurrenceevnen, produktiviteten og politikker til at øge vækstpotentialet og styrke partner samhørighed, hvilket gør den regionale udviklingsstrategi konvergere til de samme standarder for viden, innovation og optimering af menneskelig kapital i alle tilfælde.

Det foreslås endvidere, med avanceret uddannelse i forskning, kan ph.d. i Regional Udvikling bidrage til intelligent specialisering af regionerne, så blandt andet, identificere karakteristika og eksklusive aktiver i studiet pågældende område, sine konkurrencemæssige fordele og god regeringsførelse i processen for at gøre det muligt at binde til andelshavere omkring en udviklingsstrategi.

Derfor er udviklingen af ​​undersøgelser, der bidrager til forskningen kvalitet uddannelse inden for regional udvikling er af strategisk interesse for vores region, så avanceret uddannelse af forskere inden for dette område vil bidrage til at skabe en kritisk masse af viden, der tjener til fremme en bæredygtig økonomisk og social udvikling. Det foreslåede program har til formål at opfylde dette sociale behov, som dækker det hul, der i øjeblikket observeret i området for videregående uddannelse i vores region på dette område.

Data fra det statistiske kontor i EU ligger mellem den yderste periferi er mest berørt af problemet med arbejdsløshed. Undtagen Azorerne og Madeira, indspillede de resterende regioner arbejdsløshed langt over gennemsnittet i EU. Faktisk Reunion, De Kanariske Øer, Guadeloupe, Martinique og Guyana er blandt de ti regioner i Den Europæiske Unions højeste arbejdsløshed, Canary besætter førstepladsen i denne placering. Det afspejler den skrøbelighed og sårbarhed af økonomien i randområderne og De Kanariske Øer i særdeleshed.

På De Kanariske Øer, der er EF-region med den højeste arbejdsløshed, at bemærke, at ledigheden i perioden 2007-2011 steget mere end 12 procentpoint. Virkningen af ​​krisen er overstået, så brutal, i realøkonomien i øhavet. I andet kvartal af 2007 er ledigheden på De Kanariske Øer var 9,7 per 100. To og et halvt år havde næsten tredoblet. Denne episode er ikke nyt i den seneste økonomiske historie i øgruppen, selv om det bliver mere virulente, klar symptom på konsumption af de grunde, som indtil i dag har været vedvarende vækst på øerne.

Også en af ​​de mest foruroligende træk ved arbejdsløshed i Spanien og De Kanariske Øer er ungdomsarbejdsløsheden. På landsplan før krisen arbejdsløshed af aktiver mellem 20 og 24 år var det dobbelte af gennemsnittet, og unge under 20 år var mere end tredobbelt. Fra starten af ​​den økonomiske krise disse procenter er steget betydeligt og nåede 2011 på omkring 42 og 60 100 hhv.

I 2012 ungdomsarbejdsløsheden på De Kanariske Øer er over gennemsnittet registreret landsdækkende med næsten 10 procentpoint, og tredobling gennemsnittet i EU-27. en øget forekomst af kønsforskelle på arbejdsmarkedet er også observeret kanariefugl.

Sammenfaldet i de fjernere enklaver med høj arbejdsløshed med fald i niveauet af konvergens er bekymrende. Faktisk er den strukturelle skrøbelighed i den yderste periferi indebærer, at risikoen for divergens er en permanent faktor, som, hvis den ikke vægtet korrekt, kan alvorligt skade princippet om lige muligheder.

Med hensyn til udviklingen af ​​indekset for den regionale konkurrenceevne i Unionen, den yderste periferi situationen ikke er gunstig. Dette indeks indeholder en lang række spørgsmål i relation til konkurrenceevne, innovation, kvalitet af institutioner, infrastruktur (herunder digitale netværk) og mål for sundhed og menneskelig kapital, og vil være et afgørende redskab i at hjælpe EU-regioner at fastsætte passende foranstaltninger for yderligere at øge sine prioriteter konkurrenceevne.

Analyse og forudsigelse af akademiske, sociale og / eller faglige krav såvel nationalt som internationalt

Oplevelsen af ​​både ph.d.-programmet "Uddannelse, beskæftigelse og regional udvikling" som ph.d.-programmet "Regional Udvikling, Uddannelse og beskæftigelse" for det foreslåede program er opfattelsen, at den potentielle efterspørgsel fra studerende kommer hovedsageligt studerende i følgende grad kandidater som potentielle ansøgere af studier:

  • Licenseret / Kandidat: Økonomi; Administration og ledelse; geografi; Sociologi; statskundskab; og lov
  • Diplomaturas / Graduate Business studier; Regnskab og Finans; turisme; og Socialt Arbejde De gennemsnitlige årlige kandidater (2007 / 08-2011 / 12) for samlede vederlag kvalifikationer kandidater var på 776, hvilket svarer til omkring 50% af det årlige gennemsnit af kandidater inden for samfundsvidenskab og lov University of La Laguna i denne periode, og næsten 28% af den gennemsnitlige årlige kandidater af hele La Laguna Universitet i den betragtede periode.

For sin del, de data, der er opnået i en undersøgelse foretaget af dekanen team af fakultetet for Økonomi og Business Studies blandt de studerende i de senere år af Bachelor of Economics og Bachelor of Business Administration til at indsamle oplysninger nyttige for design Graduate programmer, viser, at:

  • Af de studerende, der havde planlagt at afslutte sine universitetsstudier i dette år, mere end 20 100 overvejer studier, mens andelen af ​​studerende, der endnu ikke havde besluttet var 57 100.
  • Studerende, der havde planlagt at afslutte sin eksamen i år og havde besluttet at lave en kandidat, mere end 36 100 de ønskede at studere på universitetet i La Laguna. Og af dem, der afslutter deres studier, men ikke havde besluttet, om de ville udføre studier, omkring 40 100 foretrak at udføre det på University of La Laguna.

Vedrørende det gennemsnitlige antal kandidater i officielle grader af Master of rå kobber i de akademiske år 2007/08 til 2011/12, viser, at mere end 60 100 er officiel Master i området samfundsvidenskab og lov .

I betragtning af den manglende adgang til omfattende data om resultaterne af ph.d.-programmer, og at det foreslåede program er resultatet af den indledende transformation af ph.d.-uddannelsen "Uddannelse, beskæftigelse og regional udvikling" og den aktuelle "Regional Udvikling, Uddannelse og beskæftigelse "adfærd, der er registreret efterspørgslen efter disse ph.d.-programmer er meget nyttigt at estimere den fremtidige efterspørgsel af ph.d.-uddannelsen i Regional Udvikling foreslås. Disse data indsamles aparatado 3.3 og 8.3 heri.

På den anden side, er potentialet for at tiltrække udenlandske studerende er høj. Da den toårige 1999/2001 Forskerskolen Uddannelse, beskæftigelse og regional udvikling blev afholdt i Venezuela i henhold til aftalen indgået mellem La Laguna Universitet og flere venezuelanske universiteter (University Experimental de Guayana (UNEG) og University of Los Andes (ULA ). Det er vigtigt at fastholde denne samarbejdsramme og dens udvidelse i den nye scenarie EØS. Arbejdet i årenes løb, og succesen af ​​programmet har påvirket positivt på den internationale projektion fra University of La Laguna, være interesseret i vores ph.d.-program øvrige universiteter i Sydamerika og kulminerede nye samarbejdsaftaler med Brasilien og Mexico, dengang vi kontaktet flere latinamerikanske universiteter for etablering

samarbejdsaftaler, der indeholder videregående studier (Master og PhD i regional udvikling).

I ph.d.-programmet har vi også haft universitet på det afrikanske kontinent, og i hvert fald inden den nye rolle, som EU tillægger den yderste regionale i sin led i samarbejdet med tredjelande, De Kanariske Øer har et enormt potentiale til at blive ikke blot logistik platform men frem for alt træning platform og dermed bidrage til udviklingen af ​​den nærliggende kontinent i et afgørende område som den regionale udvikling. Avanceret træning, at kandidater kan erhverve disse lande ville sikkert være nyttigt for beslutningsprocessen og udformningen og gennemførelsen af ​​bæredygtige regionale udviklingsprogrammer. Canary er i en meget fordelagtig situation, platform til videreuddannelse af kandidater fra disse lande. I denne forbindelse bemærke samarbejdsaftale med University of Katyavala Bwila (UKB-Angola), og dem under forhandling i andre afrikanske lande.

Studerende med fuldtids- og deltidsansatte

Den ph.d.-program i Regional Udvikling rejser i sit første år af gennemførelsen i alt 20 nye entry steder, med 8 dem til studerende med deltidsstilling.

Program udstationeret School of Doctoral og strategi for F & U + i rå kobber

La Laguna Universitet har godkendt i mødet den 26. september 2013 af dens Styrelsesråd, forordningerne for oprettelsen af ​​Forskerskolen, hvor alle tjenestemænd vil blive integreret ph.d.-programmer. I forordningen er det fastsat, at indtil den effektive skabelse af denne skole, vil programmerne blive tildelt de skoler, der underviser. I tilfældet med det foreslåede program, centrum for udstationering er derfor fakultetet for erhvervsøkonomi.

Det foreslåede program af doktorgrad er ikke (endnu), der er knyttet til en ph.d.-skole, fordi universitetet i La Laguna er godkendt i dets Styrelsesråd af 26. september 2013 forordningerne af Forskerskolen, og dato i dag er det ikke er begyndt sine aktiviteter, så de officielle ph.d.-programmer rå kobber vil forblive midlertidigt knyttet til fakulteterne i underviste eller dem, der har foreslået, som anført i forordningerne lærdomme ph.d.-officerer rå kobber. I vores tilfælde, mellem de officielle ph.d.-studieprogrammer af eksisterende rå kobber er ph.d.-uddannelsen i Regional Udvikling, Uddannelse og beskæftigelse, som

har den kvalitet Omtale ved resolution af 20. oktober 2008 Ministeriet for Universiteter, underviste på fakultetet for Økonomi og er det fundament, som er bygget nærværende forslag.

På den anden side bør vi bemærke, at La Laguna Universitet endnu ikke har en R + D + i specifikke, selv om en strategisk forskning planen, som blev udviklet i 2008, og hvor forskningen er indrammet udviklet i den nuværende officielle ph.d.-program i Regional Udvikling, Uddannelse og beskæftigelse, og regional udvikling af det foreslåede program. Således for eksempel, på side 15 i den strategiske plan er identificeret blandt andet disse to muligheder for at planlægge forskningsaktiviteter rå kobber på området CC sociale og juridiske, der er tæt knyttet til temaet for programmet foreslået ph.d.:

  • krav alternativer til den nuværende udviklingsmodel i den kanariske samfund,
  • stigende initiativer og programmer inden for europæiske rammer for at fremme samarbejdet med Latinamerika og Afrika samt for den yderste periferi.

Også temaet for Regional Udvikling er et tværgående emne i Tricontinental Atlantic Campus,

Campus International Excellence de Canarias (CIS). Det er bemærkelsesværdigt, at de foranstaltninger, der påtænkes i CIS er dem, der vedrører konsolideringen af ​​Unamuno Netværk af universiteterne i den yderste periferi af Den Europæiske Union (RUP), der ledes af de to kanariske offentlige universiteter (University of La Laguna og Las Palmas de Gran Canaria), og medlemmerne direkte involverede ph.d. forskere foreslåede program, der fører forskningsaktiviteter i forbindelse med integrationen af ​​afrikanske universiteter og forskningsprojekter med fokus på spørgsmål af regional udvikling og bæredygtighed. Samtidig bemærker vi, at Det Europæiske Forskningsråd (som er en vigtig strategisk engagement fra University of La Laguna, som det fremgår af det faktum, at have en eksklusiv Vicerrectorado til forvaltning) har fremmet og styrket aftaler og alliancer Program PhD i regional udvikling, uddannelse og beskæftigelse med andre universiteter gennem sin Internationalisering program som en del af nøglen strategi af CIS selv.

Endelig skal det bemærkes, at linjerne er inkluderet i ph.d.-programmet foreslås, er også i overensstemmelse med det fremgår af statens plan for videnskabelig og teknisk forskning og innovation 2013-2016, som inkorporerer temaer vedrørende regional udvikling, der dækker emner relaterede med arbejdskraft økonomi, uddannelse, fysisk planlægning og miljø, blandt andre.

På samme måde forstår vi, at forskning af ph.d.-programmet foreslåede vedrører de prioriteter, der er skitseret i den nyligt godkendte Horisont 2020 (mere specifikt mellem de samfundsmæssige udfordringer, herunder bioøkonomi, tredje, er dedikeret til sikker, ren og effektiv energi, er den femte dedikeret til miljøet, og den sjette, kaldet "Europa i en verden i forandring, rummelige, innovative og reflekterende samfund", hvor spørgsmål vedrørende den økonomiske udvikling er indrammet og sociale, innovation og velfærd), forholdet til dette nye program er sådan, at nogle af de forskere, der fører og deltage i forskningsprogrammet foreslåede ph.d. er, lige nu, forbereder projektforslag, der skal fremlægges i de kommende europæiske opkald.

På det regionale niveau (De Kanariske Øer), De Kanariske Integreret Plan F & U + i 2011-2015, som planlægger kort og mellemlang sigt i forskning, innovation og informationssamfundet, herunder programmer, der sigter mod at øge viden, fremme innovation og forbedre virksomhedernes konkurrenceevne. Således blandt de syv værdier eksplicitte, de første fire er direkte relateret til de materialer, der er udviklet i ph.d.-uddannelsen præsenteres her, såsom:

  • økonomisk konkurrenceevne baseret på viden
  • bæredygtig udvikling
  • kvalitetsjob
  • Træning og tiltrækning af talent

Vi tror derfor, at både Europa (EU), Nacional (Spanien) og regionale (De Kanariske Øer), og selvfølgelig niveauet for hele La Laguna Universitet, understreger strategier og handlinger vedrørende regional udvikling , uddannelse og beskæftigelse fra et tværfagligt perspektiv, der udgør de centrale temaer, der indgår i den nye ph.d.-programmet Regional Udvikling foreslog, og også er også blevet udviklet i ph.d.-programmet i kraft til dato, som det er det grundlag, som dette nye forslag er fremsat.

Indledende sammensætningen af ​​udvalget og Akademisk Udvalg Teknisk

Med henblik på realiseringen af ​​denne rapport, blev en teknisk udvalg for udvikling etableret, og er blevet foreslået på anmodning af den kompetente vicerrectorado, foreløbigt, en akademisk koordinator og en akademisk udvalg, der anmodes om i forundersøgelsen programmet PhD.

Tekniske Udvalg:

  • Ms Carmen Herrera D. Wehbe
  • Ms Flora Mª Pérez Díaz
  • D. Serafin Corral Quintana
  • D. José L. Rivero Ceballos
  • D. Francisco J. Martin Alvarez
  • D. José Adrian Garcia Rojas
  • D. Jesús Hernández Hernández
  • Dekan for Det Naturvidenskabelige erhvervsøkonomiske
  • Kvalitet koordinator for fakultetet for Økonomi

Akademisk koordinator:

  • D. Carlos J. Rodriguez Fuentes

Akademisk Udvalg:

  • Akademisk koordinator for Forskerskolen
  • Dekan for Det Naturvidenskabelige erhvervsøkonomi, eller dennes stedfortræder
  • Sekretær for Akademisk Udvalg af Master i Regional Udvikling
  • 4 Lærere / Forskere fra de to linjer af forskning, der har ph.d.-programmet

Kompetencer

grundlæggende

  • CB11 - Systematisk forståelse af et fagområde og beherskelse af færdigheder og forskningsmetoder relateret til feltet.
  • CB12 - Mulighed for at blive gravide, design eller oprette, gennemføre og vedtage en væsentlig proces med forskning eller skabelse.
  • CB13 - Mulighed for at bidrage til at udvide grænserne for viden gennem original forskning.
  • CB14 - Evne til at udføre kritisk analyse og evaluering og syntese af nye og komplekse ideer.
  • CB15 - Evne til at kommunikere med den akademiske og videnskabelige samfund og samfundet i almindelighed om deres områder af ekspertise på de måder og sprog, der almindeligvis anvendes i det internationale videnskabelige samfund.
  • CB16 - Mulighed for at fremme, inden akademiske og faglige sammenhænge, ​​videnskabelige, teknologiske, sociale, kunstneriske eller kulturelt i et videnbaseret samfund.

Personlige færdigheder og kompetencer

  • CA01 - Navigering vores sammenhænge, ​​hvor der er lidt specifik information.
  • CA02 - Find de centrale spørgsmål, som skal besvares for at løse et komplekst problem.
  • CA03 - At designe, skabe, udvikle og lancere nye og innovative projekter inden for sit viden.
  • CA04 - Arbejde i både udstyr og autonomt i en international eller tværfaglig sammenhæng.
  • CA05 - Integrer viden, håndtere kompleksitet, og formulere domme med begrænsede oplysninger.
  • CA06 - Kritik og forsvar af intellektuelle løsninger.

andre færdigheder

  • CG1 - erhvervelse af yderligere kvalifikationer er ikke forudset

Uddannelsesaktiviteter

  • Deltagelse i workshops og seminarer // eller forskning metoder anvendt på samfundsvidenskab
  • Samarbejde med afholdelse af seminarer, workshops, konferencer mv
  • Seminarer af en lærer og forsker deltager undervist i programmet personale (herunder gæsteprofessorer)
  • Deltagelse i specialiserede konferencer
  • Aktiv deltagelse i seminarer organiseret af det faglige udvalg for ph.d.-programmet
  • Udvikling af en videnskabelig artikel
  • Ophold på F & U (+ i)

Linjer af efterforskning

  • Linje 1: Governance, bæredygtighed og territorial udvikling
  • Linje 2: tværgående og sektorspecifikke politikker, energi og transport

adgangskriterier

For at blive optaget på ph.d.-uddannelsen i Regional Udvikling er nødvendig for at opfylde kravene i generel adgang allerede nævnt i det foregående afsnit.

Med hensyn til adgang til programmet, regulering af officielle ph.d. La Laguna Universitet (Resolution 17. januar, 2013), at akademiske provisioner ph.d.-programmer kan fastsætte yderligere krav og kriterier for udvælgelse og optagelse af de studerende til programmet. Da det foreslåede program ikke indeholder specifikke supplerende adgangskrav eller det faglige udvalg, der respekterer de generelle adgangskrav er skitseret ovenfor, tage i betragtning

-med følgende indicadas- vægte, når evaluering og behandling af ansøgninger om optagelse på ph.d.-uddannelsen:

  • CV kandidaten / a (35%). de aspekter af bachelor og / eller mester besat af ansøgeren, samt formelle kvalifikationer, kurser og uddannelsesaktiviteter modtagne og / eller givne, og andre aktiviteter og fortjenester, der er indeholdt i CV er generelt værdsat af Kommissionen akademisk (med begrundelse) finder mest hensigtsmæssig for udvikling af forskningsaktivitet inden for rammerne af forskningsprogrammet).
  • Scores på graden og / eller master, som har gjort (25%), svarende til 10% niveauet, og de resterende undersøgelser Master 15%.
  • Tidligere forskning uddannelse (kurser af introduktion til forskning og arbejde for at mestre), deltagelse i forskningsprojekter eller kontrakter forskning (10%)
  • Akkreditering af sprogfærdigheder (15%). Det demonstrere et niveau A2 svarer til 5%, og et niveau B1 10%; akkreditering B2 (eller højere) niveau svarer til 15%.
  • erhvervserfaring inden for områder relateret til områder af viden og aktivitetsprogram udvikling og forvaltning af offentlige politikker (15%)

Forordninger officielle ph.d. University of La Laguna, at optagelse på ph.d.-programmer kan omfatte krav om specifikke uddannelse kosttilskud, i overensstemmelse med etablerede profiler optagelse til ph.d.-program. Sådanne kosttilskud

Særlig uddannelse vil, for så vidt angår offentlige gebyrer og tildeling af stipendier og stipendier, overvejelse af ph.d.-uddannelse og udvikling niveau vil ikke tælle med henblik på kredit grænser, der er etableret i det foregående afsnit af adgangskrav.

Til sidst, efter en vurdering af læseplanen for ansøgeren, kan det være nødvendigt at tjene mere specifikke kurser supplerende uddannelse af de discipliner, hvor doktorgraden er indrammet. Så i de tilfælde, hvor det faglige udvalg mener, at forudgående dannelse af den enkelte kandidat er ikke nok eller er ikke egnet til adgang til ph.d.-programmet, kan det kræve specifikke uddannelsesprogrammer kosttilskud er lavet.

Studerende med specifikke mangler ved er forpligtet til at tage yderligere uddannelse. Studerende, der er nødvendige supplerende uddannelse skal underskrive den relevante uddannelse supplerer forslag fra Akademisk Udvalg forud for godkendelse til optagelse på uddannelsen. I dette forslag, vil en bestemmelse som angiver, at ingen forbedring af uddannelse kosttilskud forhindre godkendelse til forsvar af doktorafhandling indgå. Den vogter af studerende skal fremlægge en rapport for det faglige udvalg til at godkende i helt eller delvis at overvinde de førnævnte træning kosttilskud.

Regulering af officielle Grad af doktorgrad fra University of La Laguna, at de systemer og procedurer for optagelse skal omfatte, i tilfælde af elever med særlige uddannelsesmæssige behov som følge af handicap support og rådgivning, som vil vurdere behovet mulige læseplanerne tilpasninger, tidsplaner eller alternative undersøgelser. Optagelse af elever med særlige undervisningsbehov.

Med hensyn til systemer og optagelsesprocedurer tilpasset elever med særlige uddannelsesmæssige behov, vi kan sige, at det rå kobber har tjenester, der understøtter den gruppe af studerende med særlige uddannelsesmæssige behov som følge af deres handicap.

Det vil være reserveret 5 per 100 til rådighed for de studerende steder, der har anerkendt en grad større end eller lig med 33 100 handicap og for studerende med permanente særlige uddannelsesmæssige behov i forbindelse med personlige forhold af handicap i løbet af deres tidligere skolegang har angivne ressourcer og støtte til deres fulde uddannelsesmæssige standarder.

Akademisk Kommissionen vil vurdere de ansøgninger fra studerende med særlige uddannelsesmæssige behov som følge af deres handicap. I de tilfælde vil de blive etableret i optagelsesprocessen, de støttemekanismer nødvendige for den studerende at fuldføre studierne og vil blive drøftet individuelt mulige læseplanerne tilpasninger.

Kommunikationen af ​​stedet givet vil blive anset for foretaget ved offentliggørelse af lister over understøttet på hjemmesiderne for Bureau of Graduate rå kobber, så vil ikke blive sendt skriftlig individualiseret. Dog skal den studerende vælge opløsningen for optagelse på ph.d.-Bureau.

dedikation regime

Den ph.d.-program sigter mod at udvikle ph.d.-studier på deltid. Kriterierne og optagelsesprocedurer for studerende, der vælger denne studium vil være nøjagtig den samme som fuldtidsstuderende. Studerende kan skifte partiel tilstand fuld tid eller omvendt, efter anmodning og godkendelse af Akademisk udvalg af ph.d..

Per definition, er det underforstået, at alle studerende, der tilmelder i en officiel ph.d.-program, det vil være fuld tid.

For at kvalificere sig som en ph.d.-studerende i isolation deltidsstilling, bliver du nødt til at indsende en ansøgning på den måde og inden for de frister, der er fastsat for det, der begrunder den manglende evne til at udføre disse undersøgelser under en fuldtidsansat grunde arbejdskraft aktivitet, særlige uddannelsesbehov, behov familiepleje, højtydende sportsfolk eller højt niveau, såvel som dem, der er omhandlet i reglerne for varigheden af ​​den rå kobber eller i givet fald, i forordningerne, der udvikler.

Disse anmodninger vil blive løst, før den periode, der er fastsat for optagelse på ph.d.-studier ved det faglige udvalg for den tilsvarende ph.d.-program. På denne afgørelse kan indgives appel til rektor inden en måned efter anmeldelsen.

Ph.d.-studerende kan søge om et regimeskifte engagement med berettiget begrundelse. Det faglige udvalg for ph.d.-programmet vil udstede officielle rapport herom bemyndigelse eller nægte en sådan ændring. På denne afgørelse kan indgives appel til rektor inden en måned efter anmeldelsen.

krav permanens

Varigheden af ​​ph.d.-studier vil være højst tre år for de studerende under en fuld tid, sigt at tælle fra den ph.d.-studerende adgang til programmet indtil præsentation af doktorafhandling.

Hvis der efter denne periode på tre år ikke ville have indsendt ansøgning om deponering af specialet, kan den ph.d.-studerende anmode om en forlængelse af denne frist med et år, undtagelsesvis kunne forlænges med yderligere et år, på de betingelser, der har etableret i den tilsvarende ph.d.-program. Den akademiske udvalg vil udstede officielle ph.d.-program i hvert enkelt tilfælde rapport til direktøren for Forskerskolen eller hovedvirksomheden ph.d.-programmet, hvor ansøgeren er tilmeldt, hvilket vil udstede den tilsvarende opløsning. På denne afgørelse kan indgives appel til rektor inden en måned efter anmeldelsen.

For ph.d.-studerende under en deltidsstilling, kan disse undersøgelser har en maksimal varighed på fem år fra optagelse på uddannelsen indtil præsentation af doktorafhandling. I dette tilfælde kan forlængelsen godkendes for yderligere to år. Term også undtagelsesvis kunne udvides med yderligere et år, på de betingelser, der er blevet fastsat i det tilsvarende ph.d.-program. Den ph.d.-studerende skal anmode de tilsvarende eventuelle forlængelser. Det faglige udvalg for ph.d.-programmet vil udstede officielle rapport til direktøren for Forskerskolen eller hovedvirksomheden ph.d.-programmet, hvor du er tilmeldt, til at udstede den tilsvarende opløsning. På denne afgørelse kan indgives appel til rektor inden en måned efter anmeldelsen.

I tilfælde af ph.d.-studerende, der har ændret deres engagement regime i forbindelse med udførelse af deres studier, en faktor 5/3 for passage af en fuldtids engagement oprettelse deltid og 3/5 for deltidsansatte ændringer for at fuldføre, med henblik på computing tid i §§ et og tre i denne artikel.

Med henblik på at beregne de perioder, der er angivet i ovenstående afsnit de syge, graviditet eller andre årsager, som gældende lovgivning, vil ikke blive taget i betragtning.

den ph.d.-studerende kan også anmode midlertidig nedgang i programmet for en periode på højst et år, der kan forlænges til endnu et år. En sådan anmodning skal behandles og begrundes før ansvarlig for programmet akademisk udvalg. Det faglige udvalg for ph.d.-programmet vil udstede officielle rapport til direktøren for Forskerskolen eller hovedvirksomheden ph.d.-programmet, hvor ansøgeren er tilmeldt, hvilket vil udstede den tilsvarende opløsning. På denne afgørelse kan indgives appel til rektor inden en måned efter anmeldelsen.

La Laguna Universitet har også regler permanent karakter, som er tilgængelig på følgende link, og at der i forbindelse med ph.d.-studier kun står følgende (kunst. 2): I tilfælde af ph.d.-studier, skal standarder for præstation og permanens i overensstemmelse med bestemmelserne i de gældende statslige regler, regulatorisk udvikling ved University of La Laguna og i givet fald, som gav nogen forordning at udvikle bestemmelserne i disse forskrifter.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Spansk
  • Engelsk


Sidst opdateret November 9, 2017
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2018
Duration
Varighed
Deltid
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Spanien - Santa Cruz de Tenerife
Startdato: Sep. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Sep. 2018
Spanien - Santa Cruz de Tenerife
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen