Doktorgrad I Kunst Og Humaniora

Universidad de La Laguna

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Doktorgrad I Kunst Og Humaniora

Universidad de La Laguna

Presentación

Den ph.d.-program i Kunst og humaniora rå kobber er en tværfaglig kandidat tilbud rettet mod at uddanne forskere i sprog og kulturstudier. Indebærer departementerne Fine Arts, klassisk filologi, fransk, arabisk og romanske, spansk Filologi, engelsk og tysk filologi og kunsthistorie og Filosofi; og det dækker områderne viden om sprog og arabisk, spansk, fransk, græsk, engelsk, latin og romansk filologi, kulturer og litteratur og musik, kunst og design, produktion, teori og historie.

Denne brede felt af viden er opdelt i to store linjer: Language Studies (Linje 1) og filologiske studier, litterære og kulturelle (linje 2), men der er angivet i en årlig forsyningslinjer vejledes forskning er tilgængelig på websiden program.

Vores grundlæggende mål er at beskytte selvstændigt arbejde af vores studerende i et miljø, krævende og motiverende forskning for at føre til opnåelse af en doktorgrad i et af de områder af ekspertise af vores konkurrence.

Ph.d. i Kunst og humaniora ved rå kobber er et forslag træning kvalitet, tværgående og tværfakultære niveau, karriere-orienterede og forskning rettet mod kandidater i Kunst og humaniora, med følgende mål:

  • At uddanne dygtige fagfolk med doktorgrader i de grundlæggende principper for humanistisk og kunst produktion og søgen efter nye værktøjer til analyse og fortolkning.
  • Træning for brugen af ​​disse teknikker på forskellige områder og beslægtede områder af viden, slutter forsknings- og udviklingsopgaver i offentlige eller private enheder, universiteter eller forskningscentre, der anvendes til kunst og humaniora.
  • Sørg for tilstrækkelig uddannelse i at opnå videnskabelig information gennem tidsskrifter og databaser, samt mundtlig og skriftlig videnskabelig kommunikation, forberedelse til undervisning og videnskabelig offentliggørelse.
  • Træning for udviklingen af ​​en videnskabelig karriere ved at lære den videnskabelige metode, planlægning og gennemførelse af projekter og eksperimenter, fortolkning af resultater og drage konklusioner, som vil udvide viden anvendt kunst og humaniora, der bidrager til løsningen problemer med sociale miljø i denne gren af ​​viden.

Efterspørgslen og social interesse. Integration af den foreslåede strategi FoU + i University.

En af de store sociale udfordringer, der er anerkendt af den spanske strategi for videnskab, teknologi og udvikling, og Horisont 2020 er det fælles EU-programmering Initiative Kulturarv og global forandring: en ny udfordring for Europa.

Under akronym JPI om Kulturarv (JPICH). Fælles programmeringsinitiativ "Kulturarv og global forandring: en ny udfordring for Europa" (JPICH for korte) er et mellemstatsligt initiativ til at fremme et innovativt og forskningssamarbejde, der vil lette og koordinere nationale programmer

forskning, hvilket gør mere effektiv anvendelse af knappe økonomiske ressourcer til at beskytte kulturarven og dens bidrag til den europæiske økonomiske vækst.

Europas kulturarv er rigt og varieret, og er et grundlæggende element i vores individuelle og kollektive identitet. I sine materielle, immaterielle eller digitale former, kulturarv bidrager til samhørigheden i Den Europæiske Union, og spiller en central rolle i udviklingen ved at skabe forbindelser mellem borgerne.

Den fælles programmering initiativ kulturarv skaber en ramme, inden for hvilken medlemsstaterne arbejder sammen for at maksimere og gearing indsats dedikeret til bevarelsen af ​​denne kulturarv forskning.

I den forbindelse JPICH lanceret i 2010 Vision dokument vedrørende en række mål på linje med visionen om Europa 2020-strategien og gennemførelsen af ​​det europæiske forskningsområde.

Strategisk dagsorden JPIHC fire prioriterede forskningsområder:

  • Fremme forskning for at skabe et tænkende samfund i en foranderlig verden.
  • Tilslutning folk med arv og udvikle planer for at gøre det muligt for en bæredygtig forvaltning og bevaring.
  • Opret viden at muliggøre en bedre forståelse af den sammenhæng, hvori den blev dannet, og hvor kulturarven er. Dette er for at fremme innovativ udvikling og til at løse nye tilgange, applikationer og værktøjer, fra kulturarv, skabe merværdi for samfundet.
  • Beskyt vores kulturarv. Undersøge, hvordan vi kan beskytte og fremme forskning, der skal udvikles til at støtte en sådan beskyttelse.

Heraf følger, at det sæt af planlagte ressourcer til forskning i de kommende år har til formål at støtte forskning i kulturarv, både i sin teoretiske dimension og dens anvendelsesmuligheder i relation til bevarelse af kulturarven.

Hertil kommer, at særlige aspekter af De Kanariske Øer, som dets geografiske placering og øsamfund, hjælpe med at definere en særegen kulturel profil som kernen i udvekslinger siden sine første historiske faser. På den ene side, De Kanariske Øer er en knude i trækruter og i den moderne verden har påtaget sig rollen som leder i forskellige konkurrencer for international kultur. Disse karakteristika støtte udviklingen af ​​en ph.d.-program i Kunst og humaniora understøttes af forskning linjer, der integrerer alle facetter af interesse i Cultural Studies. Programmet giver omfattende dækning af ph.d.-uddannelse kandidater inden for Kunst og humaniora vil bidrage til: 1) at fremme beskæftigelsesmulighederne for højt kvalificeret personale i et område af stor social efterspørgsel og teknologisk innovation, 2) faglig udvikling forskere med doktorgrad inden for Kunst og humaniora, 3) læreruddannelse universitetsforskning personale, og 4) dannelsen af ​​forskere førte til den kulturelle industri.

Erfaring med levering af programmer inden for viden

Den ph.d.-program i Kunst og humaniora delvist stammer fra doktorgrader i Fine Arts, Kunsthistorie, Filologi, spansktalende lingvistik spansktalende Litteratur og som konvergerer i den aktuelle titel:

  • Kunst: Koncept, proces og teknikker af billedet (fra 99/01 toårige at toårige 01/03), Theory of Arts (fra 99/01 toårige at toårige 03/05), materialer, teknikker og procedurer i plast og design (fra 02/04 toårige at toårige 03/05), plast skabelse og design (fra 04/06 toårige at toårige 08/10) og fremadrettet tænkning og kunstnerisk kultur (fra toårige 04 / 06 til 08/10 toårige).
  • Kunsthistorie: åbne faser: multikulturelle i kunst og musik (fra 2005-til toårige 08/10).
  • Filologi: Program, hvor kom sammen den tidligere fire Hispanic Lingvistik, Spansk Litteratur, klassisk filologi og arabisk og moderne filologi (Fra 1999-2001 frem til 2011), når den nuværende officielle ph.d.-programmet blev godkendt i Studies filologisk.

Begrundelsen for ph.d.-programmet foreslåede hviler på den lange tradition for disse undersøgelser i distriktet, som er støttet af en række doktorafhandlinger og relevante publikationer, samt antallet af kandidater teknisk personale til stede på arbejdspladsen.

Den videnskabelige interesse for ph.d.-uddannelsen er baseret på det videnskabelige niveau af lærere / forskere i det.

Ph.d.-uddannelsen i Kunst og humaniora kondenserer forskningen inden for områderne viden til stede i District siden dens begyndelse. Af denne grund og på grund af deres specialisering i undersøgelser uløseligt involveret i mobilitets- og internationalisering programmer, der tilbydes til dato har haft en mobilitetsplan garanteret af en række aftaler med europæiske universiteter, samt et tilbud specielt rettet til USA og Canada. Desuden korset og tværfagligt status arbejde inden for humaniora danne en profil, hvor den lange tradition for undersøgelser udgør et vigtigt aktiv for at sikre konkurrencedygtige resultater.

Tilstand værker fremstillet af de forskergrupper programmets er relateret til sektoren for kulturindustrien. Fortrinsvis projiceres, i forlagsbranchen, rådgive om de institutionelle opgaver den kulturelle sektor, herunder spørgsmål om kulturarv og specielt inden for museologi, arkivering

og dokumentation. Det er også forbundet med kunstnerisk produktion, audiovisuelle og litterære frembringelser.

Med hensyn til denne ejendommelighed, forskningsaktiviteten Programmet anerkendes forskere, ph.d.-programmet præsenteres:

  1. Det giver tjenester til SGAI (General Services Research Support), som har vist sig at være et fremragende værktøj til oprettelse og overførsel af resultater til samfundet ud over at støtte forskning i det videnskabelige samfund jobbet.
  2. Det giver patenter, så fordele fra bedre forvaltning af innovation og kan bidrage til dens konsolidering.
  3. Det giver et betydeligt antal forskere til væv kanarisk samfund.
  4. Giver en bred vifte af kandidat. Blandt de mestre, der tilbydes af rå kobber i inden for kunst og humaniora er flere Interkollegiale. Også i den forskning, vi er ved at udvikle der er mange internationale forbindelser.
  5. Tværfaglighed er helt sikkert indbegrebet meget af den forskning, der opnår vigtige succeser inden for Branch Arts and Humanities.
  6. Forskningsprogrammet flow viser et karakteristisk rigdom af profilerede områder af samfundsvidenskab, kunst og humaniora, hvor der er mange forskningsgrupper små og specifikke karakteristika, der bliver vigtige resultater.

Til støtte for denne bane, strategien for F & U + i på University of La Laguna inkluderet i 2014-2020 Strategiplan, fremmer mobilitet og internationalisering, der fokuserer på at fremme aktioner til forbedring af aktiviteterne i Humaniora og Samfundsvidenskab .

La Laguna Universitet har gennemført en undersøgelse, hvis resultater blev udgivet som led i reorganiseringen af ​​forskningen i dens forskellige dimensioner. Det er blevet præsenteret for Senatet fra University of La Laguna til godkendelse på mødet den 25. juni 2014 under navnet Strategiske Forskningsråd Plan 2014/2020. Særlig nævne ham doktorgrad og de planlagte forbedringer i distriktet i dens forskellige dimensioner er foretaget, herunder oprettelse af en forskerskole er i øjeblikket under implementering.

Denne plan omfatter forskellige foranstaltninger med henblik på at overføre forskningsresultater og jobskabelse (det skal bemærkes, at ledigheden på De Kanariske Øer er over 50% blandt unge). Vi mener, at forskningen vil fremstå som et resultat af dette ph.d.-program vil drage fordel af mange af de foranstaltninger, der er skitseret i planen, fordi det vil fremme aspekter, der eksisterer fra udgangspunktet.

  • Aktion 6 i EE1.3 planer om at udvikle forbedringer i forvaltningen af ​​innovation og kan bidrage til dens konsolidering.
  • Forbedring chancerne for forskere i ph.d.-programmer er især under aktion 17 i EE2.4 Line. definere målet om at øge kvaliteten og antallet af ph.d.-programmer, der får omtalen mod excellence, og master kvalitet.
  • Talrige internationale forbindelser er involveret i den forskning, vi er ved at udvikle. Dette vil blive styrket ved Aktion 18, afomentar orienterede akademiske programmer og mellem universiteter tværfaglig, internationalt orienteret.
  • Tværfaglighed er målet for Aktion 19, da det er helt sikkert indbegrebet meget af den forskning, der opnår vigtige succeser inden for Branch Arts and Humanities. Det er defineret med det formål at fremme forskning personale på en integreret og samlet overblik over den forskning karriere, for at det kan håndtere tværfaglige projekter vedrørende store samfundsmæssige udfordringer.
  • Stigningen i kvaliteten af ​​vores resultater takket være Aktion 20, fremmer studiet af processerne i incitamenter til at sikre international omtale af de teser i rå kobber og indføre følgende internationale tendenser validering af doktorafhandlinger, afhængigt af hvert område.
  • Og specielt, Handling 46 omhandler særlige forhold i Rama Humanistiske anerkender, at det specielle ved single-personers hold eller lille størrelse i de områder af viden om vores fag fortjener at blive anerkendt gennem konkrete foranstaltninger for at opfylde deres specifikke krav . Vi er overbeviste om, at netop på grund af muligheden for at tilslutte tværfaglige teams til at integrere større, vil denne tendens stige i de kommende år.

Der henvises til de følgende tabeller

Administrativ ledelse: Graduate School of Doctoral og rå kobber

Programmet vil blive integreret i Forskerskolen, hvis oprettelse blev godkendt af Styrelsesrådet for rå kobber af 26. september 2013. Indtil den træder i funktion, er programmet fagligt udnævne ved Det Naturvidenskabelige filologi og administrativ ledelse vil blive varetaget af Postgraduate Kommissionen.

Akademisk udvalg af ph.d.-uddannelsen i Kunst og humaniora fra University of La Laguna påtage sig de opgaver vejledning til studerende om forskningen til hvilke tilskrive sin afhandling projekt og foreslår i givet fald læseplanerne tilpasninger nødvendigt.

Studerende med fuldtids- og deltidsansatte

I overensstemmelse med bestemmelserne i reglerne for permanens uddannelse forventes det, at studerende med en deltidsstilling kan udgøre op til 40% af studerende.

Studerende med fuld tid engagement: 24

Studerende med en del-tid: Op til 16

Kompetencer

Grundlæggende færdigheder

  • CB11 - Systematisk forståelse af et fagområde og beherskelse af færdigheder og forskningsmetoder relateret til feltet.
  • CB12 - Mulighed for at blive gravide, design eller oprette, gennemføre og vedtage en væsentlig proces med forskning eller skabelse.
  • CB13 - Mulighed for at bidrage til at udvide grænserne for viden gennem original forskning.
  • CB14 - Evne til at udføre kritisk analyse og evaluering og syntese af nye og komplekse ideer.
  • CB15 - Evne til at kommunikere med den akademiske og videnskabelige samfund og samfundet i almindelighed om deres områder af ekspertise på de måder og sprog, der almindeligvis anvendes i det internationale videnskabelige samfund.
  • CB16 - Mulighed for at fremme, inden akademiske og faglige sammenhænge, ​​videnskabelige, teknologiske, sociale, kunstneriske eller kulturelt i et videnbaseret samfund.

Personlige færdigheder og kvalifikationer

  • CA01 - Navigering vores sammenhænge, ​​hvor der er lidt specifik information.
  • CA02 - Find de centrale spørgsmål, som skal besvares for at løse et komplekst problem.
  • CA03 - At designe, skabe, udvikle og lancere nye og innovative projekter inden for sit viden.
  • CA04 - Arbejde i både udstyr og autonomt i en international eller tværfaglig sammenhæng.
  • CA05 - Integrer viden, håndtere kompleksitet, og formulere domme med begrænsede oplysninger.
  • CA06 - Kritik og forsvar af intellektuelle løsninger.

Uddannelsesaktiviteter

  • Workshop teknikker og forskningsmetoder
  • Deltage i seminarer Forskning
  • Bibringe et seminar
  • Bistand til nationale eller internationale konferencer
  • Ophold ved andre forskningscentre (mobilitet)

Linjer af efterforskning

  • Linje 1: filologiske, litterære og kulturelle studier
  • Linje 2: Sproglige Studier

adgangskriterier

adgangskriterier

I overensstemmelse med de regler og forskrifter ph.d., den studerende skal bevise 300 kollegium kreditter, hvoraf 60 vil svare til en kandidatuddannelse. Præformningsindretning forstås fuldstændig og tillade starten af ​​forskningen fase.

Desuden anses det for en forudsætning for realiseringen af ​​ph.d.-studier kendskab til et moderne sprog, engelsk, kreditering et niveau B1, i tillæg til spansk. Især hvis afhandlingen har til formål at gøre nogle sprog eller noget arbejde i et andet sprog end spansk, er instrumental kendskab til sproget er påkrævet.

Officielle forordninger ph.d. kurser ved University of La Laguna (resolution af 17. januar 2013 BOC 17, af 25. januar 2013) bestemmer i den forbindelse:

  1. Commissions akademiske ph.d.-programmer, som er omhandlet i artikel 14 i denne forordning, kan fastsætte yderligere krav og kriterier for udvælgelse og optagelse af studerende til den tilsvarende ph.d.-program.
  2. Optagelse på ph.d.-programmer kan omfatte krav om specifikke uddannelse kosttilskud, i overensstemmelse med etablerede profiler optagelse til ph.d.-program.
  3. Sådanne kosttilskud specifik uddannelse skal, for så vidt angår offentlige gebyrer og tildeling af stipendier og stipendier, overvejelse af uddannelse ph.d.-niveau og dens udvikling vil ikke tælle med henblik på kredit grænser, der er fastsat i artikel 5.2 i denne forordning .
  4. Krav og optagelseskriterier i afsnit en refererer til, samt udformningen af ​​den supplerende uddannelse efter stk to af denne artikel, skal registreres i anmodning hukommelsen verifikation at respektere artikel 35.
  5. Systemer og optagelsesprocedurer bør omfatte, i tilfælde af elever med særlige uddannelsesmæssige behov som følge af handicap support og rådgivning, som vil vurdere behovet for eventuelle læseplanerne tilpasninger, skemaer eller alternative undersøgelser.

kriterier yderligere udvælgelse og optagelse.

Studerende, der opfylder de krav, der er nævnt i forrige afsnit, ønsker at komme ind på ph.d.-programmet skal give med ansøgningen, mindst følgende dokumentation:

  1. legaliseret universitetsuddannelse giver ret til adgang, herunder ækvivalens, hvis nogen (hvis verserende, vil være indtil indsendelse til registreringsprocessen) kopi.
  2. oprindelige certificering eller bekræftet kopi af eksamensbevis mindst B1 niveau i engelsk.
  3. oprindelige certificering eller en bekræftet kopi af de undersøgte i universitetsgrad, der gør det muligt for dem at få adgang til emner, specifikt at nævne navnet, varighed og mærkning af fag og den gennemsnitlige kvalitet af den akademiske rekord.
  4. Curriculum Vitae.
  5. motiveret meddelelsen årsagerne til at anmode om at forfølge ph.d.-programmet og dets interesse eller præference for et program online for at udtrykke sig.

optagelse proces er ansvarlig for orgel og sammensætning

Akademisk Udvalg er ansvarlig for optagelse proces, vurderer præregistreringer indsendt i henhold til de opstillede kriterier. Gennem hjemmesiden af ​​programmet og Postgraduate Kommissionen (eller Forskerskolen under drift), listen over accepterede og ikke-accepterede, med angivelse af årsagerne til den manglende accept og anerkendelse af fuld tid eller deltid for de indskrevne. Optaget studerende skal formalisere deres registrering planmæssigt rå kobber. Ifølge reglerne for officielle ph.d. La Laguna Universitet (BOC af 25. januar 2013), skal det faglige udvalg består af højst syv professorer og / eller forskere involveret i det, herunder den akademiske koordinator der skal fungere som præsident for det samme.

kriterier Merit vurderingskriterier

Registrering ansøgninger vil blive vurderet af det faglige udvalg efter følgende score skala:

  1. Gennemsnit bedømmelse afskrift, herunder kvaliteter af bachelor grader eller bachelor og master (i tilfælde, hvor dette er et krav for at få adgang til programmet): op til 52%.
  2. I betragtning af den mangfoldighed af forskning, tilstrækkeligheden af ​​bachelor og kandidat den specifikke linje af præferentiel undersøgelse af ansøgeren, for så vidt angår indholdet af de officielle master-studier evalueret: op til 13%
  3. Akkreditering af et højere niveau i engelsk end påkrævet for at læse litteratur og forståelse af de uddannelsesaktiviteter for dette sprog: til B2-niveau, maksimalt 5%.
  4. Efter at have haft et samarbejde eller predoctoral tilskud, priser: op til 10%
  5. Ophold på andre forskningscentre eller udenlandske statsborgere; Også opleve i forskningssamarbejde (deltagelse i kollektive artikel, deltagelse i konferencer eller begivenheder i videnskabelig formidling, samarbejde om et forskerhold): op til 10%.
  6. supplerende uddannelse, kandidat eller specialisering i kunst og humaniora til 10%.

Specifikke adgangskrav tests

ikke overvejet.

Systemer og optagelsesprocedurer for elever med særlige uddannelsesmæssige behov som følge af handicap

La Laguna Universitet, gennem Vice President for Student og pleje, der er udviklet siden 1999 et program for studerende med handicap (Paed). Formålet med dette program er at sikre lige muligheder og fremme integrationen af ​​elever med særlige uddannelsesmæssige behov. Den PAED, gennem direkte og personlig opmærksomhed, fremmer beton til den integrerede udvikling af disse studerende i et åbent og tilgængeligt miljø foranstaltninger. Den PAED opretholder en stabil bærende konstruktion ved periodiske opkald. Gennem personlige interviews behovene er kendt og individuelle handleplaner er designet, lærerne om de vanskeligheder, rapporteres og teknisk rådgivning og støtte tilbydes. I øjeblikket er tre programmer, en af ​​støtte til elever med nedsat hørelse (tegnsprog), en anden om transport for studerende med motoriske underskud og andre læringsmiljø tilpasning undervejs. For yderligere information se.

Studerende med deltid engagement. kriterier og procedurer Entré. Forhold, der skal skifte tilstand.

Tager hjem programmer og interesse for programmet for studerende i specialiserede sundhedsvæsen arbejde og uddannelse i betragtning, anslås det, at 30% -40% af de studerende vælger deltidsstilling. Denne præference anføres i ansøgningen om optagelse, eller når indrømmede, i tilfælde nogen af ​​de omstændigheder, der er anført nedenfor, og tillade anerkendelse af denne betingelse, med forbehold af de regler, som rå kobber opholdet:

  1. De arbejder og dokumenter, der beskriver ansættelsesforholdet;
  2. Det er påvirket af et niveau af fysisk eller sensorisk handicap bestemme behovet for at fortsætte på deltid undersøgelser. I dette tilfælde skal du give bevis for graden af ​​deres handicap;
  3. Være at udføre specialiseret sig i dette eller et andet universitet med en del tid, kreditering denne betingelse dokumenteret uddannelse;
  4. Har status som primær omsorgsperson for pårørende eller har børn under tre år, der har ansvaret. Begge betingelser skal dokumenteres akkrediteret af den kompetente myndighed;
  5. At være yderst konkurrencedygtig atlet.
  6. Andre betingelser for familie eller social karakter, der er behørigt begrundet. Anerkendelse af status som studerende med deltidsstilling vil blive revideret og ratificeret årligt. Under alle omstændigheder kan den studerende anmode om en ændring af den måde, engagement under udviklingen af ​​den ph.d.-program. Studerende også under udviklingsprogram, mister den tilstand, som de er tildelt en deltidsstilling, automatisk bliver de studerende på fuld tid.
Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk
  • Spansk


Sidst opdateret November 9, 2017
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2018
Duration
Varighed
Deltid
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Spanien - Santa Cruz de Tenerife
Startdato: Sep. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Sep. 2018
Spanien - Santa Cruz de Tenerife
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen