Doktorgrad I Logik Og Videnskabsteori (mellem Universiteter)

Universidad de La Laguna

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Doktorgrad I Logik Og Videnskabsteori (mellem Universiteter)

Universidad de La Laguna

PD integrationsstrategi forskning og ph.d.-uddannelse af universiteterne: Alle universiteter indgår i sine vedtægter og dens strategiske planer ønsket om at fremme forskning, både grundforskning og anvendt gennem specifikke forskningsprogrammer. Derfor forskeruddannelse og overførsel af viden er grundlaget for hans undervisning og midler til videnskabelige, tekniske og kulturelle udvikling i samfundet. Alt fremme samarbejdet med andre universiteter og videnskabelige og kulturelle institutioner, samt deltagelse i offentlige forskningsplaner.

Således i dokumentet "Strategi for forskning og ph.d.-uddannelse", der blev vedtaget på Styrelsesrådet af 29. februar 2012-efter den regionale strategi for videnskabelig forskning, teknologisk udvikling og innovation (ERIDI) 2007 # 2013- er Han bemærker, at det er grundlæggende opgave for universitetet i Salamanca fremme og koordinering af forskningen. Derfor forskeruddannelse og overførsel af viden er grundlaget for hans undervisning og midler til videnskabelige, tekniske og kulturelle udvikling i samfundet.

The University of Valencia i sin strategiplan 2012-2015, godkendt af Styrelsesrådet den 30. juli 2012, er forpligtet til at tiltrække og udvikle talenter og øge forskning produktivitet og ressourcer til forskning. University of Santiago de Compostela i sin strategiplan, satsning på "Udformning et tilbud specialiseret og konkurrencedygtig akademiker i forhold til nationale og internationale miljø, øge den sociale prestige studier.".

Ph.d. i Logic og Videnskabsteori er en inter-universitetsuddannelse på universitetet i Salamanca og universiteterne i A Coruna, La Laguna, Granada, Santiago de Compostela, Valladolid, og Institut for Filosofi af det Højere Råd for videnskabelig forskning (CSIC) .

En af dens store dyder er det hold af mere end 50 seniorforskere, der omfatter det, meget fremtrædende og meget dedikeret til denne spændende mellem universiteterne projekt.

Hovedformålet er at uddanne højt kvalificerede forskere i logik og argumentation, videnskabsteori, sprogfilosofi og samfundsfag for videnskab og teknologi, i stand til at reagere på stigende sociale krav på dette område. Dvs. tog læger på forskellige områder inden for logik og videnskabsfilosofi og samfundsfag for videnskab og teknologi, der er i stand til at imødekomme den stigende sociale efterspørgsel efter information om videnskabelig-teknologiske systemer, styring og dens indvirkning inden for de forskellige sociale, økonomiske og politiske område. Programmet omfatter også en analyse af forholdet mellem sprog og verden, kognitive modeller og deres anvendelser til kunstig intelligens, samt problemer i forbindelse med kommunikation, talehandlinger og pragmatisk, mening, intentionalitet og teorier om mental repræsentation, informationsteknologi, kunstig intelligens, semantisk web, beregnelighed, etc.

PD integration i et netværk eller en Forskerskolen:

I de forskellige deltagende universiteter der og ph.d. skoler, oprettet eller er i gang i ph.d.-programmet vil blive integreret. Således for eksempel, det officielle Forskerskolen i Logic og Videnskabsteori på USAL integreres i Forskerskolen "studii Salamantini", skabt den 30. november 2011 af Styrelsesrådet for universitetet i Salamanca. I dette dokument Forskerskolen "studii Salamantini" defineres som den enhed skabt af University of Salamanca til at organisere og koordinere aktiviteterne i alle ph.d.-programmer, der fører til erhvervelse af kompetencer og færdigheder, der er nødvendige for at opnå titel læge fra universitetet i Salamanca.

Tidligere erfaringer med universiteterne i PD med lignende egenskaber, og hvis forslaget kommer fra konverteringen af ​​en doktorgrad eller Quality Award eller ikke, hvis du nævner til Excellence:

Årsagen understøtte de forventninger PD henviser til situationen på området for viden om logik og Videnskabsteori, hvorfra foreslås ph.d.: en tradition for anerkendt ekspertise i den spanske universitet, lysreflekser internationalt.

a) universiteter, der udbyder PD akkumulere en hel integriteten af ​​de tematiske områder, der udgør det område, Logic og Videnskabsteori, sammen med dens væsentlige og perspektiver.

b) Den inter-tematisk behandling og metodisk systematiseret aksen for dette sæt er af afgørende betydning overfor grunduddannelsen. Og denne opgave er at anerkende de nominere universiteter den obligatoriske referencepunkter til specialuddannelse i teoretisk og praktisk. Ud fra dette perspektiv, grundlag af potentielle ph.d. foreslåede studerende går langt ud over de buildable krav inden en University (kandidater inden for viden om Kunst og humaniora og andre grader fra andre universiteter, kandidater, der har foretages enten en af ​​mestrene, der giver direkte adgang til det, enten en anden mester til at yde passende uddannelse).

Den foreslåede PD indebærer naturlige transformation af tidligere implanterede undersøgelser, nemlig ph.d.-uddannelsen i Logic og Videnskabsteori, et officielt program, der blev godkendt af både ministeriet for undervisning og videnskab og af de forskellige selvstyrende regioner deltagelse af universiteterne i Salamanca, Valladolid, Santiago de Compostela, en Coruna, La Laguna og Universidad Autónoma i Madrid og Institut for Filosofi af CSIC. Dette program reguleres af kongelig anordning RD1393 / 2007 af 29. oktober, og blev kontrolleret i overensstemmelse med den resolution af 8. oktober 2009, Generalsekretariatet for Koordinering Rådet for Undervisningsministeriet Universitet. Derudover har ph.d.-uddannelsen været at få tildelt Quality Award (2008-09 til 2011-12).

Ud over dette program er det også indarbejdet esudios Program social videnskab og knyttet til Institut for Studier af videnskab og knyttet til Institut for Studier af videnskab og teknologi Teknologi USAL teknologi.

Bekvemmelighed implementering:

a) vil være behov Denne praksis med kandidater og kandidater mester generelt stigende eksperter, forskere og fagfolk, der har dedikeret tid og arbejde metodisk organiseret studiet og uddybning af de spørgsmål og problemer filosofiske engagement i de områder, der er nævnt . I sidste ende denne form for metodisk arbejde og refleksion giver værktøjer til at forstå den situation, der indrammer og former de forskellige fagfolk i vores komplekse, pluralistisk samfund og labyrintiske områder.

b) Programmet vil træne læger på forskellige områder inden for logik og videnskabsteori. Det ønskelige i læger uddannet i disse sager er, at denne uddannelse bidrager til udviklingen af ​​et højt uddannet samfund og vil have højt kvalificerede fagfolk til at designe, analysere, fornuft og løse komplekse problemer på en sofistikeret måde.

Desuden er disse fagfolk er højt kvalificerede til:

  • Konfliktløsning gennem rationel diskussion, for formidling og kulturel kritik.
  • Reagere på den stigende sociale efterspørgsel efter information om drift og struktur af de videnskabelige og teknologiske systemer, deres ledelse og deres indvirkning inden for de forskellige sociale, økonomiske og politiske område.
  • Analysen af ​​forholdet mellem sprog og verden, kognitive modeller og deres anvendelser til kunstig intelligens samt problemer i forbindelse med kommunikation, talehandlinger og pragmatisk, mening, intentionalitet, og teorier om mental repræsentation .
  • Forvaltning af forskellige informationsteknologier og deres formelle udviklingsproblemer: kunstig intelligens, semantiske web, beregnelighed, etc. Også, som for udviklingen af ​​klassiske og ikke-klassiske Logics, dens historie og filosofi.

c) ph.d.-programmet ligeledes imødekommer behovet for de forskellige universiteter, der udbyder komplette sine tilbyde de studerende, der har gennemført en master, ph.d.-uddannelse, der fører til kvalifikation som læge. Desuden sikrer mellem universiteterne programmet, at tilbuddet er foretaget inden for rammerne af et program enhed og tilstrækkelig kritisk masse.

Studerende med fuldtids- og deltidsansatte:

Eksklusiv engagement er normalt udføres for studerende på dette ph.d.-program. Men i betragtning af den type studerende, der kan indskrive sig til venstre åbne mulighed for de studerende, der vælger deltid engagement. Derfor bygger på erfaringerne fra tidligere ph.d.-programmer (studerende, der arbejder som gymnasielærere eller andre job) reserve placerer 6 til studerende med deltid engagement er planlagt.

Kompetencer

grundlæggende

  • CB11 - Systematisk forståelse af et fagområde og beherskelse af færdigheder og forskningsmetoder relateret til feltet.
  • CB12 - Mulighed for at blive gravide, design eller oprette, gennemføre og vedtage en væsentlig proces med forskning eller skabelse.
  • CB13 - Mulighed for at bidrage til at udvide grænserne for viden gennem original forskning.
  • CB14 - Evne til at udføre kritisk analyse og evaluering og syntese af nye og komplekse ideer.
  • CB15 - Evne til at kommunikere med den akademiske og videnskabelige samfund og samfundet i almindelighed om deres områder af ekspertise på de måder og sprog, der almindeligvis anvendes i det internationale videnskabelige samfund.
  • CB16 - Mulighed for at fremme, inden akademiske og faglige sammenhænge, ​​videnskabelige, teknologiske, sociale, kunstneriske eller kulturelt i et videnbaseret samfund.

Personlige færdigheder og kompetencer

  • CA01 - Navigering vores sammenhænge, ​​hvor der er lidt specifik information.
  • CA02 - Find de centrale spørgsmål, som skal besvares for at løse et komplekst problem.
  • CA03 - At designe, skabe, udvikle og lancere nye og innovative projekter inden for sit viden.
  • CA04 - Arbejde i både udstyr og autonomt i en international eller tværfaglig sammenhæng.
  • CA05 - Integrer viden, håndtere kompleksitet, og formulere domme med begrænsede oplysninger.
  • CA06 - Kritik og forsvar af intellektuelle løsninger.

andre færdigheder

  • CM1 - Mulighed for at erhverve avanceret viden inden for argumentation og logik, sprogfilosofi, videnskabsfilosofi og teknologi.
  • CM2 - Evne til at designe et forskningsprojekt med til at analysere og kritisk vurdere tidligere bidrag, og hvor de kan anvende deres viden og metode.
  • CM3 - Evne til at udføre en syntese af nye og komplekse ideer, der producerer en dybere forskning sammenhæng, hvor de arbejder viden.
  • CM4- Mulighed for at udvikle materialer på deres egen forskning og formidle resultaterne.

Uddannelsesaktiviteter

  • forskningsseminarer
  • Møder udstilling af forskningsresultater
  • Metodologiske kurser, specialiserede eller praktiske
  • Bistand til nationale eller internationale konferencer
  • Videnskabelige publikationer
  • Ophold på andre forskningscentre

Linjer af efterforskning

  • Linje 1: Argumentation og Logic
  • Linje 2: Philosophy for Sprog og sind
  • Linie 3: Videnskabsteori
  • Linie 4: samfundsfag for Videnskab og Teknologi

adgangskriterier

Udvælgelse og optagelse. Endpoints og krop til:

Akademisk udvalg af PD, gennem delegeret underudvalg, træffe beslutning om optagelse af hvert af de programmer, kan, hvis den finder det hensigtsmæssigt, at indkalde et interview med kandidaten, hvis samlede vurdering er højst 30% af den samlede vurdering. Resolutionen vil blive meddelt de berørte parter fra den tid, og inden for den tid til rådighed for det enkelte universitet kan tilmelde sig PD.

Kriterierne for vurdering af ansøgninger er:

a) Justering af den påståede grad for indrejse og gennemsnitlig udskrift i titlen på graden (eller grad) og kandidatgrad. Det er underforstået, at vil blive foretrukket studerende fra enten Masters i Logic og Videnskabsteori eller Master i samfundsfag af videnskab og teknologi eller dem, der, er fra andre studier på samme niveau, har gennemført materialer til at lette assimilering af viden og færdigheder, der tilbydes af PD: op til 40 point

b) Erhvervserfaring (udviklet inden for eller uden for universitetet, offentlige eller private institutioner i forbindelse med uddannelse, forskning eller forvaltning): 20 point

c) Udførelsesformer af kurser, deltagelse i konferencer, ophold på andre universiteter mv: op til 20 point

d) dokumenterede engelsk eller andre fremmedsprog Domæne: op til 20 point

Arbejde udført for elever med særlige behov:

Generelt integreret i denne ph.d. universiteter har support til studerende. De har også programmer til integration af mennesker med handicap og anden rådgivning, hvor og tjener mennesker med forskellige handicap.

programmer

  • drue
  • USAL
  • USC
  • UDC
  • University of Valencia
  • ULL

I de tilfælde, hvor der vil blive foretaget passende, individualiserede læseplanerne tilpasninger til hver elev.

Studerende med deltidsstilling:

Ordningen for indvielsen af ​​de studerende til denne PD vil helst fuld tid. Dog vil nogle af de ledige pladser blive besat af de studerende, der tillader dem deltid.

Studerende, der ønsker at fortsætte deres studier i denne PD under en deltidsstilling skal gælde for det faglige udvalg ved indsendelse af ansøgning om optagelse til det eller, når indrømmede, når Concur i dem helst af de omstændigheder, der er fastsat og derefter aktivere anerkendelse som deltidsstuderende.

Blandt andet vil være kriterier for optagelse af deltids-studerende i denne PD på følgende måde:

  1. De arbejder og dokumenter, der beskriver ansættelsesforholdet.
  2. Det er påvirket af en vis bestemme fysiske, sensoriske eller mentale handicap af behovet for at forfølge ph.d.-studier på deltid. I så fald skal den studerende dokumentere anerkendt grad af handicap.
  3. Vær gøre andet dannelsen af ​​specialiseret karakter, i den samme eller et andet universitet, med deltid engagement og bevise tilstanden for at blive optaget eller indskrevet i disse undersøgelser som en deltidsstuderende.
  4. Betragtes som en primær omsorgsperson for pårørende og akkreditere ved at indsende dokumentation og certificering udstedt af den kompetente myndighed for anerkendelse af afhængigheden.
  5. Har børn under 3 år kontor.
  6. At være en atlet høj grad af konkurrence.
  7. Trænings opgaver student repræsentation.
  8. Andre behørigt begrundet (f.eks at blive offer for kønsbestemt vold, terrorisme, osv).

Anerkendelse af denne betingelse skal ratificeres årligt og kraft, indtil afslutningen af ​​ph.d.-studier med præsentation og forsvar af doktorafhandling. Uanset det foregående under udviklingen af ​​PD, kan anmode om ændringer i tilstanden af ​​dedikation til disse undersøgelser, forudsat at følgende omstændigheder:

  • Ph.d.-studerende med deltid engagement i hele PD miste de omstændigheder, som de blev optaget og anerkendt som sådanne automatisk bliver PD studerende, der arbejder på fuld tid. Fra det øjeblik, de har tre år før indgivelsen af ​​ansøgningen om deponering af det doktorafhandling, forudsat at de ikke er gået mere end to år på betingelse deltidsstuderende.
  • Ph.d.-studerende, der har startet ph.d.-studier under en fuldtidsansat se på behovet for at søge om status for deltidsstuderende og møde nogle af kravene Efter ovenstående være tilgængelig fra tildeling af dichacondición til præsentationen af ​​den depositum anmodning fra doktorafhandling af en maksimal tid, der sammen med den allerede forløbne ikke overstiger 5 år.
Denne skole tilbyder programmer i:
  • Spansk
  • Engelsk


Sidst opdateret November 9, 2017
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2018
Duration
Varighed
Deltid
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Spanien - Santa Cruz de Tenerife
Startdato: Sep. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Sep. 2018
Spanien - Santa Cruz de Tenerife
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen