Doktorgrad I Område Og Samfund. Tricontinental Historiske Udvikling I Rummet (Afrika, Amerika Og Europa)

Universidad de La Laguna

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Doktorgrad I Område Og Samfund. Tricontinental Historiske Udvikling I Rummet (Afrika, Amerika Og Europa)

Universidad de La Laguna

PhD i Jord og Samfund. Historiske udvikling af en Tricontinental Space (Afrika, Amerika og Europa) (DOCTESO), er et resultat af synergien af ​​forskere, der arbejder inden for områderne geografi, historie, arkæologi, studiet af religioner og videnskaber sociale, af fakultetet for Geografi og historie ved universitetet i Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC) og University of La Laguna (rå kobber).

Det er et program for tværgående og tværfagligt kald fokuseret på følgende forskningsområder:

  1. espacio.Procesos social organisation anthropization og planlægning.
  2. Frontier samfund. Kolonisering, akkulturation og økonomiske konsekvenser.
  3. Studier af religioner, tro og forestillet sig.
  4. Hukommelse bygning. mundtlige og skriftlige kilder, Arkæologi og Paradigmer historiografiske.

Begrundelse titel

I Fakulteter Geografi og historie ved University of Las Palmas og University of La Laguna, har det gjort stor opbakning til initiativet til at koordinere en inter-universitet ph.d.-program, tilpasset den nye lovgivning. Det er hensigten, at ud over at fortsætte akademisk karriere / studerende bachelor- og master, er at udvikle forskningsaktiviteter, innovation og fremme af talent, ikke kun i skærgården, men i resten af ​​Spanien og Europa, med særlig vægt på den territoriale rammer for Afrika og Latinamerika, som øerne har særlige kulturelle og økonomiske bånd.

Dette program er yderligere beriget af erfaringerne med de forskellige ph.d.-programmer arrangeret af afdelingerne mest direkte relateret til de Fakulteter geografi og historie, nogle af dem allerede tværministerielt. Desuden var der på dette tidspunkt af inkorporering Eshe, har vi et fortilfælde smal universitetscenter samarbejde i figur Fælles Masters arkæologi af rå kobber og ULPGC har tjent os som en laboratorietest i alle former for undervisning handlinger, tilrettelæggelse af udveksling og mentoring af fælles forskningsarbejde.

Dette ph.d.-program er resultatet af synergien af ​​forskere, der arbejder inden for områderne geografi, historie, arkæologi, Religionsstudier og naturlige, kulturelle og sproglige arv. Mange af de projekter, der drev eller de involverede er et eksempel på typiske tværsnit analyse af baggrunden for humaniora og samfundsvidenskab, således at den foreslåede forskning har kvaliteten til at være i stand til at løse problemer og give resultater fra en tværfaglig tilgang i nogle områder af universel anvendelse. Det er grunden til territoriet og Samfund program. Historiske udvikling af en Tricontinental Space (Afrika, Amerika og Europa), DOCTESO, er den ideelle ramme til at strukturere disse udsigter og tiltrække unge talenter, ikke kun fra de to universiteter, der koordinerer, men i hele det store geografiske område, der omfatter dens tricontinental karakter.

Kompetencer

BASIC SKILLS grundlæggende og generelle

  • CB11 - Systematisk forståelse af et fagområde og beherskelse af færdigheder og forskningsmetoder relateret til feltet.
  • CB12 - Mulighed for at blive gravide, design eller oprette, gennemføre og vedtage en væsentlig proces med forskning eller skabelse.
  • CB13 - Mulighed for at bidrage til at udvide grænserne for viden gennem original forskning.
  • CB14 - Evne til at udføre kritisk analyse og evaluering og syntese af nye og komplekse ideer.
  • CB15 - Evne til at kommunikere med den akademiske og videnskabelige samfund og samfundet i almindelighed om deres områder af ekspertise på de måder og sprog, der almindeligvis anvendes i det internationale videnskabelige samfund.
  • CB16 - Mulighed for at fremme, inden akademiske og faglige sammenhænge, ​​videnskabelige, teknologiske, sociale, kunstneriske eller kulturelt i et videnbaseret samfund.

Personlige færdigheder og færdigheder

  • CA01 - Navigering vores sammenhænge, ​​hvor der er lidt specifik information.
  • CA02 - Find de centrale spørgsmål, som skal besvares for at løse et komplekst problem.
  • CA03 - At designe, skabe, udvikle og lancere nye og innovative projekter inden for sit viden.
  • CA04 - Arbejde i både udstyr og autonomt i en international eller tværfaglig sammenhæng.
  • CA05 - Integrer viden, håndtere kompleksitet, og formulere domme med begrænsede oplysninger.
  • CA06 - Kritik og forsvar af intellektuelle løsninger.

Uddannelsesaktiviteter

  • Formidling af forskningen
  • mundtlig kommunikation inden for videnskab
  • Præsentation af et teoretisk aspekt og / eller metodiske afledt afhandlingen i en offentlig sammenhæng (Congress, Seminar, Workshop) har specialiseret sig i en eller flere af forskningen doktorafhandling
  • forskningsseminarer

Linjer af efterforskning

  • Linje 1: Social organisering af rum. Anthropization processer og planlægning. Denne linje ryghvirvel forholdet mellem territorium og befolkninger besætter det fra flere perspektiver. projekter, der påvirker analysen af ​​naturlige landskaber og antropiske i forskellige territoriale og kronologiske sammenhænge, ​​fra oldtid til i dag, fra genopbygningen af ​​gamle landskaber til bymiljøforvaltning og social brug af det offentlige rum er udviklet. Flere af de projekter, der integrerer det har en særlig kald for diakrone analyse af forbindelserne fastlagt i henhold til Atlanterhavet område, i overensstemmelse med det formål at tricontinental programmet.
  • Linje 2: Societies grænse. Kolonisering, akkulturation og økonomiske konsekvenser. Den særlige situation i øgruppen, i en geostrategisk rammerne af stor betydning for forbindelserne mellem Europa, Afrika og Amerika er en analytisk ramme for at forstå de processer, der er resultatet af disse kontakter over tid. Demografiske og genetiske ændringer i populationer, udviklingen af ​​konjunktursvingninger og deres indvirkning på landskabet, politik, ideologi og kultur er væsentlige aspekter der er blevet undersøgt i forskellige tid og rum rammer og er højaktuelt.
  • Linie 3: Undersøgelser af religioner, tro og forestillet sig.
  • Denne linje er orienteret til forskning i religiøse og tro på fortid og nutid mangfoldighed samt studiet af sociale imaginære. Den analytiske tilgang er tværfaglig og omfanget af arbejde omfatter både globale og lokale og transnationale sammenhænge Tricontinental i karakterisere doktorgrad.
  • Linie 4: Bygning Hukommelse. skriftlige kilder, Arkæologi og Paradigmer historiografiske. Denne linje griber tværs i udviklingen af ​​teoretiske og metodiske nødvendige for en korrekt udvikling af ethvert forskningsprojekt baser. Heuristisk udvikling for det enkelte værk enhed magt til at fremme kritisk analyse og forbedre sig i hver af de discipliner, der udvikler metoder. Også den søger at fremhæve arv karakter har deres egne informationskilder, både skriftligt som materialer eller immaterielle.

adgangskriterier

Kroppen ansvarlig for optagelse proces er det faglige udvalg. Det er blevet fastslået, at det faglige udvalg skal bestå af 9 medlemmer. Den / koordinatoren / et ph.d.-program skal være ULPGC a / lærer / en rå kobber overtage opgaverne for en samordning med de andre universiteter. Den kommission udgør mindst en / en repræsentant for hver linje af forskning og vil sikre, at den oprindeligt repræsentation Kommissionen til at sikre en ligelig repræsentation af folk fra de to universiteter, der fremmer programmet, for det bliver respekteret, Det hedder, at der altid skal være et minimum af tre medlemmer fra hvert af universiteterne. Du kan også få op til to personer i almindeligt omdømme inden for nogen af ​​de forskningsresultater linjer uden for ULPGC og rå kobber-programmet.

Kriterierne adgangskort vil blive justeret standard til de i forordning ph.d.-studier ULPGC.

Akademisk udvalg af ph.d.-programmet vil vurdere og prioritere applikationer baseret på følgende kriterier for at vurdere berettigelsen af ​​kandidaterne til den endelige optagelse på uddannelsen:

  1. Adgang grad (vægtet 50%), værdsat som følger: hvis den studerende er i besiddelse af en anbefalet profil, 25 point; hvis relevant ekstra profil 2 vil have 20 point; og det er inkluderet i den ekstra profil 3 vil 15 point.
  2. CV (vægtet 50%)

a) Akademisk rekord (op 10 point): karaktergennemsnit elev / en opnået i bachelor- og kandidatgrad eller tilsvarende, der giver adgang til Ph.D.
b) Andre grader (op til 4 point)
c) Andre faglige og / eller erhvervsmæssige kvalifikationer (11 point): 1. publikationer (op til 5 point), 2. sprogkundskaber eller over niveauet B2 (op til 2 point); 3. Stipendier, udmærkelser (op 2 point); 4 Erhvervserfaring (op til 2 point)

Indkomst skala:

Profil (Vægtning 50%)

  • Hensigtsmæssigheden af ​​akademisk træningsprogram anbefales profil visninger: 25 point.

CV (Vægtning 50%)

a) Akademisk rekord (op 10 point): karaktergennemsnit elev / en opnået i bachelor- og kandidatuddannelse eller equivalenteque giver adgang til ph.d..

b) Andre grader op til 4 point

c) Andre akademiske og / eller faglige kvalifikationer: 1. publikationer (op til 5 point), 2. sprogkundskaber eller over niveauet B2 (op til 2 point); 3. Stipendier og udmærkelser (op 2 point) 4.Experiencia professionelle (op 2 point) til 25 point

Desuden skal alle ansøgere akkreditere et niveau B1 i engelsk.

Studerende med særlige behov som følge af handicap

Hvis en ansøger har et handicap, der kræver særlige betingelser, skal han henvise i ansøgningsskemaet og specificere i detaljer de nøjagtige tilpasningsforanstaltninger brug. I så fald skal du indsende en lægeerklæring om typen og graden af ​​funktionel tab på tidspunktet for indskrivning ,. Kriterierne for elever med særlige behov som følge af handicap valg er de samme som for andre studerende. Det faglige udvalg vil vurdere i dette tilfælde behovet for eventuelle læseplanerne tilpasninger.

Tilmelding på fuld tid og deltid

Det forventes en årlig tilførsel på 15 personer, herunder studerende, der arbejder fuld og deltid. Ud af de 15 ledige på hvert kursus steder, kan højst 10 være beregnet til studerende med deltidsstilling. Positionerne tilbydes af ULL vil være 7 og ULPGC 8, hvoraf mindst 2 del tid i La Laguna og 3 i Las Palmas, op til højst 10 etableret, vil justering gå hvert enkelt tilfælde afhængig af udvælgelsesprocessen, som er ansvarlig for det faglige udvalg for programmet.

Den ph.d.-studerende kan tilmelde fuld tid eller deltid. For sidstnævnte tilstand er forudsætning deltid ph.d.-studerende tildeles, hvis det er relevant, af Akademisk udvalg af ph.d.. Denne betingelse skal indhentes fra det faglige udvalg, der giver dokumentation. Ph.d.-studerende status deltid vil blive betragtet grund til karakter arbejde, familie eller personale. De grunde, der vedrører beskæftigelse situationer omfatter fortrinsvis fast eller stabil natur, langtidskontrakter over tid eller andre situationer at overveje det faglige udvalg. Årsagerne til familie eller personlig karakter omfatter blandt andre situationer, afhængighed, pleje af ældre eller handicappede børn og familier med børn i skolealderen og kønsbaseret vold situationer. Studerende med en grad af handicap på 33%, hvis der anmodes om og begrundet dokumentarfilm Academic udvalg.

kan blive anmodet om tilstandsændring tilmelding perioder fælles licens, betinget af en positiv rapport fra det faglige udvalg.

Når den årlige undervisning, kan der ikke foretages ændringer i ordningen for engagement i det akademiske år, medmindre sammenfald med alvorlige omstændigheder skal evalueres af Akademisk Udvalg. De årsager, der kan hævdes i ansøgningen, blandt andre, er: arbejdsaktivitet, særlige uddannelsesbehov, familie plejebehov, højtydende sportsfolk og økonomiske situation i husstanden.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Spansk
  • Engelsk


Sidst opdateret November 9, 2017
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2018
Duration
Varighed
Deltid
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Spanien - Santa Cruz de Tenerife
Startdato: Sep. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Sep. 2018
Spanien - Santa Cruz de Tenerife
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen