Doktorgrad i pædagogisk forskning

Universidad Autonoma de Aguascalientes

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Doktorgrad i pædagogisk forskning

Universidad Autonoma de Aguascalientes

Doktorgrad i Uddannelsesforskning tilbyder tre linjer af generering og anvendelse af viden (LAGC):

  • Linje Pædagogisk Evaluering i grunduddannelsen.
  • Institutioner og aktører linjer af Mellemøsten og videregående uddannelse.
  • Linje grundlæggende intellektuelle og faglige kompetencer indenfor medier og videregående uddannelse.

Som en del af disse linjer af forskning ph.d.-studerende udvikler originale forskningsprojekter, som repræsenterer bidrag til øget viden og / eller forståelse af relevante pædagogiske problemer. Dette, fra en avanceret og kritisk forståelse af tilblivelsen, struktur og problemer, der er involveret i udviklingen af ​​det nationale uddannelsessystem og uddannelsespolitik i Mexico i sig selv og i international sammenhæng.

Generelt mål

Doktorgrad i Uddannelsesforskning danner højt niveau specialister med færdigheder til at designe og gennemføre originale forskningsprojekter, der involverer nye former for forståelse af pædagogiske problemstillinger og bidrage til både viden om uddannelse og uddannelsessystemer som en løsning deres problemer og forbedre deres kvalitet; ovenstående i de prioriterede områder for pædagogisk udvikling, at programmet giver, og for at tjene dem på lokalt, regionalt og nationalt plan, i en globaliseret kontekst.

Specifikke mål

Doktorgrad i Educational Research vil tilskynde sine studerende:

  • Identificere og vælge relevante problemstillinger fra en kritisk vurdering af det nationale uddannelsessystem.
  • Integration en solid teoretisk perspektiv i at forklare pædagogiske problemstillinger, baseret på deres viden om de vigtigste discipliner, der studerer uddannelse og dets bidrag til forståelsen af ​​pædagogiske fænomener.
  • Kan anvende konsekvent den vigtigste metodiske og tekniske område af pædagogiske forskningstraditioner og værdsætte de elementer, de bidrager til udviklingen af ​​forskning og ledelse.
  • Integrer effektivt de teoretiske dimensioner og egen empirisk videnskabeligt arbejde, og brug af begrundet metodisk og bedre egnet til forskningsaktiviteten tekniske tilgange til at udføre, hvorved der dannes som uafhængige forskere, og kan også bidrage til beslutningsprocessen relevante.
  • Udvikle en positiv holdning til uddannelse, studere og fremme deres forbedring med støtte systematisk viden, der skabes gennem forskning processer.

ph.d.-profil

Kandidater fra ph.d. i Educational Research bør være i stand til at designe og udføre -Individuel eller kollektivt, men altid med et personligt bidrag destacada- originale forskningsprojekter, der repræsenterer bidrag til øget viden og / eller forståelse af pædagogiske problemstillinger relevante . Forskellen mellem kandidater af ph.d. og master er netop evnen af ​​uafhængige højtstående arbejde, fordelt på følgende funktioner:

Kandidater fra ph.d. i Educational Research kan vise, at erhvervet og mestrer en krop af viden, færdigheder og holdninger i overensstemmelse med den mission, vision og målsætninger for programmet. Funktionerne i graduate profil er som følger:

viden:

  • avanceret og kritisk forståelse af tilblivelsen, struktur og problemer involveret i udviklingen af ​​det nationale uddannelsessystem og uddannelsespolitik i Mexico i sig selv og i international sammenhæng.
  • Forvaltning af opløsningsmidler erkendelsesteoretiske fundament af videnskabelig viden og de vigtigste tilgange til pædagogisk forskning i almindelighed og i særdeleshed.
  • avanceret beherskelse af state of the art og aktuelle diskussioner af teoretisk viden, metodisk og teknisk forskning emnet for hans afhandling arbejde.
  • opløsningsmiddel håndtering af en lang række teknikker til opnåelse af, systematisering og analyse.

færdigheder:

  • Avanceret evne til at identificere relevante problemstillinger i pædagogisk forskning.
  • Avanceret evne til at designe originale forskningsprojekter, anvende den videnskabelige perspektiv i planlægningen og teste hypoteser eller formodninger.
  • Avanceret evne til at søge, analysere og systematisere relevant litteratur.
  • evne til at bruge avancerede teknikker til at indhente oplysninger.
  • Avanceret bearbejdelighed, systematisering og analyse af empiriske data under forskellige metodiske tilgange.
  • Høj kompetence til at udarbejde forskningsrapporter og tekster, der er nødvendige for at blive accepteret i akademiske udgivelse funktioner.
  • kompleks færdighed for refleksion, analyse og kritisk tænkning.
  • Evne til at udtrykke komplekse ideer mundtligt og skriftligt.

holdninger:

  • Engagement i undersøgelse og analyse af de behov, som uddannelsessystemerne og villighed udvikling til at bidrage til din tilfredshed.
  • Åbenhed og tolerance over for forskellige opfattelser af pædagogisk fænomen og til andre end deres egen erkendelsesmæssige, teoretiske og metodiske tilgange.
  • Åbning til kollaborativ og tværfaglige teams arbejde.
  • Forståelse af forskningens rolle for at forstå pædagogisk virkelighed og dens forhold til forslaget af alternative løsninger samt beslutningstagning og dens aktører.
  • kritisk syn på sig selv og andre akademisk arbejde og anerkendelse af den rolle, dialog til at åbne og undersøge alternativer.

værdier:

  • Genhævdelse af etiske principper og navnlig intellektuel ærlighed, socialt ansvar, respekt for de involverede i forskning, pluralisme og tolerance fag.

Krav til graden

1. Under mindst én voldgiftsbeslutning produkt diffunderer afhandling resultater (offentliggjort eller positiv udtalelse), fortrinsvis i samarbejde med vejleder.

2. Akkreditere præ ph.d. undersøgelse, hvis formål er at kontrollere kvaliteten af ​​afhandlingen arbejde, så det kan forsvares offentligt. Når den studerende har dækket alle fag og læseplaner aktiviteter bør gøres, har et endeligt udkast af arbejdet (produkt VI semester) og har opnået et minimum gennemsnit på otte (8) i løbet af deres studier. Til dette, vil Akademisk Råd udpeger et udvalg af fem medlemmer: tre medlemmer af overvågningsudvalget, og to akademikere (mindst én uden for ULA). Resultatet kan være:

  • Krediteret: vil fortsætte med at udskrive afhandlingen til eksamen klasse. bekræftende afstemning af de fem medlemmer af udvalget vil være påkrævet.
  • Krediteret med anbefalinger: Den studerende skal løse de spørgsmål og foretage de nødvendige korrektioner i specificerede tidsperiode.
  • Ukrediteret: Den studerende vil deltage anbefalinger til at forbedre deres arbejde og kan generobre eksamen. Året vil være begrænset forordning.

3. Udfør testen klasse, der består af den offentlige forsvar af afhandlingen i overensstemmelse med reglerne i ULA.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Spansk
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Juli 2019
Duration
Varighed
3 år
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Mexico - Aguascalientes, Aguascalientes
Startdato : Juli 2019
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Juli 2019
Mexico - Aguascalientes, Aguascalientes
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen