Doktorgrad I Pædagogisk Innovation (dee)

Tecnológico de Monterrey

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Doktorgrad I Pædagogisk Innovation (dee)

Tecnológico de Monterrey

beskrivelse

Programmet PhD i Pædagogisk Innovation Det sigter mod at uddanne forskere i stand til at bringe ny viden til at bidrage til at fremme deres disciplin og er genstand for offentliggørelse, overførsel og anvendelse. I denne ånd, er programmet blevet designet til at uddanne folk i stand til at designe, implementere og evaluere pædagogiske løsninger på komplekse problemer i landet og det moderne samfund.

Programmet har fire forskningsprojekter for klassificering både lærere og elever: pædagogisk psykologi undersøgelser, undersøgelser af udvikling og brug af teknologi, kulturstudier og disciplinære undersøgelser.

Det er et program, der kræver de studerende at studere på fuld tid tilgængelighed, ligge i byområdet Monterey i løbet af sine ph.d.-studier og gennemføre fagligt ophold i Mexico eller i udlandet med et universitet, som Tecnologico har en aftale. Det varer otte semestre eller mindre, afhængig af tidligere undersøgelser med dem, der tæller ansøgeren.

obj

Kurset formål

Ph.d.-uddannelsen i pædagogisk innovation overordnede mål er at uddanne forskere i stand til at bidrage med ny viden inden for områderne uddannelse; og design, implementering og evaluering af pædagogiske løsninger på komplekse problemer i landet og det moderne samfund.

jeg ditigido

Rettet til

Ph.d. i pædagogisk Innovation er rettet mod:

  • Akademisk postgraduate interesseret i en karriere som forskere inden for en offentlig eller privat institution for videregående uddannelse og / eller forskningscentre på uddannelse eller andre sociale videnskaber
  • pædagogiske administratorer på højere læreanstalter interesseret i at gøre det administrative karriere i institutioner, der kræver en afsluttet ph.d. dens ledere.
  • På det tidspunkt, og mindst i den nærmeste fremtid (de næste 50 år), er antallet af lærere med doktorgrader i uddannelse får brug for Mexico og andre latinamerikanske lande blot for at sikre et minimum akkreditering af institutioner, der tilbyder kandidatuddannelser i uddannelse er sådan, at efterspørgslen overstiger udbuddet mere end 15 gange. Hvis alle nuværende ph.d.-programmer inden for uddannelse i Mexico acceptere studerende på fuld kapacitet, ville det ikke være opnået mødes institutionelle krav i fakulteter i landet for læger under uddannelse i løbet af de næste 25 år. Underskuddet for læger under uddannelse er endnu større i Latinamerika.

Det forventes, at de involverede i programmet vil have følgende attributter:

  • Villighed til at studere på fuld tid i programmet (dette indebærer at tage mindst 36 semester enheder).
  • Tilgængelighed for indgivelse i byområdet Monterey under ph.d.-studier.
  • intellektuel nysgerrighed om uddannelsesspørgsmål, der vil føre til at gennemføre systematiske forespørgsel processer og generere ny viden.
  • kritisk og kreativ tænkning om emner af uddannelse, der vil føre til at gøre innovationsprocesser og løbende forbedringer.
  • Jeg ønsker at fungere som forandringsagent i den arbejdsplads, hvor du vil udvikle professionelt.
  • Interessen for at udføre sin doktorafhandling i nogen af ​​de nuværende forskning, der giver programmet.
  • Kompetencer af mundtlig og skriftlig kommunikation i både spansk og engelsk, er tilstrækkeligt til at forstå og producere akademiske oplysninger på dette sprog.
  • Tilgængelighed for en akademisk ophold i Mexico eller i udlandet, for at have en oplevelse, der giver mulighed for at vide, hvad der sker i undervisningen på andre institutioner, og til at dele, hvad der sker på egen hånd.
fordel

Fordel

akkrediteringer

Dette program har akkrediteringer og anerkendelser fra nationale og internationale institutioner såsom:

  • Programmet anerkendes af det nationale register over Kvalitet Graduate (PNPC) af COCyT.
  • Kommissionen om Colleges for Foreningen af ​​skoler og gymnasier Sydamerika (SACS).
  • Tecnologico de Monterrey er akkrediteret af Kommissionen på Colleges i Sammenslutningen af ​​skoler og gymnasier Sydamerika at yde professionelle grader og grader af mestre og doktorgrad.
  • National Quality Graduate Programme (PNPC) af det nationale råd for videnskab og teknologi (COCYT).
  • Officiel anerkendelse af Ministeriet for Offentlig Uddannelse Golf.
plan

studieplan

første semester

  • ED4022 Teknologi og Udvikling i uddannelse
  • ED5075 Research Forslag jeg
  • OP5062 Valgfag I
  • OP5063 Valgfag II

andet semester

  • ED5076 Research Forslag II
  • OP5064 Valgfag III
  • OP5065 Elektiv IV
  • OP5066 Elektiv V

tredje semester

  • ED5077 Research Forslag III
  • ED5078 Research Seminar I
  • Valgfri OP5067 VI
  • OP5068 Valgfag VII
  • Valgfri OP5069 VIII

fjerde semester

  • Jeg instrueret ED5081 Research
  • ED5082 Research instrueret II
  • Valgfri OP5070 IX
  • OP5071 Valgfag X

femte semester

  • ED5079 Research Seminar II
  • ED5083 forskning sigter III
  • ED6033 ph.d.-forskning I
  • ED6034 ph.d. Research II
  • OP5072 Valgfag XI

sjette semester

  • ED6035 ph.d. Research III
  • ED6036 ph.d.-forskning IV
  • ED6037 ph.d. Research V
  • ED6038 ph.d.-forskning VI

syvende semester

  • ED5080 Research Seminar III
  • ED6039 ph.d. Research VII
  • ED6040 ph.d. Research VIII
  • ED6041 ph.d. Forskning IX
  • ED6042 ph.d.-forskning X

ottende semester

  • ED6000 ph.d. forsvar
  • ED6043 ph.d. Research XI
  • ED6044 XII ph.d. Forskning
  • ED6045 ph.d.-forskning XIII
  • ED6046 ph.d.-forskning XIV
kandidater

kandidater

Doktorgrad i pædagogisk innovation sigter mod at uddanne forskere på uddannelsesområdet, som er i stand til at:

disciplinære kompetencer:

  • Design, gennemføre og evaluere pædagogiske forskningsprojekter, adresse løsninger til komplekse problemer i landet og af det moderne samfund i undervisningen.
  • Generere ny viden til løsning af uddannelsesmæssige problemer (nationale og internationale) og postulat af forslag og strategier til forbedring for pædagogisk udvikling.
  • Udvis proaktiv ledelse i organisationer, der gennemfører uddannelsesaktiviteter, design og implementering af innovative projekter, der resulterer i konkrete og bæredygtige forbedringer i uddannelse.

Tværgående kompetencer:

  • Lær på egen hånd, i en selvstyret, selvstændig og selvregulerende, gør det muligt for kandidat til at opdatere deres viden, i uddannelse, hele sit liv.
  • Arbejde sammen i tværfaglige undervisningsprojekter, gennem interaktion og fremme synergier med nøgle, der gør det muligt at nå bestemte mål effektivt.
  • Identifikation og løsning af uddannelsesmæssige problemer gennem innovationsprocesser.
  • Ved hjælp af informationsteknologi og kommunikation til at understøtte forskellige undervisningsprojekter, samt selve forskningen.
  • Administrer oplysninger til at gemme, hente og bearbejde oplysninger, så det er altid til rådighed, når det er nødvendigt.
  • Udvis kritisk tænkning at bestemme graden af ​​troværdighed, der har nogle oplysninger, hvad angår den kilde, hvorfra og dens sammenhæng med forskellige referencer.
  • Kommuniker resultaterne af uddannelsesforskning, både receptiv måde (læse og lytte) som produktivt (skrive og tale).
  • Udvis etiske principper i deres handlinger som en pædagog, i almindelighed, såvel som en forsker, i særdeleshed.
  • Udvikle en personlig liv plan, som påtager sig identiteten af ​​en fremtidig forsker læge bør have.

Adgangskrav

  • Have gennemført studier (påkrævet) og master (valgfrit).
  • Ansøgeren skal have et gennemsnit på mere end eller lig med 90/100 på niveau med tidligere undersøgelser, der har afsluttet kvaliteter.
  • Har en score større end eller lig med 600 i Admission Test kandidatstudier (PEAP) ITESM.
  • Har en score større end eller lig med 550 i Test af Inglés som fremmedsprog (TOEFL).
  • Send et brev af ansøgning om optagelse; et curriculum vitae; et essay med en begrundelse for at ville studere en ph.d. i pædagogisk innovation; og en foreslåede forskningsprojekt knyttet til et forskningsprogram, kandidaten anset for muligt for hans doktorafhandling. Også, skal du anmode sende tre breve af anbefaling.
Denne skole tilbyder programmer i:
  • Spansk
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Juli 2018
Duration
Varighed
8 semestre
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Mexico - Monterrey
Startdato: Juli 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Juli 2018
Mexico - Monterrey
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen