Doktorgrad i Biodiversitet og Bevarelse

Universidad de La Laguna

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Doktorgrad i Biodiversitet og Bevarelse

Universidad de La Laguna

Ph.d.-studier inden for biologi har en lang tradition ved Universidad de La Laguna . Programmet i Biodiversitet og Bevarelse understøttes af konsoliderede linjer og forskerhold med høj videnskabelig produktion og træningskapacitet. Det tilbyder en bred dækning af ph.d.-uddannelse i forskellige brancher af biologi, miljø og bevaring, både i jord- og havområder. Det vil bidrage til at fremme beskæftigelsen af ​​højt kvalificeret personale på et område af social interesse gennem faglig udvikling af postdoktorale, uddannelse af universitetsundervisning og forskningspersonale samt personale til ledelse. Studiet af biodiversitet og bevarelse er et af de tre strategiske områder i ULL (International Excellence Campus-Intercontinental Atlantic Campus-Ministeriet for Økonomi og Konkurrenceevne, 2010).

Begrundelse titel

Doktorgrad i biovidenskab og miljø, i udryddelse, har i øjeblikket 74 doktorgrader, alle i ph.d.-afhandlingsfasen eller i forberedelsesfasen af ​​præsentationen og forsvaret af deres afhandlinger. I de sidste fem akademiske år (fra 2008-2009 til 2012-2013) i denne doktorgrad er 66 doktordisser blevet læst. Doktorgraden i biologi tællede i sit første gyldighedsår (2012-2013) med 11 doktorgradsstudenter indskrevet, og yderligere 12 ph.d.-studerende har tilmeldt sig det nuværende kursus 2013-2014, som alle stadig er ved at færdiggøre deres ph.d.-afhandling. I betragtning af de programmer, der på nuværende tidspunkt blev foreslået Universidad de La Laguna Fakultet for Biologi (ULL) som referencer for tidligere erfaringer fra dette universitet ved aflevering af ph.d.-uddannelser med lignende karakteristika, overvejer vi optagelse af 25 ph.d.-studerende pr. Akademisk år, at være 10 af dem de pladser, der er bestemt til elever til deltid, at i tilfælde af ikke at blive dækket, kunne de blive optaget af elever på fuld tid. Programmets efterspørgsel og interesse understøttes af de statistiske data svarende til de tidligere doktorgrader fra den sidste biennia.

De grader, der hovedsagelig støtter det foreslåede ph.d.-program, vil være masterne i terrestrisk biodiversitet og øerbevarelse og havbiologi: Biodiversitet og Bevarelse, der er knyttet til ULLs Biologisk Skole og i øjeblikket gældende. Adgangsprofilen er imidlertid bredere under hensyntagen til, at de discipliner, der undervises i andre ULL-mastergrader eller i udenlandske eller nationale udenlandske masters, indeholder emner fra de forskningslinjer, der udgør programmet. I den henseende bør vi fremhæve de fortsatte anmodninger modtaget af potentielle ph.d.-studerende, kandidater af forskellig grad tilknyttet andre spanske universiteter eller europæiske eller amerikanske lande, og anmode om oplysninger om vores nuværende doktorgrad. Disse data giver information om den potentielle efterspørgsel af doktorgradsprogrammet, der foreslås.

Programmet om biodiversitet og bevarelse understøttes af konsoliderede forskningslinjer og teams, både i jord- og havområder. Programmet tilbyder en bred vifte af ph.d.-uddannelse til kandidater i de forskellige brancher af Biologi og Miljø. Det vil bidrage til at fremme beskæftigelsen af ​​højt kvalificeret personale på et område af social interesse gennem faglig udvikling af postdoktorale forskere inden for biodiversitet og bevaring, uddannelse af universitetsundervisning og forskerpersonale samt uddannelse af forskere rettet mod administration på spørgsmål relateret til bevarelse.

Det foreslåede doktorgradsprogram vil blive integreret i den nyoprettede ph.d.-skole ved Universidad de La Laguna . Som anført i sin forordning om officiel doktorgradsstudium vil ULL strukturere sin ph.d.-uddannelse i en enkelt doktorskole i overensstemmelse med bestemmelserne i kongelig anordning 99/2011 med det formål at organisere inden for rammerne af ledelsen, doktorgradens lærdomme og aktiviteter. Ph.d.-skolen vil garantere udviklingen af ​​sin egen strategi i tilknytning til ULL's forskningsstrategi og, hvor det er relevant, af de offentlige forskningsorganisationer og andre involverede enheder og institutioner.

Skolen vil planlægge det nødvendige tilbud om aktiviteter i forbindelse med uddannelse og udvikling af ph.d.-studerende, der udføres enten af ​​universitetets samarbejdspartnere og fremme enheder, ved hjælp af eksterne fagfolk, gæsteprofessorer eller forskere og vil garantere lederskab på deres område. og en tilstrækkelig kritisk masse af ph.d.-lærere og ph.d.-studerende.

Undersøgelsen af ​​biodiversitet og bevarelse er et af de tre strategiske områder i ULL, især i sager relateret til marine økosystemer, som det fremgår af rapporten fra Campus of International Excellence (Intercontinental Atlantic Campus), der blev udstedt af Undervisningsministeriet i 2010, og som omfatter underprojekter til undervisning og videnskabelig forbedring og tilpasning til EHEA. Ud over ULLs egne ressourcer har denne doktorgrad for sine udviklingsressourcer fra de øvrige deltagende centre eller centre, som løbende arbejder sammen med forskerne, der deltager i dette program. De deltagende forskerhold har i øjeblikket 9 aktive forskningsprojekter finansieret af konkurrencedygtige opkald fra nationale offentlige organer og 5 europæiske projekter.

Forskning om bevarelse og biodiversitetsstyringsspørgsmål er i øjeblikket et spørgsmål om overlevelse, især på et område som De Kanariske Øer, hvor demografisk pres er meget højt. De økologiske miljøer og især de oceaniske øers nuværende nutidige egenskaber (isolering, enkle økologiske samfund, et stort antal endemier, knaphed eller manglende rovdyr, dybhed af arten osv.), Der gør dem mere modtagelige for forskellige Trusselsfaktorer.

De kanariske øers terrestriske og marine biodiversitet er af ekstraordinær interesse på nationalt og internationalt plan. Kanariske Øer, sammen med Madeira og resten af ​​Macaronesias øhavsskibe, udgør et interessant sted for forskere fra hele verden, og især europæere. Især i det sidste årti er mængden af ​​forskning relateret til disse øer tredoblet med samarbejde mellem specialister fra hele verden. Dette indebærer, at forskning på dette område af biologiske videnskaber ikke kun har betydning på øskala, men også på nationalt, europæisk og globalt plan, og der er talrige referencer for ph.d.-studier og ph.d.-programmer, der er indrammet på områder, der er analoge med dem, der er genstand for denne undersøgelse. forslag. Bevarelsen af ​​det marine og jordbaserede miljø kræver en integreret tilgang, som kræver både de klassiske discipliner og molekylære og paleobiologiske tilgange, der hjælper med at katalogisere de forskellige levende væsener og deres relationer og kende deres tidsmæssige og rumlige fordeling. Derudover er levende væsener også kilder til rigdom, såsom nye molekyler med flere anvendelser på forskellige områder.

For øjeblikket kræves der fra de offentlige og private organisationer eksistensen af ​​højt kvalificerede teknikere både hvad angår viden om det naturlige miljø og bevarelsen: evaluering, overvågning og genopretning af truede arter, restaurering af nedbrydede naturområder, evaluering af miljøpåvirkning, udryddelse af eksotiske arter, planlægning af offentlig anvendelse i beskyttede områder, økologisk overvågning af beskyttede økosystemer. Listen over beskrevne beviser understøtter det foreslåede programs levedygtighed, både hvad angår at kunne nå den kritiske masse af afhandlingen samt det mindste antal indskrevne studerende.

kompetencer

grundlæggende

  • CB11 - systematisk forståelse af et fagområde og beherskelse af færdigheder og forskningsmetoder relateret til feltet.
  • CB12 - Mulighed for at udtænke, designe eller oprette, gennemføre og vedtage en væsentlig proces med forskning og skabelse.
  • CB13 - Mulighed for at bidrage til at udvide grænserne for viden gennem original forskning.
  • CB14 - Evne til at udføre kritisk analyse og evaluering og syntese af nye og komplekse ideer.
  • CB15 - Evne til at kommunikere med den akademiske og videnskabelige samfund og samfundet i almindelighed om deres områder af ekspertise i de måder og sprog almindeligvis anvendes i internationale videnskabelige samfund.
  • CB16 - Mulighed for at fremme, inden akademiske og professionelle sammenhænge, ​​videnskabelige, teknologiske, sociale, kunstneriske eller kulturelt i et videnbaseret samfund.

Kvalifikationer og personlige kompetencer

  • CA01 - Navigering vores sammenhænge, ​​hvor der er lidt specifik information.
  • CA02 - Find de centrale spørgsmål, der skal besvares for at løse et komplekst problem.
  • CA03 - At designe, skabe, udvikle og lancere nye og innovative projekter inden for sit felt af ekspertise.
  • CA04 - Arbejde i udstyr og selvstændigt i en international eller tværfaglig sammenhæng.
  • CA05 - integrere viden, håndtere kompleksitet, og formulere domme med begrænsede oplysninger.
  • CA06 - Kritik og forsvar af intellektuelle løsninger.

uddannelsesaktiviteter

  • Deltage i seminarer Forskning
  • Indlevering af seminaret
  • Bistand til nationale eller internationale konferencer
  • Mobilitet (ophold i andre forskningscentre)

forskningsområder

Forskningslinje: Biodiversitet og Bevarelse i Jordens Miljø

underlinjer

  1. Systematik, Biogeografi og Evolution af leddyr.
  2. Økologi og biogeografi af øer.
  3. Bevarelse og biogeografi i planter.
  4. Jordmikrobiologi: bakteriel mangfoldighed og dets bioteknologiske potentiale.
  5. Plant økofysiologi.
  6. Økologi og Evolution på øerne.
  7. Nedbrydning og bevaring af jordbunden.
  8. Jord- og vandressourcer.
  9. Skovdynamik af økologiske skove.
  10. Human patogene mikroorganismer: genomisk og genetisk karakterisering.
  11. Regenerering af det centrale nervesystem: visuel måde på krybdyr og rotter.
  12. De Oceaniske Øers Geologi: De Kanariske Øer.
  13. Genetisk variabilitet

Forskningslinje: Biodiversitet og bevarelse i havmiljøet

Forskningsundergrupper

  1. Biodiversitet og marine økologi på De Kanariske Øer og Macaronesia.
  2. Phytobenthos: sammensætning, struktur og ændringer.
  3. Menneskelige konsekvenser for marine økosystemer.
  4. Fysiologi af ernæring, reproduktion og stress i arter af interesse for europæisk akvakultur.
  5. Genomics af marine mikroorganismer.
  6. Genetisk variabilitet

adgangskriterier

Som indkomstprofil anbefales det at have de følgende egenskaber: (1) Viden om biodiversitet og bevarelse, (2) Observationskapacitet og analyse af data om biodiversitet, (3) Evne til at søge og anvende fælles informationskilder i disse uddannelsesområder, (4) kreativ og innovationskapacitet, (5) mundtlig og skriftlig transmissionskapacitet, (6) forståelse og brug af ny teknologi inden for biodiversitet og bevarelse, (7) kendskab til fremmedsprog at få adgang til informationskilder og være i stand til at præsentere og diskutere arbejde i videnskabelige møder, (8) Evne til at arbejde individuelt og kollektivt, og (9) Kritisk mening og selvkritik. Generelt anbefales det, at de har erhvervet færdigheder, der gør det muligt for dem at udføre deres forskningsarbejde i nogen af ​​programmets forskningslinjer, så de anbefalede adgangsgrader er Biologi, Miljøvidenskab, Havvidenskab eller relateret. Det anses for hensigtsmæssigt, at eleverne har et minimumsniveau for engelsk B1, i henhold til europæiske parametre.

I tilfælde af at efterspørgslen overstiger grænsen for elever, der årligt oprettes for programmet, vil udvælgelseskriterierne blive anvendt som følger:

  • Akademisk rekord i bachelor- og kandidatgrad, før doktorgraden (80%)
  • Forskningserfaring eller andre fortjenester relateret til forskning (10%)
  • Referencerapport af en professor i en forskningslinie i programmet (10%)

Hertil kommer, at når det faglige udvalg kræver det, kan der afholdes en personlig samtale med ansøgerne for at give mere information til udvælgelsesprocessen.

Evalueringskriterierne for dette interview vil være:

  • Kendskab til ph.d.-uddannelsen (25%)
  • Doktorandens interesse for sine forskningslinjer og sammenhængen i interviewet med de leverede referencedata (50%)
  • Predisposition, motivation og personlige engagement for kandidaten til at afslutte sit speciale projekt (25%)

Det organ, der er ansvarligt for udvælgelsen af ​​fremtidige ph.d.-kandidater, er ph.d.-uddannelsen i biodiversitet og bevarelse.

For studerende med særlige uddannelsesmæssige behov, der er afledt af handicapet, vil ULL'ens relevante støtte- og rådgivningstjenester blive brugt til at vurdere behovet for mulige læseplanlægninger, ruter eller alternative studier. ULL, gennem rektoratet for studerende og velfærdsservice, har siden 1999 udviklet et program for opmærksomhed mod studerende med handicap (PAED). Formålet med dette program er at sikre lige muligheder og fremme integrationen af ​​studerende med særlige uddannelsesmæssige behov. EL PAED, gennem direkte og personlig opmærksomhed, fremmer konkrete foranstaltninger til integration af disse studerende i et åbent og tilgængeligt miljø. PAED opretholder en stabil struktur af support gennem opkald. Gennem personlige interviews er behovene kendte og individuelle handlingsplaner udformet, lærere informeres om de vanskeligheder og råd og teknisk support tilbydes. Der er i øjeblikket tre programmer på gang, en til støtte for elever med auditivt underskud (tegnsprog), en anden om transport til studerende med mobilitetsunderskud og en anden til at tilpasse uddannelsesmiljøet

For deltidsstuderende skal det fremgå af ansøgningen om optagelse eller engang indrømmes, når nogle af de nedenfor nævnte omstændigheder og tillader anerkendelse af denne betingelse, uden at dette berører reglerne om Permanence etableret af ULL:

a) Arbejde og dokumentere akkreditering af ansættelsesforholdet

b) påvirkes af en grad af fysisk eller sensorisk handicap, der bestemmer behovet for at studere på deltid

c) At lave specialuddannelse i dette eller et andet universitet med deltid dedikation;

d) Har status som primær omsorgsperson for afhængige eller har børn under 3 år afhængig af dem

e) være en konkurrencedygtig sportsudøver på højt niveau

f) Andre forhold af familie eller social karakter, der er behørigt begrundet. For alle disse tilfælde skal du have det certifikat, der akkrediterer dig. Anerkendelsen af ​​den studerendes status med deltidsangivelse vil blive gennemgået og ratificeret årligt. Under alle omstændigheder kan den studerende anmode om ændring af modaliteten af ​​dedikation under programmets udvikling. Ligeledes mister de studerende, der under programmets udvikling, den betingelse, som de blev tildelt deltidsindvielse, automatisk bliver fuldtidsstuderende.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Spansk


Sidst opdateret June 19, 2018
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2019
Duration
Varighed
Deltid
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Spanien - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Startdato : Sep. 2019
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates