Doktorgrad i lov, samfund og turisme

Universidad de La Laguna

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Doktorgrad i lov, samfund og turisme

Universidad de La Laguna

Doktorgradsprogrammet i lov, samfund og turisme præsenteres her for at blive undervist i henhold til RD 99/2011, integrerer, erstatter og udvider det videnskabelige område af det nuværende doktorgradsprogram i turisme gennemført ved aftale mellem De Kanariske Øers Regeringsråd 10. februar 2011 (BOC nr. 33 af 15. februar 2011) og registreret i registret over universiteter, centre og titler.

Doktorgradsprogrammet, der foreslås, er udviklet fra Doktorgrad i turisme, som for øjeblikket er gældende ved Universidad de La Laguna siden februar 2011. Dette program blev organiseret gennem fem hovedforskningslinjer, selv om det er almindeligt at arbejde sammen til flere af disse linjer. Disse linjer har en tværfaglig vægt. De fem hovedlinjer for forskning var følgende:

  • Turistbestemmelser (økonomiske, sociale, miljømæssige konsekvenser, planlægning, image, forfremmelse mv.)
  • Produkter og modaliteter af turisme (turisme i landdistrikterne, aktiv, sol og strand osv.)
  • Turister (holdninger, motivation, beslutningstagning osv.)
  • Ressourcer (naturlige, kulturelle osv.)
  • Virksomheder og delsektorer (hoteller, formidlere mv.)

Det stammer fra behovet for tredjepartsuddannelse opfattet af adskillige forskergrupper med fakultet fra juridiske, statsvidenskabelige, samfundsvidenskabelige og kommunikationsmæssige, økonomi, erhvervsliv og turisme og humaniora med støtte fra universitetets institut for videnskab Politikker og sociale Disse fakulteter tilbyder en række grader og kandidatgrader, der er en del af programmet, altid åbne for potentielle ph.d.-studerende fra andre breddegrader og træning. Flere doktorgrader fra udryddelsesprogrammer på ULL er også indarbejdet, såsom Doktorgrad i turisme, samt andre i juridisk eller samfundsvidenskab.

I øjeblikket har en score på 1. og 2. årsstudent, der udvikler deres afhandling blandt de tre forskningslinjer af doktorgraden. Et af programets karakteristika er dets tværfaglighed, som letter samspillet mellem direktører med en meget forskellig forskningshistorie. Tværfaglighed beriger uddannelsen af ​​eleverne og giver dem et bredere perspektiv end normalt når det drejer sig om at tage fat på den forskning, der fører til deres ph.d.-afhandling. I øjeblikket er der knyttet til en række forskningsprojekter med international, europæisk, national og regional finansiering, der giver mulighed for ph.d.-studerende at deltage i den nuværende forskning.

rekord

Fra dette doktorgradsprogram i turisme er der i dette nye projekt blevet udvidet til relaterede forskningsområder, som f.eks. Samfundsvidenskab og lov, som naturligvis har stor relevans i turisme studier, men også en meget forskelligartet rejse selv. der er medtaget i dette forslag. Det integrerer nogle af de mest produktive hold i juridiske fakulteter, politiske og samfundsvidenskabelige fag, økonomi og erhvervs- og turistskolen, som som detaljeret vil undervise i en række grader og mestre, der i tilstrækkelig grad kan opdrage dette ph.d.-program .

Studierne af Diploma i turisme begyndte i Universidad de La Laguna i 1998. Denne grad blev udskiftet i 2009 af Graden i turisme. Fra og med 2007 har kandidatuddannelsen i turisme ledelse og planlægning været undervist uafbrudt, og siden februar 2011, doktorgrad i turisme. Undersøgelser relateret til turisme har en stor efterspørgsel og professionelle muligheder på De Kanariske Øer. Disse studier er integreret i University School of Business Studies, som også i øjeblikket har en grad i regnskab og finansiering samt officielle kandidatgrader i udenrigshandel Management and Tourism Management og Planning.

Fakultetet for Økonomiske og Erhvervsvidenskabelige Fakulteter er et relevant center også for vores ph.d., med graden i erhvervsøkonomi og ledelse og økonomi samt master i regional udvikling, uddannelse og beskæftigelse.

Fakultetet for geografi og historie udvikler også relevante studier. Det er værd at bemærke graden i geografi, hvoraf et stort antal ph.d.-studerende er ankommet til doktorgrad i turisme, der ligger i det foreliggende forslag.

Studierne af Sociologi grad er integreret i ULL fra 1999-2000 kursus (BOE nr. 189 af 9. august 1999, ULL-resolution af 9. juli 1999), i Det Højre Center for Politiske og Sociale Videnskaber . Forud for dets oprettelse er der siden 1985 blevet gennemført socialt arbejde i universitetsskolen med samme navn, som i dag fortsætter som en grad. Fra og med 2005 gennemføres den nuværende betegnelse for Det Samfundsvidenskabelige Fakultet (De Kanariske Øers Bekendtgørelse af 24. maj 2005), hvor graden af ​​sociologi, socialt arbejde og socialantropologi er integreret (den begynder at gennemføres i akademisk år 2012-2013). I dette fakultet udvikles masteren i Fællesskabets sociale intervention.

Lovstudier på Tenerife har en lang historie, som kan spores tilbage til det attende århundrede med mange omskifteligheder. I nutidens periode konsolideres de fra oprettelsen af Universidad de La Laguna i 1927, som blandt sine grundlæggere studerer lovens. Fakultetet er en af ​​de ældste i ULL.

Den nuværende grad i lov er godkendt i mødet den 22. oktober 2007 fra Styrelsesrådet for ULL.

Det begyndte sin gennemførelse i akademiske år 2010-11, og er nu fuldt implementeret. Sammen med disse studier bifalder fakultetet grad i arbejdsmarkedsrelationer, der også gennemføres, kandidatuddannelsen i erhvervsmæssig risikoforebyggelse og kandidatuddannelsen i byret (i sin tredje udgave) med en kandidatgrad i økonomisk lov.

På den anden side er der i form af ph.d.-uddannelse inden for Det Juridiske Fakultet, Institut for Grundlæggende Juridiske Discipliner, projektleder i henhold til Rådets afdelingsaftale af 31. oktober 2013 - bestående af administrative lovområder, Civilret, strafferet, romersk lov og juridisk historie har tilbudt et doktorgradsprogram uden afbrydelse fra studieåret 1990-1991 i overensstemmelse med de efterfølgende lovbestemmelser fra den ene med titlen "Lov om forandringer i en verden i forandring" "indtil den sidste,

"Naturressourcer, jord og jordforvaltning", der allerede er i udryddelse, begrænset til forskningsfasen. Disse ph.d.-programmer har tilladt læsning af mere end 35 ph.d.-afhandlinger.

Endelig er det værd at bemærke relevansen af ​​ULLs Universitetsinstitut i Politiske og Sociale Videnskab, som aktivt har fremmet dette doktorgradsforslag og er udformet som en promotor og grundlæggende drivkraft for det.

Det er et tværfagligt center dedikeret hovedsagelig til realisering af forskningsprojekter, ID i kontrakter (grundlæggende og anvendt social forskning) og postgraduate og specialundervisning.

Forskningskapacitet

Universidad de La Laguna ligger på mellemlangt højt niveau blandt mellemstore spanske universiteter.

Ifølge rangordningen af ​​de spanske universiteter, der blev ledet af I-UGR-gruppen ved Granada-universitetet, ville den blive rangeret 11 ud af 45 for perioden 2008-2012 for området "Andet samfundsvidenskab". Udarbejdelsen af ​​disse klassifikationer er altid diskutabel med hensyn til de anvendte kriterier, men de skitserede data placerer vores universitet relativt godt, især hvis vi tager højde for dets størrelse.

Forskningskapaciteten Universidad de La Laguna inden for turisme kan ses fra offentliggørelsen af ​​en ranking af Latinamerikansk videnskabelig forskning inden for turisme i bind 22 af magasinet Estudios y Perspectivas de Turismo. I det er Universidad de La Laguna rangeret tiende i sæt af universiteter i Spanien og Latinamerika, både hvad angår offentliggørelse af artikler i engelsksprogede tidsskrifter og offentliggørelse i latinamerikanske tidsskrifter.

En stor del af forskningsaktiviteten for promotorerne af denne doktorgrad er organiseret omkring Universitetets Institut for Politisk og Socialt Videnskab, citeret ovenfor, oprettet ved bekendtgørelse af 27. oktober 1982 (BOE 12. januar 1983, s. 777) i sinus ved Universidad de La Laguna . I sin oprindelse blev det udtænkt som et center, der skulle fremme forskning om dette emne i Skærgården og i et vist omfang også som kim af et fremtidigt fakultet, der fremmer grader relateret til dets formål på øerne. I 2007 modtog vi ANEP-evalueringen af ​​aktiviteten ved Universitetets Institut for Politiske og Sociale Fag.

I denne evaluering opnås en global vurdering af den aktivitet, som instituttet udfører, som "god". Dette institut udgør et forskningscenter af særlig relevans i den internationale kontekst, idet den har fremmet eller deltog i en lang række nationale og internationale forskningsprojekter. Forskningsgrupperne ved Universitetet Institut for Politiske og Sociale Videnskab (IUCC.PP og SS.) Har behandlet problemer relateret til dette problem, blandt andet kan vi fremhæve turisme, fiskeriaktivitet, migration, naturressourceforvaltning og beskyttede områder, arv, religioner, videnskab og informationsteknologi, uddannelse mv. analyseret fra tværgående tilgange som køn eller styreformer blandt mange andre. Disse emner er angivet i flere projekter, der finansieres af De Kanariske Øers regering, af Undervisningsministeriet, af Den Europæiske Union eller af andre internationale støttemodtagere, som dem, der senere er beskrevet i denne rapport. I nogle af dem (Femmes-projektet, der finansieres af EU) er eksplicit anerkendelse af organer som Europa-Parlamentet opnået. Et blad (PASOS, turisme og kulturarvtidskrift, ISSN 1695-7121) udkommer også inden for instituttet, der er blevet et internationalt benchmark inden for arv og turisme. Dette blad er blevet værdsat i en nylig international undersøgelse blandt de 40 bedste tidsskrifter i verden inden for turisme og kulturarv. Se "Rating turisme og gæstfrihed tidsskrifter" (McKercher, B., Law, R. og Lam, T. (2006) Tourism Management, 27: 1235-1252).

Dette institut har været en måde at forbedre i ULL den forskning, der udføres fra samfundsvidenskaben, især fra discipliner som sociologi, social antropologi, økonomi, forfatningsret osv., Der finder et punkt på denne måde af fagforeningen for at tackle tværfaglige projekter. Denne udfordring med tværdisciplinaritet er et af de eksplicitte mål for centret for fremtidig aktivitet samt vejen for at opnå videnskabeligt og socialt relevante resultater. Generelt er det netop de job, der udføres i krydsene mellem de forskellige samfundsvidenskaber eller mellem dem og biovidenskaberne, for eksempel dem, der har tendens til at tilbyde mere interessante og nye resultater. Derfor overholder mange af de projekter, der udføres fra centret, dette mønster og overvinder stivheden af ​​faglige akademiske rammer inden for et enkelt område af viden. På samme måde er et af de mål, vi for øjeblikket foreslår, at fremme anerkendelsen af ​​det arbejde, der udføres på De Kanariske Øer eller på De Kanariske Øer i verdens videnskabelige litteratur. Med henblik herpå fremmer vi instituttets publikationer i tidsskrifter, der indgår i JCR, hvad for visse samfundsvidenskaber i Spanien er i et vist omfang en udfordring.

For Kanariefællesskabet giver tilstedeværelsen af ​​vores institut ud over muligheden for at fremme avanceret forskning generelt, muligheden for at opnå ekspertrådgivning på en lang række terræner, som IUCC.PP. og SS. De har bevist deres værd. I den forstand har vi samarbejdet i anvendte projekter af forskellig art, der spænder fra Kanariske Øernes udviklingsplaner til andre relaterede til turisme, videnskab og ny teknologi, køn eller uddannelse for at nævne nogle af de tilbagevendende temaer . I 2009 og 2010 var vi Turiststruktureringsprojektet Universidad de La Laguna , som forsøgte at kombinere indsatsen om dette emne blandt ULLs forskellige forskergrupper for at opnå kritisk masse i menneskelig kapital og videnskabelig læseplan. der giver adgang til projekter af europæiske opkald. Siden da har emnet turisme integreret et stort antal af instituttets medlemmer, der samler menneskekapital, der tidligere er spredt i andre afdelinger og institutter for ULL.

Gruppen professorer, der deltager i dette ph.d.-program, har en akkrediteret og anerkendt forskningsaktivitet, der afspejles i flere publikationer, både monografier i nationale redaktioner, samt forskningsartikler i referencetidskrifterne for hver juridisk specialitet, og Anvendt forskning gennem projekter og kontrakter i spørgsmål af interesse for samfundet. Navnlig deltager medlemmer af de konsoliderede forskningsgrupper, såsom administrativ lov, civilret, strafferet og finans- og skattelov, dette program. Uden at det berører den enkelte forskning i hver gruppe og juridisk disciplin, anerkendes nogle samtidige forskningslinjer, såsom de kanariske øers juridiske specialiteter, jordens organisation og beskyttelse i alle dens dimensioner og den retlige garanti for rettigheder og interesser.

Potentiel efterspørgsel af doktorgradsprogrammet i lov, samfund og turisme

Den potentielle efterspørgsel efter dette forslag til doktorgradsprogram understøttes af doktorgrad i turisme, hvorfra den er født, som i øjeblikket har i alt 27 studerende indskrevet. De 27 afhandlinger under udvikling bliver ledet af 11 professorer i dette ph.d.-program, der er tildelt forskellige forskningsområder.

Disse professorer og deres forskningsområder er:

  • Eduardo Parra López, Organisationsorganisation (1 afhandling i projekt)
  • Francisco José Villar Rojas, administrativt lovområde (1 afhandling i projekt)
  • Francisco José Ledesma Rodríguez, Område med økonomisk analyse (1 afhandling i projekt)
  • José J. Pascual Fernández, Område for Social Antropologi (2 afhandlinger i projekt)
  • Josefa Rosa Marrero Rodríguez, Sociologisk område (1 afhandling i projekt)
  • Agustín Santana Talavera, Område for Social Antropologi (5 speciale i projekt)
  • Moisés Ramón Simancas Cruz, område for human geografi (8 speciale i projekt)
  • Noemí Padrón Fumero, Anvendt økonomi (1 afhandling i projekt)
  • Raúl Hernández Martín, Anvendt økonomi (3 afhandlinger i projekt)
  • Ricardo Jesús Díaz Armas, Markedsførings- og Markedsforskningsområde (2 afhandlinger i projektet)
  • Manuel Santana Turégano, Sociologisk område (2 afhandlinger i projektet)

Doktorsprogrammet, der foreslås her, vil helt sikkert have et meget større antal studerende ved at integrere et meget bredere emne og et langt mere forskelligartet sæt forskningsgrupper.

Antallet af nye studerende for første og andet år vil være 25. Ifølge forskrifterne for fremskridt og varighed i de officielle grader ved Universidad de La Laguna er det maksimale antal deltidsstuderende i dette program 10, at blive inkluderet inden for i alt 25 ovennævnte.

Integration af doktorgradsprogrammet i ULLs IDI-strategi

Ph.d.-uddannelsen i samfund, lov og turisme er en del af ULL's IDI-strategi, som omfatter udviklingen af ​​Tricontinental Atlanterhavskampus (CEI-CANARIAS) (International Excellence Campus), et ekspertisecenter, der skal være Fra og med 2015 refererer Atlanten til Europa som modtagelsesakse og katalysator for talent i undervisnings-, forsknings-, innovations- og overføringsprojekter med Afrika og Latinamerika og under fællesnævneren af ​​en model for integreret bæredygtighed for dens udvikling. Campus er allerede et vigtigt element for udviklingen hen imod den nye økonomiske, produktive og sociale struktur på De Kanariske Øer. En af handlingerne på den førnævnte Atlantic Tricontinental Campus er direkte forbundet med forskningslinierne for ph.d.-uddannelsen i samfund, lov og turisme. En af de prioriterede linjer på førnævnte campus er turisme, da den udgør et af hovedelementerne i Canariske øhavs økonomi.

Forbedringerne i konkurrenceevnen går ud fra en bæredygtig og global tilgang, som vil styrke nøglesektorer, styrke nye sektorer i tilknytning til de tematiske specialiseringsområder på campus og medvirke til at skabe beskæftigelse. Denne model vil udnytte den geostrategiske position på De Kanariske Øer som en bro fra Europa til Vestafrika, Macaronesia og Latinamerika. Derfor vil Tricontinental Atlanterhavskampus fungere som en universitetsakse inden for det nationale projekt for at styrke Kanariske Øer som en tricontinental strategisk europæisk bro i Atlanterhavet.

De delprojekter, der definerer det, dækker alle områder af ekspertise: lærerforbedring, tilpasning til det europæiske videregående uddannelsesområde (EHEA), videnskabelig forbedring, innovation og vidensoverførsel, campusomdannelse og internationalisering. Undersøgelserne om juridiske, sociale og økonomiske videnskaber og turisme har en særlig relevans i denne sammenhæng, da der i de sociale transformationsprocesser sponsoreret af Campus of Excellence er at minimere de negative virkninger både på det sociale og miljømæssige område er et nøgleelement. På samme måde vil specialiseringen af ​​forskellige programforskere om spørgsmål i forbindelse med regeringsførelse gøre det lettere at gennemføre mange af de foreslåede innovationer og undgå potentielle negative virkninger.

I CEI-CANARIAS udvikles uddannelsesplatforme af kvalitet og ekspertise inden for rammerne af International School of University Postgraduate Programs, samtidig med at gode infrastrukturer styrkes. ULL 's indsats og fremskridt har været de grundlæggende år de vigtigste som en katalysator for talent gennem sine træningsaktiviteter, der udgjorde en stor procentdel af forskningen på De Kanariske Øer, overførsel af viden og viden til samfundet og det produktive stof. erhverve ægte forpligtelser for en produktiv model baseret på viden.

Integration af doktorgradsprogrammet i lov, samfund og turisme i ULL

Det skal bemærkes, at ph.d.-uddannelsen i lov, samfund og turisme er født i forbindelse med flere centre (juridiske fakulteter, politiske og samfundsvidenskabelige, økonomiske og erhvervsvidenskabelige og universitetskole for erhvervsvidenskab). Det er obligatorisk at tildele programmet til et enkelt center for at integrere det i et internt kvalitetssikringssystem, og da universitetets institutter i ULL ikke har denne godkendte procedure, blev det juridiske fakultet valgt som et center for ascription, under hensyntagen til en fremtidig forbindelse af programmet med Ph.d.-skolen Universidad de La Laguna . Det juridiske fakultet blev valgt i dette scenarie for dens større bidrag fra professorer med hensyn til de andre, der deltager i programmet. I resolutionen af ​​17. januar 2013, som indeholder bestemmelser om offentliggørelse af forskrifter for undervisning i officiel doktorgrad Universidad de La Laguna , åbnes vejen for oprettelsen af ​​ULL-skolen (artikel 38) . Dette indebærer, at selv om ULL-doktorgradsuddannelserne i en overgangsperiode vil blive tilskrevet specifikke fakulteter, med oprettelsen af ​​ph.d.-skolen, vil de så snart som muligt blive opdelt i disse. Herved kommer det ud fra, at ph.d.-skolen skaber et system med intern kvalitetssikring, der er udviklet specielt til ph.d.-studier.

Oprettelsen af ​​ph.d.-skolen blev godkendt i det almindelige møde den 26. september 2013 fra Styrelsesrådet Universidad de La Laguna afventning af udviklingen og etableringen af ​​kvalitetssikringssystemet.

Med alt dette har ULL til hensigt at opretholde sine doktorgradsindikatorer og etablere en strategi, der vil gøre det muligt at øge forskningsresultaterne, idet de tager dem ud over de eksisterende i nutiden. Formålet med alt dette er, at de nye ph.d.-uddannelser fungerer som traktorer for den forskning, der er udviklet i institutionen, og fremmer deres forskere større opmærksomhed i undervisning, samtidig med at de regulerer udryddelsesprocesserne i overensstemmelse med tidligere normative bestemmelser.

kompetencer

Grundlæggende og generelt

  • CB11 - systematisk forståelse af et fagområde og beherskelse af færdigheder og forskningsmetoder relateret til feltet.
  • CB12 - Mulighed for at udtænke, designe eller oprette, gennemføre og vedtage en væsentlig proces med forskning og skabelse.
  • CB13 - Mulighed for at bidrage til at udvide grænserne for viden gennem original forskning.
  • CB14 - Evne til at udføre kritisk analyse og evaluering og syntese af nye og komplekse ideer.
  • CB15 - Evne til at kommunikere med den akademiske og videnskabelige samfund og samfundet i almindelighed om deres områder af ekspertise i de måder og sprog almindeligvis anvendes i internationale videnskabelige samfund.
  • CB16 - Mulighed for at fremme, inden akademiske og professionelle sammenhænge, ​​videnskabelige, teknologiske, sociale, kunstneriske eller kulturelt i et videnbaseret samfund.

Personlige færdigheder og færdigheder

  • CA01 - Navigering vores sammenhænge, ​​hvor der er lidt specifik information.
  • CA02 - Find de centrale spørgsmål, der skal besvares for at løse et komplekst problem.
  • CA03 - At designe, skabe, udvikle og lancere nye og innovative projekter inden for sit felt af ekspertise.
  • CA04 - Arbejde i udstyr og selvstændigt i en international eller tværfaglig sammenhæng.
  • CA05 - integrere viden, håndtere kompleksitet, og formulere domme med begrænsede oplysninger.
  • CA06 - Kritik og forsvar af intellektuelle løsninger.

uddannelsesaktiviteter

  • Uddannelse i sociale forskningsmetoder
  • Workshop for informationssøgning, skriftlig og videnskabelig kommunikation
  • Entreprenørskab og beskæftigelsesværktøj
  • Seminarer og konferencer af programmet
  • Forskningsophold i andre centre
  • Deltagelse i kongresser og konferencer

forskningsområder

  • Linie 1: Samfundsvidenskab
  • Linje 2: Højre
  • Linje 3: Økonomi og turisme

adgangskriterier

Studerende, der opfylder ovenstående krav, vil blive optaget til forskningsperioden i overensstemmelse med de særlige adgangskrav og skaalskalaer, som vil blive anvendt af ph.d.-uddannelsesudvalget som angivet nedenfor:

  • Særligt adgangskrav: være i besiddelse af engelsk B1 (eller tilsvarende)

I optagelsesprocessen vil ph.d.-uddannelsesudvalget fortsætte med at evaluere hver enkelt af de indgivne ansøgninger i henhold til følgende kriterier:

  • Studerende, der har taget en kandidatgrad, indgår i forholdet mellem den akademiske komités optimale eller tilsvarende indkomstprofil: 4 point.
  • Akademisk rekord af adgang og kandidatgrad (op til 8 point), med karakterer op til fire point vurderes i graden og med fire andre point kvalifikationerne i kandidatuddannelsen. Gennemsnitsværdierne vil blive anvendt i base 4 i betragtning af: Godkendt (1 point), Bemærkelsesværdig (2 point), Udestående (3 point), Honor Registrering (4 point).
  • Forskningsmæssige fordele (op til 3 point). Til objektivering af dette kriterium vil følgende scoringer blive anvendt
  • Publikationer og værker, uanset deres fysiske støtte, hvis godkendelse til offentliggørelse er irrefutably akkrediteret, og som er relateret til doktorprogrammets forskningslinjer:
    • For hver bog: op til 0,5 point.
    • For hver artikel eller anmeldelse: op til 0,25 point.
    • For hver kommunikation til kongres: op til 0,15 point.

Deltagelse eller samarbejde akkrediteret i forskningsprojekter relateret til doktorandprogrammets forskningslinjer:

  • For hvert forskningsprojekt, hvor du har deltaget eller samarbejdet: 0,5 point
  • Andre fortjenester relateret til undersøgelsen, op til 1,5 point.
  • Professionelle fordele relateret til doktorgradsprogrammets forskningslinjer: op til 2 point, med en hastighed på 0,5 point pr. År af akkrediteret erfaring.
  • Færdighed i fremmedsprog (baseret på B1-krav for engelsk til optagelse), op til et point i alt
  • Engelsk B2, 0,5 point, C1 0,75 point, C2, 1 point. Andre sprog af videnskabelig relevans til et punkt.
  • Studerende med særlige uddannelsesbehov: op til to point.

Ansøgninger fra dem, der opfylder ovennævnte adgangskrav, skal formaliseres inden for fristerne og i overensstemmelse med de procedurer, der er fastsat Universidad de La Laguna , med en detaljeret og dokumenteret læseplan, der gør det muligt at evaluere de tidligere detaljerede afsnit.

Deltidsstuderende

Programmet omfatter muligheden for at indrømme deltidsstuderende, som fastsat i RD 99/2011 og ULL-doktorgradsstyrelsen. Disse tilfælde skal være berettigede ud fra arten af ​​det arbejde, der skal udføres, og doktorandens betingelser, men under alle omstændigheder vil de være underlagt de samme adgangskrav, og kriterierne vil blive opfyldt. Doktorandets fagudvalg er det organ, der har ansvaret for at godkende ansøgerens tilmelding i fuldtids- eller deltidsarbejde. Det er også muligt at ændre studentets dedikation fra fuld tid til deltid afhængigt af de forhold, der er opstået.

Ændring af doktorgradsstudentens eller doktorandens modalitet med hensyn til deres engagement skal fremlægges behørigt begrundet ved en anmodning rettet til Kommissionen, som vil løse det og underrette den tilsvarende Tjeneste hos Universitetet.

Studerende, der ønsker at studere dette doktorgradsprogram på deltid, skal anmode det fra fagets fagudvalg, når de indgiver ansøgningen om adgang til det eller, når de er indrømmet, når de opfylder nogen af ​​omstændighederne de er angivet nedenfor og aktiverer anerkendelse som deltidsstuderende.

De kriterier og procedurer for optagelse af en del - tid studerende i ph.d.-programmet skal være i overensstemmelse med bestemmelserne i Standarder Fremskridt og Permanence af Universidad de La Laguna ), og artikel 7 i forretningsordenen officielle ph.d. det Universidad de La Laguna . I henhold til artikel 7, stk. 7, skal ansøgerne retfærdiggøre, at det ikke er muligt at gennemføre disse undersøgelser på heltidsbasis af hensyn til arbejdsaktivitet, særlige uddannelsesbehov, familiehjælp, højtydende atleter eller højtuddannede atleter såvel som de andre der overvejes i ULL-reglerne eller, hvor det er relevant, i de regler, der udvikler dem.

Ændringen af ​​eleverne er reguleret i artikel 7.4 i forordningen om officiel doktorgradsopgave Universidad de La Laguna : Doktorandene kan anmode om ændring af dedikationsordningen af ​​begrundede grunde. Doktorandets faglige udvalg udsteder en rapport i denne henseende, der tillader eller nægter en sådan ændring. Mod denne beslutning kan en klage indgives til rektor inden for en måned efter meddelelsen.

Studerende med særlige uddannelsesmæssige behov

Ansøgere til ph.d.-uddannelsen med særlige uddannelsesmæssige behov, der er afledt af deres handicap, bør i første omgang kontakte koordinator for ph.d.-programmet for at informere dem om det.

I disse tilfælde skal lige muligheder og fuld integration af universitetsstuderende med handicap i universitetets akademiske liv sikres, samt fremme og bevidstgørelse af alle medlemmer af universitetssamfundet.

Studerende med særlige uddannelsesmæssige behov, der stammer fra handicapet, tæller i optagelsesprocessen med en akademisk rådgiver udnævnt af ph.d.-uddannelsesudvalget. Denne rådgiver kan være din vejleder eller specialister angivet af Universidad de La Laguna . Programmets faglige udvalg vil på en særlig måde analysere sager om elever med særlige uddannelsesbehov stammer fra handicap for at tilpasse uddannelsen til at sikre erhvervelsen af ​​ph.d.-niveauets kompetencer. Akademisk Udvalg vil modtage en rapport fra rådgiveren og fremlægge det tilsvarende forslag til Studiestøttetjenesten i henhold til Programmet for Opmærksomhed til Studerende med Specifikke Uddannelsesbehov (PAED) for at identificere de nødvendige support- og vurderingstjenester, der skal vurdere behovet af mulige læseplanlægninger eller rejseplaner.

Studerende med særlige uddannelsesmæssige behov vil få en særlig score i optagelsesproceduren, alt efter hvad der er fastlagt i denne rapport: op til maksimalt 2 point. Formålet med denne opgave er at fremme ligestilling i adgangsbetingelserne for elever med vanskeligheder, for at kompensere for de vanskeligheder, som disse studerende har haft gennem deres akademiske liv for at opnå resultater, der kan sammenlignes med de studerende, der ikke har lignende problemer.

Som beskrevet i det foregående afsnit kan elever med særlige uddannelsesmæssige behov ansøge om deltidsansættelse.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Spansk


Sidst opdateret June 19, 2018
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2019
Duration
Varighed
Deltid
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Spanien - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Startdato : Sep. 2019
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates