Doktorgrad i matematik og statistik

Universidad de La Laguna

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Doktorgrad i matematik og statistik

Universidad de La Laguna

I dette forslag foreslås et tværfagligt doktorgrad, hvis rejseplaner inden for specifikke specialiseringsområder giver mulighed for dannelse af ph.d.-studerende inden for forskellige områder af viden (blandt andet grundlæggende matematik, anvendt matematik, statistik, matematisk overførsel, informationsteknologi). I disse øjeblikke rådgiver den videnskabelige produktion og formativ kapacitet hos forskerne i de forskellige grupper inden for videnskabelig databehandling, matematiske, matematiske modeller og statistiske teknikker oprettelsen af ​​et specifikt doktorgradsprogram med egen identitet, som gør det muligt for konsolidering af forsknings- og overførselsaktiviteten på dette område.

Begrundelse titel

Universitetet, der anmoder om ph.d.-uddannelsen i matematik og statistik, er universitetet i Zaragoza (UZ).

Universitetet i Zaragoza blev oprettet med det formål at tilbyde kvalitetsuddannelse. Han startede sin akademiske aktivitet i 1550-banen, og siden da har han opnået følgende anerkendelser:

  • Institutionens nummer 223 i INSTITUTIONENS RANKINGER I MATEMATISK af ISI Web of Knowledge.
  • Medlem af G9 (2000 ph.d.-studerende, 230 speciale / år)
  • Deltager i mere end 40 europæiske projekter (Erasmus, Leonardo da Vinci osv.) Siden 2004.
  • Han har lavet mere end 1700 aftaler med udenlandske universiteter og modtager mere end 1200 Erasmus-studerende.
  • Syvende af de 11 universiteter i Spanien indgår i rangeringen af ​​Shanghai.

UZ er vice rektorat for videnskabelig politik og teknologioverførsel og innovation, hvis hovedfunktion er at fremme og koordinere universitetets forskning, innovation og videnoverførsel med garanti for effektiv forvaltning og mekanismer til formidling passende. Kendskab til betydningen af ​​indarbejdelsen af ​​ph.d.-studerende til udvikling og konsolidering af forskergrupper etablerer universitetets hovedplan en række foranstaltninger til sikring af kvaliteten af ​​uddannelsesprogrammerne for de nye forskerpersonale.

Indtil 2011 gennemførte de forskellige deltagende universiteter denne forskeruddannelse i forskellige ph.d.-uddannelser:

ULL: Doktorgradsprogram i matematik, interdepartmentalt ph.d.-program, hvor afdelingen for økonomisk analyse af ULL-fakultetet for økonomiske og erhvervsmæssige fag og de tre afdelinger for ULL-fakultetet deltager: Matematisk analyse, grundlæggende matematik og statistik, operationsforskning og databehandling. Han har deltaget i den sidste opfordring til at nævne ekspertise og opnå en gunstig rapport, men udelukkes i slutningen af ​​nævnte nævner, grundlæggende for ikke at have et stort antal doktorgradsstuderende, der begrunder en sådan omtale. Organiseringen af ​​det interuniversitetsprogram, der foreslås, vil bidrage til at forbedre dette aspekt.

UO: Doktorgradsprogram i matematik og statistik, interdepartmentalt ph.d.-program, hvor Institut for Matematik og Institut for Statistik, Operationel Forskning og Matematikdidaktik deltager.

UPV / EHU: Doktorgradsprogram i matematik, interdepartmentalt ph.d.-program, hvor matematikafdelingen og

af anvendt matematik, statistik og operationel forskning.

UPNA: I øjeblikket er der to aktive ph.d.-uddannelser, hvor doktorsafhandlingen kan udføres:

  • Doktorsuddannelse i matematiske metoder og applikationer, interdepartmentalt ph.d.-program, hvor afdelingerne for matematik, statistik og operationsforskning og matematisk og computerteknik deltager. Dette doktorgradsprogram erstattede det tidligere ph.d.-program i statistik, matematik og informationsteknologi.
  • Ph.d.-program i videnskab, et tværgående type ph.d.-program, hvor alle de forskningslinjer, der indgår i ph.d.-uddannelsen i videnskab, er inkluderet.

UZ: Doktorgradsprogram i matematik og dets applikationer (interdepartmentalt ph.d.-program, der omfatter alle afdelinger for matematik ved universitetet i Zaragoza). Har tidligere nævnt kvalitet (Kvalitetsbetegnelse ref.MCD-2005-00287). Han har deltaget i den sidste opfordring til at nævne ekspertise og opnå en gunstig rapport, men forbliver uden for udtalelserne om ekspertise, hovedsagelig på grund af manglen på oprettelse af en plan mellem forskellige universiteter, et aspekt, som ville forbedre sig væsentligt med dette projekt.

interuniversitetsprogram.

Universiteterne i Oviedo, País Vasco, Pública de Navarra og Zaragoza har sammen med universitetet i Rioja undervist i to kandidatgrader i de seneste år:

  • Kandidatuddannelsen i introduktion til matematikforskning
  • Master i matematisk modellering, statistik og databehandling.

Målet med Master i Initiering til Matematisk Forskning er at tilbyde studerende en uddannelse rettet mod matematikforskning, som giver dem de nødvendige værktøjer til at starte en akademisk og grundlæggende forskningslinie.

Kandidatuddannelsen i matematisk modellering, statistik og databehandling har en mere tværgående karakter. Emnet rettet mod det fokuserer på matematisk modellering af interesseproblemer inden for andre områder inden for videnskab og teknologi. Det er derfor en mester orienteret overførsel af teknologi (i dette tilfælde matematisk teknologi) til virksomheder og teknologicentre.

For det næste kursus er blevet enige om at omdanne disse to grader til en enkelt mester, der involverede de samme universiteter, der gør i denne interuniversitets doktorgrad, for at imødekomme de studerendes behov for en akademisk orientering, både for at fuldføre deres matematiske forberedelse , for at få adgang til vores ph.d.-program, samtidig med at der opretholdes en passende uddannelse med hensyn til transversalitet og orientering mod teknologioverførsel.

Erfaringerne med organisationen af ​​disse Interuniversity Masters og den synergi, der er udviklet i denne fælles aktivitet, har motiveret foreningen af ​​indsatser, der har ført til anmodningen om et interuniversitets doktorgradsprogram.

I dette forslag foreslås et tværfagligt doktorgrad, hvis rejseplaner inden for specifikke specialiseringsområder giver mulighed for dannelse af ph.d.-studerende inden for forskellige områder af viden (blandt andet grundlæggende matematik, anvendt matematik, statistik, matematisk overførsel, informationsteknologi). I disse øjeblikke rådgiver den videnskabelige produktion og formativ kapacitet hos forskerne i de forskellige grupper inden for videnskabelig databehandling, matematiske, matematiske modeller og statistiske teknikker oprettelsen af ​​et specifikt doktorgradsprogram med egen identitet, som gør det muligt for konsolidering af forsknings- og overførselsaktiviteten på dette område.

Studier med ansvar for ph.d.-uddannelsen: Matematikstudier

Det skal bemærkes, at doktoratets forskningslinjer er placeret i forskningscentret koordineret af Zaragoza Universitet, IUMA, ud over de forskellige universiteter, der udgør projektet. Under alle omstændigheder er de linjer og forskningsgrupper, der er knyttet til programmet, altid formuleret omkring matematikstudier. Alle de matematiske forskningsgrupper, der er involveret i programmet, har finansieret forskningsprojekter, både nationalt og internationalt, anerkendelse af kvalitetsagenturer

af universitetssystemet, akkrediterede professorer og med anerkendte forskningsafsnit og en omfattende liste over publikationer i prestigefyldte videnskabelige tidsskrifter og kongresser, der støtter deres forskningskarriere.

De forskellige forskningscentre, der er nævnt, har stipendier, besøget professorer, bopælsprofessorer, postdoktorale og gæsteprofessorer, der blandt andet fremmer samarbejde med grupper og forskere fra andre universiteter og giver merværdi til ph.d.-studier.

Undervisningen i uddannelsesaktiviteterne for fuldtidsstuderende vil finde sted i deltagende universiteter og højere læreanstalter eller forskningscentre, der samarbejder med programmet. Resten af ​​uddannelsesaktiviteterne rettet mod gruppen af ​​fuldtids ph.d.-studerende samt deres forskningsaktiviteter udføres normalt i de respektive universitets rum.

I universitetsbygningerne afholdes doktorseminarets møder og de metodologiske workshops, der er rettet specifikt til ph.d.-studerende, men også åbent for deltidsstuderende. Seminarerne i forskergrupperne, møderne med specialdirektøren, de årlige opfølgningsevalueringer mv. Vil også blive gennemført. Derudover vil denne gruppe af ph.d.-studerende normalt udføre deres forskningsaktivitet i disse bygninger, uanset de midlertidige ophold, som de udfører i andre højere læreanstalter eller forskningscentre og de udflugter, de udfører for udføre deres forskningsarbejde eller i

diffusion af dem.

Uddannelsesperiodens formative aktivitet vil blive udviklet på de forskellige campuser, med forskellige sprog, ved hjælp af det engelske sprog i formidling af forskellige indhold og emner. Engelsk kan også bruges til udarbejdelse af forskningsplaner, i skrivning og forsvar af ph.d.-afhandlinger, og ved levering af nogle træningsaktiviteter (metodologiske kurser, tematiske forskningseminarer og supplerende uddannelsesaktiviteter med henblik på forskning) . Vi må understrege, at dette program sigter mod at fremme realiseringen af ​​ph.d.-afhandlinger, der indgår i International Doctorate, for hvilket forsvarsprocessen og en del af afhandlingen skal udføres på et andet sprog, ud over at gøre flere ophold i forskellige internationale forskningscentre.

Orientering og udvikling af programmet

Doktorgradsprogrammet i matematik og statistik samler forskellige videnområder med følgende mål:

  • Giv avanceret uddannelse i forskning inden for de forskellige fagområder i matematik.
  • At lette realiseringen af ​​originale forskningsinitiativer, som bidrager til den akkumulerede viden om de forskellige fag.
  • Fremme tværfaglighed i forskning, lette sammenhængen mellem ph.d.-studerende, der undersøger inden for forskellige områder inden for matematik eller andre videnskabelige grene.

De deltagende universiteter opretholder en løbende interesse for at opnå en høj grad af kvalitet til deres doktorgrader, for hvilke de har gennemført successive reformer i overensstemmelse med organisationen af ​​den officielle universitetsuddannelse til enhver tid (kongelige dekret 1393/2007, af 29. oktober og 99/2011 af 28. januar), der altid fokuserer på følgende områder: udvælgelse og optagelse af ph.d.-studerende, udformning af ph.d.-uddannelses- og forskningsplanlægning og evaluering af det arbejde, de fører til Dette gælder for Doktorgradsprogrammet i matematik og statistik, som vi præsenterer. Erfaringerne fra det universitetssamfund, der er involveret i studierne (ph.d.-studerende, disses direktører, professorer, forskningsgrupper, ph.d.-akademiske kommissioner, koordinatorer af hvert universitets forskningsråd, forskningsdirektør osv.) Er resultatet af evalueringer udført udføres inden for hvert deltagende universitet. Denne erfaring bruges til udformningen af ​​dette program, der har til formål at forbedre optagelsesprocessen for ph.d.-studerende til programmet, forbedre deres metodologiske træning og definere procedurer og tal for retning og evaluering af ph.d.-afhandlinger. sammenlignelige, i deres design og drift, til internationale standarder.

kompetencer

Grundlæggende og personlige kompetencer

Doktorale studier garanterer som minimum følgende kompetencer

grundlæggende:

  • CB11 Systematisk forståelse af et fagområde og styring af forskningsfærdigheder og metoder relateret til dette felt.
  • CB12 Evne til at udtænke, designe eller oprette, gennemføre og vedtage en væsentlig proces med forskning eller skabelse.
  • CB13 Evne til at bidrage til udvidelsen af ​​grænserne for viden gennem oprindelig forskning.
  • CB14 Evne til at udføre en kritisk analyse og evaluering og syntese af nye og komplekse ideer.
  • CB15 Evne til at kommunikere med det akademiske og videnskabelige samfund og med samfundet generelt om deres fagområder i de former og sprog, der almindeligvis anvendes i deres internationale videnskabelige samfund.
  • CB16 Kapacitet til i faglig og faglig sammenhæng at fremme den videnskabelige, teknologiske, sociale, kunstneriske eller kulturelle udvikling inden for et vidensbaseret samfund.
  • CA01 Udvikle i sammenhænge, ​​hvor der er lidt specifikke oplysninger.
  • CA02 Find de centrale spørgsmål, der skal besvares for at løse et komplekst problem.
  • CA03 Design, skabe, udvikle og gennemføre innovative og innovative projekter inden for deres videnområde.
  • CA04 Arbejde både som et hold og uafhængigt i en international eller tværfaglig sammenhæng.
  • CA05 Integrere viden, ansigtskompleksitet og formulere vurderinger med begrænset information.
  • CA06 Den intellektuelle kritik og forsvar af løsninger.

andre færdigheder

Ifølge RD1027 / 2011 den 15. juli, som etablerer den spanske kvalifikationsramme for videregående uddannelse (MECES).

  • CMECES1) Har erhvervet avanceret viden inden for videns grænser og demonstreret inden for rammerne af internationalt anerkendt videnskabelig forskning en dyb, detaljeret og velbegrundet forståelse af de teoretiske og praktiske aspekter og videnskabelige metoder på et eller flere forskningsområder.
  • CMECES2) Har gjort et originalt og væsentligt bidrag til videnskabelig forskning inden for deres videnområde, og at dette bidrag er blevet anerkendt som sådant af det internationale videnskabelige samfund.
  • CMECES3) Har demonstreret, at de er i stand til at designe et forskningsprojekt, som skal foretage en kritisk analyse og en evaluering af upræcise situationer, hvor de kan anvende deres bidrag og deres viden og arbejdsmetode til at lave en syntese af nye og komplekse ideer
  • skabe en dybere viden om den forskningskontekst, du arbejder i.
  • CMECES4) har udviklet tilstrækkelig selvstændighed til at indlede, styre og lede innovative forskerhold og projekter samt nationale eller internationale videnskabelige samarbejder inden for deres tematiske anvendelsesområde i sammenhænge
  • tværfaglig og, hvor det er relevant, med en høj komponent af vidensoverførsel.
  • CMECES5) Har vist at de er i stand til at udvikle deres forskningsaktivitet
  • med socialt ansvar og videnskabelig integritet.
  • CMECES6) at have retfærdiggjort, at de er i stand til at deltage i videnskabelige drøftelser, der finder sted internationalt inden for deres videnområde og at offentliggøre resultaterne af deres forskningsaktivitet til alle typer offentligheder).
  • CMECES7) Efter at have demonstreret inden for deres specifikke videnskabelige sammenhæng, at de er i stand til at gøre fremskridt inden for kulturelle, sociale eller teknologiske aspekter samt fremme innovation på alle områder i et videnbaseret samfund.

uddannelsesaktiviteter

  • tutorship
  • mobilitet
  • forskningsseminarer
  • seminarer
  • workshops
  • Færdigheder til formidling og kommunikation af forskning
  • Færdigheder til en professionel indføring af høj kvalitet
  • Orientering for beskæftigelse
  • Akademisk engelsk
  • Videnskabeligt engagement og faglig ansvar for forskeren
  • Informationsfærdigheder for ph.d.-studerende

forskningsområder

  • Linie 1: Algebra
  • Linje 2: Algebraiske metoder i kodning, kryptografi og grafteori. Matematikundervisning
  • Linje 3: Geometri og Topologi
  • Linje 4: Matematisk analyse
  • Linje 5: Delvis afledte ligninger
  • Linje 6: Numerisk analyse
  • Linje 7: Dynamiske systemer
  • Linje 8: Teori for kontrol og applikationer
  • Linie 9: Statistik og operationel forskning
  • Linie 10: Videnskabelig databehandling

adgangskriterier

Adgang til doktorgradsprogrammet i matematik og statistik

For at tage ph.d.-kurser er det vigtigt, at programmets faglige udvalg indrømmer ph.d.-studerende.

For at opnå en sådan optagelse skal den studerende anmode om det ved at henvende sig til programmets faglige opgave inden for den fastsatte periode årligt i den akademiske kalender og efter den etablerede procedure.

På baggrund af den forelagte dokumentation vil det faglige udvalg af programmet afgøre om nødvendigt for at opfylde yderligere krav, herunder aflevering af specifikke prøver.

Ud over de ovennævnte adgangskriterier etableres betingelser for optagelse til ph.d.-uddannelsen i matematik og statistik.

Studerende skal have en klar interesse i at forfølge en doktorgrad på et felt af

viden relateret til dette program og dets linjer og forskningsgrupper. Programmets faglige udvalg vil studere hver enkelt ansøgning individuelt, hvilket i undtagelsestilfælde tillader optagelse af ph.d.-studerende med andre profiler, når det anses for berettiget. Optagelse af kandidater, der ønsker adgang til ph.d.-uddannelsen, vil udelukkende baseres på

videnskabelig og akademisk

Ud over de adgangskrav, som fremtidige ph.d.-studerende skal mødes,

for optagelse til ph.d.-uddannelsen tages der først og fremmest hensyn til kandidatens faglige bane og i første omgang tilpasningen af ​​deres uddannelse, erfaring og forskningsinteresser til fagområdet eller de emner, der er forbundet med ph.d.-uddannelsen .

Erfaringen og tidligere videnskabelig produktion af de fremtidige ph.d.-studerende vil blive værdsat samt deres motivation i udviklingen af ​​arbejdsdynamik, der fører til en effektiv realisering af ph.d.-afhandlinger.

Kandidaterne til at deltage i programmet vil præsentere deres tidligere akademiske erfaring og deres forskningsinteresser ved at fremlægge følgende dokumentation til evaluering af fagets fagudvalg:

(a) Brevbrev, der ikke overstiger 1.000 ord, som omfatter:

  • de specifikke motivationer, der driver kandidaturen
  • en beskrivelse af forskningsinteresser.

(b) Curriculum vitae, hvor følgende oplysninger er registreret:

  • den komplette fysiske adresse, et telefonnummer og den studerendes elektroniske adresse
  • Programmerne og master- eller postgraduate-kurser fulgte og overgik af den studerende og relaterede til de forskningsinteresser, der blev udtrykt i brevet;
  • Den studerendes tidligere videnskabelige produktion, hvis det er relevant.

c) Graduate og postgraduate akademisk rekord (på spansk eller engelsk).

d) Fuldnavn, institutionel tilknytning, postadresse og referencens elektroniske adresse.

(e) id eller pas

f) Hvis kandidaten opstiller andre fordele (se systemet for evaluering af kandidaterne), skal han fremlægge den tilsvarende dokumentation.

I tilfælde af tvivl om kandidatens egnethed kan en personlig samtale udføres med en professor eller forsker, der er medlem af programmets faglige udvalg.

Evaluering af kandidaturerne

Ansøgningerne vil blive vurderet på højst 100 point, som vil blive tildelt på følgende måde:

  • Maksimalt 40 point for den akademiske rekord af grad (eller tilsvarende). Hvis det vejede gennemsnit af filen (ved hjælp af antallet af kreditter af hvert emne som vægt af hver klasse) beregnes ved hjælp af den sædvanlige skala på 0 til 4 (0 for spænding, 1 for passering, 2 for bemærkelsesværdige, 3 for udestående og 4 for ære registrering), vil pointene blive tildelt som følger:
    - 0 point hvis gennemsnitskvaliteten er mindre end 1,
    - 20 point hvis 1
  • Maksimum 20 point for kandidatets akademiske rekord (eller tilsvarende). Hvis det vejede gennemsnit af filen (ved hjælp af antallet af kreditter af hvert emne som vægt af hver klasse) beregnes ved hjælp af den sædvanlige skala på 0 til 4 (0 for spænding, 1 for passering, 2 for bemærkelsesværdige, 3 for udestående og 4 for ære registrering), vil pointene blive tildelt som følger:
    - 0 point hvis gennemsnitskvaliteten er mindre end 1,
    - 10 point hvis 1
  • Maksimum 10 point for den tidligere videnskabelige produktion af kandidaten med følgende vægt:
    - 10 point, hvis kandidaten akkrediterer et arbejde udgivet eller accepteret i en journal indekseret i JCR (eller et andet referenceindeks, som den akademiske Kommission anser for gyldig)
    - 8 point for et værk, der udgives eller accepteres i en journal, der ikke er indekseret i JCR (eller et andet referencegrundlag, som Akademisk Udvalg finder gældende), så længe publikationsprocessen i journalen indeholder peer review,
    - 6 point for et arbejde udgivet eller accepteret på en international kongres med peer review,
    - 4 point for et arbejde udgivet eller godkendt på en national kongres med peer review,
    - 2 point for den endelige mesters arbejde i forskningsmodus.
  • Maksimum 10 point til akkreditering (eller demonstrere i et interview) et engelsk niveau.
  • Maksimum 10 point til omslaget.
  • Maksimum 10 point for andre fordele angivet af kandidaten, såsom akkreditering af priser, patenter, stipendier, forskningsophold i referencecentre eller tidligere erhvervserfaring i ID I.

Mindste score for at få adgang til programmet vil være 50 point, beregnet med ovenstående kriterier. Kandidater, der opnår mindre end 50 point, accepteres ikke.

Adgang af kandidater

Fordelingen af ​​pladser vil blive lavet under hensyntagen til de ledige pladser for hver udbudt forskningslinje og kandidaternes profiler. Hvert akademisk år offentliggøres antallet af pladser, der tilbydes i ph.d.-uddannelsen, ud over de kriterier, der tages i betragtning ved udvælgelsen af ​​fremtidige ph.d.-studerende.

Adgang vil blive løst af det faglige udvalg i programmet. Programmets fagudvalg træffer beslutning om optagelse af ph.d.-studerende i henhold til de tidligere fastsatte kriterier og procedurer, adgang, der kan være betinget af, at de tilsvarende uddannelseskomplementer forbedres, angivet i afsnit 3.4 i ansøgningen.

Kommissionen vil være ansvarlig for at sikre overholdelse af adgangs- og adgangskravene, og gennem gennemgang af den dokumentation, som ansøgerne har forelagt og gennemføre personlige interviews, vurderer ansøgernes tilstrækkelighed til profilen for adgang til programmet .

Hovedgrader af adgang:

Dette ph.d.-program er designet til at byde studerende velkommen med kapacitet til abstrakt ræsonnement, interesse i at løse problemer og matematik. Det er vigtigt at have en solid matematisk baggrund og et B1 niveau af engelsk, som vil blive akkrediteret med et eksamensbevis eller gennem et interview med programmets faglige udvalg. I den forstand er den anbefalede adgangsprofil den for en studerende med en bachelorgrad eller -grad i matematik eller statistik og har gennemført en af ​​de interuniversitets master-grader angivet nedenfor:

  • Interuniversitet Mastergrad i Introduktion til Matematikforskning
  • Interuniversitets Master i Matematisk Modellering, Statistik og Computing
  • Interuniversitets Master i Modellering og Matematisk Forskning, Statistik og Computing.

Studerende, der har afsluttet andre kandidatuddannelser i matematiske eller beslægtede områder, enten i UZ, UO, UPV, ULL, UPNA eller i andre universiteter, kan også optages til ph.d.-uddannelsen. Andre uddannelser, der kan give adgang til programmet, er grader eller grader i fysik eller datalogi og teknik. Denne adgang, for studerende uden den anbefalede adgangsprofil, kan ledsages af de tilsvarende træningspomplementer, afhængigt af hvert tilfælde, hvilket vil bestå af mellem 12 og 30 point fra en af ​​de interuniversitetsmastere, der tilbydes på det tidspunkt, blandt de angivne tidligere foreslået af det akademiske udvalg under hensyntagen til de forskningsinteresser, som kandidaten har udtrykt i sin følgebrev.

For studerende, hvis grad ikke er af matematik, eller hvis mester ikke svarer til dem, der er angivet i den anbefalede profil, kan ph.d.-uddannelsesudvalget oprette træningskomplementer. Disse uddannelseskomplementer, som under ingen omstændigheder vil overstige 15 point, svarer til nogle (eller nogle) af emnerne i den matematiske modellering eller indledning til matematikforskning (eller lignende emner af den nye mester, når det begynder at blive undervist) ). Doktorgradskomitéen, efter at have hørt studenten af ​​den studerende, vil beslutte om de specifikke emner, der skal udføres. Indholdet af emnerne kan ses her.

For studerende fra kandidatuddannelser med faglig orientering, der ikke har lavet forskningsbevillinger, kan det endelige kandidatuddannelsesprojekt indgå i uddannelseskomplementerne.

Studerende med handicap

Siden starten har de deltagende universiteter afsat en vigtig indsats for at tilpasse deres teknologi for at give adgang til universitetet muligt for handicappede. På samme måde, og forsøger at lette indholdet og didaktiske ressourcer til alle mulige brugere, distribueres dokumentationen af ​​fagene i PDF-format, hvilket gør det muligt at automatisk læse fra TTS-konverteringsværktøjer (Tekst til tale, konvertere af tekst-stemme). Universitetet i Zaragoza har også et universitetskontor for opmærksomhed mod handicap.

En gruppe studerende med en handicapgrad på mere end eller lig med 33% vil blive underkastet samme undtagelser og rabatter som andre universiteter i det offentlige system.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk
  • Spansk


Sidst opdateret June 19, 2018
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2019
Duration
Varighed
Deltid
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Spanien - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Startdato : Sep. 2019
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates