Ed.D.

Universidad de La Laguna

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Ed.D.

Universidad de La Laguna

Doktorgrad i uddannelse fra University of La Laguna opfylder de nuværende og fremtidige forskningsbehov inden for uddannelse, i en social kontekst, herunder forandring og innovation som en udfordring til bæredygtighed, teknologisk udvikling pleje mangfoldighed, uddannelse gennem hele livet og trivsel. Fra et konsolideret europæisk social ramme, udvider sin internationale projektion hen imod inkorporering andre scenarier, såsom afrikanske og amerikanske områder, gennem programmer for samarbejde mellem universiteter for at lette udvidelsen af ​​tilbud til studerende fra andre universiteter og mobilitet og udveksling af alle studerende. Alt dette afspejles i udviklingen to linjer af forskning, som samler en omfattende liste over situationer og problemer, der undersøges.

Fortilfælde inden for ph.d.-uddannelse det foreslåede program og data om den potentielle efterspørgsel efter programmet

Tilpasningen af ​​den spanske universitetsuddannelse i alle EHEA cyklusser kræver omstilling postgraduate studier og ph.d. Det Naturvidenskabelige Education for rå kobber, i humør til at reagere på disse forandringer, begyndte at tilpasse sine pædagogiske tilbud, fra begyndelsen af ​​processen (2008), og i øjeblikket har en ph.d. i kraft, selv i processen transformation-som omfatter sti som alle officielle mestre, der underviste i dag i Faculty of Education, 2 kører (Master of Rådgivning Intervention i formel og ikke-formel og Master læreruddannelse i Secondary Education Skole, uddannelse og sprog), 1 godkendt af ANECA og nye implementering, Master IKT og uddannelse: dannelse og læring i digitale miljøer, og 3 mere betragtes levedygtig og i forskellige faser af verifikationsprocessen (Master of Advanced Studies in Education, Master i human Development og Bæredygtighed Master i Innovation i uddannelse og Folkeskoleloven). Mens der i fremtiden, enhver mester der bud fra fakultetet for uddannelse, vil også være en genvej rute til Forskerskolen præsenteret.

I denne henseende har Kommissionen for at udarbejde denne Feasibility Plan fandt, at de særlige kendetegn ved ph.d.-studier og de mange forskellige behov og metoder til forskning uddannelse i de forskellige områder af viden, rådgive denne høje grad af fleksibilitet og bredde i regulering af disse undersøgelser.

En kort minde om fortilfælde inden for forskeruddannelse og produktion af læger, som afspejler den omfattende erfaring med forskellige afdelinger og områder af viden, der udgør dette center, støtte heuristisk bane af denne magt og støtter dette forslag. Dette fremgår af de mange forskellige programmer, der tilbydes siden starten ph.d.-studier i Spanien i format regulerede postgraduate studier. Tabel koordineret afdelinger og tværministerielle programmer, som siden 1986 har undervist ved Det Naturvidenskabelige Education ULL vist. Derudover har fakultetet også deltaget i programmer fra andre fakulteter og andre nationale og internationale universiteter.

Faculty of Education rå kobber i det nuværende ph.d.-program i uddannelse, vært afdelingerne programmer på plads for at uddø, og i det sidste årti har forsvaret 34 ph.d.-afhandlinger i vores fakultet. I de sidste 5 år har de læser 15 doktorafhandlinger, ikke medregnet i denne optælling over for andre samarbejder eller co-retning af afhandlinger med andre fakulteter på universiteter nationalt og internationalt. Vi har i øjeblikket 70 studerende i den doktordisputats fase og af dem er der 51 projekter registreret afhandling. Ved overvågning af udviklingen og fremskridt i vores ph.d.-studerende under udviklingen af ​​hans afhandling, prognosen er for læsning og forsvar på mindst 8 doktorafhandlinger løbet 2013/14.

I betragtning af antallet af alumni af truede grader (166 grader mellem de to Pædagogik og Psicopedagogía- og 417 af de fire specialiteter Master), beregning af studerende i forskellige kvaliteter i indeværende år 2013-2014 ( 690 Lærer i førskoleundervisning, 924 i Master i Primary Education, Pædagogik 899; 27 Tilpasning Degree Kursus i børn, og 57 Tilpasning Kursus i Primær Grade: 57) og kandidater (121 i 2011/2012) og indskrevet (129 i 2012/2013) i de to titler på Master undervises i dag på Faculty of Education for rå kobber, i betragtning af den stigning i studerende befolkning interesseret i at fortsætte postgraduate og ph.d.-studier på dette område viden vil være mærkbar på kort sigt. Hertil kommer, øget internationalt samarbejde relationer der stjerner i dette center i de seneste år, bugner i interessen for studier af master- og ph.d.-grader i dette fakultet af studerende fra andre breddegrader. Demand, så at udvide udvalget af kvalifikationer Master og konsolidere en ph.d.-program i uddannelse i overensstemmelse med kravene i uddannelse, forskning, innovation og social overførsel af viden, begrunder den foreslåede gennemførlighed og løbende kontrol som følge af en bevidst Fakultet det presserende behov for at finde passende at sådanne krav fra nuværende og fremtidige reaktioner.

Derfor anser vi det for nødvendigt for at imødekomme den ph.d.-program i uddannelse nu foreslået at undersøge traditioner i forskellige områder af viden om Faculty of Education for rå kobber, der præsenterer et ph.d.-program, som indeholder to store linjer i forskning , nemlig:

  • Linje 1: Forskning og innovation i uddannelse
    • pædagogiske tænkning: politik, samfund, udvikling og bæredygtighed;
    • Design, udvikling og evalueringsmetoder for undervisning og læring.
  • Linje 2: Undervisning og læring i bestemte områder af viden

De forskningsemner stammer ikke kun fra de involverede i hver af de store linjer, men fra forskellige niveauer af analyse stammer fra sammenhænge handling elementer: uddannelsessystemet, skole, klasseværelse og pædagoger, samt forskellige niveauer handling; sekundær, universitet, ikke-formel eller samfund børnehave, primær og uddannelse gennem hele livet.

Forholdet af forslaget med den nuværende situation for IDI professionel videnskabelig felt inden for fagområdet.

De to linjer af forskningsforslag er knyttet til den europæiske strategi Europa 2020, som blandt sine fem generiske mål, to nært beslægtede linjer af forskning, der fremmer dette ph.d.-program, nemlig:

  1. Forbedre uddannelsesniveauet og reducere dette fænomen.
  2. Fremme den sociale integration gennem reduktion af fattigdom og social udstødelse.

Den nylige State Plan for videnskabelig og teknisk forskning og innovation 2013-16, godkendt af regeringen den 1. februar 2013 indeholder fire mål, hvoraf den ene er fremme af IDI handlinger til de udfordringer, som samfundet, for at bidrage til at løse de nuværende og fremtidige behov i vores samfund, i tråd med de udfordringer, som den spanske strategi og afspejles i den europæiske strategi Horisont 2020. Mange af disse udfordringer omfatter social forandring og transformation, som kræver uddannelsessystemer gennemføre pædagogiske strategier rettet mod bevidsthed og erhverve nye vaner og adfærd til et nyt samfund i retning af bæredygtighed, teknologisk udvikling og velfærd. I udviklingen af, hvordan man møde denne udfordring, tilføjes den nationale plan: forskning i samfundsvidenskab og humaniora samt forskning, der inkorporerer kønsperspektivet vil have en tværgående karakter, og som sådan vil blive indarbejdet i udviklingen af ​​forskning videnskabelig-teknisk og innovation med henblik på at finde løsninger på de udfordringer, som samfundet. Pædagogisk forskning bliver således et socialt behov for prioriteret forskning og innovation: a) statsborgerskab i videnssamfundet har brug for andet pædagogisk pleje og andre former for undervisning og læring; b) de uddannelsesmæssige udfordringer i nutidens samfund kræver ny kontrasterende viden til at opfylde de nye krav fra uddannelsesmæssige sammenhænge. Teknologier til kommunikation og information, interkulturel uddannelse, ligestilling mellem kønnene og respekt for mangfoldighed af alle slags, uddannelse hele livet, er blot nogle eksempler på disse nye udfordringer.

Derfor den nationale plan id i 2011-2015, blandt sine fem prioriterede sektorer, herunder uddannelse, sociokulturelle og økonomiske, hvori det hedder, at opnåelsen af ​​kvalificerede menneskelige ressourcer begynder med de laveste uddannelsesniveauer, og derfor det kræver kapacitetsopbygning for kontinuerlig læring blandt borgerne: Disse kapaciteter ikke kun tillader at erhverve nøglekompetencer, der sikrer beskæftigelse, det hjælper til at aktivere og udvikle aktivt medborgerskab, kritisk, i stand til at løse sociale og interkulturel dialog, hvis kan føre til en ændring i model for økonomisk udvikling, i overensstemmelse med den europæiske strategi bekendtgjort af uddannelse 2020 (eT 2020).

Endelig blandt forskningsområderne på De Kanariske Øer, der foreslås af De Kanariske agentur for forskning, innovation og informationssamfundet, er mekanismer defineret til at fastsætte målene og prioriteterne i forskningspolitikken og innovation i den selvstyrende region medium sigt og specifik sektorplan er den uddannelsesmæssige og kulturelle udvikling på de Kanariske Øer.

Andre mere specifikke område af uddannelsesinitiativer, der understøtter uddannelsesforskning på De Kanariske Øer er dem af De Kanariske Foundation for at fremme uddannelse af De Kanariske Øer regering. Blandt dens mål er vi:

a) Forvaltningen af ​​pædagogiske samarbejdsprogrammer med udviklingslande, især afrikanske og latinamerikanske lande, svarer til retningslinjerne i Ministeriet for Undervisning, Kultur og Sport;

b) udvikling af forbindelserne med andre institutioner med ledelsesfunktioner studere hjælpemidler, forskning og samarbejde.

Canarias, at være en geografisk isoleret område, præsenterer uddannelsesmæssige scenarier med begrænsninger, som situationer med særlige uddannelsesmæssige behov er afledt, og derfor særlig opmærksomhed asylansøgere. Knappe privat uddannelse, mobilitet vanskeligheder, sociale, industrielle og knappe naturlige miljø er nogle af disse begrænsninger, samt tætbefolkede og med høje procenter af udenlandske befolkning område, og besøgende ved turistindustrien, der kendetegner vores område.

Denne kontekstuelle svaghed, der kendetegner os, og alligevel privilegeret ved sin strategiske beliggenhed, har indvilget i at foreningen af ​​målene med de andre lokale initiativer såsom Compact for uddannelse på De Kanariske Øer, der ledes af Undervisningsministeriet af De Kanariske Øer, og Tricontinental Campus of excellence fra University of La Laguna.

Dette forslag sigter derfor ikke blot til at rumme alle faktiske og potentielle forsknings- stier, men at tilskynde til fremskridt, åbninger og Fortropper i produktionen af ​​pædagogisk viden er forekommende og social overførsel det. Alle indlejret i en bredere masterplan, der henvender sig til en ny generel kort over graduate grader, også udvide rækken af ​​tilbud mestre i henhold til de nye heuristik pre-forslagsfasen ph.d. uddannelsesbehov.

I en tid med konsolidering af akademiske konvergenser i Europa, har vi til hensigt at åbne den rumlige og konceptuelle område, som inkorporerer divergencias- mætte i Latinamerika og Afrika; overensstemmelse med den, der er syd for den nordlige Canarias, forbindelsesbro og følelsesmæssige og intellektuelle forbindelsen mellem verdensdele; særlig opmærksomhed på grund af dets strategiske geografiske beliggenhed og historiske tilstedeværelse, og udtrykker den unikke tradition for at forbinde regionen med afrikanske og latinamerikanske kontinenter.

La Laguna Universitet har altid vist særlig vægt på tilstanden af ​​broen internationale relationer, så de links med forskellige faglige og kulturelle aspekter af dette geografiske område institutioner er blevet vigtige strategiske værdier inden for vores internationalisering politik. I en stor del, at resultatet af denne særkende, der har været talrige studier i mange områder af ekspertise, fælles forskningsprojekter, en omfattende liste over udvekslinger og mange samarbejdsaftaler. University, sociale og politiske kontekst De Kanariske Øer, kan ikke marginalisere tricontinental projekt, hvor University of La Laguna campus opretholder sin status af topkvalitet.

Akademisk Udvalget har også henvist til behovet for at fremme dette tilbud kandidat, fleksibel og varieret i indhold, brugsegenskaber og retningslinjer, med henblik på at udvide og foder derfra den vigtige internationale projektion. Især pleje og forny vores traditionelle relationer og interesser også i ikke-EU-området (dvs. at andre privilegerede fremme handel med Latinamerika og Afrika, postgraduate uddannelse og fælles forskning sted). Alt dette uden at glemme hele netværket af aftaler og kontrakter, der er etableret inden for det europæiske miljø og administrativt eget område. I denne forbindelse er det bemærkelsesværdigt, at Faculty of Education af rå kobber ikke har været immune over for mobilitet for studerende og lærere gennem programmer reguleret for det, og heller ikke i begyndelsen af ​​forskningsstrategier og fælles offentliggørelse med europæiske kolleger en bred geografisk oprindelse.

Integration af ph.d.-programmet inden for en ph.d. netværk

La Laguna Universitet er i færd med at skabe Forskerskolen, der udgør en del af dette program. Oprettelsen blev godkendt af Styrelsesrådet den 26. september 2013.

Undersøgelser på fuld tid og deltid

Prognose af studerende anslås, at 2/3 (ca.. 16 elever) gøre fuld tid, og 1/3 (ca.. 8 elever) del tid.

kompetencer

grundlæggende

  • CB11 - systematisk forståelse af et fagområde og beherskelse af færdigheder og forskningsmetoder relateret til feltet.
  • CB12 - Mulighed for at udtænke, designe eller oprette, gennemføre og vedtage en væsentlig proces med forskning og skabelse.
  • CB13 - Mulighed for at bidrage til at udvide grænserne for viden gennem original forskning.
  • CB14 - Evne til at udføre kritisk analyse og evaluering og syntese af nye og komplekse ideer.
  • CB15 - Evne til at kommunikere med den akademiske og videnskabelige samfund og samfundet i almindelighed om deres områder af ekspertise i de måder og sprog almindeligvis anvendes i internationale videnskabelige samfund.
  • CB16 - Mulighed for at fremme, inden akademiske og professionelle sammenhænge, ​​videnskabelige, teknologiske, sociale, kunstneriske eller kulturelt i et videnbaseret samfund.

Kvalifikationer og personlige kompetencer

  • CA01 - Navigering vores sammenhænge, ​​hvor der er lidt specifik information.
  • CA02 - Find de centrale spørgsmål, der skal besvares for at løse et komplekst problem.
  • CA03 - At designe, skabe, udvikle og lancere nye og innovative projekter inden for sit felt af ekspertise.
  • CA04 - Arbejde i udstyr og selvstændigt i en international eller tværfaglig sammenhæng.
  • CA05 - integrere viden, håndtere kompleksitet, og formulere domme med begrænsede oplysninger.
  • CA06 - Kritik og forsvar af intellektuelle løsninger.

andre færdigheder

  • CG0 - erhvervelse af yderligere kvalifikationer er ikke forudset

uddannelsesaktiviteter

  • Deltagelse i seminarer eller workshops Uddannelsesforskning ..
  • Deltagelse i nationale eller internationale konferencer:
  • Udarbejdelse og offentliggørelse af videnskabelige rapporter
  • mobilitet
  • Metodologiske kurser og specialiseret uddannelse bibliografisk

adgangskriterier

adgangskriterier

Den kandidat, der ønsker at få adgang til Forskerskolen for Uddannelse skal anmode om adgang og optagelse i henhold til de procedurer, som University of La Laguna på Postgraduate Kommissionen midlertidigt i afventning af godkendelse af oprettelsen af ​​School of Doktorgrad af Fællesskabet autonom proces enige om at indlede Styrelsesrådet for rå kobber på mødet den 26. september 2013.

Akademisk Udvalg vil være ansvarlig for gennemførelsen af ​​planen for optagelse til ansøgere efter at have sikret, at de opfylder de generelle adgangskrav, der er etableret ved kongelig anordning 99/2011, dateret 28 januar og forordninger officielle lære af rå kobber der udvikler, da det giver i artikel 15, der giver funktioner Akademisk udvalg af ph.d.-programmer.

Akademisk Udvalg vil være sammensat af 7 lærere, i henhold til bestemmelserne i artikel 14 i Rettens officielle ph.d. La Laguna Universitet, 1 og 2:

  1. Den akademiske udvalg officielle ph.d.-program består af højst syv professorer og / eller forskere, der er involveret i det, herunder den akademiske koordinator, der skal fungere som præsident for det samme. I det faglige udvalg skal det integreres, mindst ét ​​medlem af hver linje af forskning som ph.d.-programmet, der respekterer den tidligere grænse. Hvis der er mere end syv linjer af forskning, ved slutningen af ​​hvert semester vil der være en fornyelse af det faglige udvalg, sammenføjning som medlemmer af den samme, lærere og / eller forskere linjer, der ikke havde haft repræsentanter i forrige valgperiode. Hvor det er hensigtsmæssigt, vil der blive etableret en rotationsordning med udpegning af medlemmer for hver linje af forskning, således at hver linie ikke har det faglige udvalg repræsentant i mere end to på hinanden følgende perioder.
  2. Medlemmer af det faglige udvalg, der er professorer eller forskere skal opfylde de samme requisitosn sat til vejleder i den tilsvarende ph.d.-program.

Forskerskolen i Education medlemmer vil være 7 som angivet og vil være:

Det faglige koordinator for ph.d.-uddannelsen

3 repræsentanter for forskning Linje 1: Forskning og innovation i uddannelse

3 repræsentanter for Forskning Linje 2: Undervisning og læring i bestemte områder af viden

Hvis antallet af tilmeldinger overstiger de steder, der tilbydes nye adgang, vil fordelingen af ​​pladser skal foretages i henhold til artikel 7 i kongeligt dekret 99/2011 af 28. januar, efter følgende kriterier for vurdering af fortjeneste udvalg

  • udskrift af bachelor-grad eller tilsvarende bekræfter kandidat (25%)
  • udskrift af en kandidatuddannelse knyttet til forskningen af ​​dette ph.d.-program: Forskning og innovation i uddannelse og undervisning og læring i bestemte områder af viden (35%).
  • erhvervserfaring relateret til uddannelse (10%).
  • forskningserfaring (deltagelse i konferencer, publikationer, medlemskab forskningsprojekter (10%).
  • Opnå tilskud og forskningsbevillinger (10%).
  • akkrediterede sprogkundskaber B2 eller højere (helst på engelsk) (10%).

Program hjælper studerende med handicap rå kobber, i overensstemmelse angivet i RD 99/2011, vil hjælpe i tilfælde af elever med særlige uddannelsesmæssige behov skyldes handicap til at vurdere og behandle eventuelle behov for tilpasninger for pædagogisk integration og sociale mennesker indskrevet i ph.d.-programmet, der har brug for det.

På tidspunktet for optagelsen, det faglige udvalg for ph.d.-programmet tildelt kandidaten en akademisk vejleder, der er professor læge rå kobber med dokumenteret forskningserfaring, der tilhører den ph.d.-program, hvori der er indlagt (artikel 9 i forordning af officielle ph.d. rå kobber).

Det faglige vejleder er tildelt de opgaver og følgende engagement:

  • Sikre sammenhæng mellem de opgaver ph.d.-studerende og instruktøren og hans forskningsgruppe.
  • Sørg for ph.d.-studerende interaktion med det faglige udvalg i ph.d.-program.
  • Sørg tilstrækkeligheden af ​​uddannelse af ph.d.-studerende og forskningsaktiviteter med principperne i programmet og Forskerskolen.
  • Log dokumenter engagement og ph.d. studerende aktiviteter.
  • Gennemgå og underskrive forskning plan for ph.d.-studerende.
  • Forbered de krævede rapporter til overvågningsudvalget.

Det faglige udvalg for ph.d.-programmet kan indstille, for alle tilfælde, den akademiske vejleder er specialet direktør, medmindre instruktøren er ikke en professor ved rå kobber.

Du kan ændre ansættelse af videnskabeligt vejleder på noget tidspunkt i løbet af ph.d.-implementering på den ene side, hørte engang den ph.d.-studerende, og forudsat at begrundede årsager, og for det andet kan en afhandling rådgiver også undlade at tutorship af afhandling, hvis begrundede årsager også enige. I dette tilfælde skal det faglige udvalg for ph.d.-programmet foreslå en ny vejleder ph.d.-studerende.

Ordningen for indvielsen af ​​studerende til ph.d.-programmet, som er omhandlet i artikel 7.2 i forretningsordenen officielle ph.d. rå kobber, til gennemførelse af artikel 2.2 i reglerne for fremskridt og permanens i officielle grader i rå kobber vil per definition fuld tid, og siden sin optagelse på uddannelsen indtil indgivelsen af ​​ansøgningen om deponering af doktorafhandling trascurrirá maksimalt tre år. Forløbet denne periode, kan det faglige udvalg, på anmodning af den kandidat, informeret af hendes vejleder, udvidelse af denne periode i et år, der kan forlænges i alle tilfælde undtagelsesvis til et andet ekstra år.

I henhold til artikel 7.3 i forordningen, vil det engagement være deltid doktorgrad anmodning udtrykkelig tilladelse fra Akademisk Udvalg for ph.d.-program. I dette tilfælde vil fristen for indgivelse deponering af doktorafhandling være højst fem år og kan forlænges i to år forudgående godkendelse fra det faglige udvalg efter anmodning fra kandidaten informeret af sin afhandling. Denne udvidelse vil blive udvidet under alle omstændigheder undtagelsesvis til et andet ekstra år.

Studerende, der ønsker at studere en ph.d.-program i henhold til en deltidsstilling skal gælde ved indsendelse af ansøgning om optagelse til det eller, når indrømmede, når Concur i dem helst af de omstændigheder, der er anført nedenfor, og gøre det muligt for anerkendelse som deltidsstuderende, som krævet i artikel 7.3 i forretningsordenen den officielle ph.d. rå kobber.

For at kvalificere sig som en ph.d.-studerende i isolation deltidsstilling, bliver du nødt til at indsende en ansøgning på den måde og inden for de frister, der er fastsat for det, der begrunder den manglende evne til at udføre disse undersøgelser under en fuldtidsansat grunde arbejdskraft aktivitet, særlige uddannelsesbehov, behov familiepleje, højtydende sportsfolk eller højt niveau, såvel som dem, der er omhandlet i reglerne for varigheden af ​​den rå kobber eller i givet fald, i forordningerne, der udvikler.

Disse anmodninger vil blive løst, før den periode, der er fastsat for optagelse på ph.d.-studier ved det faglige udvalg for den tilsvarende ph.d.-program. På denne afgørelse kan indgives appel til rektor inden en måned efter anmeldelsen.

Hvert ph.d.-program fastlægger den maksimale procentdel af studerende, der kan udføre deltid doktorgrad. Disse data kan fås ved at konsultere den akademiske program guide og være etableret før starten af ​​hvert skoleår.

Uanset det foregående under udviklingen af ​​ph.d.-studiet, kan anmode om ændringer i tilstanden af ​​engagement, såfremt følgende omstændigheder:

  • Ph.d.-studerende med deltid dedikation langs ph.d.-uddannelsen glip af de omstændigheder, som de blev optaget, og er anerkendt som sådanne automatisk blive studerende af ph.d.-uddannelsen på fuld tid. Fra det øjeblik, de har tre år før indgivelsen af ​​ansøgningen om deponering af det doktorafhandling, forudsat at de ikke er gået mere end to år på betingelse deltidsstuderende.
  • Ph.d.-studerende, der har startet ph.d.-studier under en fuldtidsansat se på behovet for at søge om status for deltidsstuderende og møde nogle af kravene Efter ovenstående være tilgængelig fra at yde denne status til præsentationen af deponeringen anmodning fra doktorafhandling af en maksimal tid, der sammen med den allerede forløbne ikke overstiger 5 år.

I tilfælde af ph.d.-studerende, der har ændret deres engagement regime i forbindelse med udøvelsen af ​​deres studier (artikel 7.4 i statutten for ph.d.-studier rå kobber), er en faktor 5/3 indstillet til trin af engagement fuld tid til deltid engagement og 3/5 for ændringer på deltid til fuld, med henblik på beregning tid etableret i §§ et og tre af denne artikel.

Også tiltrække studerende fra andre lande med særlig vægt på dem fra europæiske og latinamerikanske lande vil blive fremmet.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk
  • Spansk


Sidst opdateret January 8, 2018
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2018
Duration
Varighed
Deltid
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Spanien - Santa Cruz de Tenerife
Startdato: Sep. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Sep. 2018
Spanien - Santa Cruz de Tenerife
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen