EdD / PhD I Lederskab: Lærer Lederskab Specialisering

Concordia University Chicago

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

EdD / PhD I Lederskab: Lærer Lederskab Specialisering

Concordia University Chicago

Concordia University Chicago Department of Leadership er i spidsen for at give pædagoger en kvalitet, relevant og nuværende kandidatuddannelse, som forbedrer ledelsen af ​​offentlige og ikke-offentlige lærere og administratorer, da de positivt påvirker skolerne.

Vi taler for vores ph.d.-kandidater og alle elever i offentlige og ikke-offentlige skoler. Vi er reflekterende fagfolk, der leverer kvalitet, relevant og nuværende uddannelse til vores kandidatkandidater i ledelse. Vi forbereder vores kandidater til at være lærer- og administratorledere, der leder offentlige og ikke-offentlige skoler til eleverne, så de kan blive effektive borgere i et globalt samfund.


Om graden

Dette ph.d.-program forbereder kandidater til offentligt eller ikke-offentligt distriktsdygtigt administrativt ansvar. Programmet er designet til at hjælpe doktoranden:

  • Fremme succes for alle elever ved at udvikle og implementere en fælles vision for læring, der understøtter læringsprocessen.
  • Udvikle avancerede færdigheder i forvaltningen af ​​organisationen, driften og ressourcerne til et sikkert, effektivt og effektivt læringsmiljø i skoler og distrikt.
  • Samarbejde med personale, uddannelsesudvalg, studerende, familier og medlemmer af samfundet som reaktion på forskellige uddannelsesmæssige og samfundsmæssige interesser og behov samt mobilisere fællesskabets ressourcer.
  • Demonstrere integritet, retfærdighed og etisk adfærd for at støtte og fremme udviklingen af ​​et moralsk uddannelses samfund.
  • Forstå og reagere på de større politiske, sociale, økonomiske, juridiske og kulturelle sammenhænge.


Programkompetencer og resultater

Demonstrere undervisningsledelse

Kompetencer: Analyser instruktionsprogrammer og elevers præstationsdata for at understøtte succes for alle elever.

resultater:

  • Kandidater demonstrerer en forståelse af en række undervisningsforskningsmetoder og kan analysere de tilsvarende styrker og svagheder ved hver metode.
  • Kandidater er i stand til at anvende kvalitative og kvantitative data, passende forskningsmetoder, teknologi- og informationssystemer til at udvikle en langdistriktsplan for et distrikt, der vurderer distriktets forbedrings- og ansvarlighedssystemer.
  • Kandidater demonstrerer evnen til at bruge og fremme teknologi- og informationssystemer til at berige distriktets læseplan og instruktion, overvåge instruktionspraksis og bistå administratorer, der har behov for forbedringer.
  • Kandidater demonstrerer evnen til at allokere og retfærdiggøre ressourcer til at opretholde instruktionsprogrammet.
  • Kandidater demonstrerer evnen til at lette og engagere sig i aktiviteter, der bruger bedste praksis og forsvarlig pædagogisk forskning til forbedring af uddannelsesprogrammer.
  • Kandidater demonstrerer en evne til at bistå skole- og distriktspersonale med at forstå og anvende bedste praksis for studerendes læring.
  • Kandidater forstår og kan søge bekymring for mangfoldighed, menneskelig udviklingsteori og bevist læring og motiverende teorier til læringsprocessen.
  • Kandidater forstår, hvordan man bruger passende forskningsstrategier til profilering af elevers præstationer i et distrikt og analyserer forskelle mellem undergrupper.

Demonstrere Etisk Tilsyn Ledelse

Kompetencer: Evaluer skoleklima, kultur og professionelt personale for at sikre støtte til alle elevers succes.

resultater:

  • Kandidater demonstrerer viden om voksenuddannelsesstrategier og evnen til at anvende teknologi og forskning til professionel udvikling, der fokuserer på autentiske problemer og opgaver, mentorskab, coaching, konferencer og andre teknikker, der fremmer ny viden og færdigheder på arbejdspladsen.
  • Kandidater demonstrerer evnen til at bruge strategier som observationer og samarbejdsrefleksion for at hjælpe med at danne omfattende professionelle vækstplaner med distrikts- og skolepersonale.
  • Kandidater udvikler individuelle faglige vækstplaner, der afspejler et engagement i livslang læring og bedste praksis.

Demonstrere effektiv, praktisk og etisk ledelse lederskab færdigheder

Kompetence: Planlægge effektiv brug af skatte-, menneskelige og materielle ressourcer for at fremme alle elevernes succes inden for et sikkert, effektivt og effektivt læringsmiljø.

resultater:

  • Kandidater demonstrerer evnen til at bruge forskningsbaseret viden om læring, undervisning, elevudvikling, organisationsudvikling og datastyring for at optimere læring for alle studerende.
  • Kandidater demonstrerer en effektiv organisering af skattemæssige, menneskelige og materielle ressourcer, der prioriterer studerendes læring og sikkerhed, samtidig med at man viser en forståelse af distriktsbudgetteringsprocesser og fiduciære ansvarsområder.
  • Kandidater demonstrerer evnen til at organisere et distrikt baseret på indikatorer for egenkapital, effektivitet og effektivitet og kan anvende juridiske principper, der fremmer egenkapitalen.
  • Kandidater viser en forståelse for, hvordan man anvender retlige principper for at fremme og levere sikre, effektive og effektive faciliteter.

Demonstrere evnen til at kommunikere effektivt med forældre og andre medlemmer af Fællesskabet

Kompetence: Engagere det eksterne samfund til støtte for at sikre alle eleverne succes.

resultater:

  • Kandidater demonstrerer evnen til at lette planlægningen og implementeringen af ​​programmer og tjenester, der bringer familiernes og samfundets ressourcer til gode for at påvirke læreruddannelsen.
  • Kandidater demonstrerer evnen til at bruge offentlig information og forskningsbaseret viden om problemer og tendenser til at samarbejde med medlemmer af samfundet og samfundsorganisationer for at få en positiv effekt på studerendes læring.
  • Kandidater anvender en forståelse af samfundsrelaterede modeller, markedsføringsstrategier og processer, datastyret beslutningstagning og kommunikationsteori til håndværk af skoler, erhvervsliv, samfund, regerings- og højere uddannelsespartnerskaber.
  • Kandidater demonstrerer evnen til at udvikle og gennemføre en plan for at opretholde relationer med samfundsledere og nå ud til forskellige forretnings-, religiøse, politiske og serviceorganisationer for at styrke programmer og støtte distriktsmål.
  • Kandidater demonstrerer evnen til at involvere samfundsmedlemmer, grupper og andre interessenter i distrikts beslutningstagning, hvilket afspejler en forståelse af strategier til at udnytte distriktets integrerende rolle i det større samfund.
  • Kandidater demonstrerer evnen til at samarbejde med fællesskabsbureauer for at integrere sundheds-, sociale og andre tjenester i skolerne for at imødegå elev- og familieforhold, som påvirker læring.
  • Kandidater demonstrerer evnen til at udføre samfundsrelationer som en model med effektive medierelaterede praksis.
  • Kandidater udvikler og implementerer strategier, som understøtter familiernes inddragelse i deres børns uddannelse, og forstærker blandt distriktspersonalet tilliden til, at familier har deres børns interesser i tankerne.

Forstå forskellige befolkninger

Kompetence: Demonstrere opmærksomhed og følsomhed over for alle elevernes behov for at sikre pædagogisk succes inden for skoler og distrikt.

resultater:

  • Kandidater anvender nuværende viden om regler og regler for uddannelse til underpopulationer (dvs. specialundervisning, talentfulde og begavede, ELL, etniske undergrupper).
  • Kandidater demonstrerer respekt for andres rettigheder med hensyn til fortrolighed, værdighed og ærlighed.
  • Kandidater vurderer data og bestemmer behov for betjeningsunderpopulationer for at sikre skolens succes og passende præstation.
  • Kandidater støtter programmer og tjenester, der fejrer og støtter skolernes og distriktets forskelligartede karakter.

Forstå den større kontekst

Kompetence: Samarbejde med relevante enheder ud over skolen for at understøtte alle elevers succes.

resultater:

  • Kandidater demonstrerer evnen til at anvende egnede forskningsmetoder, teorier og koncepter til forbedring af distriktsoperationer.
  • Kandidater viser en forståelse af de komplekse årsager til fattigdom og andre ulemper og deres virkninger på familier, samfund, børn og læring.
  • Kandidater viser en forståelse af de politikker, love og bestemmelser, der er vedtaget af lokale, statslige og føderale myndigheder, der påvirker et bestemt distrikt.
  • Kandidater kan forklare systemet til finansiering af offentlige skoler og dens virkninger på en retfærdig fordeling af uddannelsesmuligheder i et distrikt.
  • Kandidater demonstrerer evnen til at arbejde med politiske ledere på lokalt, statsligt og nationalt plan.
  • Kandidater kan anvende en forståelse for, hvordan specifikke love på lokalt, statsligt og føderalt niveau påvirker skoledistrikt og beboere.
  • Kandidater taler for stillinger som reaktion på foreslåede politiske ændringer, der vil gavne eller skade distrikter og forklare, hvordan foreslåede politikker og love kan forbedre uddannelsesmæssige og sociale muligheder for bestemte samfund.


Curriculum

* INTERNATIONALE STUDENTER: Udover de grundlæggende studieplaner, der er angivet nedenfor, skal internationale studerende, der deltager i ansigt-til-ansigtskurser på CUC campus, kræve at deltage i Seminaret i Videregående Uddannelse, en 3-kredit kursus.

Kandidater, der søger Superintendent Endorsement fra staten Illinois, skal gennemføre kurser i programmet mærket med en stjerne (*).

Uddannelseslederuddannelse

  • Skoler, Forældre, Fællesskabsrelationer
  • Superintendensen *
  • Strategier for uddannelsesledelse
  • Forskningsbaseret beslutningstagning *
  • Human Resource Administration og Forhandling *
  • Uddannelsesfinansiering *
  • Tilsynsteori og praksis *
  • Juridiske spørgsmål for skole distrikter *
  • Skole / distriktsforbedring ved hjælp af dataanalyse
  • Praktik: Superintendent Forberedelse *

Fonde / filosofi / etik

  • Organisationsændring *
  • Filosofi for videnskabelig viden (kun Ph.D.)
  • Filosofiske og teoretiske grundlag for lederskab (kun EdD)
  • Politisk analyse *
  • Etik for uddannelsesledere *

Forskning og Statistik for EdD, Practitioner Track

  • Forskning Design
  • Survey Research
  • Kvalitativ forskning
  • Kvantitativ forskning

Forskning og Statistik for Ph.D., Researcher Track

  • Forskning Design
  • Kvalitativ forskning
  • Kvantitativ forskning
  • Blandet metodeforskning

Vælg en:

  • Survey Research
  • Avancerede emner i statistik
  • Avancerede emner i kvalitativ analyse

Omfattende eksamen og afhandling

  • Omfattende eksamen
  • afhandling
  • Dissertation Supervision
Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk


Sidst opdateret April 18, 2018
Varighed og pris
This course is
Online
Campusbaseret
Start Date
Startdato
Aug. 2018
Duration
Varighed
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
USA - Chicago, Illinois, IL
Startdato: Aug. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Aug. 2018
USA - Chicago, Illinois, IL
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen