EdD / PhD I Lederskab: Uddannelseslederuddannelse

Concordia University Chicago

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

EdD / PhD I Lederskab: Uddannelseslederuddannelse

Concordia University Chicago

Er du på udkig efter at forfølge et ph.d.-program, som kan hjælpe dig med at analysere de ledelsesmæssige udfordringer, som skolerne og uddannelsesinstitutionerne står over for i dag? Bliv medlem for en tæt og personlig online EdD / Ph.D. program på Concordia University Chicago . Med ca. tre års online kursusarbejde plus en vellykket gennemførelse af omfattende eksamener og doktorsafhandling kan du opnå en ph.d.-grad, der udvider dit potentiale til at fremme din karriere.

Concordia University Chicago 's ph.d.-program i ledelse med speciale i lærer lederskab er designet til kandidatstuderende, der gerne vil fortsætte deres karriere som undervisere, instruktionsbusser, læseplanlægere, koordinatorer af distriktsinitiativer, undervisere og bygnings- og distriktslærer ledere i forskellige uddannelsesinstitutioner. Læreruddannelsesdoktorsprogrammet fokuserer på at fremme instruktionsforbedring for øget elevpræstation, fremme af lærer- og personaludvikling og vækst, organisatoriske forandringer og skolekulturer og opsøgende familier og samfund.

Dette ph.d.-program opfordrer eleverne til at tegne og bygge videre på viden og erfaringer i forbindelse med deres faglige arbejde, samtidig med at de kræver, at de studerende udvikler stærke forskningsevner og kendskab til data, skole og undervisningsmæssige forbedringer, voksen vækst og udvikling og evidensbaseret beslutningstagning . Mens programmet er baseret på emner relateret til lærerledelse, giver dette program også mulighed for at udforske lærer- og instruktionsledelse i forskellige uddannelsesinstitutioner: før-K-12 uddannelse, non-profit organisationer, virksomheder og agenturer.


Programudfald

Doktorgrad i lærerledelse er designet til at sætte eleverne i stand til:

  • Forstå kompleksiteten af ​​uddannelsesinstitutioner i relation til voksenuddannelse og udvikling, kultur og organisatorisk forandring, elevpræstation, vurdering og datastyret beslutningstagning samt udbredelse og samarbejde mellem virksomheder.
  • Ansøg og analyser læringsløsninger, der understøtter og driver skoler og uddannelsesmæssige indstillinger for forbedret elevers præstation og succes.
  • Strategisk støtte de forskellige interessenter med informerede og dømmende beslutninger.
  • Identificere og integrere ledelsesretninger, der er i overensstemmelse med skolens forbedringspraksis.
  • Udøve faglig etisk adfærd, der støtter den institutionelle mission og tildeling af ressourcer til at støtte og nå institutionelle mål.


Læringsmål

Ud over de overordnede mål for lederskabsafdelingen og dets programmer, vil de studerende erhverve følgende viden, færdigheder og kompetencer i lærerlederskabsprogrammet:

Støtte og fremme voksenuddannelse

Kompetencer: Forstå voksne som elever til at støtte faglige læringssamfund.

resultater:

  • Kandidater letter gruppeprocesser til at styre vækst, konflikt og forandring.
  • Kandidater model lytter, præsenterer og leder samarbejdsdiscussioner.
  • Kandidater bygger faciliteringsfærdigheder, der fremmer tillid, kollektiv visdom, den sociale opbygning af viden og bygger ejerskab og handling.
  • Kandidater skaber inkluderende kohorter af kolleger som professionelle elever.
  • Kandidater fremmer brugen af ​​teknologi til at lære samfund.

Forskningsbaseret pensum og undervisningsforbedring

Kompetence: Brug forskning til at forbedre praksis og elevers præstation.

resultater:

  • Kandidater arbejder sammen med andre for at formulere læringsproblemer og muligheder.
  • Kandidater hjælper kolleger med at få adgang til forskning, elevindlæringsdata.
  • Kandidater styrer kolleger i udvælgelse af forskningsbaserede strategier, udformning af aktionsforskning og måleresultater.
  • Kandidater letter analyse af elevindlæringsdata og anvendelse af fund til at revidere instruktionsstrategier.
  • Kandidater tilskynder til samarbejde med højere uddannelse og andre samfundsbaserede organisationer.
  • Kandidater arbejder sammen med kollegaer for at fortolke, formidle og formidle forskningsresultater relateret til studerendes læring.

Fremme professionel læring

Kompetence: Fremme professionel læring for løbende forbedringer.

resultater:

  • Kandidater vurderer kollegernes læringsbehov og arbejder med administrationen for at sikre passende PD.
  • Kandidater fremmer en bred vifte af faglig læring.
  • Kandidater bruger teknologi til at fremme samarbejdet og differentieret faglig læring.
  • Kandidater forbereder kolleger til at analysere og benytte elevers præstationsdata og andre data til at forbedre undervisningen og analysere effekten af ​​instruktionstiltag.
  • Kandidater giver feedback til kolleger for at styrke undervisningsøvelsen.
  • Kandidater arbejder sammen med kolleger for at indsamle, analysere og formidle data vedrørende læringsvirkning.

Ledende initiativer inden for elevers præstation

Kompetence: At lette forbedringer i undervisning og elevindlæring.

resultater:

  • Kandidater letter indsamling og analyse af klasseværelses- og skolebaserede data for at identificere områder for at forbedre læseplaner, instruktion og vurdering.
  • Kandidater engagerer sig i reflekterende dialog med kolleger baseret på observationer og studerendes arbejde og vurderinger.
  • Kandidater tjener som mentor, coach, content facilitator, kritisk ven eller peer evaluator.
  • Kandidater tjener som holdleder for at udnytte kompetencer og kendskab til kolleger til at behandle læreruddannelsesbehov.
  • Kandidater fremmer undervisningsstrategier, der tager højde for mangfoldighed og egenkapital.

Lead Data-Driven Instructional Improvements

Kompetence: Brug af vurderinger og data til skole og distriktsforbedring.

resultater:

  • Kandidater øger kollegernes evne til at få adgang til ressourcer og ekspertise til at anvende passende vurderingsinstrumenter i overensstemmelse med standarder.
  • Kandidater letter undervisningsgrupper i udformning og gennemførelse af klassebaserede formative vurderinger, scoring, tolkning af elevarbejde og anvendelse af resultater til forbedring af uddannelsespraksis (DDI).
  • Kandidater engagerer kolleger i samarbejdssamtaler om elevindlæringsdata og instruktionspraksis, udfordrer dem til at udvikle løsninger, skabe et klima af tillid og kritisk refleksion.
  • Kandidater arbejder sammen med kollegaer for at bruge fund til at anbefale organisatoriske ændringer i struktur eller praksis for at forbedre elevers præstation.

Forløb til samfund og familier

Kompetencer: Forbedret opsøgende og samarbejde med familier og samfund.

resultater:

  • Kandidater fremmer effektive interaktioner mellem kolleger, familier og større samfund.
  • Kandidater model effektiv kommunikation med familier og andre interessenter fokuseret på at forbedre resultaterne.
  • Kandidater lette kollegernes undersøgelse af deres egne forståelser af samfund og mangfoldighed og bruge dette til at berige erfaringer fra studerende.
  • Kandidater udvikler fælles forståelse blandt kolleger om udvikling af børn og unge i hjemmet og samfundet.
  • Kandidater styrer kolleger i at identificere og vurdere ressourcer fra samfundsbaserede organisationer, der understøtter elevindlæring.
  • Kandidater udvikler omfattende strategier med kolleger til at engagere familier og samfundsmedlemmer som partnere i uddannelsen.

Advokat for erhvervet

Kompetence: Forespråker for studerendes læring og erhverv.

resultater:

  • Kandidater deler information om, hvordan statslige og nationale politikker påvirker klasseværelset praksis og forventninger til studerende læring.
  • Kandidater arbejder sammen med kollegaer for at bruge forskning til fortaler for undervisning og læringsprocesser, der opfylder alle studerendes behov.
  • Kandidater samarbejder med kolleger for at vælge muligheder for at forkæmpe for elevernes rettigheder / behov og sikre yderligere ressourcer.
  • Kandidater fortaler for faglige ressourcer, økonomiske, menneskelige og andre ressourcer, der giver kollegaer mulighed for at bruge betydelig tid på at lære om effektiv praksis.
  • Kandidater repræsenterer og fortaler for erhvervet i sammenhænge uden for klasseværelset.


Curriculum

Illinois Teacher Leader endorsement kurser er noteret med en (*) asterisk.

* INTERNATIONALE STUDENTER: Udover de grundlæggende studieplaner, der er angivet nedenfor, skal internationale studerende, der deltager i ansigt-til-ansigtskurser på CUC campus, kræve at deltage i Seminaret i Videregående Uddannelse, en 3-kredit kursus.

Doktorale specialisering: Lærerledelse

  • Skoler, familier og fællesskabspartnerskaber *
  • Lærer Leader Practicum *
  • Strategier for uddannelsesledelse *
  • Forskningsbaseret beslutningstagning *
  • Tilsynsteori og praksis *
  • Skole / distriktsforbedringsdataanalyse *
  • Undervisningsstøtte
  • Førende skolebaserede faglige læringsgrupper *
  • Curriculum Theory and Design
  • Instruktionscoaching til effektiv undervisning

Fonde / filosofi / etik

  • Filosofi for videnskabelig viden (kun Ph.D.)
  • Filosofiske og teoretiske undervisningsgrundlag (kun EdD)
  • Organisationsændring
  • Politisk analyse
  • Etik for uddannelsesledere

Forskning og Statistik for EdD, Practitioner Track

  • Forskning Design

Vælg to:

  • Survey Research
  • Kvalitativ forskning
  • Handlingsmetoder for forskningsundersøgelse
  • Kvantitativ forskning

Forskning og Statistik for Ph.D., Researcher Track

  • Forskning Design
  • Kvalitativ forskning
  • Kvantitativ forskning
  • Blandet metodeforskning

Vælg en:

  • Survey Research
  • Avancerede emner i statistik
  • Avancerede emner i kvalitativ analyse

Omfattende eksamen og afhandling

  • Omfattende eksamen
  • afhandling
  • Dissertation Supervision
Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk


Sidst opdateret April 18, 2018
Varighed og pris
This course is
Online
Campusbaseret
Start Date
Startdato
Aug. 2018
Duration
Varighed
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
USA - Chicago, Illinois, IL
Startdato: Aug. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Aug. 2018
USA - Chicago, Illinois, IL
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen