EdD / ph.d. i lederskab: Videnskabelig uddannelse

Concordia University Chicago

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

EdD / ph.d. i lederskab: Videnskabelig uddannelse

Concordia University Chicago

Concordia University Chicago doktorgradsprogram i ledelse med speciale i tidlig barndomsuddannelse fokuserer på forberedelse af selvsikre og kompetente ledere, der kan give stemme til små børn, og som vil dedikere sig til at sikre alle unge børn adgang til rimelige, passende og kvalitet muligheder for pleje og læring i alle aldre og i alle miljøer.

Graden er bygget på kandidatens forudgående arbejde på området. Programmet giver en teoretisk og praktisk ramme for avanceret arbejde og ledelse inden for tidlig barndom med vægt på nuværende forskning.

EdD / Ph.D. Program giver mulighed for nuværende og fremtidige ledere på området at udvide viden i tidlig barndomsuddannelse og udvikle forståelser af aktuelle og fremtidige spørgsmål på området. Disse muligheder er organiseret i kurser, praktiske erfaringer inden for området og forskning.

Programmet vil gøre det muligt for kandidater at:

  • Styrke teoretiske forståelser af tidlig barndomsuddannelse.
  • Øge kendskabet til børneudvikling og læring og udvikling med vægt på det unge barn.
  • Styrke ekspertise i de udviklingsmæssige effektive tilgange og indholdskendskab til at opbygge en meningsfuld studieplan i tidlig barndomsuddannelse.
  • Udvikle færdigheder i administration, advocacy og tilrettelæggelse af tidlige barndomsuddannelser.
  • Øge bevidstheden og støtten til støttetjenester til familier af småbørn.
  • Udvikle større viden gennem forskning og analyse færdigheder, der vil videre og støtte nuværende viden inden for området.
  • Forbered fremtidige praktikanter i to- og fireårige institutioner.


Læringsmål og kompetencer

Efter færdiggørelse af alle kurser og disses krav vil kandidaterne have en teoretisk og praktisk viden og færdigheder i følgende:

  • Lederskab og advocacy færdigheder i tidlig barndomsuddannelse, der vil understøtte den løbende udvikling af feltet.
  • En forståelse af metodologien og passende praksis og problemer i offentlige og private tidlige barndomsprogrammer med vægt på at formidle ny viden og færdigheder inden for området og til politikere og forretningsledere, som samarbejder med tidlige barndomsprofessionelle med at gennemføre positive forandringer.
  • Anvendelse af børneudvikling af tidlig barndomsuddannelse til nuværende praksis og forskning.
  • Analyse af moderne tidlige uddannelsesproblemer over hele landet med det formål at identificere forsknings- og advocacybehov på området, der vil føre til løbende løsninger og bedste praksis.
  • Rig erfaring i løbende uddannelsesforskning, der vil fremme udviklingen og modningen af ​​tidlig barndomsuddannelse som et vigtigt uddannelsesområde.
  • Syntese af tidlige barndoms pensum, undervisning og pædagogik til effektiv lærereledelse på tværs af rækkevidden af ​​tidlig barndomspolitik og praksis.
  • Udformning og implementering af passende strategier til forbedret undervisning og lederskabspraksis, som derefter vil blive formidlet til næste generation af barndomsfolk ved hjælp af læreruddannelse, advocacy og politikudvikling.
  • Udvikling af faglige vaner og ansvarsfølelse for reflekterende praksis, der giver en model for denne refleksion for kolleger og samfund og samfund.

I løbet af programmet vil kandidater være forpligtet til at reflektere over deres overbevisninger og praksis som de vedrører tidlig uddannelse. Denne refleksion vil understrege udviklingen af ​​kompetence og tjenerledelse inden for rammerne af integritet og kristne værdier.


Curriculum

* INTERNATIONALE STUDENTER: Udover de grundlæggende studieplaner, der er angivet nedenfor, skal internationale studerende, der deltager i ansigt-til-ansigtskurser på CUC campus, kræve at deltage i Seminaret i Videregående Uddannelse, en 3-kredit kursus.

Doktorale specialisering: Videregående uddannelse

  • Børneudvikling og uddannelsesprocessen
  • Leadership / Supervision of Early Childhood Centers and Programs
  • Trends, Issues, and Research in Early Childhood Education
  • Kulturelle og samfundsøkonomiske indflydelse på forskellige lærere
  • Modeller af vurdering
  • Curriculum Modeller i Early Childhood Education
  • Sprog-, læsevidenskabs- og læsningsinstruktion i tidlig barndomsuddannelse
  • Juridiske spørgsmål i tidlig barndomsuddannelse
  • Familie- og fællesskabsrelationer og advokatvirksomhed
  • Early Childhood Education Internship

Fonde / filosofi / etik

  • Filosofi for videnskabelig viden (kun Ph.D.)
  • Filosofiske og teoretiske grundlag for lederskab (kun EdD)
  • Organisationsændring
  • Politisk analyse

Vælg en:

  • Etik for uddannelsesledere
  • Lederskab: Politik, magt og anvendt etik

Forskning og Statistik for EdD, Practitioner Track

  • Forskning Design

Vælg to:

  • Survey Research
  • Kvantitativ forskning
  • Kvalitativ forskning
  • Handlingsmetoder for forskningsundersøgelse

Forskning og Statistik for Ph.D., Researcher Track

  • Forskning Design
  • Kvantitativ forskning
  • Kvalitativ forskning

Vælg to:

  • Blandet metodeforskning
  • Avancerede emner i kvalitativ analyse
  • Avancerede emner i statistik
  • Survey Research

Videregående uddannelsesvalg (valgfri)

  • Edu-Entrepreneurial Færdigheder, Værktøjer og Teknikker
  • Moral, etisk, åndelig dannelse i tidlig barndomsuddannelse
  • Instruktionsmodeller og Leveringssystem til Videregående Uddannelse

Omfattende eksamen og afhandling

  • Omfattende eksamen
  • afhandling
  • Dissertation Supervision


Karriere

Fokus for dette program er at forberede tidlige barndomsprofessionelle til at påtage sig ledelsesrolle på tre hovedområder:

  • Videregående uddannelse (herunder undervisning, service og forskning)
  • Ledelse og administration af organisationer
  • Politik, advocacy og politik

Nyere kandidater fra programmet er blevet tidlige barndomsledere i universiteter, multisite-programmer, uddannelsesplanlægning og ledelse og ledelse.

Kurset giver mulighed for at modtage et uddannelsesuddannelse af høj kvalitet, der tilskynder til udvikling af færdigheder og kompetencer, der er nødvendige i hele kandidatens professionelle karriere som en veluddannet pædagog, administrator, forsker, politik og advocacy specialist eller andre ledende roller.

* Bemærk venligst, at Concordia University Chicago ikke tilbyder fuld eller delvis stipendier eller undervisning til enhver interesseret studerende eller ansøger.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk


Sidst opdateret June 25, 2018
Varighed og pris
This course is
Online
Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2018
Juli 2019
Duration
Varighed
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
USA - Chicago, Illinois
Startdato : Sep. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
USA - River Forest, Illinois
Startdato : Juli 2019
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Sep. 2018
USA - Chicago, Illinois
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Juli 2019
USA - River Forest, Illinois
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen