FDV Nye Grænser Phd-program

Center for Research and Interdisciplinary (CRI)

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

FDV Nye Grænser Phd-program

Center for Research and Interdisciplinary (CRI)

Nye grænser Ph.d. projekter har til formål at udvide den kollektive intelligens og bidrage til løsninger på globale udfordringer gennem originale forskning undersøgelser. Disse projekter ofte sidde på grænsefladen mellem kunst og design, digital teknologi, uddannelse og videnskab, men dette er ikke strengt obligatorisk. For eksempel har tidligere projekter involveret læring med spil, undervisning gennem forskning, kommunikationsteknologier, participatorisk videnskab, kunst / design som et middel til at kommunikere videnskab osv

Nye grænser ph.d.-projekter har til formål at bidrage til løsninger på globale udfordringer gennem nye forsknings undersøgelser. De bidrager til at mobilisere den kollektive intelligens i retning af løsninger på samfundsmæssige mål, såsom dem, der er fremsat af FN 2030 dagsorden for bæredygtig udvikling. Den oprindelige bidrag af arbejdet omhandler spørgsmål, der er relevante i en forskningsmæssig sammenhæng. Ph.d. vejleder, Speciale Rådgivende Udvalg, afhandling korrekturlæsere, og forsvar jury giver vejledning og oplysninger om acceptabelt indhold og format afhandlingen.

Udvalgte nye grænser projekter:

  • kunst og videnskab
  • åben videnskab
  • spil til at lære
  • forskningens fremtid
  • læring og undervisning

Definition af forskningsprojekter

Forskningsprojektet kan beskrives ved at tage følgende sæt af spørgsmål. De studerende forventes at behandle disse spørgsmål i starten af ​​deres studier og til konstant at omformulere de svar som deres projekter udvikle sig over de tre år.

Om emnet

  • Hvilket problem eller udfordring vil denne forskning adresse?
  • Er selve sagen adskiller sig fra traditionel videnskabelig forskning? Hvis ja, hvordan?

På den søgte viden

  • Hvilken slags viden og forståelse vil denne forskning afdække?
  • Hvordan vil denne viden bidrage til den kollektive intelligens og bidrager til løsninger på globale udfordringer?
  • Hvordan denne viden vedrører til mere konventionelle former for faglig viden?

På forskningsmetode

  • Hvad forskningsmetoder og teknikker er hensigtsmæssigt at foretage denne forskning?
  • Hvordan er disse metoder sammenligne med metoder og teknikker i de formelle videnskaber, naturvidenskab, samfundsvidenskab og / eller humaniora?

Forskningsmetoder

I modsætning til traditionelle forskning i naturvidenskab, de problemer, nye grænser studerende forskere ikke nødvendigvis kan isoleres fra miljøet og interferens kan forårsage. Problemet er ikke opdelt i flere isolerede dele og begrebet en "kontrol" kan være irrelevant. Tværtimod nye grænser forskning ofte tager hensyn til kontekst og miljø, hvor emnet er beliggende. Regnskab for kontekst rejser yderligere kompleksitet, der ikke kan løses alene ved traditionelle metoder. Således studerende forskere skaber og beskæftiger de relevante kvantitative og kvalitative metoder (f.eks eksperimenterende, etnografiske, hermeneutisk, design-baseret, etc.), der afslører og artikulere tavs og eksplicit viden, der er beliggende, og indarbejdet i forskning udfald og / eller processer .

Dokumentation af forskningsprocessen og resultater

De ph.d.-forskning processer og resultater skal dokumenteres og formidles på en hensigtsmæssig måde til forskersamfundet og den brede offentlighed. Mens, har ph.d. skole ikke kræve en bestemt antal publikationer for at give tilladelse til forsvaret, det anbefaler, at de studerende er involveret i tre publikationer.

For studerende, der har komponenter af deres speciale arbejde i en disciplin, hvor peer referee udgivelse er ikke almindelig (f.eks Kunst, Design), ph.d. skole anbefaler, at eleverne formidler deres arbejde i mødested passende for deres felt. Disse steder kan omfatte internationale konferencer, interaktive demonstrationer, udstillinger mv Svarende til processen med peer-revision, forventes det, at eksperter på området vil give feedback på forskningsspørgsmål, metoder, og resultater gennem disse alternative former for formidling, og derved gennemgå og evaluere arbejdet.

Derudover forventes den studerende at dokumentere deres forskning fremskridt i skriftlig Speciale Rådgivende Udvalg rapporterne og forelægger tilstanden af ​​deres forskning til deres TAC udvalg årligt. De endelige resultater og proces dokumenteres og præsenteres i den endelige ph.d.-afhandling og forsvar. Mens andre medier er tilladt at ledsage afhandlingen, et skriftligt dokument er obligatorisk for færdiggørelse af ph.d..

Udvalgte nye grænser Projekter

Disse projekter ofte sidde på grænsefladen mellem kunst og design, digital teknologi, uddannelse og videnskab, men dette er ikke strengt obligatorisk. Tidligere projekter har involveret læring med spil, undervisning gennem forskning, kommunikationsteknologier, participatorisk videnskab, kunst / design som et middel til at kommunikere videnskab osv

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2018
Duration
Varighed
3 år
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Frankrig - Paris, Île-de-France
Startdato : Sep. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Sep. 2018
Frankrig - Paris, Île-de-France
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen