Forskning Grader (MPhil / PhD) i Film Studies
SOAS University of London
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 4.670 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Heltidsgebyrer pr. Studieår: UK / EU £ 4.396; Oversøiske £ 17.967. Deltidsgebyrer pr. Studieår: UK / EU £ 2.198; Oversøiske £ 8.984.
Introduktion
Deltagelsestilstand: Fuldtid eller Deltid
Center for Film- og Screenstudier inviterer ansøgninger om disciplinær og tværfaglig forskning i Film- og Screen Studies med særlig henvisning til Afrika, Asien og Mellemøsten. Centrets geografiske fokus på film / skærmindustrier og bevægelser ud over de dominerende vestlige 'globale' Hollywood- og europæiske økonomier med produktion, distribution og udstilling gør centret unikt i sin tilgang. Vi er også opsat på at fremme forskning i billedets tværnationale, transkulturelle og multimediale karakter i det tyvende og 21 århundrede.
I en "global" industri anerkender film- og medieforskere og -udøvere i stigende grad behovet for et skridt i retning af studiet af billedkulturer og industrier ud over de historiske hegemonier i den europæiske og Hollywood-industri. Området ekspertise inden for ikke-vestlige film / skærmstudier og kulturer, der tilbydes på SOAS giver en unik mulighed for at svare og bidrage til aktuelle kritiske og teoretiske debatter inden for disse discipliner ved at give et levende intellektuelt hjem for forskningsstuderende med interesse for film og skærm undersøgelser.
Struktur
Alle studerende tilmelder sig i programmets 1. år som MPhil-studerende. Opgraderingen fra MPhil til Ph.d. finder sted ved afslutningen af den første akademiske session for fuldtidsstuderende (eller ved afslutningen af anden akademiske session for deltidsstuderende).
Alle nye MPhil / ph.d.-studerende er forsynet med et tilsynsudvalg bestående af tre medlemmer, der består af en hoved- eller primærvejleder og en anden og tredje leder. Opdelingen i tidsforpligtelsen på tværs af tilsynsudvalget er 60:25:15. I det første år forventes de studerende at møde deres hovedvejleder hver anden uge i en periode på mindst en time.
Den studerendes primære vejleder er altid medlem af den afdeling, hvor den studerende er registreret. Den anden og tredje vejledere, der handler i en supplerende rådgivningsevne, kan være fra samme afdeling eller andre afdelinger / centre i fakultetet for sprog og kulturer eller i afdelinger / centre i skolens øvrige fakulteter.
Afhængigt af arten af forskningen, anbefales det fælles kontrol under ledelse af to primære tilsynsførende. I sådanne tilfælde har den studerende kun en yderligere vejleder på deres udvalg.
Den studerendes fremskridt overvåges yderligere af en afdelingsforsker.
I det første år forbereder eleverne på forskning ved at følge en forskningsuddannelsesseminarium (RTS) indkaldt på fakultetsniveau af associeringsdekan for forskning og støttet af den generiske uddannelse, der tilbydes i Direktoratet for Udvikling af Uddannelse (ADD).
Studerende inden for litteratur og kulturstudier inviteres også til at deltage i den supplerende uddannelse, der tilbydes i Center for Kulturelle, Litterære og Postkoloniale Studier (CCLPS).
Studerende kan også opmuntres af vejledere til at deltage i yderligere undervisede kurser, der er relevante for deres forskning og deres uddannelsesbehov. Disse kan omfatte faglige disciplinære, sproglige eller regionale kulturkurser eller forskningstræning i andre afdelinger uden for fakultetet.
År 1 fuldtidsstuderende (år 2 for deltidsstuderende) skal indsende et kernekapitel og forskningsforslag (ca. 10.000 ord) senest fredag den 6. maj 2016, der typisk indeholder følgende elementer:
- Forskningsgrundlag og kontekst for foreslået forskning
- Hovedforsknings spørgsmål
- Litteraturanmeldelse
- Teoretisk og metodisk ramme og overvejelser
- Foreslåede forskningsmetoder
- Etiske spørgsmål (hvor det er relevant)
- Uddybende struktur for ph.d.-afhandling
- Skema for forskning og skrivning
- Bibliografi
Justeringer af en eller flere af disse sektioner, herunder tilføjelser eller sletninger, hvor det er relevant, er mulige efter forudgående aftale mellem eleverne og hovedvejlederne.
Opgraderingsprocessen fra MPhil til Ph.d.-status er baseret på en vurdering af kernekapitlet af den studerendes forskningsudvalg og på en 20-30 minutters mundtlig præsentation efterfulgt af en diskussion. Den mundtlige præsentation gives til afdelingspersonale og forskerstuderende. Efter vellykket gennemførelse af det udvidede forslag opgraderes studerende formelt til ph.d. og fortsætter til andet år. (Hvis bedømmerne mener, at der er mangler i opgraderingsforslaget, vil de blive bedt om at revidere det til deres tilfredshed, inden opgraderingen til ph.d.-status kan bekræftes.) Studerende har normalt ikke lov til at gå videre til andet år, indtil opgraderingsprocessen er blevet gennemført.
Det andet år (eller deltidsækvivalent) tilbringes normalt engageret i forskning. Dette kan være ved en hvilken som helst kombination af feltarbejde og forskning i biblioteker og den materielle indsamling, som aftalt mellem den studerende og vejlederen.
Det tredje år (eller deltidsækvivalent) er afsat til at skrive til forskning til ph.d.-afhandlingen. I løbet af denne periode afholder studerende normalt en præsentation i et forskningsseminar, der er arrangeret af instituttets forskningsvejleder, der består af et udvalgt antal medarbejdere med særlig ekspertise inden for emnet og andre forskningsstuderende. I løbet af det tredje år (eller deltidsækvivalent) vil de studerende præsentere udkast til kapitler til deres hovedvejleder for kommentar, inden de afslutter et endeligt udkast til specialet. Når et komplet udkast er afsluttet, vurderes arbejdet af alle medlemmer af vejledningsudvalget, og den studerende kan enten levere afhandlingen eller gå videre til fortsættelsesstatus for at få yderligere 12 måneder til at afslutte afhandlingen og indsende til eksamen. Specialet skal være afsluttet inden for 48 måneder fra registreringstidspunktet (eller tilsvarende på deltid).
Afhandlingen - ikke mere end 100.000 ord lang - undersøges af to førende myndigheder på området. Mellem dem skal de nominerede eksaminatorer demonstrere stærk erfaring med eksamensbeviser i Storbritannien og University of London og være i stand til at give klart uafhængigt eksternt tilsyn. Hvis hverken eksaminator har University of London erfaring, kan en stol være påkrævet.
Vigtig besked
Oplysningerne på programsiden afspejler den planlagte programstruktur mod den givne faglige session.
Forskning Optagelser og applikationer
Vi glæder os over ansøgninger fra kvalificerede studerende med en god kandidatgrad (eller tilsvarende i udlandet) i et relevant emne til forskningsgrader ved SOAS . Ansøgninger skal indsendes online.
Det er vigtigt at ansøge godt inden starten af det akademiske år, hvor du ønsker at tilmelde dig, så vi får tid til at behandle din ansøgning. Hvis du ansøger om stipendier, kan der gælde tidligere frister.
SOAS ph.d.-programmet er konkurrencedygtigt, og ansøgere skal have en oversigt over høj akademisk præstation og et levedygtigt forslag, som vil bidrage til instituttets forskningsinteresser. Bemærk: vi fraråder rent spekulative applikationer. Ansøgninger om tværfaglig forskning er velkomne, men kun en ansøgning til en afdeling kan indsendes.
Ubetingede krav til engelsksproget indtastning
Ansøgere, der kræver et visum på Tier 4 for at studere i Storbritannien, skal fremlægge et UKVI IELTS akademisk certifikat fra et UKVI-godkendt testcenter.
Internationale ansøgere, der kræver et Visa-4 Visa til at studere i England
Prøve | Ubetinget indgang | Ubetinget indgang med in-sessionel support |
IELTS (Akademisk) | 7,0 samlet eller højere, med 7,0 i delscores. | 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater |
EØS- og EU-ansøgere
Prøve | Ubetinget indgang | Ubetinget indgang med in-sessionel support |
IELTS (Akademisk) | 7.0 samlet eller højere, med 7.0 i hver sub-score. | 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater. |
TOEFL IBT | 105 samlet eller højere, med et minimum på 25 i underskår. | 105 samlet med et minimum på 22 i underskår. ELLER 100 samlet med mindst 25 skriftligt og 22 i andre delresultater. |
Pearson Test of English (Academic) | 75 samlet eller højere, med et minimum af 70 i delpoints. | 70 samlet eller højere, med mindst 65 i delresultater. |
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Struktur
Alle studerende tilmelder sig i programmets 1. år som MPhil-studerende. Opgraderingen fra MPhil til Ph.d. finder sted ved afslutningen af den første akademiske session for fuldtidsstuderende (eller ved afslutningen af anden akademiske session for deltidsstuderende).
Alle nye MPhil / ph.d.-studerende er forsynet med et tilsynsudvalg bestående af tre medlemmer, der består af en hoved- eller primærvejleder og en anden og tredje leder. Opdelingen i tidsforpligtelsen på tværs af tilsynsudvalget er 60:25:15. I det første år forventes de studerende at møde deres hovedvejleder hver anden uge i en periode på mindst en time.
Den studerendes primære vejleder er altid medlem af det institut, hvor den studerende er indskrevet. Den anden og tredje vejleder, der fungerer som supplerende rådgiver, kan være fra samme institut eller andre institutter/centre på Det Sproglige og Kulturelle Fakultet eller i institutter/centre på skolens øvrige fakulteter.
Afhængigt af arten af forskningen, anbefales det fælles kontrol under ledelse af to primære tilsynsførende. I sådanne tilfælde har den studerende kun en yderligere vejleder på deres udvalg.
Den studerendes fremskridt overvåges yderligere af en afdelingsforskningsvejleder.
I det første år forbereder eleverne på forskning ved at følge en forskningsuddannelsesseminarium (RTS) indkaldt på fakultetsniveau af associeringsdekan for forskning og støttet af den generiske uddannelse, der tilbydes i Direktoratet for Udvikling af Uddannelse (ADD).
Studerende inden for litteratur og kulturstudier inviteres også til at deltage i den supplerende uddannelse, der tilbydes i Center for Kulturelle, Litterære og Postkoloniale Studier (CCLPS).
Studerende kan også opmuntres af vejledere til at deltage i yderligere undervisede kurser, der er relevante for deres forskning og deres uddannelsesbehov. Disse kan omfatte faglige disciplinære, sproglige eller regionale kulturkurser eller forskningstræning i andre afdelinger uden for fakultetet.
År 1 fuldtidsstuderende (år 2 for deltidsstuderende) skal indsende et kernekapitel og forskningsforslag (ca. 10.000 ord) senest fredag den 6. maj 2016, der typisk indeholder følgende elementer:
- Forskningsgrundlag og kontekst for foreslået forskning
- Hovedforsknings spørgsmål
- Litteraturanmeldelse
- Teoretisk og metodisk ramme og overvejelser
- Foreslåede forskningsmetoder
- Etiske spørgsmål (hvor det er relevant)
- Uddybende struktur for ph.d.-afhandling
- Skema for forskning og skrivning
- Bibliografi
Justeringer af en eller flere af disse sektioner, herunder tilføjelser eller sletninger, hvor det er relevant, er mulige efter forudgående aftale mellem eleverne og hovedvejlederne.
Opgraderingsprocessen fra MPhil til ph.d.-status er baseret på en vurdering af kernekapitlet af den studerendes forskningsudvalg og på en 20-30 minutters mundtlig præsentation efterfulgt af en diskussion. Den mundtlige præsentation gives for instituttets ansatte og forskningsstuderende. Efter vellykket gennemførelse af det udvidede forslag opgraderes de studerende formelt til ph.d. og fortsætter til andet år. (Hvis bedømmerne vurderer, at der er mangler i opgraderingsforslaget, vil de studerende blive bedt om at revidere det til deres tilfredshed, før opgraderingen til ph.d.-status kan bekræftes). Studerende har normalt ikke lov til at gå videre til andet år før opgraderingsprocessen er afsluttet.
Det andet år (eller deltidsækvivalent) tilbringes normalt engageret i forskning. Dette kan være ved en hvilken som helst kombination af feltarbejde og forskning i biblioteker og den materielle indsamling, som aftalt mellem den studerende og vejlederen.
Det tredje år (eller deltidsækvivalent) er afsat til at skrive til forskning til ph.d.-afhandlingen. I løbet af denne periode afholder studerende normalt en præsentation i et forskningsseminar, der er arrangeret af instituttets forskningsvejleder, der består af et udvalgt antal medarbejdere med særlig ekspertise inden for emnet og andre forskningsstuderende. I løbet af det tredje år (eller deltidsækvivalent) vil de studerende præsentere udkast til kapitler til deres hovedvejleder for kommentar, inden de afslutter et endeligt udkast til specialet. Når et komplet udkast er afsluttet, vurderes arbejdet af alle medlemmer af vejledningsudvalget, og den studerende kan enten levere afhandlingen eller gå videre til fortsættelsesstatus for at få yderligere 12 måneder til at afslutte afhandlingen og indsende til eksamen. Specialet skal være afsluttet inden for 48 måneder fra registreringstidspunktet (eller tilsvarende på deltid).
Afhandlingen - ikke mere end 100.000 ord lang - undersøges af to førende myndigheder på området. Mellem dem skal de nominerede eksaminatorer demonstrere stærk erfaring med eksamensbeviser i Storbritannien og University of London og være i stand til at give klart uafhængigt eksternt tilsyn. Hvis hverken eksaminator har University of London erfaring, kan en stol være påkrævet.
Vigtig besked
Oplysningerne på programsiden afspejler den planlagte programstruktur mod den givne faglige session.
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.