Forskning Grader (MPhil / PhD) i antropologi

Generelt

2 tilgængelige placeringer

Program beskrivelse

Deltagelsestilstand: Fuldtid eller Deltid
Alle SOAS ph.d.-programmer forventes at tage maksimalt 48 måneder på fuld tid (tre års fulde gebyrer, der inkluderer et års feltarbejde og et sidste år med fortsættelse). Ph.d.-programmet kan også tages på deltid. Hvis det er taget deltid, forventes det normalt, at både den årelange feltarbejdskomponent og fortsættelsesåret tages på fuld tid.


I det første år udnævnes hver MPhil-studerende til et tre-personers forskningsudvalg, der består af en hovedvejleder, en anden vejleder og en forskervejleder. MPhil-studerende deltager i det ugentlige Research Training Seminar og Research Methods-kurset, og de tager relevant sprogundervisning. MPhil-studerende kan også blive pålagt at tage yderligere regionale, tematiske eller teorikurser relateret til deres valgte specialisering. Efter en vellykket afslutning af en 20.000-ordet forskningsrapport og feltarbejdsforslag opgraderes MPhil-studerende til ph.d.-status og begynder feltarbejde. Feltarbejdserfaringen danner grundlaget for en afhandling på 100.000 ord, der skal demonstrere original tænkning og yde et væsentligt bidrag til disciplinen. I løbet af perioden efter feltarbejdet deltager ph.d.-studerende på det ugentlige seminar inden for feltarbejdet og har mulighed for at præsentere deres igangværende arbejde. MPhil og ph.d.-studerende opfordres til at deltage i forskellige seminarer og workshops, der finder sted på tværs af skolen.

Hvorfor en ph.d. i antropologi

Socialantropologi betragtes i vid udstrækning af arbejdsgivere som fremragende træning, hvilket udstyrer indehavere af graden med en række anvendelige færdigheder. Værdien og relevansen af disciplinen fremgår af den store variation og sondring af karrierer, som SOAS antropologuddannede har taget i gang med succes.

Antropologer har et globalt perspektiv, når de kommer til at træffe karrierevalg. Hastigheden og letheden på verdensomspændende kommunikationsnetværk udvider behovet for at forstå og fortolke andres sociokulturelle mønstre, værdier og livsstil. Socialantropologer finder derfor muligheder inden for forskellige områder, herunder international forretning, informationsteknologi, medier, bibliotek og museumstjenester og turisme. Det moderne samfunds multikulturelle karakter har udløst et behov på mange områder for personale med en uddannet opmærksomhed om de sociokulturelle normer i mindretalssamfundene, og vores kandidater findes måske i hele uddannelsessektoren, sundhedsområdet, den lokale regering og i rådgivning af mange slags. Stadig flere arbejder inden for udvikling hjemme eller i udlandet, med FN-agenturer eller ikke-statslige organisationer, og andre fungerer som freelance-konsulenter.

SOAS PhD i socialantropologi anerkendes af ESRC som både et 3 og 1 3 kursus.

Forskning Pathways

Der er flere mulige forskningsresultater Pathways til rådighed for forskerstuderende i afdelingen. Disse er:

  • Den 3 Pathway
  • 1 3 Pathway
  • 2 2 Pathway
  • De 4 Pathway

3 Pathway er vores standard MPhil / PhD Pathway egnet til kandidater med en eksisterende kandidatgrad i antropologi. Kandidater er oprindeligt registreret som MPhil-studerende. For fuldtidsstuderende inkluderer det første år af registrering uddannelsesmetoder og projektudvikling, der kulminerer med en opgradering til ph.d.-registrering. Med forbehold for vellykket opgradering bruges det andet år generelt til at udføre feltarbejde. Det tredje år bruges til at skrive op.

1 3 Pathway involverer et år på vores ESRC-anerkendte MA Anthropological Research Methods-program efterfulgt af tre år på MPhil / PhD-programmet. Denne Pathway er velegnet til kandidater med en bacheloruddannelse i antropologi, men ingen kandidatuddannelse i disciplinen. Afhandlingen for MA Anthropological Research Methods udgør grundlaget for den forskningsrapport og feltarbejdsforslag, der kræves til opgradering fra MPhil til ph.d.-status. Følgelig forekommer opgraderingsprocessen generelt tidligt i det første år af den 3 del af Pathway og den studerende kan forvente at rejse til feltarbejde efter ca. en periode.

2 3 Pathway er beregnet til dem med en bacheloruddannelse i antropologi, men som har brug for yderligere intensiv træning i et udpeget afrikansk eller asiatisk sprog for at udføre feltarbejde. Det består af de to år lange antropologiske forskningsmetoder og intensivt sprog, efterfulgt af tre år på MPhil / PhD-programmet. Som med 1 3- Pathway , er kandidater i stand til at opgradere og gå i gang med feltarbejde tidligere i det første år med MPhil / ph.d.-registrering end studerende på standard 3- Pathway .

4 Pathway er beregnet til studerende med en eksisterende kandidatgrad i antropologi, der har brug for yderligere intensiv sprogundervisning for at kunne udføre feltarbejde. Pathway består af en to-årig feltarbejdet træningsperiode, inklusive intensiv sprogundervisning, og muligheden, hvor det er relevant, til korte forberedelsesbesøg inden feltarbejdet på forventede feltarbejdssteder og / eller in situ-sprogundervisning. Kandidater forventes at opgradere til ph.d.-status ved starten af deres andet registreringsår.

Ovenstående beskrivelser er baseret på fuldtidsregistrering. Hver af disse Pathways er også tilgængelig på deltid (f.eks. 3 Pathway kan tages på deltid over seks år). Studerende på hver af disse Pathways kan også være berettiget til at ansøge om et yderligere år med at skrive op til et reduceret gebyrniveau på 'fortsættelse' status.

Som beskrevet ovenfor er forventningen, at kandidater til ovennævnte forskningsgrad Pathways allerede vil have træning i antropologi på bachelor- eller postgraduate niveau (afhængigt af Pathway ). Vi erkender dog, at nogle kandidater kan have antropologisk træning uden en formel grad i antropologi. Potentielle studerende skal kontakte forskerstuderen for at diskutere deres særlige omstændigheder. Hvor kandidater ikke har et tilstrækkeligt antropologisk fundament, kan de rådes først til at tage et af vores underviste MA-programmer (snarere end MA i antropologiske forskningsmetoder) for at kvalificere sig til 3 eller 4 MPhil / PhD- Pathways .

Struktur

Påkrævede kurser

Etnografiske forskningsmetoder

Alle studerende, der er indskrevet i deres første år af en MPhil / ph.d., skal tage og bestå kurset, dvs. at bestå kursusvurderingen for dette kursus og ledsagerforløbet om kvantitative metoder.

Introduktion til statistik - et kandidatprogram på tre niveauer

Alle første års MPhil / ph.d.-studerende i afdelingen, medmindre formelt fritaget af kursusmodellen, skal tage og bestå dette kursus. Studerende, der savner en session, kan have svært ved at følge undervisningen i de efterfølgende uger. Deltidsstuderende forventes at sørge for regelmæssig deltagelse.

Forskeruddannelseseminar

Dette er et to-timers seminar kursus, der ikke har nogen formelle forelæsninger, men inkluderer lejlighedsvise gæstdiskuterende. I de første uger af semester 1 vil grundlæggende skriftlige og organisatoriske færdigheder blive diskuteret; finansieringsorganer og ansøgninger om tilskud vil blive overvejet Der vil blive planlagt en orienteringsrejse til biblioteket, og vi vil blive introduceret til brug af audiovisuelt udstyr i feltarbejde. Fra anden halvdel af semester 1 og fremover består hoveddelen af ​​kurset af studerendes præsentationer og fokus på at skrive og udvikle MPhil Research Report og Fieldwork Proposal.

  • Tidsplan: Betingelser 1 og 2, torsdag 3-5 værelse 559
  • Kursusforløb: Dette kursus er rettet mod at støtte skrivningen af forskningsrapporten og forslag til feltarbejde, som begge skal finde sted senest fredag i uge 3 i 3. semester. Til dette formål skal alle studerende aflægge forskellige præsentationer i seminarerne. På sigt 1 introducerer de studerende deres forskningsemne og kort skitserer de fremtidige mål for deres ph.d.-forskning. Tidligt i sæsonen vil de studerende blive introduceret til audiovisuelt udstyr og gennemføre en kort 'feltarbejde' øvelse i London for at gøre sig bekendt med udstyret og udforske grænserne og mulighederne for etnografisk repræsentation 'ud over tekst'. Læringsresultaterne af denne øvelse skal integreres i kommende præsentationer. Det forventes, at de studerende vil holde præsentationer om det materiale, de læser (eller etnografisk film, de ser), med det formål at diskutere de involverede skrivning og præsentationsteknikker. Spørgsmål, der skal overvejes, inkluderer: Hvad gør god etnografi? Hvad er en effektiv måde at strukturere et argument på (både skriftligt og visuelt)? Hvad gør det vanskeligt at læse eller se? Hvad er grænserne for etnografi, og hvordan har de ændret sig og fortsætter med at ændre sig? Længere præsentationer, der skal fremmes i 2. semester, vil bestå af et afsnit i den studerendes forskningsrapport. Valg af arbejde til præsentation skal normalt diskuteres og aftales med den studerendes vejleder. I 2. sektion får de studerende til opgave at fungere som kommentatorer på hinandens skriftlige værk.
  • Kursets mål: Ud over at støtte det skriftlige arbejde, som studerende gør, og de ideer, de udforsker i deres individuelle tutorials med vejledere, sigter Research Training Seminar også at introducere og finpudse overførbare færdigheder. Disse inkluderer evnen til at komponere og kommunikere både korte og mere vedvarende seminarpræsentationer; færdighederne til kritisk at vurdere etnografisk skrivning og hinandens arbejde på en produktiv måde; og evnen til at bidrage til diskussioner og videnforståelse som gruppemedlem. Seminaret er et vigtigt forum for studerende til at diskutere konkurrence om teoretiske positioner og tilgange; og at overveje forskellige skrivestilarter, former for etnografisk repræsentation og måder at kommunikere resultater og ideer på. Alle sådanne aspekter af seminaret er rettet mod at bidrage til den intellektuelle og organisatoriske udvikling af MPhil-opdateringsrapporten.

Andre krævede kurser

Nogle første års forskningsstuderende kan blive påkrævet at tilmelde sig bestemte kurser, og de skal gennemføre de kurser, som læreren stiller. Dette vil være angivet i deres acceptbrev til forskningsprogrammet. Hvis du falder ind under denne kategori, vil din vejleder minde dig om dit engagement og følge dine fremskridt på kurset, ligesom forskervejlederen og dekan for forskning.

Forskningsrapport og Feltforslag

I dit første år vil du som en del af din grad skrive en forskningsrapport og et feltarbejdeforslag på 20.000 ord om et emne, du har valgt og aftalt med din vejleder. Dette skyldes i begyndelsen af ​​semester 3 i dit første år, og eventuelle forsendelser skal støttes af din vejleder og godkendes af forskningsvejlederen. Alle studerende forventes at indsende denne rapport og blive undersøgt i en viva voce ved udgangen af ​​semester 3. Sen indsendelser kan kræve forsinkelser i eksamen og en forsinkelse til opgraderingen fra MPhil til ph.d.-status. Ingen studerende får tilladelse til at forlade arbejdet, før de er blevet undersøgt, og der er truffet beslutning om opgradering.

afhandling

I dit andet år forventes du normalt at lave tolv måneders feltarbejde baseret på dit Fieldwork Proposal. Anmodninger om længere perioder med feltarbejde skal godkendes af ADR og støttes af din vejleder. Ved retur fra feltet forventes du at begynde at arbejde på din ph.d.-afhandling på 100.000 ord. Denne afhandling skal overholde University of London Regulations for Anthropology Degrees.

Deltidsstuderende og AHRC-studerende

Hvis du er en deltidsstudent eller AHRC-studerende, skal du som alle første års forskerstuderende møde din vejledende i begyndelsen af ​​akademiet for at aftale dine træningsbehov og definere den passende tilstand til tilsynskontakt. Det anbefales normalt, at du tager det antropologiske forskningsmetoder kursus i dit første år, og du forventes at deltage i forskningsuddannelsesseminarerne på mandage med afdelingsforskervejlederen i dit andet år. Tidligere har post-fieldwork seminaret været planlagt på mandage, så det andet års engagement kan være en hel dag. Overvågningen vil ske i form af en blanding af ansigt til ansigt og e-mail-kontakt; ansigt til ansigt tilsyn tendens til at forekomme i løbet af julen, påske eller sommerferie.

De fleste afdelingsseminarer og mange fagbaserede seminarer afholdes hele ugen og om aftenen (f.eks. Afdelingseminaret afholdes hver onsdag fra kl. 3-5). Adgang til bibliotekets og databehandlingsfaciliteterne er mulig under normale åbningstider, og der er på plads at øge adgangen, især til de nye it-faciliteter i East Block, som blev afsluttet i 2004. Formel undervisning og en stigende mængde fagbaseret forskningsmateriale er tilgængelige via elektroniske ressourcer, der er tilgængelige via bibliotekets internetforbindelse (herunder et stigende antal specialiserede søgemaskiner efter emne / region).

AHRC-studerende: Afdelingen og fakultetet gør deres bedste for at imødekomme alle de højeste standarder for tilsyn, pleje og levering af alle forskningsstuderende.

Seminarer

Mangfoldigheden af seminarer, som du måske kan lide at deltage i SOAS , og over hele London, er enorm, og du bliver nødt til at være selektiv. Antropologiafdelingsseminaret mødes onsdag eftermiddag og er et afgørende element i det fælles intellektuelle liv for personale og postgraduate studerende. Alle førsteårsstudenter forventes at deltage. Inviterede talere vil præsentere igangværende arbejde, hvoraf meget bør være på forkant med antropologisk forskning. Der er også et regelmæssigt ph.d.-post-feltarbejdseminar, der gives af studerende, der vender tilbage fra feltarbejde. Mens dette seminar primært er rettet mod studerende efter feltarbejdet (og det forventes, at alle post-feltarbejdsstuderende i bopæl deltager regelmæssigt), opfordres MPhil-studerende kraftigt til at deltage i og deltage i diskussionen.

SOAS vært for en række offentlige foredrag, konferencer og seminarer, der annonceres prominent på SOAS begivenhedssiden. SOAS personale hører normalt til en akademisk afdeling og et regionalt center (nogle tilhører også specialcentre). Hvis du har en regional interesse, så tag et punkt tidligt i året med at finde det relevante Regionale Center, hvor du finder et informationskort, der viser kommende møder. Nogle regionale centre udgiver også et nyhedsbrev.

Uden for SOAS ønsker du måske at udforske faciliteterne på University of London. LSE, University College og Goldsmiths College har betydelige antropologiafdelinger og afholder også ugentlige seminarer. Nogle af jer har måske særlige interesser, som gør det værd at søge London University colleges, der beskæftiger sig med højere studier i medicin, jura, uddannelse osv. Mulighederne er for omfattende og varierede til at specificere her; Hvis du har særlige interesser, så spørg et ansat, der deler din entusiasme.

Du kan også overveje at tage en Junior Fellowship af Royal Anthropological Institute (RAI), som vil omfatte et tidsskriftsabonnement til Journal of the Royal Anthropological Institute og Anthropology Today. Medlemskab omfatter også adgang til RAI-biblioteket, der ligger i British Museum, som også er vært for seminarer og filmvisninger.

Vigtig besked

Oplysningerne på programsiden afspejler den planlagte programstruktur mod den givne faglige session.

Forskning Optagelser og applikationer

Vi glæder os over ansøgninger fra kvalificerede studerende med en god kandidatgrad (eller tilsvarende i udlandet) i et relevant emne til forskningsgrader ved SOAS . Ansøgninger skal indsendes online.

Det er vigtigt at ansøge godt inden starten af det akademiske år, hvor du ønsker at tilmelde dig, så vi får tid til at behandle din ansøgning. Hvis du ansøger om stipendier, kan der gælde tidligere frister.

SOAS ph.d.-programmet er konkurrencedygtigt, og ansøgere skal have en oversigt over høj akademisk præstation og et levedygtigt forslag, som vil bidrage til instituttets forskningsinteresser. Bemærk: vi fraråder rent spekulative applikationer. Ansøgninger om tværfaglig forskning er velkomne, men kun en ansøgning til en afdeling kan indsendes.

Adgangskrav

en BA- og / eller MA-grad i antropologi, med en fortjeneste eller tilsvarende i kandidatgraden og en MA-afhandling på 65% (UK) eller højere. Ansøgere skal fremlægge et klart og sammenhængende forskningsforslag på 2000 ord.

Ubetingede krav til engelsksproget indtastning

Ansøgere, der kræver et visum på Tier 4 for at studere i Storbritannien, skal fremlægge et UKVI IELTS akademisk certifikat fra et UKVI-godkendt testcenter.

Internationale ansøgere, der kræver et Visa-4 Visa til at studere i England

Prøve Ubetinget indgang Ubetinget indgang med in-sessionel support
IELTS (Akademisk) 7,0 samlet eller højere, med 7,0 i delscores. 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater

EØS- og EU-ansøgere

Prøve Ubetinget indgang Ubetinget indgang med in-sessionel support
IELTS (Akademisk) 7.0 samlet eller højere, med 7.0 i hver sub-score. 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater.
TOEFL IBT 105 samlet eller højere, med et minimum på 25 i underskår. 105 samlet med et minimum på 22 i underskår.
ELLER
100 samlet med mindst 25 skriftligt og 22 i andre delresultater.
Pearson Test of English (Academic) 75 samlet eller højere, med et minimum af 70 i delpoints. 70 samlet eller højere, med mindst 65 i delresultater.
Senest opdateret November 2019

Om skolen

SOAS University of London welcomes the brightest minds to study on its central London campus with like-minded individuals who feel passionately about contemporary world issues.

SOAS University of London welcomes the brightest minds to study on its central London campus with like-minded individuals who feel passionately about contemporary world issues. Minimer
London , Singapore + 1 Mere Mindre