Forskning Grader (MPhil / PhD) i japanske og koreanske studier

SOAS University of London

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Forskning Grader (MPhil / PhD) i japanske og koreanske studier

SOAS University of London

Forskningsgrader i japanske og koreanske studier

Tilstedeværelsesform: Fuldtid eller Deltid

Instituttet er i stand til at føre tilsyn med MPhil og ph.d.-grader ved forskning og afhandling inden for en bred vifte af kulturelle og sproglige emner. Tiltænkte forskningsstuderende bør ikke føle sig tvunget til at begrænse deres valg af emner til dem, der er angivet mod navnene på nuværende medarbejdere (postgraduate studerende har for nylig arbejdet på en række emner, der omfatter japansk biograf, kabuki-tekster, moderne japansk lingvistik og litteratur, Meiji historiske tekster, koreansk lingvistik og litteratur, koreansk koloniale og attende århundredes historie). Forskning på MPhil og ph.d.-niveau er baseret på litterært, dokumentært og arkivmateriale, der er tilgængeligt på SOAS og samlet også under feltarbejde i Japan og Korea.

Struktur

Alle studerende tilmelder sig i programmets 1. år som MPhil-studerende. Opgraderingen fra MPhil til Ph.d. finder sted ved afslutningen af ​​den første akademiske session for fuldtidsstuderende (eller ved afslutningen af ​​anden akademiske session for deltidsstuderende).

Alle nye MPhil / ph.d.-studerende er forsynet med et tilsynsudvalg bestående af tre medlemmer, der består af en hoved- eller primærvejleder og en anden og tredje leder. Opdelingen i tidsforpligtelsen på tværs af tilsynsudvalget er 60:25:15. I det første år forventes de studerende at møde deres hovedvejleder hver anden uge i en periode på mindst en time.

Den studerendes primære vejleder er altid medlem af den afdeling, hvor den studerende er registreret. Den anden og tredje vejledere, der handler i en supplerende rådgivningsevne, kan være fra samme afdeling eller andre afdelinger / centre i fakultetet for sprog og kulturer eller i afdelinger / centre i skolens øvrige fakulteter. Den studerendes fremskridt overvåges yderligere af afdelingsforskervejlederen.

I det første år forbereder eleverne sig på forskning ved at følge en forskningsuddannelsesseminarium (RTS) indkaldt på fakultetsniveau af associeringsdekan for forskning og støttet af den generiske uddannelse, der tilbydes på ph.d.-skolen.

Studerende inden for litteratur og kulturstudier inviteres også til at deltage i den supplerende uddannelse, der tilbydes i Center for Kulturelle, Litterære og Postkoloniale Studier (CCLPS).

Studerende kan også opmuntres af vejledere til at deltage i yderligere undervisede kurser, der er relevante for deres forskning og deres uddannelsesbehov. Disse kan omfatte faglige disciplinære, sproglige eller regionale kulturkurser eller forskningstræning i andre afdelinger uden for fakultetet.

Mod slutningen af ​​første semester kræves fuldtidsstuderende at indsende en litteraturanmeldelse på ca. 5000 ord. Instruktioner herfor findes på fakultetets forskningsuddannelsesseminarer og studerende diskuterer med deres vejledere hvordan denne litteraturrevurdering kan integreres i deres opgraderingsforskningsforslag og senere deres afhandling.

I opgraderingsprocessen skal 1 fuldtidsstuderende (år 2 for deltidsstuderende) indsende en 10.000-ords opgraderingsportefølje bestående af et forskningsforslag og et hoved kapitel. Den relative ordtælling af disse to elementer bør afgøres mellem studienævnet og tilsynsudvalget, men det forventes, at kernekapitlet skal være på ikke mindre end 3000 ord. Fristen for indsendelse af denne portefølje er 12. maj 2017.

Forskningsforslaget omfatter typisk følgende elementer:

  1. Forskningsgrundlag og kontekst for foreslået forskning
  2. Hovedforsknings spørgsmål
  3. Litteraturanmeldelse
  4. Teoretisk og metodisk ramme og overvejelser
  5. Foreslåede forskningsmetoder
  6. Etiske spørgsmål (hvor det er relevant)
  7. Uddybende struktur for ph.d.-afhandling
  8. Skema for forskning og skrivning
  9. Bibliografi.

Justeringer af en eller flere af disse sektioner, herunder tilføjelser eller sletninger, hvor det er relevant, er mulige efter forudgående aftale mellem eleverne og hovedvejlederne.

Kernekapitlet skal ideelt set være et analytisk stykke skrift, hvor den studerende ved hjælp af en casestudie viser, hvordan forskningsforslaget omsætter til egentlig forskning. Afhængigt af forskningsprojektets karakter kan adgang til primærkildemateriale være vanskeligt, inden den studerende gennemfører andenårig forskning, og i sådanne tilfælde skal indholdet aftales mellem eleven og tilsynsudvalget.

Opgraderingsprocessen fra MPhil til Ph.d.-status er baseret på en vurdering af opgraderingsporteføljen af ​​elevens forskningsudvalg og på en 20-30 minutters mundtlig præsentation efterfulgt af en diskussion. Den mundtlige præsentation gives til afdelingspersonale og forskerstuderende. De tre vejledere mødes separat for at diskutere udfaldet af opgraderingen og informere den studerende. Efter en vellykket gennemførelse af opgraderingsporteføljen bliver eleverne formelt opgraderet til ph.d. og fortsætter til andet år. (Hvis bedømmerne mener, at der er mangler i porteføljen, vil de blive bedt om at revidere det til deres tilfredshed, inden opgraderingen til ph.d.-status kan bekræftes.) Studerende har normalt ikke lov til at gå videre til andet år, indtil opgraderingsprocessen har er afsluttet.

Det andet år (eller deltidsækvivalent) bruges normalt til forskning. Dette kan ske ved en kombination af feltarbejde og forskning i biblioteker og materialeindsamling som aftalt mellem den studerende og vejleder (e).

Det tredje år (eller deltidsækvivalent) er afsat til at skrive forskning til ph.d.-afhandlingen. I løbet af denne tid vil eleverne normalt give en præsentation i et forskningsseminar organiseret af instituttets forskningsvejleder, der omfatter et udvalg af medarbejdere med særlig ekspertise inden for emnet og andre forskningsstuderende. I løbet af det tredje år (eller deltidsekvivalenter) vil eleverne forelægge udkast til kapitler til deres hovedvejleder for kommentarer, inden de afslutter et afsluttende udkast til afhandlingen. Når et fuldstændigt udkast er gennemført, vurderes arbejdet af alle medlemmer af tilsynsudvalget, og den studerende kan enten indsende afhandlingen eller fortsætte til fortsættelsesstatus, der skal gives yderligere 12 måneder for at afslutte afhandlingen og indsende til eksamen. Afhandlingen skal være afsluttet inden for 48 måneder fra tidspunktet for registrering (eller deltidsækvivalent).

Afhandlingen - ikke mere end 100.000 ord lang - undersøges af to førende myndigheder på området, hvoraf den ene har erfaring med at undersøge i University of London, hvoraf mindst én er ekstern til SOAS .

Ph.d.-grader er tildelt af SOAS fra registrering i 2013 og er underlagt SOAS regler.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk


Sidst opdateret May 10, 2018
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2019
Duration
Varighed
3 år
Deltid
Fuldtid
Price
Pris
4,271 GBP
Fuldtidige UK / EU-gebyrer: £ 4.271; Fuldtid Overseas Gebyrer: £ 16.950 pr. Akademisk år
Information
Deadline
Locations
Det Forenede Kongerige - London, England
Startdato : Sep. 2019
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Sep. 1, 2021
Dates
Sep. 2019
Det Forenede Kongerige - London, England
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Sep. 1, 2021