Forskning Grader (MPhil / PhD) i kinesiske og indre asiatiske studier

SOAS University of London

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Forskning Grader (MPhil / PhD) i kinesiske og indre asiatiske studier

SOAS University of London

Forskningsgrader i kinesiske og indre asiatiske studier

Tilstedeværelsesform: Fuldtid eller Deltid

Instituttet er i stand til at føre tilsyn med MPhil og ph.d.-grader ved forskning og afhandling inden for en bred vifte af kulturelle og sproglige emner. Tiltænkte forskningsstuderende bør ikke føle sig tvunget til at begrænse deres valg af emner til dem, der er angivet imod navne på nuværende medarbejdere (postgraduate studerende har for nylig arbejdet på så forskellige emner som farvesymbolik i gamle kinesiske tekster, kinesisk biograf og kinesisk braille-systemer, og oversættelsesstudier). Om nødvendigt kan der arrangeres fælles tilsyn med lærere fra andre afdelinger i SOAS . Forskning på MPhil og ph.d.-niveau er baseret på litterære, dokumentære og arkivmaterialer på områdets sprog og / eller på feltarbejde udført på disse sprog.

Vores alumner findes i akademiske og offentlige stillinger, journalistik og andre medier, museer, kunstgallerier, hjælpebureauer, biblioteker, velgørende organisationer, medicin og store og små virksomheder af mange slags over hele verden, og et stort antal af dem arbejde i området eller på kulturområdet af deres studier.

Struktur

Alle studerende registreret i årets 1 program som MPhil studerende. Opgraderingen fra MPhil til Ph.d. finder sted ved afslutningen af ​​den første akademiske session for fuldtidsstuderende (eller ved afslutningen af ​​anden akademiske session for deltidsstuderende).

Alle nye MPhil / ph.d.-studerende er forsynet med et tilsynsudvalg bestående af tre medlemmer, der består af en hoved- eller primærvejleder og en anden og tredje leder. Opdelingen i tidsforpligtelsen på tværs af tilsynsudvalget er 60:25:15. I det første år forventes de studerende at møde deres hovedvejleder hver anden uge i en periode på mindst en time.

Den studerendes primære vejleder er altid medlem af den afdeling, hvor den studerende er registreret. Den anden og tredje vejledere, der handler i en supplerende rådgivningsevne, kan være fra samme afdeling eller andre afdelinger / centre i fakultetet for sprog og kulturer eller i afdelinger / centre i skolens øvrige fakulteter.

Afhængigt af arten af ​​forskningen, anbefales det fælles kontrol under ledelse af to primære tilsynsførende. I sådanne tilfælde har den studerende kun en yderligere vejleder på deres udvalg.

Den studerendes fremskridt overvåges yderligere af en afdelingsforsker.

I det første år forbereder eleverne sig på forskning ved at følge en forskningsuddannelsesseminarium (RTS) indkaldt på fakultetsniveau af associeringsdekan for forskning og støttet af den generiske uddannelse, der tilbydes på ph.d.-skolen.

Studerende inden for litteratur og kulturstudier inviteres også til at deltage i den supplerende uddannelse, der tilbydes i Center for Kulturelle, Litterære og Postkoloniale Studier (CCLPS).

Studerende kan også opmuntres af vejledere til at deltage i yderligere undervisede kurser, der er relevante for deres forskning og deres uddannelsesbehov. Disse kan omfatte faglige disciplinære, sproglige eller regionale kulturkurser eller forskningstræning i andre afdelinger uden for fakultetet.

I semester 3 skal 1 heltidsstuderende (år 2 for deltidsstuderende) indsende et kernekapitel (ca. 10.000 ord) og forskningsforslag (ca. 2.000 ord) senest fredag ​​den 12. maj 2017.

Kernekapitlet er et eksempel på analytisk skrivning, som skal danne en integreret del af ph.d.-afhandlingen. Dette kapitel skal fremlægge et argument og demonstrere en faktisk anvendelse af en klart artikuleret metodologisk ramme for de primære kilder, der er under undersøgelse.

Forskningsforslaget omfatter typisk følgende elementer:

  1. Forskningsgrundlag og kontekst for foreslået forskning
  2. Hovedforsknings spørgsmål
  3. Litteraturanmeldelse
  4. Teoretisk og metodisk ramme og overvejelser
  5. Foreslåede forskningsmetoder
  6. Etiske spørgsmål (hvor det er relevant)
  7. Uddybende struktur for ph.d.-afhandling
  8. Skema for forskning og skrivning
  9. Bibliografi (udelukket fra arbejdstælling)

Justeringer af en eller flere af disse sektioner, herunder tilføjelser eller sletninger, hvor det er relevant, er mulige efter forudgående aftale mellem eleverne og hovedvejlederne.

Opgraderingsprocessen fra MPhil til Ph.d.-status er baseret på en vurdering af kernekapitlet af den studerendes forskningsudvalg og på en 20-30 minutters mundtlig præsentation efterfulgt af en diskussion. Den mundtlige præsentation gives til instituttets personale og forskerstuderende og alle medlemmer af tilsynsudvalget er til stede. Tilsynsudvalget drøfter derefter studentens resultater efterfølgende i et mere fokuseret møde. Efter vellykket gennemførelse af det udvidede forslag opgraderes studerende formelt til ph.d. og fortsætter til andet år. (Hvis bedømmerne mener, at der er mangler i opgraderingsforslaget, vil de blive bedt om at revidere det til deres tilfredshed, inden opgraderingen til ph.d.-status kan bekræftes.) Studerende har normalt ikke lov til at gå videre til andet år, indtil opgraderingsprocessen er blevet gennemført.

Det andet år (eller deltidsækvivalent) bruges normalt til forskning. Dette kan ske ved en kombination af feltarbejde og forskning i biblioteker og materialeindsamling som aftalt mellem den studerende og vejleder (e).

Det tredje år (eller deltidsækvivalent) er afsat til at skrive forskning til ph.d.-afhandlingen. I løbet af denne tid vil eleverne normalt give en præsentation i et forskningsseminar organiseret af instituttets forskningsvejleder, der omfatter et udvalg af medarbejdere med særlig ekspertise inden for emnet og andre forskningsstuderende. I løbet af det tredje år (eller deltidsekvivalenter) vil eleverne forelægge udkast til kapitler til deres hovedvejleder for kommentarer, inden de afslutter et afsluttende udkast til afhandlingen. Når et fuldstændigt udkast er gennemført, vurderes arbejdet af alle medlemmer af tilsynsudvalget, og den studerende kan enten indsende afhandlingen eller fortsætte til fortsættelsesstatus, der skal gives yderligere 12 måneder for at afslutte afhandlingen og indsende til eksamen. Afhandlingen skal være afsluttet inden for 48 måneder fra tidspunktet for registrering (eller deltidsækvivalent).

Afhandlingen - ikke mere end 100.000 ord lang - undersøges af to førende myndigheder inden for området. De nominerede eksaminatorer skal demonstrere en stærk erfaring med eksamensbevis i Storbritannien og London og give klare uafhængige eksterne tilsyn. Hvis hverken eksaminator har University of London erfaring, kan en stol være påkrævet.

Ph.d.-grader er tildelt af SOAS fra registrering i 2015 og er underlagt SOAS regler.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk


Sidst opdateret May 10, 2018
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2019
Duration
Varighed
3 år
Deltid
Fuldtid
Price
Pris
4,271 GBP
Fuldtidige UK / EU-gebyrer: £ 4.271; Fuldtid Overseas Gebyrer: £ 16.950 pr. Akademisk år
Information
Deadline
Locations
Det Forenede Kongerige - London, England
Startdato : Sep. 2019
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Sep. 1, 2021
Dates
Sep. 2019
Det Forenede Kongerige - London, England
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Sep. 1, 2021