Forskning Grader (MPhil / PhD) i kulturelle, litterære og postkoloniale studier

SOAS University of London

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Forskning Grader (MPhil / PhD) i kulturelle, litterære og postkoloniale studier

SOAS University of London

Forskningsgrader i kulturelle, litterære og postkoloniale studier

Tilstedeværelsesform: Fuldtid eller Deltid

SOAS Center for Kulturelle, Litterære og Postkoloniale Studier (CCLPS) vil hilse ansøgninger fra MPhil / ph.d.-studerende, der ønsker at foretage forskning i disciplinerne Comparative Literature, Cultural Studies og Postcolonial Studies. Centret har udviklet sit eget MPhil-uddannelsesprogram, som gør det muligt for forskere at blive registreret i centret i stedet for i bestemte regionale afdelinger eller i andre discipliner. Centret lægger vægt på erhvervelse af kritiske teoretiske færdigheder og dybtgående regional, sproglig og kulturel viden med særlig henvisning til Asien, Afrika og Mellemøsten, men også to litteraturer skrevet på europæiske sprog. Fremtidsforskere vil have den unikke mulighed for at arbejde på en exceptionelt bred vifte af emner, teoretisk og kritisk, overvåget i overensstemmelse med ekspertisen hos en bred vifte af akademiske medarbejdere på tværs af fakultetet og SOAS .

En forskning grad i Comparative Literature (Asien / Afrika / Nær og Mellemøsten), Kulturstudier (Asien / Afrika / Mellemøsten) eller Postcolonial Studies (Asien / Afrika / Nær og Mellemøsten) tager normalt tre år, eller Op til højst fire år skal der kræves perioder med feltarbejde / forskning og materialeindsamling. Deltidsregistrering er også mulig.

Struktur

Forskningen vil blive styret igennem af et forskningsudvalg bestående af tre centrale CCLPS medlemmer, der består af en primær tilsynsførende (CCLPS-fakultet for sprog og kulturer) og to undervisende rådgivere (CCLPS-kerner eller SOAS medlemmer). Afhængigt af arten af ​​undersøgelsen anbefales det i fællesskab under tilsyn af to ledere.

I det første år forbereder eleverne sig på forskning ved at følge et MPhil-uddannelsesprogram indkaldt af formanden for Center for Kulturelle, Litterære og Postkoloniale Studier. Studerende vil også blive stærkt opfordret til at deltage i kerne teori kurser i de tre discipliner, de øvrige elementer er aftalt mellem den studerende, Research Tutor (medlem af CCLPS Steering Committee) og vejleder (e). Valgfrie elementer kan bestå af faglige disciplinære, sproglige eller regionale kulturkurser, hvis deltagelse kan aftales mellem den studerende og tilsynsudvalget.

MPhil studerende er forpligtet til at deltage i CCLPS Weekly Research Training Seminar (detaljer nedenfor) og et generisk forskningsmetoder kursus, der tilbydes inden for Det Fakultet for Sprog og Kulturer, indkaldt af Associate Dean for Research. Den generiske forskningsmetoderuddannelse omfatter kurser udbudt af Academic Development Directorate (ADD) og SOAS Library.

Ph.d.-skolens hjemmeside tilbyder også oplysninger om forskningstræning på tværs af Londons videregående uddannelsesinstitutioner.

MPhil / ph.d.-studerende forventes desuden at deltage regelmæssigt i centrets seminarserier, foredrag, konferencer og CCLPS Postgraduate Annual Conference, der startede i juni 2012 og organiseres årligt af CCLPS Ph.D. fællesskab. Alle detaljer om CCLPS-arrangementer vil være tilgængelige på SOAS CCLPS-webstedet. Tredje og sidste år CCLPS Ph.D. studerende bliver bedt om at præsentere deres forskningsprojekter i CCLPS seminarer og foredragsserier, da det udgør et vigtigt element i deres faglige uddannelse.

Opgraderingsprocedure

MPhil-studerende sender et opdateringskapitel (af ca. 10.000-12.000 ord uden bibliografi) senest fredag ​​den 12. maj 2017, der typisk indeholder følgende elementer:

  1. Forskningsgrundlag og kontekst for foreslået forskning
  2. Litteraturanmeldelse;
  3. Hovedforskningsspørgsmål;
  4. Teoretisk og metodisk ramme
  5. Foreslåede forskningsmetoder;
  6. Etiske spørgsmål (hvor det er relevant);
  7. Uddybende struktur for ph.d.-afhandling
  8. Skema for forskning og skrivning;
  9. Bibliografi.

Justeringer af en eller flere af disse sektioner, herunder tilføjelser eller sletninger, hvor det er relevant, er mulige efter forudgående aftale mellem eleverne og hovedvejlederne.

Dette opgraderingsforslag vurderes af den studerendes forskningsudvalg baseret på en muntlig præsentation på 20-30 minutter efterfulgt af en diskussion, der også er åben for andre medarbejdere og studerende på Center for Kulturelle, Litterære og Postkoloniale Studier. Efter en vellykket gennemførelse af opgraderingsafsnittet opgraderes studerende formelt til ph.d. og fortsætter til andet år. (Hvis bedømmerne mener, at der er mangler i opgraderingsforslaget, vil de blive bedt om at revidere det til deres tilfredshed, inden opgraderingen til ph.d.-status kan bekræftes.) Studerende har normalt ikke lov til at gå videre til andet år, indtil opgraderingsprocessen er blevet gennemført.

Studerende, der studerer på deltid, tager MPhil-træningsseminaret i det første år og skriver opgraderingspapiret (se ovenfor) i andet år. Længden af ​​tid til felt eller forskning og materialeindsamling og opskrivning justeres i overensstemmelse hermed.

Grader er tildelt af SOAS , University of London og er underlagt SOAS , University of London regler.

CCLPS ugentligt forskningsuddannelsesseminar

Udover generiske metoder træning, er MPhil / ph.d.-studerende i CCLPS forpligtet til at deltage i et ugentligt forskningsuddannelseseminar i disciplinerne Comparative Literature, Cultural Studies og Postcolonial Studies samt i tværfaglige metoder og metoder i løbet af et og to. Formålet med træningsprogrammet er at give en grundig grundforbindelse i teori, metoder, regional, kulturel, sproglig og enhver særlig disciplinærkundskab, som kan være nødvendig for forskningen.

Fokuset på CCLPS MPhil / PhD Research Training Seminar ligger på disciplinerne Comparative Literature, Cultural Studies og Postcolonial Studies, og i forhold til litterære, kritiske og kulturelle praksis i asiatiske og afrikanske traditioner. Uddannelsesprogrammet vil også blive understøttet af regelmæssige CCLPS-foredrags- og seminarserier, konferencer og workshops og CCLPS Annual Postgraduate Conference.

CCLPS træningssessionerne er designet til at tilbyde

  • Analyse af og grundlægning i teoretiske lokaler og kritiske paradigmer underliggende de tre discipliner og deres sammenflettede baner og tværfaglighed.
  • En kritisk udforskning af europæiske og ikke-europæiske kritiske traditioner.
  • En kritisk grundforbindelse i krydsningen af ​​humaniora og samfundsvidenskab kritiske metoder og metoder.
  • Praktiske analytiske øvelser og selektiv indgående analyse af visse tekster samt kulturelle fænomener og institutioner, især i forhold til kulturstudier.
  • Modeller af engagement med kritisk stipendium og måder at konstruere teoretiske rammer på.
  • En kritisk grundforbindelse i de nye teorier om 'World Literature'.
  • Kritiske sammenhænge, ​​hvor eleverne kan identificere og forfølge figurer, skoler, teorier, som de anser for relevante for deres arbejde - træningssessionerne er ikke designet til at tilbyde generelle undersøgelser.
  • Øvelser i anvendelsen af ​​visse analytiske værktøjer og kritiske metoder, især i forbindelse med vedtagelse af en sammenlignende studieform, en postkolonistisk tilgang til forskning og kulturstudier strategisk tværfaglighed.
  • Uddannelse i feltarbejde og indsamling og analyse af data.
  • Uddannelse i metoder til medier og filmstudier.
  • Uddannelse i praksis for læsning af afhandlingens corpus eller dets primære materiale.
  • Uddannelse i præsentation, formidling, kommunikation af forskning og måder at give bruger feedback på ens projekt, idet eleverne bliver bedt om at præsentere deres "litteraturoversigt" i term 1 og på "måder at læse deres korpus" på i 2.

CCLPS Research Training Seminar giver også mulighed for førsteårsstudenter til at mødes og hilse deres senior CCLPS ph.d.-studerende og udveksle synspunkter og erfaringer fra CCLPS postgraduate samfund.

CCLPS ugentlige forskningsuddannelsesseminar sigter mod at grundlægge vores nye MPhil / Ph.D. studerende i forskellige teori og praksis baseret metode, således at agenturet for ikke-europæiske traditioner kan identificeres og udøves styrket af det unikke udvalg af forskningsaktiviteter og regional ekspertise, der tilbydes hos SOAS . Dette er også den forestillede vej, hvorigennem eleverne måske ikke kun kan placere deres arbejde i en disciplin, men også at planlægge fremtidige bidrag i denne disciplin, samtidig med at de uddyber deres respektive områders kugler.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk


Sidst opdateret May 10, 2018
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2018
Duration
Varighed
3 år
Deltid
Fuldtid
Price
Pris
4,271 GBP
Fuldtidige UK / EU-gebyrer: £ 4.271; Fuldtid Overseas Gebyrer: £ 16.950 pr. Akademisk år
Information
Deadline
Locations
Det Forenede Kongerige - London, England
Startdato : Sep. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Sep. 1, 2021
Dates
Sep. 2018
Det Forenede Kongerige - London, England
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Sep. 1, 2021