Inter doktorgrad i kunst og kultur

Universidad Autonoma de Aguascalientes

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Inter doktorgrad i kunst og kultur

Universidad Autonoma de Aguascalientes

Inter Doktorgrad i Kunst og Kultur (DIAC) er resultatet af en kombination af akademiske bestræbelser på offentlige universiteter i Vesten Central Region ANUIES hvor deltagende universiteter: Selvstændige Universitet Aguascalientes; Guadalajara; Guanajuato og Michoacan San Nicolas de Hidalgo. Det er blevet skabt for dannelsen af ​​uddannede specialister i analyse, forskning og formidling af kultur og kunst fra de lokale og regionale områder i Mexico til det hensigtsmæssige og nødvendige overvejelser om disse spørgsmål i en global dimension. Selv om det er foreslået som en grundlæggende studieobjekt latinamerikanske kultur og kunst, er de ikke udelukket på nogen måde de links, som dette geografiske område har med andre kulturelle systemer.

Om kunsten (og dens specifikke discipliner, fra litteratur til teater, fra scenekunsten ligesom dans til biograf, fra mundtlige traditioner og kulturelle arv til avantgarde kunst og design) og kultur (i den bredeste og mest omfattende forstand, det vil sige som et menneske gøre at være i samfundet) er mere nødvendigt end nogensinde systematisk forskning for at danne samfund mere kritisk, mere eftertænksom, under forudsætning af, at kunstneriske og kulturelle fænomener, dens forskellige manifestationer, er et relevant og plurisignificativo objekt, der skal undersøges fra forskellige teoretiske perspektiver på universiteter i Mexico.

Dette postgraduate program giver den akademiske verden og udøvere af kunst og kultur, et sted med videnskabelig ekspertise til postgraduate uddannelse med fokus på forskning for at uddybe analysen af ​​kulturelle og kunstneriske arrangementer i et tværfagligt miljø tilladelser og boost teamwork.

Programmet er orienteret forskning og analyse af kunst og kulturarv (materielle og immaterielle), idet den kunstneriske kulturarv som et sæt generere manifestationer af identitet, ideologiske og æstetiske processer.

Den DIAC har en grundlæggende akademisk kerne 20 fuldtidsansatte lærere med 70% af medlemmerne af det nationale Forskere system (SNI) niveauer I og II, integrerede i fem linjer af generering og anvendelse af viden (LGAC): Studies social kunst og kultur; Analyse af kunstnerisk diskurs; billedkunst; scenekunst og kulturarv.

Denne tværinstitutionelle doktorgrad har en maksimal varighed på fire år på fuld tid engagement og henvender sig til fagfolk i kunst, samfundsvidenskab eller humaniora.

Dens læseplanerne struktur består af tre træningsområder:

  • Grundlæggende område bestående af et fælles centralt materialer til dannelse teori og metode.
  • Et område med specialisering i intensive moduler halvårlige akkreditering, med mulighed forskning forbliver centreret tilgang ph.d. forskningsarbejde.
  • Particularizing forskningsseminarer for realiseringen af ​​specialet. Foretages gennem uafhængige læringsaktiviteter for ph.d.-studerende under opsyn af sin direktør og afhandling rådgivere, med plenarmøder hver ende af semestret at fodre tilbage fremskridt.

Kurset formål

Tog læger med en solid teoretisk og metodisk kompetence og et tværfagligt og tværfaglig perspektiv for forståelse og analyse af kunstneriske og kulturelle fænomener.

specifikke mål

  • Udvikle og formidle specialiseret, opdateret og videnskabsmand inden for områderne kultur og kunst som forskere og undervisere ekspertisecentre viden.
  • Generer kvalificerede menneskelige ressourcer og etisk med en dyb social og kritisk sans, med arbejde disciplin, at rådgive, direkte og evaluere forskningsprojekter og specialer inden for områderne analyse af kunst og kultur.
  • Fremme udviklingen af ​​nye metoder og forskningsområder relevante og konsistente med den sociale virkelighed i landet, inden for områderne analyse, uddannelse, specialisering, opgradering, produktion og udvikling af kunst og kultur.
  • Generer specialiseret og videnskabelig kvalitet inden for forskning af kunst og kultur produkter.
  • Bidrage til at konsolidere de specialiserede akademiske organer på områder af forskning og analyse af kunst og kultur.

Graduate-profil

viden

Har kendskab til fire metoder til kvalitativ analyse af kunstværker, der er udviklet i det tyvende århundrede, som hver især lægger vægt på forskellige aspekter: a) undersøgelse af selve arbejdet; b) analyse af forholdet mellem kunst og andre kulturelle produkter; c) identifikation af de determinanter, som opstår i området ved samfund, der er dens specifikke historiske sammenhæng produktion, og d) at identificere forbindelserne mellem kunst, ideologier og teorier om kunst og kultur. Hvilket vil give mulighed for at udføre forskning forslag solidt funderet i teoretisk og metodisk.

Det vil være i stand til at anvende metoder og viden, der opstod i andre områder, analyse af kunstgenstande, og de problemer og specifikke aspekter af kunst, det er, kan du spille i en tværfaglig sammenhæng.

færdigheder

Evne til at vurdere bidragene inden for kunstnerisk analyse til i dag og til at åbne nye linjer af forskning, der er relevante og nødvendige, både i forhold til objekter af undersøgelsen, som med hensyn til de tekniske og analytiske metoder anvendt.

Du vil være i stand til at foreslå, koordinere og gennemføre forskningsprojekter udført af tværfaglige teams, hvilket giver en større og dybere forståelse af fænomener og kunstneriske værker, der udgør deres genstande af undersøgelsen.

Foreslå og udføre innovativ forskning, med en høj grad af professionalisme og videnskabelig disciplin, der involverer en dyb kritisk sans og korrekt argumentation og verificering af resultater.

Holdninger og værdier

Besidder en klar bevidsthed om den rolle, som kunsten spiller i samfundet, deres specificitet som et kulturelt produkt, dets historiske funktioner og vigtigheden og nødvendigheden af ​​dens udvikling, formidling og bevarelse.

Adgangskrav

  • Han har gennemført og forsvarede sin afhandling eller herres receptional skriftlige arbejde i postgraduate kunst, samfundsvidenskab eller humaniora.
  • Har mere end 80 (eller tilsvarende) i undersøgelser af den sidste grad opnåede gennemsnit.
  • Har akademisk eller faglig erfaring på områder relateret til det program eller være afgangselev.
  • Demonstrere forskningserfaring, som bør understøttes af levering digital version af dit speciale eller herres receptional skriftlige arbejder.
  • Tilgængelighed for deres studier med fuld tid engagement og vilje til at indsende et brev til at udføre dem og udfylde dem; Desuden bør personale være en IES eller lignende institutionel brev, der bekræfter dette.
  • Godkend interviewet, som vil blive anvendt af Kommissionen for indkomst.
  • Check mastering en anden end spansk kraft (engelsk TOEFL 450 eller tilsvarende i fransk, tysk, italiensk eller portugisisk) sprog.
  • EXANI III godkende anvender Ceneval, med et minimum på 900 point.
  • Indsend et originalt forskningsprojekt til udvikling og færdiggørelse inden for den maksimale periode på otte semestre (minimum seks), der omfatter den DIAC programmet.
  • Charter forpligtelse til at fremlægge sin kandidat afhandling inden for en periode på højst fire år fra tidspunktet for indskrivning.
Denne skole tilbyder programmer i:
  • Spansk


Sidst opdateret October 15, 2017
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Juli 2019
Duration
Varighed
4 år
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Mexico - Aguascalientes, Aguascalientes
Startdato : Juli 2019
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Juli 2019
Mexico - Aguascalientes, Aguascalientes
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen