Officielle ph.d.-program i Equity og innovation i uddannelse

Universidade da Coruña

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Officielle ph.d.-program i Equity og innovation i uddannelse

Universidade da Coruña

comm

Introduktion

Programmet PhD i Egenkapital og innovation i uddannelse Det fremmes ved universiteterne i A Coruña, Cantabria, Oviedo, Santiago de Compostela og Vigo (koordinerende universitet). Det henvender sig til uddannelse af lærere og pædagogiske forskere fra perspektivet af egenkapital og innovation.

Hvorfor studere graden

Dette program sigter mod at imødekomme behovet i dagens samfund til at fokusere på uddannelse fra perspektivet af egenkapital og innovation, begrunder deres interesse og behov på følgende beviser:

  • Behovet for kontinuitet og give muligheder for forskning til undersøgelser som følge af den nye organisering af universitetssystemet i Education specialisering, specielt:
    • undersøgelser læreruddannelse og grundskole, som efter de seneste reformer er kaldet til at få adgang til og få kontinuitet i studier af anden og tredje cyklus;
    • undersøgelser læreruddannelse Obligatorisk Secondary Education, erhvervsuddannelse og sprogundervisning,
    • másteres andre eksisterende pædagogisk ekspertise i de deltagende universiteter.
<li> Realiseringen af &#8203;&#8203;behovet for at fremme forskning, der tager fat p&aring; problemerne med social og uddannelsesm&aelig;ssig ulighed i vores samfund og tager nye former som f&oslash;lge af sociale forandringer i landet og virkningerne af en globaliseret &oslash;konomi og et stadig mere fragmenteret samfund . Dannelsen af &#8203;&#8203;efterforskere forberedt til at opdage, analysere, unders&oslash;ge og fremme innovative p&aelig;dagogiske processer beg&aring;et p&aring; egenkapitalen, social retf&aelig;rdighed og inklusion er en udfordring af stor kompleksitet, som er kernen i dette program. I samme uddannelse foruds&aelig;ttes p&aelig;dagogiske forskere som et vigtigt redskab til at fremme mere retf&aelig;rdige uddannelsessystemer og den uundv&aelig;rlige rolle uddannelsesforskning kritisk til den p&aelig;dagogiske og social transformation er anerkendt. Derfor er det s&aelig;rligt vigtigt at vise, at programmet universitetscenter ph.d. i Equity og innovation i uddannelse har til form&aring;l at udvide gr&aelig;nserne for p&aelig;dagogisk viden til at rejse egenkapital som en udfordring, hvorfra man kan opn&aring; forbedringer og kvalitet i uddannelse, s&aring;ledes at den binomiale egenkapitalafregnede Innovation er kendetegnende for dette program, som vil definere en bestemt m&aring;de at forst&aring; uddannelsesforskning deles af de deltagende universiteter.</li> <li> Forskeruddannelse er ogs&aring; et centralt element i et samfund baseret p&aring; viden.</li>

For at nå dette mål er det nødvendigt at øge væsentligt antallet af mennesker med særlige evner til at udvikle relevante og processer med henblik på at forbedre pædagogisk undersøgelse.

Dette ph.d.-program vil bidrage til at øge tilstedeværelsen i uddannelsesmæssige og sociale institutioner i et større antal mennesker med uddannelsesforskning kompetenceudvikling.

Forskning, der har til formål at udvide grænserne for uddannelse, viden forpligtet til overførsel af viden, i stand til at åbne nye ruter og alternative måder at tænke og re-konceptualisere uddannelse samt omdanne og forbedre.

Hvad du lærer

Programmet har to hovedretningslinjer for forskning, inden for hvilken flere underlinjer adskiller:

Processer af inklusion og eksklusion socialpædagogiske

  • Egenkapital og integration for forbedring af skolen
  • Afståelse og skole fiasko
  • undervisningsmaterialer og egenkapital
  • Tilgangen køn i de processer af eksklusion og inklusion
  • Flersprogethed: inklusion og ligestilling mellem sprogene
  • Egenkapital, social forandring og bæredygtig udvikling
  • Velfærd, børn og unge
  • Grupper eller i fare for social udstødelse
  • interkulturel uddannelse

Innovation for pædagogisk egenkapital

  • Undervisning-learning til egenkapital
  • mediekendskab og digitale kompetencer til egenkapital
  • Udvikling af pædagogiske færdigheder til egenkapital
  • Rådgivning og vejledning som støtte til kvalitet og lighed i uddannelse
  • Innovation i undervisningsmaterialer
  • innovative uddannelsespolitik og social retfærdighed
  • Den historiske bygning en inklusiv og innovativ skolekultur

Forskning linjer

Det er de linjer af forskning af denne ph.d.-program:

  • Innovation for Educational Equity
  • Processer af inklusion og eksklusion socialpædagogiske

Specifikke træning kosttilskud

Skal ph.d.-studerende mangler den komplette forudgående uddannelse, der kræves af programmet, vil adgang til programmet er betinget af, at overvinde specifikke uddannelse kosttilskud, der kan være fag eller moduler og kandidatgrad. Ins tildelt samme ph.d.-studerende må ikke overstige 15 ECTS-point og kan gøres før eller samtidig optagelse på faglig vejledning i programmet formularen.

I tilfælde af samtidige ydeevne studerende skal tilmelde sig disse kosttilskud på tidspunktet for indskrivning i faglige vejledning programmet, som skal overvindes inden for en periode på tre på hinanden følgende semestre maksimum. I modsat fald, vil de studerende i programmet fjernes.

supplerer

  • Statistisk dataanalyse i uddannelsesforskning
  • postparadigmática fortolkende forskning i uddannelse: etnografi social kortlægning
  • Pædagogisk forskning fra et kvantitativt perspektiv
  • Den historisk-uddannelsesforskning
  • Handling forskning og pædagogisk innovation
  • Forskning orientering
  • Pædagogisk forskning metode: casestudier
  • Forskning metode i drama, historie og samfund
  • Metoder til vurdering af kvaliteten i skolerne
  • Kontroverser og billeder i uddannelse i et multikulturelt samfund.
  • Uddannelse af medierne i samfundet multiskærmvisning
  • Informationsteknologi og kommunikation (IKT) i undervisningen: hvad, hvem og hvordan de integreres i skoler og klasseværelser. Work-projekter.
  • Integration af pædagogisk inklusion af elever med særlige undervisningsbehov
  • Efteruddannelse i informations samfund
  • Uddannelse og ligestilling politikker
  • Politik, kultur, uddannelse og læseplaner retfærdighed i demokratiske samfund
  • Erhvervsvejledning i forbindelse med at lære hele livet
  • Evaluerende forskningsprogrammer og uddannelsesmæssige tjenesteydelser
  • Forskning metodik i scenekunst
  • fysisk uddannelse, sundhed og livskvalitet
  • Fritid og sport: udsigterne for socialpædagogisk indsats i barndommen
  • matematik uddannelse og sociale og kulturelle komponenter i pensum
  • Holdninger i at lære matematik
  • Learning problemer i naturvidenskab
  • Undervisning strategier inden for videnskab og miljøundervisning
  • Genesis og udviklingen af ​​uddannelsessystemet i Galicien i den moderne periode
  • sociale problemer. Juvenile Justice og uddannelse
  • Kommune og pædagogisk handling
  • Uddannelsesreformer og innovationer: mellem uddannelsespolitik og skolepraktik
  • Action forskning og innovation
  • Instrumenter til vurdering af programmer og tjenester
  • forarbejdning Oplysninger i forvaltningen og evaluering af institutioner
  • inklusion og pædagogisk psykologi praksis
  • Forskning metoder orienteret innovation
  • Behov evaluering vurdering og program
  • Projekter og forskningsrapporter
  • Forskning og innovation i sprogundervisningen og udenlandsk litteratur
  • Kvantitativ forskning orienteret innovation
  • innovationsorienteret kvalitativ forskning
  • Kvalitativ metode
  • Kvantitativ metode
  • Metoder og teknikker til indsamling af oplysninger om Applied Psychology

Træning Aktiviteter Program

Er planlagt i studieordningen for ph.d.-programmet en række fælles aktiviteter med henblik på at sikre koordinering mellem universiteter og forholdet mellem elever og lærere, der er nødvendige for inter-universitetsuddannelse: gennem de samme aktiviteter, som er roterende og sekventeret i forskellige universiteter og gennem universiteter forbliver under programmet og andre universiteter, som aftaler vil blive forhandlet til at lette besøg af studerende.

I sin struktur og organisation, vil aktiviteterne også overveje 2-line forskningsprogram så eleverne kan gå at vælge (hjulpet af sine direktører og vejledere) de aktiviteter af uddannelsen, der svarer til den linje hans afhandling forskning registret.

Med hensyn til sekventering af pensum, 48 timers specifikke aktiviteter, som skal finde hver elev, er fordelt over de tre-årigt program for studerende på fuld tid og mere end fem år for studerende i gang delvis, således at uddannelsesprojektet af de studerende på de forskellige typer materialiserer som følger:

  • Vejledning dage. Obligatorisk det første år: 4 timer
  • Program møder med forskere. 5 Der afholdes årligt, med en varighed på 4 timer hvert møde. 2 skal deltage hvert år, hvilket svarer til 6 møder i løbet af tre år, og i alt 24 timers træning pr elev. Deltids-studerende deltage i henhold til deres tilgængelighed og tematiske fokus, det samme antal møder i løbet af 5 år før det.
  • Monografiske seminarer. Mindst 1 år. Kræves 3, med en varighed på 4 timer, 12 timer repræsenterer elev. Fuldtids studerende vil gøre i de tre år af programmet, mens deltidsstuderende har 5 år til 3 Seminarer fremmøde.
  • Encounters med unge forskere. Held 1. august timer hvert år. 1 forpligtet til at deltage i de tre år for fuldtidsstuderende og det samme, men mere end 5 år, hvis deltidsstuderende. Totalt: 8 timer.

Ud over disse uddannelsesaktiviteter, i slutningen af ​​første halvår af det første år (begyndende efter afslutningen af ​​indskrivning) alle studerende skal udarbejde og forsvare deres speciale projekt.

Ved slutningen af ​​det første og andet år vil alle studerende nødt til at præsentere den årlige Research Plan, og efter det tredje år at forsvare sin doktordisputats. Disse vilkår, som angivet forlænge i 2 år for deltidsstuderende, der under vejledning af instruktører og vejledere vil designe en uddannelse rute, der skal munde ud i forsvaret af afhandlingen fem år startede ph.d. periode.

faglige og akademiske udgange

Lærere på forskellige niveauer i uddannelsessystemet og forskere inden for uddannelse.

Anbefalet profil

De vil have prioriteret adgang til ph.d.-ansøgere, der har forudgående uddannelse bachelor og kandidat karriere inden for uddannelse, prioriteres disse kandidater i henhold til referatet.

CAPD kan indrømme kandidater, hvis tidligere uddannelse grad eller master er ikke nukleare programmer Uddannelse forudsat at Kommissionen finder, at deres karriere uddannelse og / eller tidligere erhvervserfaring er i overensstemmelse med programmet. Disse ansøgere vil blive lige så prioriteret af akademiske rekord.

Hvert universitet vil gøre optagelse af sin kvote af kandidater, og hvis kvoten ikke er dækket, kan uden virkning pladser tildeles kandidater fra andre universiteter.

Har prioritet, der har gennemført den følgende masteruddannelser (i parentes er angivet, om de skal gøre uddannelse kosttilskud):

  1. Master i Innovation, vejledning og pædagogisk evaluering af University of A Coruña (nej).
  2. Masteruddannelse i læreruddannelse ESO, studentereksamen, Erhvervsuddannelse og sprogundervisning ved universiteterne i A Coruña, Cantabria, Oviedo, Santiago de Compostela og Vigo (si).
  3. Masteruddannelse i forskning og innovation i uddannelsesmæssige sammenhænge ved Cantabrien Universitet (nej)
  4. Master i Intervention og socio-Uddannelsesforskning ved universitetet i Oviedo (nej)
  5. Master i uddannelse, køn og ligestilling ved University of Santiago de Compostela (nej)
  6. Processer Master i Uddannelse fra University of Santiago de Compostela (nej)
  7. Master i Forskning i undervisning, kulturel mangfoldighed og udvikling af lokalsamfundet ved University of Santiago de Compostela (nej)
  8. Masteruddannelse i undervisning i Nature af University of Santiago de Compostela (nej)
  9. Master i indlæringsvanskeligheder og kognitive processer ved University of Vigo (nej)
  10. Master i psicosocioeducativa forskning med unge fra University of Vigo (nej)
  11. Master i specifikke behov i pædagogisk støtte fra universitetet i Vigo (si)
  12. Masteruddannelse i Tværfaglig Intervention i Mangfoldighed i uddannelsesmæssige sammenhænge ved universitetet i Vigo (si)
Denne skole tilbyder programmer i:
  • Spansk
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2019
Duration
Varighed
3 - 5 år
Deltid
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Spanien - A Coruña, Galicia
Startdato : Sep. 2019
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Sep. 2019
Spanien - A Coruña, Galicia
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen