Ph.D. (Interuniversitært)

Universidad de La Laguna

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Ph.D. (Interuniversitært)

Universidad de La Laguna

Seks spanske universiteter (University of Alicante, University of Almería, University of Castilla-La Mancha, La Laguna Universitet, University of Zaragoza, Murcia Universitet) gennemført en strategisk alliance for at designe en universitetscenter Doctoral Programme, som tjene til at tilføje lærere og forskere rundt forskerhold og projekter med større effekt og ekspertise.

Ph.d.-studier i den filosofiske felt har på University of La Laguna en lang tradition. Faktisk er den nuværende program: "Filosofi, Kultur og Samfund", der består i sin officielle Postgraduate Program af samme navn, som har modtaget den Omtale af Excellence fra det spanske undervisningsministerium (resolution 6. oktober 2011 , reference MEE2011-0739, BOE af 20. oktober, 2011) til kurser 2011/12; 2012/2013 og 2013/2014, har sine umiddelbare forgængere i ph.d.-uddannelsen "Erkendelsesteori og praktisk filosofi" under toårige 1999-2001 i kraft, 2000-2002, 2001-2003 og 2002-2005 og i ph.d.-uddannelsen " filosofi. Teori og praksis i den moderne verden "undervist siden 2004.

Begrundelse titel

Universitetet, som træner af forskere og instrument af nationale, regionale og lokale udvikling, spiller en central rolle i vidensamfundet. Men et vidensamfund er muligt, hvis han kan opfylde tre grundlæggende krav:. At producere viden, hovedsagelig gennem videnskabelig forskning, socialisere og formidle denne viden gennem undervisning, videnskabelige møder, publikationer, osv; og for det tredje, transmission og udnyttelse gennem teknologisk innovation.

Grundlæggende indvirkning på den første mission for universitetet har ph.d.-programmer. Ifølge strukturen i det europæiske område for videregående uddannelse, ph.d.-programmer repræsenterer den tredje og sidste cyklus i den akademiske karriere af en universitetsstuderende såvel som det første skridt i karrieren for en forsker.

Da den fjerde konference Bologna-processen afholdt i Bergen i 2005, der lægges vægt på behovet for tættere forbindelser mellem videregående uddannelse og forskning, European University Association (EUA, for forkortelsen på engelsk), førte foretaget en undersøgelse, der præsenterer de grundlæggende principper for udviklingen af ​​ph.d.-programmer principper. Rapporten: Ph.d.-programmer i europæiske universiteter: resultater og udfordringer (2007), præsenterer hovedkonklusionerne på de ændringer, som Europa skal vende, hvis du ønsker at beholde eller tiltrække unge forskere mest talentfulde. Målet er at placere universitetet og tredje cyklus som en af ​​grundpillerne i det nye europæiske vidensamfund, udover at sætte EU i stand til at konkurrere med USA i det nye vidensamfund.

I denne internationale sammenhæng University 2015 (EU2015) strategi, der er godkendt af ministerrådet i Spanien, at starter den 30. januar 2009, efter at være blevet underrettet Kommissionen om videnskab og innovation af Repræsentanternes Hus og senere Senatet, har til formål at placere den spanske University i forbindelse med det europæiske videregående uddannelse og forskning for at forbedre sin globale positionering.

EU2015 foreslår at klare sig godt, en omfattende strukturreform, med særlig vægt på strømlining mestre og doktorgrader, gennem sammenlægning af aktiviteter og strategiske mål for institutioner til "at øge forskningskapaciteten og gennemslagskraft heraf er i gang, velfærd og konkurrenceevne Spanien. "

For at styrke forskningskapacitet og international konkurrenceevne, har den spanske regering er defineret som strategiske mål, der tilbyder ph.d.-programmer af høj kvalitet. Spanien, ligesom Europa, har brug for at øge antallet af forskere og ph.d.-programmer er en hjørnesten for at nå dette mål. Det betyder, at organisere ph.d.-programmer på en mere struktureret måde, at integrere dem i forskerskoler, som specificeret selvstændige enheder, med en stor del af programmet kvalitet.

Murcia Universitet, i Styrelsesrådet af 23. december 2011, i henhold til kongelig anordning 99/2011 af 28. januar, hvorved officielle ph.d. reguleret, skabte den internationale Forskerskolen (EIDUM) med en klar strategi i henhold til sine interne regler: at sikre lederskab inden for deres ekspertise og tilstrækkelig fakultet og ph.d.-studerende kritisk masse. Til dette formål har det rejst nogle krav til ph.d.-programmer, der ønsker at tilskrive det (RRI, kunst. 13):

  1. Alle lærere involveret med dokumenteret erfaring forskning tæller.
  2. Lærere, der deltager akkrediteret offentlig eller privat finansiering dets kvalitet, forskning og videnskabelig produktion. Blandt lærere i hver ph.d.-program har mindst fem opfylder minimumskravene til at være koordinator for et ph.d.-program som fastsat i kongelig anordning 99/2011, af 28. januar
  3. At ingen lærer af et ph.d.-program tilknyttet en skole til at deltage i andre ph.d.-programmer på selv eller universitetet i Murcia skole.
  4. Desuden vil det blive vurderet:
    • At forskningsprogrammet involveret ekstern nationalt og internationalt anerkendte fakultet, som kommer bakkes op af en akkrediteret forskning.
    • Spørgsmål af en inter-universitetsuddannelse udgør en væsentlig kritisk masse inden for et helt område af viden.
    • Det er et internationalt program med tilstedeværelsen af ​​prestigefyldte universiteter.

Specifikt fjerde overgangsbestemmelse i RRI indført som krav til indledende fastgørelse til EIDUM følgende:

  1. Det viser, at programmet har infrastruktur og faciliteter, der er nødvendige for en hensigtsmæssig udvikling af sin forskning.
  2. At programmet har mindst 15 læger.
  3. 60% af fakultetsmedlem hvert program opfylder mindst en af ​​følgende krav:
    a) Har to præsidentkandidater vilkår.
    b) har en seks-årig periode af tilskuddet mere end seks år er gået.
    c) Efter at have instrueret to doktorafhandlinger i de sidste fem år
  4. Mindst fem lærere opfylde mindstekrav til programmet for at være koordinator for et ph.d.-program som fastsat i kongelig anordning 99/2011 af 28. januar.
  5. Hvert forskerhold skal have mindst et (internationalt, nationalt eller regionalt) konkurrencedygtigt projekt om temaerne i forskningsprogrammet. Finansieringen legemliggjort i et program, kan ikke bruges i alle andre forslag. Finansiering at blive accepteret som er knyttet til et program, bør det vigtigste eller ansvarlig investigator være en lærer af et sådant program eller almindelig ansatte i en organisation til at samarbejde om det.
  6. End 25 videnskabelige bidrag fra de sidste fem års forskning personale, der deltager i ph.d.-programmet i overensstemmelse med kriterierne i vejledningen støtte ANECA Vurdering for verifikation af officiel ph.d. vedrører.
  7. Forskningen personale af programmet vedrører mindst 10 doktorafhandlinger rettet i løbet af de sidste fem år, delt mellem forskerhold program med fuld henvisning af en videnskabelig publikation stammer fra hver af de ti teser, hvilket indikerer data på objektive virkning resultater.

På baggrund af denne internationale, nationale og institutionelle kontekst seks spanske universiteter (University of Alicante, University of Almería, University of Castilla-La Mancha, La Laguna Universitet, University of Zaragoza, Murcia Universitet) har fundet det nødvendigt at foretage en alliance strategisk med henblik på at designe en universitetscenter Doctoral Programme, som er i stand til at integrere i EIDUM og under alle omstændigheder, tjene til at tilføje lærere og forskere rundt forskerhold og projekter med større effekt og ekspertise.

Konkret vores universitetscenter ph.d.-program, som det kræves i RRI af EIDUM,

  1. Konto i al sin forskning i samarbejde med internationale læger. 62 udenlandske forskere specifikt involveret.
  2. Den repræsenterer en betydelig kritisk masse i den spanske filosofiske område. Det har 58 læger (100% af de nationale deltagere). Catedráticos herunder 14, 36 og 8 professorer Holdere Kontraherede Læger (permanent)
  3. Det har infrastruktur og faciliteter, der er nødvendige for en hensigtsmæssig udvikling af sin forskning.
  4. De 62,06% af lærerne (36 forskere) akkrediterer Program 2 eller flere præsidentkandidater vilkår. 108 er i øjeblikket akkrediteret administrationer. Den seksårige gennemsnit af det samlede forskere i programmet er 1.86.
  5. 20 lærere (34,48%) har rettet 2 eller flere Thesis og krediteres 2 eller flere sexenios; det vil sige, de opfylder minimumskravene til at være koordinator for et ph.d.-program som fastsat i kongelig anordning 99/2011 af 28. januar.
  6. Alle forskerhold har mindst 2 projekter (internationale, nationale eller regionale) konkurrencedygtige forskningsemner af forskningsprogrammet og deres vigtigste efterforskere er professorer i programmet.
  7. Akkrediterer 25 videnskabelige bidrag fra de sidste fem års forskning personale, der deltager i ph.d.-programmet i overensstemmelse med kriterierne i vejledningen støtte ANECA Vurdering for verifikation af officiel ph.d..
  8. Akkrediterer mindst 10 doktorafhandlinger rettet i løbet af de sidste fem år, der har mindst en videnskabelig publikation med tydelige tegn på kvalitet.

Hertil kommer, som en akademisk begrundelse, kan vi konstatere, at universitetscenter ph.d.-program i Filosofi præsenteres, er knyttet til omfattende forskning traditioner. Konkret blandt sine nuværende antedecedntes ph.d.-programmer undervises i på universiteterne i La Laguna, Zaragoza og Murcia.

Faktisk ph.d.-studier i den filosofiske felt har på University of La Laguna en lang tradition. Faktisk er den nuværende program: "Filosofi, Kultur og Samfund", der består i sin officielle Postgraduate Program af samme navn, som har modtaget den Omtale af Excellence fra det spanske undervisningsministerium (resolution 6. oktober 2011 , reference MEE2011-0739, BOE af 20. oktober, 2011) til kurser 2011/12; 2012/2013 og 2013/2014, har sine umiddelbare forgængere i ph.d.-uddannelsen "Erkendelsesteori og praktisk filosofi" under toårige 1999-2001 i kraft, 2000-2002, 2001-2003 og 2002-2005 og i ph.d.-uddannelsen " filosofi. Teori og praksis i den moderne verden "undervist siden 2004.

Det er også tilfældet på universitetet i Zaragoza, hvor de nuværende ph.d.-program "Filosofiske Undersøgelser" (RD 1393/2007 dateret 2009/07/15 verifikation) er resultatet af transformationen programmet tidligere undervist på fakultetet Filosofi og Letters, med titlen "Filosofi, Historie, tanke," da det akademiske år 1994-1995; så at undersøgelser Ph.D. ininterumpidamente har undervist på Det Humanistiske Fakultet på universitetet i Zaragoza mindst 18 år.

For hvad gør universitetet i Murcia, det nuværende ph.d.-program, i kraft siden 2010/2011 kursus, er en transformation af ph.d.-uddannelsen i Filosofi, som blev integreret i det akademiske år 2007/2008 i Den Europæiske Unions Postgraduate Program (Master + PhD) og til gengæld var en transformation af to programmer fra tidligere ph.d. undervist på Institut for Filosofi: "Spanien og europæisk intellektuel historie dialog", som vandt Quality Award i bienniums 2004 -2006 og 2005-2007 (MCD2004-00446 / MCD 2005 00203); og "Konfigurationen af ​​moderne emne." Anyway, har været afholdt ph.d.-studier i vores fakultet siden starten som ininterumpidamente Filosofiske Fakultet i løbet af 1992/1993.

Kompetencer

Modtagelse af den grad af læge bør give høj uddannelse på forskellige områder, især i dem, der kræver kreativitet og innovation. En sådan uddannelse bør finde sted på tre niveauer: det personale, produktion af viden og udbredelsen i sin sociokulturelle kontekst.

Fra et personligt perspektiv, har lægerne erhvervet, i det mindste, færdigheder og personlige kompetencer:

  1. Akademisk og somme udvikle sig i sammenhænge, ​​hvor der er lidt specifik information om bestemte emner eller filosofiske problemer.
  2. Find de centrale spørgsmål, der skal besvares for at løse et komplekst problem.
  3. Design, skab, udvikle og iværksætte kreative og innovative inden for filosofiske viden projekter og generelt, kultur.
  4. Både udstyr og arbejde selvstændigt i et internationalt eller tværfaglig sammenhæng, skabe eller integreret i forskningsnetværk.
  5. Integrere viden, håndtere kompleksitet, og formulere domme med begrænsede oplysninger.
  6. Tag kritik og argumenterende forsvar løsninger som en væsentlig del af den videnskabelige forskning etos.

På den anden side, sikrer ph.d.-studier i det mindste, at den ph.d.-studerende opnår grundlæggende færdigheder, der giver dem

  1. Systematisk forstå området for egen undersøgelse af filosofi og mestre de færdigheder og forskningsmetoder relateret til feltet.
  2. Mulighed for at blive gravide, design eller oprette, gennemføre og vedtage en væsentlig proces med forskning eller udvikling i forskellige forskningsområder: socialantropologi, æstetik, teoretisk og praktisk filosofi og logik.
  3. Mulighed for at bidrage til at udvide grænserne for viden gennem original filosofisk forskning i forskellige områder af grundforskning.
  4. Evnen til at udføre kritisk analyse og evaluering og syntese af filosofiske, videnskabelige eller humanistisk nye og komplekse ideer.
  5. Kommunikationsfærdigheder med filosofisk, humanistisk og videnskabelig akademiske samfund såvel som samfundet generelt om deres områder af ekspertise i de måder og sprog almindeligvis anvendes i det internationale videnskabelige samfund.
  6. Mulighed for at fremme, inden akademiske og professionelle sammenhænge, ​​refleksion og videnskabelige, teknologiske, sociale, kunstneriske eller kulturelt i et videnbaseret samfund.

andre færdigheder

Ph.d.-studier bør give, som nævnt, høj uddannelse på forskellige områder; blandt andre, vi citerede udbredelse og fremme af forskning. I denne forbindelse skal den ph.d.-studerende kunne

  1. Udvid grænserne for filosofisk viden eller et fagområde inden for samme, den resultater fortjeneste, mindst én publikation på nationalt og / eller internationalt.
  2. Design og udvikle sig i forskellige projekter relateret til sin forskning for at gøre det muligt at finansiere en del af sit arbejde administrative sammenhænge.
  3. Fremme, administrere og udvikle sig i forskellig akademisk og professionel forskning og kulturelle udvikling i forbindelse med et globalt samfund baseret på viden sammenhænge.
  4. Gennemføre original forskning.

Uddannelsesaktiviteter

  • Generel ramme af Ph.d.
  • Permanente seminar Doctorandos
  • elektroniske ressourcer. bibliografiske ledere
  • Universitetscenter Congress Doctorandos
  • Videnskabelig Kommunikation: Skrivning og offentliggøre videnskabelige artikler. Offentlig Præsentation af videnskabelige resultater
  • Udlandsophold Forskningscenter
  • idiomatisk forbedring

Linjer af efterforskning

  • Line 1: Æstetik og kunstteori
  • Linje 2: Filosofi
  • Linie 3: Moralsk og politisk filosofi
  • Linie 4: Logik og Videnskabsteori

adgangskriterier

Udvælgelseskriterier og optagelse til programmet

Med forbehold af bestemmelserne i artikel 7 i kongeligt dekret 99/2011 af 28. januar, udvælgelse og optagelse på en ph.d.-program er underlagt følgende regler:

  1. Valg i et ph.d.-program vil blive foretaget af Akademisk udvalg af ph.d.-uddannelsen.
  2. For at gøre valget, vil det faglige udvalg bruge følgende kriterier:
    a. En vurdering af det faglige pensum (40%).
    b. En evaluering af berettigelsen af ​​særlig relevans eller betydning i forhold til PhD (60%).
  3. Under alle omstændigheder adgang til ph.d.-programmer omfatter adgangstilsagn ovennævnte. Disse træning kosttilskud vil ikke tælle med henblik på grænsen til varigheden af ​​Doktorgrad i artikel 3.2 i kongelig anordning 99/2011 af 28. januar. Med henblik på offentlige gebyrer og yder stipendier og studere hjælpemidler, vil den ekstra uddannelse betragtes ph.d.-niveau uddannelse.

Under alle omstændigheder skal den resolution om optagelse på en ph.d.-program foretages af rektor for hver af de universiteter, et forslag fra det faglige udvalg for den tilsvarende ph.d.-program med forbehold af overdragelse af beføjelser og underskrift fit make for dekaner center eller skoleledere PhD.

Lister optaget til ph.d.-programmet vil blive lagt ud på opslagstavler og fakulteter, hvor det er undervist, men efter ordre fra rektor, kan der etableres andre reklamer.

Også gælder for acceptproceduren fastsat i forskrifter og instruktioner indlæggelser og tilmelding godkender årligt de forskellige universiteter i programmet.

I tilfælde af elever med særlige uddannelsesmæssige behov som følge af handicap, systemer og procedurer for udvælgelse og Bilsyn omfatter passende støtte og rådgivning.

undervisning

Ph.d.-studerende optaget på en ph.d.-program vil tilmelde årligt som bestemt af aftalen.

Registrering vil finde sted i forvaltningen enhed etableret til dette formål i overensstemmelse med kravene i den komplementære og instruktioner til optagelse og registrering skal godkendes af de respektive universidadades for hvert akademiske år standarder.

Rettigheder og pligter ph.d.-studerende

Det tæller som en ph.d.-studerende, der, krav om forudgående akkreditering oprettet ved kongelig anordning 99/2011 af 28. januar, er blevet indlagt på et ph.d.-program og indskrevet i den.

Ph.d.-studerende har følgende rettigheder:

  1. Almindelige rettigheder universitetsstuderende og specifikke rettigheder etablerede ph.d.-studerende på University Student statutten, godkendt ved kongeligt dekret 1791/2010 af 30. december.
  2. Rettigheder, som de studerende er anerkendt og følge vedtægterne for de deltagende universiteter programmet

Ph.d.-studerende har følgende opgaver:

  1. Den generelt er fastsat i artikel 13 i statutten for universitetets studerende og statutten for universitetet i programmet
  2. Konkret følge af kontraktlige retlige ordning, som, om nogen, kan være genstand.
  3. Mød uddannelse tilsagn påtænkt heri.
  4. Gennemføre uddannelsesaktiviteter og etablerede forskningsseminarer.
  5. Indsend til direktøren arbejdet med det format og frekvens, der tidligere er blevet aftalt og indsende manuskriptet til afhandlingen direktør for en rimelig tid forud for den aftalte dato for deponering, til endelig revision.
  6. Rådfør dig med din leder, inden der eventuelt yderligere aktiviteter på universitetet, for i fællesskab at vurdere den potentielle indvirkning på deres dedikation til doktordisputats.
  7. Opfylde kravene i sikkerhed på arbejdspladsen eller nogen specifik en, der eksisterer i stedet at gøre din forskning.
  8. Mød de etiske standarder fastsat af universitetet.
Denne skole tilbyder programmer i:
  • Spansk


Sidst opdateret November 9, 2017
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2018
Duration
Varighed
Deltid
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Spanien - Santa Cruz de Tenerife
Startdato: Sep. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Sep. 2018
Spanien - Santa Cruz de Tenerife
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen