Ph.D. i kemi-didaktik

Generelt

Program beskrivelse

Programmet gennemføres uden nogen specialisering.


Doktorgradsstudiet giver integreret uddannelse, hvilket gør det muligt for sine fritagere at udføre konceptuel og forskningsaktivitet inden for det kemiske uddannelsesområde på grund af deres høje erudition. Fradragene til doktorgradsstudiet vil være klar til uafhængigt videnskabeligt, pædagogisk og koordinerende arbejde på dette område. De fraflyttede vil være i stand til at bruge deres færdigheder på didaktiske arbejdspladser ved universiteter og colleges, der forbereder kemi-lærere, i forskningsinstitutterne i det tjekkiske undervisningsministerium, der beskæftiger sig med den kemiske uddannelsesproblematik, på arbejdspladser for institutioner og organisationer, der er fokuseret på postgraduate læreruddannelse, i nationale og internationale institutioner og organisationer med fokus på statlig eller international forskning i kemisk eller naturvidenskabelig uddannelse (Afdeling for kemisk uddannelse EuCheMS, European Science Education Research Association, International Organisation of Science and Technology Education, International Council of Associations for Science Uddannelse osv.).


Beskrivelse af verifikation og evalueringskriterier

Indgangen eksamen er en en-runde i form af et interview. På baggrund af en skriftlig anmodning, der indgives elektronisk sammen med ansøgningen, men senest den 19. maj 2019 kan dekanen tillade indgangskontrol at finde sted via informations- og kommunikationsteknologi, men kun af alvorlige og dokumenterede grunde som sundhed eller uddannelse i udlandet.

Under kandidateksamen skal kandidaten demonstrere de tekniske og sproglige færdigheder for at studere det givne program sammen med attributter, der er nødvendige for videnskabeligt arbejde. Prøven bedømmes med maksimalt 100 point, hvoraf 10 point gives som en bonus for at give en mere konkret ide om studieindholdet og det planlagte afhandlingsarbejde i det frivillige ansøgningsbilag, herunder afhandlingsemnet, en kort kommentar, den forventet tilsynsafdeling og samtykke fra en særlig vejleder til at føre tilsyn med et sådant doktorandprojekt.


Betingelser for optagelse

Optagelse til ph.d.-studier er betinget af den vellykkede gennemførelse af et kandidatuddannelsesprogram.

Verificeringsmetode: adgangseksamen
Bekræftelsesdato (indgangseksamen) fra: 17.06.2019 indtil: 28.06.2019
Alternativ dato (til optagelseseksamen) fra: 08.07.2019 indtil: 19.07.2019


Regler for fritagelse for adgangskontrol

Indgangstesten kan fraviges på grundlag af en skriftlig anmodning fra kandidaten, forudsat at de med succes har ansøgt om et STARS-projekt i det givne akademiske år. En sådan anmodning sammen med dokumentation om, at betingelserne er opfyldt, skal indgives (men ikke elektronisk) senest den 19. maj 2019.


Karrieremuligheder

Ph.D. studietilskud integreret uddannelse, der gør det muligt for kandidaterne takket være deres høje erudition at udføre konceptuelle og forskningsaktiviteter inden for kemiuddannelse. Ph.D. studerende vil være klar til uafhængigt videnskabeligt, pædagogisk og ledelsesmæssigt arbejde på dette område. De vil være i stand til at hævde sig på colleges 'didaktiske arbejdspladser, i Uddannelsesministeriets forskningsinstitutter, der beskæftiger sig med problematikken inden for kemiuddannelse, på gymnasierne som højtkvalificerede kemilærere, på de arbejdspladser, der beskæftiger sig med videre lærer uddannelse og i de internationale og europæiske institutioner og organisationer fokuseret på den landsdækkende og internationale forskning inden for kemi eller videnskabsuddannelse.

Senest opdateret Mar 2020

Keystone-stipendium

Oplev de muligheder, vores stipendium kan give dig

Om skolen

The Faculty of Science, Charles University, Prague is leading academic institution in the field of natural sciences in Czech republic a Middle-european region. It provides education in biology, chemis ... Læs mere

The Faculty of Science, Charles University, Prague is leading academic institution in the field of natural sciences in Czech republic a Middle-european region. It provides education in biology, chemistry, geology and geography. Minimer