Ph.d. Ph.d. I Nanoscience Og Nanoteknologi

Universidad de La Laguna

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Ph.d. Ph.d. I Nanoscience Og Nanoteknologi

Universidad de La Laguna

Master i Molekylær nanovidenskab og nanoteknologi er den periode af ph.d.-program i nanoscience og nanoteknologi. I denne ph.d. universiteter i Valencia, Alicante, Jaume I, La Laguna og Castilla La Mancha deltage.

Dette ph.d.-program har Mention til Excellence (MEE2011-0370) ydet af Generalsekretariatet for universiteterne i Undervisningsministeriet i henhold til resolution 6. oktober 2011.

I de senere år har visse videnskabelige områder, herunder supramolekylær kemi, molekylærbiologi, fysik overflader og lave temperaturer opnået bemærkelsesværdige udvikling i vores land. Har dannet forskergrupper har opnået en fremragende konkurrenceposition på den internationale arena. Hertil kommer, på en naturlig måde, genstand for undersøgelse af disse discipliner er blevet konvergerer mod det, der kaldes nanovidenskab og nanoteknologi. Af strategisk betydning i ID af disse områder det giver en god højde for, at de er blevet prioriteret i alle nationale, europæiske og internationale programmer i alle udviklede lande. Disse fysiske, kemiske områder, biologer, læger og berørte for at opnå, manipulere, organisere, studere og drage fordel af de egenskaber af nanostørrelse objekter ingeniører. Holde i dag og i fremtiden en virkelig konkurrencedygtig international position i nogle områder af nanoscience kræver imidlertid et niveau på kun opnåelige konkurrence med et tematisk fokus og med en ordentlig uddannelse af forskningspersonale at sætte dem i stand til at tilegne sig den tværfaglige viden, at disse områder de har brug for.

uddannelsesaktiviteter

  • Tværgående uddannelsesaktiviteter
  • Deltagelse specialiserede kurser specialuddannelse (Skolen for Molekylær Materialer (ENMM) og Europaskolen i Molekylær Nanoscience (ESMolNa)
  • Præsentation af papirer i nationale og internationale videnskabelige konferencer
  • Deltage i seminarer Forskning
  • Udarbejdelse og præsentation af to formelle seminarer
  • Ophold i institutioner for videregående uddannelse eller forskningscentre

Begrundelse titel

tidligere erfaring i at undervise ph.d.-programmer med tilsvarende karakteristika.

Den universitetscenter Doktorgrad i nanoscience og nanoteknologi foreslog stammer fra den nationale skole for Molekylær Materialer, som er blevet udviklet siden 1992 hvert andet år. Denne skole har tjent til at formulere og konsolidere i Spanien et videnskabeligt samfund inden for Nanoscience og Molekylær Materialer, nu har etableret sig som specialiserede gruppe af den spanske Royal Society of Chemistry. Desuden har skolen bidraget afgørende til dannelsen af ​​generationer af unge forskere.

Siden 2007 var uddannelsesperioden for denne doktorgrad struktureret omkring Interuniversity Master i "Molecular Nanoscience and Nanotechnology", som fik positiv verifikation i 2009 (resolution 5. oktober 2009), og hvor universiteterne i Valencia (UVEG, koordinator), Universitetet i Alicante (UA), Universitetet i Castilla-La Mancha (UCLM), Jaume I Universitetet i Castellón (UJI), Universidad de La Laguna (ULL), Det Uuniverselle Universitet i Madrid af Valladolid (UVA).

Som sådan ph.d.-program modtages i oktober 2011 omtale mod excellence ved Undervisningsministeriet med en vægtet samlet score på 94/100 (reference MEE2011-00194). Han sagde Ph.d. også modtog prisen kvalitet i det første opkald fra den dato, hvor programmet (henvisning MCD2008-00082) blev oprettet.

Perioden forud for ph.d. uddannelsen var struktureret omkring "Master i Molekylær Nanoscience og nanoteknologi", reguleret af RD1393 / 2007 og positivt verificeret af den forkortede procedure (resolution 29/06/2009). I det, udover de i ph.d.-programmet universiteter, Universidad Autónoma i Madrid og University of Valladolid deltage. Sagde mester kom igen omdanne "Master i Molekylær Nanoscience og nanoteknologi" reguleret af RD56 / 2005, med en positiv rapport fra Valencias Kommissionen akkreditering og kvalitetsvurdering (CVAEC) dateret den 23. januar 2006 og blev godkendt til implementering af dekret 44/2006 af 31. marts, i Consell de la Generalitat Valenciana (DOGV nr. 5233 af 04/04/2006).

Program efterspørgsel og interesse for samfundet

I de senere år har visse videnskabelige områder, herunder supramolekylær kemi, molekylærbiologi, fysik overflader og lave temperaturer opnået bemærkelsesværdige udvikling i vores land. Har dannet forskergrupper har opnået en fremragende konkurrenceposition på den internationale arena. Hertil kommer, på en naturlig måde, genstand for undersøgelse af disse discipliner er blevet konvergerer mod det, der kaldes nanovidenskab og nanoteknologi. Af strategisk betydning i ID af disse områder det giver en god højde for, at de er blevet prioriteret i alle nationale, europæiske og internationale programmer i alle udviklede lande. Disse fysiske, kemiske områder, biologer, læger og berørte for at opnå, manipulere, organisere, studere og drage fordel af de egenskaber af nanostørrelse objekter ingeniører. Holde i dag og i fremtiden en virkelig konkurrencedygtig international position i nogle områder af nanoscience kræver imidlertid et niveau på kun opnåelige konkurrence med et tematisk fokus og med en ordentlig uddannelse af forskningspersonale at sætte dem i stand til at tilegne sig den tværfaglige viden, at disse områder de har brug for.

"Molekylær" orientering af denne Doktorgrad i nanoscience og nanoteknologi gør den unik national (og europæiske). Denne fremgangsmåde giver mulighed for at udvikle de aspekter af Nanoscience fundet i skæringspunktet mellem fysik, kemi og biomedicin, hvilket gør det virkelig tværfaglig. Således Doktorgrad i nanoscience og nanoteknologi:

  • Tilbyd en forskeruddannelse af kandidater i kemi, fysik, biologi; Kemisk eller Electronic Engineering; Videnskab og Teknologi i materialer; Medicin, og muliggør en forbedring og kvalificering til professionel, akademisk og forskning udvikling.
  • Den etablerer partnerskaber med institutioner og højteknologiske virksomheder.
  • Fremmer samarbejdet mellem forskellige universiteter til at udvikle en forskningsprofil i nanoscience og nanoteknologi Molecularque sagsøges professionelle sektorer id jeg bare anerkendt inden for videnskabelig og teknologisk forskning.

Med hensyn til udgangene på studerende, der opnår denne ph.d., vi konstatere, at vores erfaring er, at en væsentlig del, er dukket op som forskere på universiteter og andre Teknikere (både spanske og udenlandske). I øjeblikket landskabet er under forandring, og flere og flere studerende på dette PhD, der finder arbejde i brancher og teknologicentre (såsom at udføre baseret på brugen af ​​nanomaterialer, belægninger og maling til metalindustrien industri, udstyr virksomheder i field nanorør og andre kulstof nanostrukturer for udvikling af nye avancerede materialer til applikationer inden for nanoteknologi, relateret til overfladen belægninger baseret på kemisk forskning nanoteknologiske niveauer mikroelektroniske centre etc.) tjenester, kemiske og farmaceutiske industri angår syntese af molekyler, sensorer og biosensorer og nye avancerede materialer, materialer analyselaboratorier, centre biomedicinske anvendelser, fødevareforarbejdning, miljø- og energi osv

I denne Ph.d. deltagende grupper kendte afdelinger Inorganic Chemistry, Organic Chemistry, Physical Chemistry and Applied Physics fra universiteterne i Valencia (UVEG), Alicante (UA), Jaume I (UJI), La Laguna (LL) og Castilla La Mancha (CLM), som giver den tværfaglige og kritiske størrelse er nødvendig for at udgøre en national reference i dette strategiske område. For det meste er disse grupper integreret i institutter og universitetets forskning strukturer. Således i UVEG disse grupper udvikle deres forskning ved Institut for Molekylær Videnskab (ICMol), mens UCLM gøre på Institut for nanoscience, Nanoteknologi og Molekylær Materialer (INAMol).

Hovedlinjerne i forskning relateret til ph.d.-programmet er som følger:

  • supramolekylær kemi, molekylær genkendelse og selvsamling molekylære Nanoscience.
  • Krystallinsk Engineering Materials and Molecular Design.
  • molekylær elektronik.
  • Molekylær nanomagnetism.
  • Molekylære Nanoscience applikationer.

I afsnit 6.1 om forskning og udstyr linjer disse linjer er beskrevet mere detaljeret. Som vi kan se, linjerne dække forskellige facetter af Molecular Nanoscience: Fra kemisk design og syntese af funktionelle molekyler og materialer baseret på disse molekyler, til fremstilling af molekylære nanostrukturer, studier og teoretisk modellering af deres egenskaber på nanoskala og udvikling af elektroniske, kemiske og biologiske anvendelser deraf.

Kvaliteten af ​​forskningen, der deltager i ph.d. universiteter afspejles i de resultater, som forskellige forskergrupper involverede har opnået i de seneste tre år: mere end 1000 publikationer i internationale tidsskrifter, 15 patenter, mere end 100 forskningsprojekter MINECO finansieret af de selvstyrende regioner og EU, blandt andet mere end 15 forskningsprojekter kontrakter med private virksomheder og offentlige institutioner (Kimberly-Clark, Neuropharma, Osram, Philips, etc.) og over 100 doktorafhandlinger SET .

Tilstrækkelig efterspørgsel studerende er garanteret af:

  1. kvaliteten af ​​de deltagende forskergrupper, som har en stærk tradition i uddannelsen af ​​ph.d.-studerende, og
  2. den aktuelle betydning af inden for nanoteknologi er blevet et strategisk område for forskning på globalt, europæisk og nationalt plan, både set ud fra forskning og teknologiske anvendelser.

I de sidste tre år er antallet af indskrevne elever steget: 32 i det akademiske år 2009/2010, 35 i 2010/2011 og 43 i 2011/2012.

Forholdet af forslaget med status som id jeg i nanoscience og nanoteknologi

Forskere er involveret i denne PhD er placeret i spidsen for nanoscience Molekylær både nationalt og internationalt. Således på nationalt niveau fire af de fem deltagende universiteter i denne PhD involveret i tre forskningsprojekter af excellence "Consolider-Ingenio 2010" Program: Et Generelt om Molekylær Nanoscience (nanomol Project, som koordineres af UVEG (E. Coronado) og som omfatter deltagelse af AU), den anden på ansøgningerne fra Molekylær Nanoscience i energisektoren (HOPE Projekt, som koordineres af UJI (J. Bisquert) og har deltagelse af UCLM) og en tredje på biomedicinske anvendelser af supramolekylær kemi (koordineret af UVEG (E. García Spanien)).

Desuden medlemskab af universitetet i Valencia, koordinator for ph.d.-programmet, et europæisk netværk af ekspertise i Materialer og Molekylær magnetisme ( "Molekylær tilgang til nanomagneter og multifunktionelle materialer" MAGMANET) og også besidder den videnskabelige ledelse af instituttet Europæiske Molekylær Magnetisme (E. Coronado), gør denne nationale ph.d. kan tjene som en kim af en international doktorgrad. Faktisk er en af ​​prioriteterne i dette europæiske forskningsinstitut er etableringen af ​​en international PhD i molekylær Nanoscience, der kan tiltrække ikke-EU-studerende gennem Erasmus Mundus-programmet.

Integration af ph.d.-uddannelsen i et ph.d.-skolen

Som netop anført, dette program stræber efter at blive de næste par år kimen til en International PhD i molekylær Nanoscience. På mellemlang sigt, tager dette program til at være kernen i en international skole artikuleres i Molekylær Nanoscience, der samler de forskellige europæiske doktorgrader, der findes i dette område, at skabe et internationalt videnskabelige samfund til at danne og samarbejde nye generationer forskere undersøger disse strategiske spørgsmål fra en molekylær perspektiv.

På kort sigt skal vi bemærke, at denne ph.d.-program er en del af forskningen tilbyde Campus of Excellence VLC / Campus. Dette initiativ er begyndt processen med at skabe en fælles international skole, som skal koordinere og styre træningen tilbud masters og ph.d.-studium af international ekspertise: kandidatgrader der er anerkendt Erasmus Mundus, intercollegiate og internationale og ph.d.-programmer med Kvalitet Mention og som de er tæt knyttet til de områder af ekspertise af VLC / CAMPUS, dvs. med sundhed, information / kommunikation og bæredygtighed. Graderne tilbydes på skolen er karakteriseret af en forsker og professionalisere orientering; uddannelse tilbuddet til formål at udvikle en stærk mellem uddannelse, forskning og innovation, som bidrager til etableringen af ​​en god cirkel mellem disse tre elementer, efter principperne i campus-model; undervisningen-learning vil blive understøttet af tilstrækkelige ressourcer og teknologisk udstyr og service ressourcecentre for Læring og forskning VLC / CAMPUS; Desuden og i overensstemmelse med dens internationale karakter, inden for rammerne af den skole, det vil være særlig vigtig kommunikation på engelsk og udvikling af flersprogede og interkulturelle kompetencer.

Studerende med fuldtids- og deltidsansatte

Blandt universiteterne i aftalen er afsat 5% af steder for deltidsstuderende på nogen af ​​universiteterne. Hvis der ikke er studerende i denne kategori, de vil blive brugt som fuldtidspladser.

kompetencer

grundlæggende

  • CB11 - systematisk forståelse af et fagområde og beherskelse af færdigheder og forskningsmetoder relateret til feltet.
  • CB12 - Mulighed for at udtænke, designe eller oprette, gennemføre og vedtage en væsentlig proces med forskning og skabelse.
  • CB13 - Mulighed for at bidrage til at udvide grænserne for viden gennem original forskning.
  • CB14 - Evne til at udføre kritisk analyse og evaluering og syntese af nye og komplekse ideer.
  • CB15 - Evne til at kommunikere med den akademiske og videnskabelige samfund og samfundet i almindelighed om deres områder af ekspertise i de måder og sprog almindeligvis anvendes i internationale videnskabelige samfund.
  • CB16 - Mulighed for at fremme, inden akademiske og professionelle sammenhænge, ​​videnskabelige, teknologiske, sociale, kunstneriske eller kulturelt i et videnbaseret samfund.

Kvalifikationer og personlige kompetencer

  • CA01 - Navigering vores sammenhænge, ​​hvor der er lidt specifik information.
  • CA02 - Find de centrale spørgsmål, der skal besvares for at løse et komplekst problem.
  • CA03 - At designe, skabe, udvikle og lancere nye og innovative projekter inden for sit felt af ekspertise.
  • CA04 - Arbejde i udstyr og selvstændigt i en international eller tværfaglig sammenhæng.
  • CA05 - integrere viden, håndtere kompleksitet, og formulere domme med begrænsede oplysninger.
  • CA06 - Kritik og forsvar af intellektuelle løsninger.

adgangskriterier

Kroppen, der vil udføre processen med optagelse af studerende vil blive CAD.

Aspekter og fortjenester til værdi er:

a) De opnåede af kandidaten og kandidatgrad du har foretaget mærker (60%)

b) Resultater fra specialet (publikationer og konferencebidrag) (25%)

c) kendskab til engelsk (10%)

d) Andre berettigelsen af ​​kandidatens CV relateret til forskeruddannelse (5%)

Den ph.d.-program, og i overensstemmelse med de eksisterende regler i de deltagende universiteter overvejer undersøgelser Ph.d. deltid. Kriterierne og optagelsesprocedurer for studerende, der vælger denne studium vil være nøjagtig den samme som fuldtidsstuderende. Studerende kan skifte partiel tilstand fuld tid eller omvendt, efter anmodning og godkendelse af Akademisk udvalg af ph.d..

Studerende med særlige behov:

Med hensyn til systemer og optagelsesprocedurer tilpasset elever med særlige uddannelsesmæssige behov, deltagende universiteter har enheder til integration af disse elever. For eksempel, University of Valencia har den Unitat pr Integració af persones amb Discapacitat (UPD), som sikrer respekt for princippet om lige muligheder og ikke-diskrimination og støtter gruppe af studerende med særlige uddannelsesmæssige behov afledt fra en invaliderende tilstand. Den "Charter Services" i denne enhed (http://upd.uv.es/index.php/cartaservicio.html) rapporterer kvalitet forpligtelser og rettigheder og pligter for brugere.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Spansk
  • Engelsk


Sidst opdateret June 19, 2018
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2018
Duration
Varighed
Deltid
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Spanien - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Startdato : Sep. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates