Ph.d. I Urban Studies

GSSI - Gran Sasso Science Institute

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Ph.d. I Urban Studies

GSSI - Gran Sasso Science Institute

Ph.D. Programmet "Urban Studies and Regional Science" er enestående i verden. Det er et tværfagligt program beregnet til studerende fra forskellige baggrunde, herunder anvendte økonomer, økonomiske geografer, byplanlæggere og sociologer. Vores hovedforskningstemaer omfatter migration (både frivillig og tvungen), regional modstandsdygtighed (både i perifere områder og byer), viden (innovation, menneskelig kapital, kreativitet, iværksætteri) og den uformelle økonomi. Den metodologiske tilgang spænder fra mere kvalitative (case studies) teknikker til mere kvantitative (økonometriske-baserede) dem. Vi har praktikprogrammer med OECD og Europa-Kommissionen og flere samarbejder med udenlandske universiteter (herunder et Erasmus-program med London School of Economics). Vores studerende er fuldt finansieret, og vi giver dem indkvartering og måltidskuponer.

Udvalg

Bianca Biagi (University of Sassari, Italien), Andrea Brighenti (Universitetet i Trento, Italien), Francesco Chiodelli (GSSI, Italien), Alessandro Coppola (GSSI, Italien), Marco Cremaschi (Sciencespo, Frankrig), Alessandra Faggian (GSSI, Italien ), Ugo Fratesi (Politecnico di Milano, Italien), Simona Iammarino (London School of Economics and Political Science, UK), Philip McCann (University of Sheffield, Storbritannien), Mark Partridge (Ohio State University, USA), Marco Percoco Bocconi, Italien), Andrés Rodríguez-Pose (London School of Economics and Political Science, Storbritannien), Alberto Vanolo (Polytechnic of Turin, Italien), Paolo Veneri (OECD, Frankrig), Federico Zanfi (Politecnico di Milano, Italien).

Gran Sasso Science Institute tilbyder 34 Ph.D. stipendier i fysik, matematik, datalogi og samfundsvidenskab.

href = "http://www.gssi.it/phd/


Gran Sasso Science Institute (GSSI) blev grundlagt i 2012 i L'Aquila (Italien) som Center for Advanced Studies af National Institute for Nuclear Physics (INFN) og derefter etableret i marts 2016 som en skole for avancerede studier, der giver postgraduate uddannelse, tilbyder 34 ph.d. stillinger for akademiske år 2018/19.


GSSI ( www.gssi.it ) inviterer til 10 stipendier i "Astroparticle Physics", 8 i "Matematik i natur-, samfunds- og biovidenskab", 8 i "Computer Science" og 8 i "Urban Studies and Regional Science". Det officielle sprog for alle ph.d. kurser er engelsk.


Stipendierne er tildelt i 4 år og deres årlige beløb er € 16.159,91 brutto. Alle Ph.D. studerende har gratis indkvartering på GSSI faciliteter og brug af kantinen.


Ansøgningen skal indsendes via online formularen til rådighed på www.gssi.it/phd/ senest den 20. juni 2018 kl. 18.00 (italiensk tidszone).


For mere information henvises til Call for Applications på www.gssi.it/phd/ eller skrive en mail til info@gssi.it

Kurser Urban Studies


Doktorsprogrammet i byforskning og regionalvidenskab er organiseret omkring seks undervisningskerner:

i) regional videnskab ii) økonomisk geografi iii) samfundsvidenskab og byen; iv) byplanlægning v) Offentlig politik; vi) Kvalitativ og kvantitativ metode.

Hver af disse kerner omfatter en lang række aktiviteter forbeholdt Ph.D. kandidater, der omfatter foredrag, forskning og politiske seminarer, træning og mentor sessioner. Medlemmer af undervisningsudvalget samt besøgsforskere og eksperter bidrager til udviklingen af ​​de forskellige kurser.

Alle disse aktiviteter foregår i løbet af programmets første år og er obligatoriske. Detaljerede oplysninger om tidsplanen for hver aktivitet vil være tilgængelige på GSSIs websted (http://gssi.it/education/urban-studies-education/academic-calendar).


Regional Videnskab

Prof. Alessandra Faggian (GSSI)

Dr. Félix Modrego (GSSI)

Undervisningskernen om regional videnskab giver eleverne en grundlæggende forståelse af de vigtigste teorier og fakta om den sociale og økonomiske organisation af regioner, regional vækstdynamik og begrundelsen for regionaludviklingspolitikken. De vigtigste spørgsmål, der lægges op af undervisningskernen om regional videnskab, er determinanterne for virksomhedernes og industris lokationsbeslutninger. drivkræfterne for interregional migration og konsekvenserne af faktorernes mobilitet for regional vækst og regional ulighed.


Kurset er struktureret omkring tre hovedenheder:

  1. Placeringen og agglomerationen af ​​mennesker og økonomiske aktiviteter
  2. Funktion og konsekvenser af interregionalt migration
  3. Teorier om regional vækst og udvikling samt regionalpolitiske muligheder.


Økonomisk geografi

Dr. Giulia Urso (GSSI)

Dr. Davide Luca (GSSI)

Hvorfor udfører nogle områder og regioner bedre end andre med hensyn til økonomisk vækst og udvikling? Hvordan kan lokale og regionale udviklingspolitikker fremme økonomisk aktivitet og socioøkonomisk udvikling i tilbagestående områder? Undervisningskernen om økonomisk geografi vil give de studerende en dybtgående forståelse af determinanterne for rumlige økonomiske forskelle og udviklingen af ​​den geografiske refleksion på dem, undersøge hovedteorierne og tilgange til lokal og regional økonomisk udvikling. Den sidste del af kurset vil derefter fokusere på Den Europæiske Unions regionale udviklingspolitik, der illustrerer dens begrundelse og drøfter dets evaluering og resultater. Den sidste lektion vil blive afsat til en debatøvelse: De studerende vil blive opdelt i to grupper, der forsvarer kontrastpolitiske holdninger på et forud fastlagt emne.


Samfundsvidenskab og byen

Dr. Alessandro Coppola (GSSI)

Undervisningskernen om samfundsvidenskab og by har til formål at introducere eleverne til centrale teoretiske fundamenter og til den empiriske praksis af kvalitative forskningsmetoder til studiet af byen. Under drøftelsen af ​​traditionen og den nuværende samtidige udvikling i byteori spænder fra bysociologi til bygeografi gennem det tyvende århundrede, vil kurset diskutere et udvalg af relevante forskningsobjekter som bolig, offentligt rum, bybevægelser, socio-rumlig differentiering, kulturelle og kønsdiversitet. Hvert forskningsobjekt vil blive behandlet gennem den kritiske præsentation og diskussion af en række egentlige kvalitative undersøgelser.


Byplanlægning

Prof. Francesco Chiodelli (GSSI)

Undervisningskernen om byplanlægning udforsker lovgivningsmæssige, institutionelle, sociale og etiske aspekter af fysisk planlægning. Kurset dækker hovedaspekter af både planlægningsteori og praksis. Den første del af kurset er afsat til undersøgelsen af ​​den komplekse sammenhæng mellem teknisk viden og politisk viden i planlægningen og af forbindelsen mellem rumlig regulering og social regulering lato sensu. Flere historiske og nutidige casestudier udforskes med dette mål. Den anden del af kurset analyserer de mest relevante internationale tendenser i planlægningsteori og praksis gennem hele det tyvende århundrede, idet der især fokuseres på nogle nylige udviklinger på området, såsom strategisk planlægning, kommunikativ og samarbejdsplanlægning.


Offentlig politik

Besøgslærere

Kurset introducerer nogle af de store debatter og spørgsmål i by- og regionalpolitik og politik. Det vil sætte eleverne i stand til at udvikle analytiske og kritiske færdigheder, der er relevante for at forstå politisk analyse og nogle af de vanskelige valg, der er involveret i at identificere, adressere og løse offentlige politiske problemer. Forståelse af indflydelse, omfang og rækkevidde af den offentlige orden på individuelle og kollektive liv og valg samt regeringens rolle i by og regional forvaltning og udvikling er det overordnede mål for dette kursus.


Kvalitativ og kvantitativ metode

Dr. Giulia Pezzi (GSSI)

Besøgslærere

Undervisningen kerne om kvalitativ og kvantitativ metode sigter mod at give ph.d. kandidater med en introduktion til både kvalitative og kvantitative metoder gældende for de bymæssige og regionale forskningsområder. Kurser vil blive undervist af medlemmer af akademien og inviterede foredragsholdere. Emner, der skal behandles i undervisningen om kvalitative og kvantitative metoder, er:

  • Kvalitative forskningsmetoder (Dr. Giulia Pezzi, GSSI)
  • Opbygning og styring af et referencebibliotek ved hjælp af Mendeley (Dr. Giulia Pezzi, GSSI)
  • Etik og forskning (prof. Stefano Moroni, Polytechnic University of Milan)
  • Introduktion til statistisk analyse ved hjælp af STATA (prof. Özge Öner, Jönköping International Business School)
  • Visualisering af data (Maddalena Falletti og Roberto Rota, freelance grafiske designere)
  • Akademisk skrivning og udgivelse (Lorenzo Chelleri, Universitat Internacional de Catalunya)
  • Introduktion til GIS (Rachel Franklin, Brown University)


Seminarer

Forelæsninger suppleres med en række seminarer, hvor ledende internationale eksperter fra forskellige fagområder vil præsentere resultater af deres forskning og dele deres viden med deltagerne. Seminarerne er opfattet som et åbent eksempel for udveksling af ideer og diskussion om centrale emner inden for moderne bystudier og regionale videnskaber.

Dette er den foreløbige liste over seminarhøjttalere for akademiske år 2017-2018: Rachelle Alterman, (Technion, Haifa, Israel); Andrea Ascani (Utrecht Universitet, Holland); Miguel Atienza (Katolsk Universitet i Norden, Chile); Nicola Bellini (Turisme Management Institute, La Rochelle Business School, Frankrig); Ron Boschma (Utrecht Universitet, Holland); Andrea Brighenti (Universitetet i Trento); Marco Calaresu (University of Sassari, Italien); Marco Cremaschi (Sciences Po, Paris, Frankrig); Alessandro Crociata (University of Chieti-Pescara, Italien); Ulrich Hilpert (Friedrich Schiller Universität Jena, Tyskland); Thomas Maloutas (Harokopio Universitet, Athen); Philip McCann (University of Sheffield, UK); Antonio Páez (McMaster University, Canada); Mark Partridge (Ohio State University, USA); Gabriele Pasqui (Polytechnic University of Milan, Italien); Carlo Salone (University of Turin, Italien); Federico Savini (University of Amsterdam, Holland); Petra Staufer-Steinnhocher (WU Wien, Østrig); Davide Torsello (CEU Business School, Budapest); Tommaso Vitale (Science Po, Paris, Frankrig); Frank Witlox (Gent Universitet, Belgien)

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk


Sidst opdateret April 15, 2018
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Nov. 2018
Duration
Varighed
4 år
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Italien - L'Aquila, Abruzzo
Startdato : Nov. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Aug. 1, 2021
Dates
Nov. 2018
Italien - L'Aquila, Abruzzo
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Aug. 1, 2021