Ph.d. i arkitektur

University of Tehran, Kish International Campus

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Ph.d. i arkitektur

University of Tehran, Kish International Campus

Introduktion:

Ph.d.-uddannelsen i arkitekturteknik er den person, der ønsker at undersøge arkitekturen og det byggede miljø i fokuserede projekter, der udfolder sig over et årrække. Studerende, der påbegynder en doktorgrad, udfører original forskning, der giver ny indsigt i tidligere, nuværende og fremtidige udviklinger i arkitektur og byggepraksis. Ph.d.-studier fremmer uafhængige kritiske tænkere og forskningsspecialister på tværs af en række områder inden for de stadig bredere områder af arkitektur og det byggede miljø.

Ph.d.-provinsen er udforskningen af ​​nye områder for designforskning, bidrag til disciplinens videnbase og skridt mod omdefinering af aspekter af design. Programmet udvikler også avancerede tekniske forskningsfærdigheder til at forberede eleverne til en karriere inden for industri, akademi og andre indstillinger, hvor der kræves systematiske og kritiske analytiske færdigheder. Kandidater støttes og engageres i praksisområder, hvor læring grundlæggende er et socialt fænomen; hvor viden er integreret i disse samfunds liv, der deler interesser, ideer, diskurser, måder at gøre ting på og udforske grænserne for designtænkning.

Ph.d. i arkitektur, der er designet til at forberede enkeltpersoner på universitetsniveau undervisning og faglig forskning samt for ledende stillinger inden for industri og professionel arkitektonisk praksis med følgende ekspertise:

  • Fremhæver anvendelsen af ​​kvalitative og kvantitative forskningsmetoder på højeste niveau af videnskabelig rigor
  • Fokuserer på kritiske problemer og muligheder, der står over for arkitekturens disciplin
  • Genererer et originalt og varigt bidrag til organerne af videnskabelig og praktisk viden inden for arkitektur og beslægtede underdiscipliner

Ph.d.-pensum

Ph.d. i arkitekturteknik kræver færdiggørelse af 44 studiepoeng, et sæt kernekurser (15 pct.), 9 pct specialkurser og en ph.d.-afhandling (20 pct.). Hovedvægten af ​​programmet er på en vellykket gennemførelse af et original og selvstændigt forskningsprojekt skrevet og forsvaret som en afhandling.

Omfattende eksamen

Komplet eksamen skal højst tages i slutningen af ​​4. semester og er påkrævet, før en studerende kan forsvare ph.d.-forslaget. Studerende vil have to chancer for at bestå ph.d.-kompetencen. Hvis eleverne får en evaluering af "utilfredsstillende" på deres første omfattende prøveforsøg, kan den studerende genoptage kvalifikationen en gang. Et andet fiasko vil resultere i opsigelse fra programmet. Den omfattende eksamen er designet til at sikre, at den studerende begynder tidligt i at få forskningserfaring; det sikrer også, at den studerende har potentiale til at udføre doktorgradsstudier.

Ph.d.-forslag

Ph.d.-forslaget skal indeholde specifikke mål, forskningsdesign og -metoder samt foreslået arbejde og tidslinje. Desuden skal forslaget også indeholde en bibliografi og som bilag, eventuelle publikationer / supplerende materialer. Den studerende skal forsvare deres afhandlingsforslag til deres udvalg i en mundtlig eksamen.

Afhandling

En studerende skal vælge en afhandlingskonsulent (og en eller to medrådgivere om nødvendigt) inden for det første år af at være i ph.d.-uddannelsen, godkendt af fakultetskomiteen. I andet år skal et afhandlingskomité foreslået af rådgiveren ved siden af ​​ph.d.-forslaget afleveres til godkendelse. Afhandlingskomiteen skal bestå af mindst fem fakultetmedlemmer. To medlemmer af afhandlingskomiteen bør være fra de andre universiteter på lektor niveau. Senest ved udgangen af ​​5. semester skal en studerende præsentere og forsvare et skriftligt ph.d.-forslag.

Forskningsproces

En studerende forventes at mødes med sin afhandlingskomité mindst en gang om året for at gennemgå forskningsforløbet. I begyndelsen af ​​hvert kalenderår skal hver studerende og den studerendes rådgiver aflevere en evalueringsvurdering af elevens fremskridt, der beskriver de seneste års præstationer og planer for indeværende år. Afhandlingskomiteen gennemgår disse resuméer og sender den studerende et resumé af deres status i programmet. Studerende, der undlader at gøre tilfredsstillende fremskridt, forventes at rette op på eventuelle mangler og flytte til næste milepæl inden for et år. Undladelse af at gøre det vil resultere i afskedigelse fra programmet.

Ph.d.-afhandling

Inden for 4 år efter optagelse på ph.d.-uddannelsen forventes den studerende at afslutte specialeafhandlingen Den studerende skal have resultaterne af den forskning, der er godkendt eller offentliggjort i peer-reviewed journals. Ved indlevering af en skriftlig afhandling og offentligt forsvar og godkendelse fra udvalget tildeles den studerende ph.d.-graden. Forsvaret består af (1) en præsentation af afhandlingen af ​​kandidatstuderende, (2) spørgsmålstegn ved det generelle publikum og (3) lukket dørbesvarelse af afhandlingsudvalget. Den studerende bliver informeret om eksamensresultatet ved afslutningen af ​​alle tre dele af afhandlingens forsvar. Alle medlemmer af udvalget skal underskrive den endelige rapport fra ph.d.-udvalget og den endelige udgave af afhandlingen.

Et minimum GPA på 16 over 20 skal opretholdes for eksamen.

Levelingskurser (ikke relevant for graden)

Ph.d. i arkitekturteknologi påtager sig en kandidatgrad i beslægtede felter. Men elever, der har en anden kandidatgrad, skal desuden udfylde niveauer, der er udformet til at give baggrund for ph.d.-kurser. Disse nivelleringsforløb afgøres af fakultetskomiteen og regnes ikke for kandidater til ph.d. i arkitekturteknik.

Kernekurser, 5 kurser kræves, 15 kurser

Specialkurser, 3 kurser i en af ​​påtegningerne kræves, 9 point

Kursusbeskrivelser

Moderne arkitektur, teorier og doktriner

Indhold:
  • Renæssancen og fremkomsten af ​​humanistisk kultur og dens indflydelse på nutidens arkitektur
  • Analysere nutidens filosofiske og doktriner og deres indvirkning på arkitekturen
  • Studerer de nyeste filosofier og teorier og rundt om i verden og deres arkitektoniske udtryk
  • Virkningerne af sådanne evolutioner på arkitekturen

Arkitektur og natur

Indhold:
  • Formel analyse det naturlige fænomen i praktiske og stabilitetsaspekter og introduktion til begreber som partikel, tyngdekraft, kraft, statisk og etc. og hvordan arkitektur fortolker dem.
  • At studere de videnskabelige teorier om energi og dens forskellige systemer i naturen.
  • At studere aktiverede og deaktiverede energier og deres brug i mikro- og makroskalaer.
  • Studerer de naturlige økosystemer og deres funktion i livscyklus.
  • Analysere de konstruktive og destruktive virkninger af forskellige byggemiljøer i historien.

Islamisk arkitektur (metoder og doktriner)

Indhold:
  • Analyse af teorier vedrørende islamisk arkitektur.
  • Studier af rødder og udvikling af islamisk arkitektur.
  • Geografisk territorium af islamisk arkitektur.
  • Konceptet islamisk arkitektur
  • Definition af nøglekoncepter, herunder religion, sikkerhed og lignende
  • Studerer litteratur og ord af islamisk arkitektur

Udvalgte emner i arkitektur

Indhold:
  • Studerer skriftlige værker af arkitekter og filosoffer på persisk eller ethvert andet sprog, som eleverne er bekendt med.
  • Valg og introduktion af skriftlige værker af filosoffer og analyse af deres definitioner for at udvikle teoretisk viden om arkitekter.

Det fælles sprog for arkitektur og kunst

Indhold:
  • Analyserer billedsprog og fælles hemmelighed mellem billedkunst og arkitektur.
  • Studerende geometri, tal og deres anvendelse i kunst.
  • Definere og analysere den fælles forbindelsesånd og sprog i kunst i en kulturel sammenhæng og vejen til udtryk i forskellige kunstværker.
  • Studerer ekspressionspotentialerne i forskellige kunst og arkitektur.
  • Introduktion til allegorisk sprog.

Den analytiske historie af konstruktionsteknologi

Indhold:
  • Studerer kulturen om at bruge materialer i processen med at skabe menneskeskabte produkter fra begyndelsen af ​​de menneskelige bosættelser indtil nu.
  • Diskutere vendepunkter og større teknologiske evolutioner af konstruktion i historien og dens relevans for kosmologi og epistemologi.
  • At studere forskellige synspunkter i teknologi
  • Undersøgelse af teknologiposition i relevans for det nuværende og fremtidige udtryk for arkitekturen i vores samfund.

Metoder for Anvendt Videnskab i Rumlig Design og Kritik

Indhold:
  • Analytisk undersøgelse af sammensætningen af ​​anvendt videnskab og arkitektur og resultaterne som miljøpsykologi.
  • Analyse af opfattelsen, kognitionen og adfærd i miljøet.
  • Undersøgelse af de værdifulde undersøgelser af bygget miljø med hensyn til konstruktion og brug af det.
  • Pilotundersøgelser vedrørende iranske folks opfattelse og opførsel i byggemiljø og indførelse af måder at forbedre dem på

Religionsarkitektur

Indhold:
  • Forskellen mellem religiøs og unreligiøs kosmologi; oprindelsen og ultimativ arkitektur i religiøs kosmologi.
  • Sammenligning af arkitektur i to større religioner; Karakteristika og begreber i deres arkitektur, mens de studerer eksempler.

Klima og arkitektur

Indhold:
  • Studerende karakteristika af vejr og kultur inden for klimaet
  • Introduktion og analyse af anerkendte verdensklimater og deres eksempler.
  • Analyse af iranske klimaer og deres folkelige arkitektur.
Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk


Sidst opdateret March 27, 2018
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2018
Duration
Varighed
Deltid
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Iran - Tehran, Tehran Province
Startdato : Sep. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Sep. 2018
Iran - Tehran, Tehran Province
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen