Ph.d. i matematikundervisning

Generelt

Program beskrivelse

Karakteristik af undersøgelserne

Kandidater til ph.d.-studier i matematikdidaktik forventes at:

  • vise interesse for matematikundervisning generelt (for eksempel ved at deltage i videnskabelige konferencer og konferencer for lærere)
  • få et overblik over de vigtigste videnskabelige tidsskrifter og bøger relateret til matematikuddannelse,
  • have en ide om området for matematikuddannelse, som de er villige til at fokusere på i deres studier og være i stand til at specificere det i et skriftligt projekt på op til 10 sider (herunder foreløbige forskningsspørgsmål, metodologi og teoretisk baggrund og en referenceliste) .

Program uden specialisering


Beskrivelse af verifikation og evalueringskriterier

Entréprøve

  1. Diskussion om ansøgerens forskningsprojektforslag. Forskningsprojektet op til 10 sider skal sendes sammen med ansøgningen til Institut for Naturvidenskab, Uddannelsesfakultet, Karlsuniversitetet. Projektets kvalitet er vigtig for at blive vurderet af indgangskomiteen, som vil vurdere kandidatens beredvillighed til at foretage forskning i matematikuddannelse.
  2. Diskussion om referencerne fra kandidatens liste over videnskabelig litteratur om matematikuddannelse (skal sendes sammen med ansøgningen).

Evalueringskriterier: Ansøgeren kan få maksimalt ti point, antallet af point for optagelse til studie bliver mindst syv point.


Betingelser for optagelse

Optagelse til ph.d.-studier er betinget af en vellykket gennemførelse af en kandidatuddannelse.

Verifikationsmetode:


Karrieremuligheder

Den ph.d.-studerende studier i matematikundervisning er forberedt på at håndtere både teoretiske og applikationsproblemer i matematisk uddannelse af børn og voksne og udføre både videnskabelige og pædagogiske aktiviteter. Han / hun bidrager til forbedring af elevernes matematiske uddannelse og til professionalisering af lærere. Han / hun kan arbejde på universiteter, i videnskabelige institutter og som højt kvalificeret lærermægler mellem forskning og praksis. Han / hun er i stand til at: genkende aktuelle feltemner i feltet; foreslå, realisere og evaluere forskning med originale resultater systematisk følge lokal og international videnskabelig litteratur og vurdere det kritisk offentliggøre resultater af hans / hendes arbejde i referencedagbøger, på lokale og internationale konferencer, i lærebøger og eventuelt i monografier.

Senest opdateret Mar 2020

Keystone-stipendium

Oplev de muligheder, vores stipendium kan give dig

Om skolen

The Faculty of Education is one of seventeen faculties associated under the umbrella of the Charles University in Prague. Its primary goal is to train teachers and other pedagogical personnel for all ... Læs mere

The Faculty of Education is one of seventeen faculties associated under the umbrella of the Charles University in Prague. Its primary goal is to train teachers and other pedagogical personnel for all types of schools and school systems, at various levels of study (Bachelors and Masters) and forms. Minimer