Ph.d. i moderne kommunikation og information
Universidade Santiago de Compostela
Nøgleinformation
Campus placering
Santiago de Compostela, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish, Galicisk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 200 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Oct 2024
Introduktion
Doktorgraden i moderne kommunikation og information tilbyder universitetsuddannelse med et højt niveau af specialisering for at imødekomme de akademiske og videnskabelige behov afledt af de forskellige forskningslinjer relateret til journalistik og audiovisuel kommunikation.
Hovedformålet med denne doktorgrad er at garantere læring, der imødekommer kravene fra studerende, der har afsluttet graden i journalistik eller audiovisuel kommunikation og også i andre grader, hovedsagelig samfundsvidenskab, og som ønsker at fortsætte deres forskeruddannelse. Det er et program, der tilbyder flere specialiseringsmuligheder gennem allerede konsoliderede arbejdslinjer, der udforsker sprogene og de informative og kommunikative muligheder i de forskellige formater og understøttelser. Det er forpligtet til højt kvalificeret uddannelse og viden knyttet til permanent videnskabelig udveksling gennem de aftaler, der findes med førende europæiske og amerikanske universiteter, som allerede samarbejder med de forskningsgrupper, der deltager i doktorgradsprogrammet.
forskningsområder
- Audiovisuelle studier. Diskurser, objekter og emner for audiovisuel kommunikation
- nye medier. Transformations- og forandringsprocesser i kommunikation og journalistik
- Medborgerskab og kommunikation. Kommunikation og udvikling
Galleri
Ideelle studerende
De vil være i stand til at få adgang, uden at skulle tage yderligere uddannelse:
- Studerende fra officielle kandidatgrader med forskningsresultater, der tilbyder eksklusivt indhold inden for journalistik, audiovisuel kommunikation og reklame og public relations.
- Studerende med DEA-graden opnået gennem de specifikke programmer for audiovisuel kommunikation, journalistik eller reklame og public relations.
- Studerende af beslægtede grader: Alle kandidatgrader med forskningsoutput inden for det brede område af samfundsvidenskab vil blive betragtet som en beslægtet grad, bortset fra dem, der er specifikke for journalistik, audiovisuel kommunikation eller reklame og public relations.
Udenlandske studerende:
Kandidater vil være i stand til at få adgang til graden i henhold til udenlandske uddannelsessystemer uden behov for godkendelse, efter at universitetet har bekræftet, at det akkrediterer et uddannelsesniveau svarende til det officielle spanske universitets mastergrad, og at det giver ret til det land, der udsteder grad til adgang til ph.d.-studier. Denne optagelse indebærer under ingen omstændigheder homologering af den tidligere grad i besiddelse af den interesserede part eller dennes anerkendelse til andre formål end adgang til ph.d.-uddannelse.
Indlæggelser
Læreplan
uddannelsesaktiviteter
- Kvalitativ forskningsmetoder seminar E3021A01
- Kvantitative forskningsmetodeseminar E3021A02
- Seminar om forskningsmetoder anvendt til kommunikation E3021A03
- Formidling af videnskabelige resultater E3021A04
Træning supplerer
- Dokumentation. Datahåndtering og visualisering. P3382101
- Journalistisk innovation: nye formater, produkter og understøtter P3382103
- Kvalitative og kvantitative forskningsmetoder P3382201
- Kommunikation i demokratilaboratoriet P3382204
- Journalistik og kommunikation i netværkssamfundet P3382206
- Idéer, kreativitet og historiefortælling P3382207
- Produktion, vurdering og udvidelse P3382209
- Produkter fokuseret på publikum P3382210
- Kulturelle produkter i det kommunikative økosystem i netværkssamfundet P3382212
- Høringer og informationsstrategier P3382214
For andre typer profiler, der er forskellige fra de tidligere, vil det akademiske udvalg fastlægge kravet om at bestå specifikke kommunikationsuddannelseskomplementer, der kan vælges fra indholdet af Master i Journalistik og Kommunikation: Nye tendenser i produktion, ledelse og formidling af viden tilbudt af USC.
Det Akademiske Udvalg vil vurdere hver sag individuelt for at bestemme forpligtelsen til at tage en supplerende uddannelsesrejse gennem beståelse af specifikke kommunikationsfag (maksimalt op til 15 ECTS), der kan vælges fra det tilbud, der overvejes i Master i Journalistik og Kommunikation: Nye tendenser i produktion, ledelse og formidling af viden, der tilbydes på USC. Denne bestemmelse vil blive etableret fra hukommelsen af den oprindelige uddannelse (Master eller DEA), såvel som emnerne i disse programmer taget af hver studerende, idet der lægges særlig vægt på de færdigheder, som ansøgerne har erhvervet inden for specifikke emner inden for kommunikation.
Programresultat
Hovedformålet med denne doktorgrad er at garantere læring, der opfylder kravene fra studerende, der har afsluttet en grad i journalistik eller audiovisuel kommunikation, og også i andre grader, hovedsageligt i samfundsvidenskab, og som ønsker at fortsætte deres forskeruddannelse.