I samarbejde med Universidad Iberoamericana i Mexico City er dette ph.d.-program registreret på National Registry of Quality Graduate Programs (PNPC) fra National Science and Technology Council (CONACYT).

mål

At uddanne dygtige fagfolk med ressourcer til at udføre forskning inden for sundhed og sociokulturel psykologi, som kan bidrage med viden, der igen fører til løsninger på landets problemer, også med hensyn til at påvirke formuleringen og gennemførelsen af de offentlige politikker.

Årsager til at studere denne ph.d. program

ITESO, der hedder et universitet for akademisk ekspertise, er det førende private universitet i det vestlige Mexico med hensyn til produktion af viden inden for psykologi.

Denne ph.d. programmet er baseret på en streng videnskabelig dannelse og interinstitutionel koordinering i samarbejde med Universidad Iberoamericana i Mexico City, der har drevet programmet i over 10 år. Programmet er opført på National Registry of Quality Graduate Programs of Conacyt (National Science and Technology Council) som et udviklingsprogram; dens interinstitutionelle version er i færd med at registrere.

Vores fakultet består af forskningsprofessorer, hvoraf nogle hører til Conacyt's nationale system for forskere, der er kendt for deres publikationer og bidrag til området både nationalt og internationalt.

ITESO har 60 års erfaring inden for psykologi, da det var det første mexicanske universitet uden for Mexico City, der tilbyder en bachelorgrad i psykologi. På kandidatniveau har den over 35 års erfaring inden for området.

Både mexicanske og udenlandske studerende forventes at tilmelde sig ph.d. program.

ITESO-programmer giver adgang til netværk af viden, hvor ekspertforskere samarbejder med studerende om akademiske, faglige, sociale og kulturelle projekter. Ved at studere på ITESO vil du arbejde sammen med fremragende lærde, der forfølger deres arbejde med en stærk følelse af socialt engagement og en interesse i at yde relevante bidrag til viden og tilbyde levedygtige løsninger i form af offentlig politik. På grund af dette betragtes ITESO som det førende private universitet i det vestlige Mexico.

Vores professorer er eksperter på deres områder og leder projekter i samarbejde med akademikere fra ITESO og andre institutioner. De deltager aktivt i forsknings- og samarbejdsprojekter og er engagerede i værdier og principper i vores uddannelsesprojekt.

Endelig har det jesuittiske universitetssystem, som vores universitet tilhører, flere programmer, der er opført på National Register for Quality Programs (PNPC) fra National Science and Technology Council end nogen anden privat institution. ITESO har også internationale samarbejdsaftaler med adskillige jesuittiske universiteter over hele verden.psychology, confidence, professional cvpericias / Pixabay

Kandidatprofil og retningslinjer for det foreløbige projekt

Dette program er rettet mod studerende, der er interesseret i at udføre relevant forskning om psykosociokulturelle problemer ved at anvende disciplinens kvalitative og kvantitative metoder, teknikker og dataanalyseværktøjer med det formål at generere viden og interventionsforslag.

Kandidater skal have:

  • En kandidatgrad i psykologi eller en lignende disciplin, såsom uddannelse, antropologi eller sociologi.
  • Forskningserfaring
  • Evne til at læse tekster på engelsk
  • Fuldtids tilgængelighed

Kandidater skal medtage deres navn og e-mail, når de indsender deres foreløbige forskningsprojekt. Forskningsforslaget bør ikke overstige 10.000 ord.

I overensstemmelse med linjerne med generering og anvendelse af viden og de emner, fakultetet behandler, skal det også indeholde følgende:

Forundersøgelse (højst 15 sider) indeholdende:

  • Projekt titel
  • Et tematisk felt inden for ph.d. program, som forskningen tilhører
  • Forskningsforslag: problem, spørgsmål, mål og antagelse eller hypoteser
  • Teoretiske og kontekstuelle referencer
  • Foreslået metode
  • Bibliografiske referencer

Studieplan

Ph.D. inden for psykologisk forskning er rettet mod at danne fagfolk med de kompetencer, der er nødvendige for at udforske dette vidensområde; det er baseret på en læseplanstruktur, der giver de studerende den nødvendige viden og færdigheder til at udføre grænseundersøgelser om relevante og moderne emner i henhold til kandidatens interesser og linjerne i generation og anvendelse af viden om den grundlæggende akademiske kerne i denne ph.d. program. Programmet består af en kombination af akademiske aktiviteter, seminarer, rådgivende sessioner og dokumentarisk og empirisk forskning.

Studieplanen består af 12 kernekurser og to valgfag, som de studerende overtager fire semestre.

Det første semester inkluderer fire kurser. Studerende tilmelder sig tre kurser i både deres andet og tredje semestre, hvilket efterlader to kurser i det fjerde semester.

Hver studerende skal arbejde med et forskningsprojekt fra begyndelsen under tilsyn af en akademisk rådgiver. I slutningen af semesteret gennemfører et rådgivende udvalg, der består af hovedrådgiveren plus to andre akademikere, hvoraf den ene kan være fra en anden institution, en evaluering.

Studerende har op til otte semestre til at gennemføre deres empiriske undersøgelser og opnå den tilsvarende grad.

Studieplanen består af 76 point: 48 point svarer til kernekurser, 12 til valgfag og 16 til specialeseminaret. Seminarer involverer undersøgelse af metodologiske og teoretiske tilgange samt forskningsdesign, der karakteriserer videnskabelig psykologisk viden, med vægt på passende anvendelse af måleinstrumenter og statistiske procedurer, samt implementering af kvalitative metoder til dataindsamling og analyse, i henhold til til de emner, der behandles, og med en løbende proces med refleksion og begrundelse for forskerens praksis.

Derudover hjælper de valgfrie kurser de studerende med at analysere udviklingen af moderne modeller og aktuelle tendenser i programmets linjer med generering og anvendelse af viden, såvel som nye og grænseemner inden for psykologisk, sociologisk og antropologisk forskning, som studerende kan kræve som deres forskning skrider frem. Studerendes forskning prioriteres højt, og hvert semester inkluderer et forskningsseminar, hvor de præsenterer og analyserer deres fremskridt. Disse seminarer er grupperet i tre tematiske elementer eller videnområder:

Metoder og teknikker: dette område består af fem kurser - et indledende forskningsseminar, to seminarer om kvalitativ forskning og to seminarer om specialiseret statistik - som sætter de studerende i stand til at anvende forskellige videnskabelige forskningsdesign inden for psykologiområdet. De giver også en solid dannelse i brugen af computerprogrammer til både statistisk og kvalitativ forskning, der skal bruges som ressourcer til at organisere og fortolke resultaterne af deres forskning. Nedenfor er sekvensen for seminarerne, der udgør dette tematiske område:

  1. Metoder og teknikker: dette område består af fem kurser - et indledende forskningsseminar, to seminarer om kvalitativ forskning og to seminarer om specialiseret statistik - som sætter de studerende i stand til at anvende forskellige videnskabelige forskningsdesign inden for psykologiområdet. De giver også en solid dannelse i brugen af computerprogrammer til både statistisk og kvalitativ forskning, der skal bruges som ressourcer til at organisere og fortolke resultaterne af deres forskning.
  2. Forskning: dette område består af fire på hinanden følgende projektevalueringsseminarer, der giver studerende mulighed for kontinuerlig opfølgning på deres forskningsaktiviteter fra deres første semester, samt to seminarer om offentliggørelse, formidling og forsvar af deres speciale inden det akademiske samfund . Disse seminarer indeholder aktiviteter designet til studerende til at analysere og reflektere over forskernes praksis, samt til at lære om teoretiske og metodologiske værktøjer, som de har brug for.
  3. Teori: dette område består af et obligatorisk kursus og to valgfag. Studerende vælger to muligheder, der er tæt knyttet til deres forskningsemne. De seks valgfrie kurser, der tilbydes for at gøre det muligt for studerende at uddybe deres viden om specifikke emner og integrere dem i mere specialiserede studier i henhold til en af de tre forskningslinjer, der er udviklet inden for programmets grundlæggende akademiske kerne. Derudover kan de studerende, i overensstemmelse med studieplanens fleksibilitet, tage et valgfag i form af et semesterværdigt akademisk ophold på et andet universitet eller institution, i landet eller i udlandet, og udføre et fælles arbejde med andre forskere med uddybning deres viden om specifikke emner, der vedrører deres doktorgradsundersøgelse. Udvælgelsen af valgfrie kurser overvåges af den studerendes rådgivende udvalg og vil blive akkrediteret af en evaluering foretaget af værtsinstitutionen i henhold til en interinstitutionel aftale.

Program undervist i:
  • Spansk

Se 1 flere kurser fra ITESO - Universidad Jesuita de Guadalajara »

Senest opdateret September 30, 2019
Dette kursus er Campusbaseret
Start Date
Jan 20, 2020
Duration
6 semestre
Fuldtid
Price
- Kontakt os for at modtage information om semesterundervisningsgebyrer for det program, du er interesseret i
Deadline
Nov 15, 2019
Efter placeringer
Efter dato
Start Date
Jan 20, 2020
End Date
Dec 5, 2022
Ansøgningsfrist
Nov 15, 2019

Jan 20, 2020

Location
Ansøgningsfrist
Nov 15, 2019
End Date
Dec 5, 2022