Ph.d. i virksomhedsledelse og økonomi

Brno University of Technology

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Ph.d. i virksomhedsledelse og økonomi

Brno University of Technology

Virksomhedsledelse og økonomi

Forkortelse: DSP-ŘEP-E

Studielængde: 4 år

Program: Økonomi og ledelse

Fakultet: Fakultet for Erhverv og Ledelse

Akademisk år: 2017/2018

Akkrediteret til: 1.11.2019

Filialens profil:

Doktorsuddannelse giver de kandidater med kandidatgrad inden for virksomhedsledelse og økonomi højere niveau af uddannelse dybere teoretisk viden. Formålet med ph.d.-studiet er at undervise i metoder til videnskabeligt arbejde.

Nøgle læringsresultater:

En ph.d.-studerende er i stand til uafhængigt videnskabeligt, forskning og direktivarbejde. Han er klar til at tackle udfordrende konceptuelle, forsknings- og udviklingsproblemer inden for ledelse og økonomi. Han er i stand til selvstændigt at udføre forskning, udvikling og produktion.

Den kandidat kan finde opfyldelse som en kreativ medarbejder hos ledende forskningscentre, som leder af forsknings- og udviklingshold, som forsker og lærer ved universiteter. Kandidater fra dette program kan også optage høje stillinger i nogle af de større institutioner og virksomheder, der kræver evnen til at arbejde kreativt og uafhængigt, at analysere komplekse problemer og foreslå nye og originale løsninger.

Erhvervs profiler af kandidater med eksempler:

Kandidater kan finde opfyldelse som akademisk medarbejder på økonomisk orienterede fakulteter, som forsker i forskningsorganisationer med fokus på økonomisk og erhvervsmæssig forskning. Kandidater vil kunne fokusere på virksomhedens økonomi i alle sammenhænge, ​​en top virksomhedsledelse, direktion, marketing, logistik i overensstemmelse med det godkendte program og kursus.

Grenvejleder: prof. Ing. Vojtěch Koráb, Dr., MBA

Udstedte emner for ph.d.-studieprogram:

Forretningsmodeller Bæredygtig innovation

Mange forfattere definerer forretningsmodellerne innovation fra bæredygtighedssynspunktet, men et centralt aspekt af alle ekspertudtalelser er, at forretningsmodellen forstås som at strække sig ud over virksomhedens, dets kunders og aktionærers enhed og også indbefatte værdiindfangelse for nøgleinteressenter. Målet er at designe metodologi for bæredygtig innovation af forretningsmodellen gennem prototypebeskrivelsen af ​​en egnet model for bæredygtig innovation på udvalgte markeder. Vejleder: Šimberová Iveta, doc. Ph.D., Ph.D.

Lederskab: Ny tilgang til at lede i Digital Era.

Digitale ledere er villige til at undersøge, hvordan informationsteknologi kan bruges til at hjælpe en organisation med at reagere mere på kundernes behov og ændre forretningsbehov. Vejleder: Konečná Zdeňka, doc. Ing., Ph.D.

Makroøkonomiske og institutionelle determinanter for indbyrdes afhængighed mellem venturekapitalmarkederne i Visegrad-landene.

Afhandlingen sigter mod at undersøge indbyrdes afhængighed blandt de vigtigste europæiske venturekapitalmarkeder og markederne i Visegrad-landene. Identifikation af sammenkoblinger mellem markeder, analyse af ændringer i styrken af ​​disse afhængigheder er nødvendig for effektiv makroøkonomisk og institutionel styring. Vejleder: Zinecker Marek, doc. Ing., Ph.D.

Marketing Management af virksomhederne baseret på bæredygtighed

I dag synes virksomhedernes adfærd på målmarkederne at blive mere og mere påvirket af området for bæredygtig udvikling. En afhandling bør orienteres om den nyeste teoretiske viden om dette område inden for marketing management framework for business entrepreneurship. Målet er at udvikle praktiske tilgange til området med den "grønne" markedsføring. Vejleder: Šimberová Iveta, doc. Ph.D., Ph.D.

Politisk stabilitet som en vigtig faktor for store investeringer

Politiske stabiliteter er variable, der er meget vanskelige at kvantificere og måle. Et bredt spektrum af aspekter i forbindelse med enhver politisk stabilitet er imidlertid meget vigtig ud fra investorens synspunkt. Metoder til kunstig intelligens vil blive brugt til at kvantificere vigtige virkninger af politiske stabiliteter på store investeringer. Lærer: Dohnal Mirko, prof. Ing., DrSc.

Strategisk udvikling af mærke

Begreberne om brandudvikling er skabt til det traditionelle konkurrencemiljø. Moderne tendenser i udviklingen af ​​konkurrencen kræver nye tilgange, der respekterer den voksende effekt af virksomhedernes online forretningsaktiviteter. Tutor: Zich Robert, doc. Ing., Ph.D.

Strategiske marketingværktøjer udnyttelse i processen med oprettelse af en bæredygtig fordel

Strategiske marketingværktøjer er en uundgåelig del af en virksomhedsledelse - og deres perfekte implementering er en af ​​forudsætningerne for at opretholde deres bæredygtige fordel. Målet med denne undersøgelse er en analyse af strategiske marketingværktøjer og forslag til deres effektive udnyttelse i ledelsen. Vejleder: Chalupský Vladimír, doc. Ing., CSc., MBA

Brugen af ​​kunstig intelligens som støtte til beslutningsprocesser i Enterprise Control.

Brugen af ​​kunstig intelligens og dens applikationer som en støtte til beslutningsprocesser i virksomhedens kontrol for at øge kvaliteten og hastigheden af ​​beslutningen. Vejleder: Dostál Petr, prof. Ing., CSC.

Værktøjer og metoder til prissætning af naturlige monopoler

Temaet fokuserer på de kritiske analyseværktøjer og især de monopolistiske prissætningsstrategier. oligopolistiske virksomheder, der opererer i sektorer, der er naturlige eller høje adgangsbarrierere. Vejleder: Škapa Stanislav, doc. Ing. et Ing., Ph.D.

Værdiansættelse af innovative virksomheder

Tilnærmelser til virksomhedernes værdiansættelse baseret på estimeringen af ​​fremtidige virksomheders pengestrømme er meget følsomme over for estimering af parametre for virksomhedernes vækst. Formålet med afhandlingen er at undersøge nuværende tilgange til fast værdiansættelse og foreslå en ændring af metoder til estimering af fremtidige udvikling af innovative virksomheder. Vejleder: Režňáková Mária, prof. Ing., CSC.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk


Sidst opdateret March 3, 2018
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2019
Duration
Varighed
4 år
Fuldtid
Price
Pris
1,850 EUR
1.850 EUR / 1. år, 1.500 EUR / 2. år, 1.000 EUR / 3. år
Information
Deadline
Locations
Tjekkiet - Brno, South Moravian Region
Startdato : Sep. 2019
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Sep. 2019
Tjekkiet - Brno, South Moravian Region
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen