Keystone logo

6 Ph.D. Programmer i Medier og kommunikation 2024

Filtre

Filtre

  • Ph.D.
  • Journalistik og massekommunikation
  • Mediekundskab
  • Medier og kommunikation
Studieområde
  • Journalistik og massekommunikation (6)
  • Tilbage til hovedkategori
Placeringer
Find flere lokationer
Grad type
Varighed
Studietempo
Sprog
Sprog
Studieformat

    Ph.D. Programmer i Medier og kommunikation

    Formålet med en ph.d. er at tilbyde en avanceret grad, så en studerende kan blive ekspert på et givet felt. Programmerne varer normalt to til fem år. Denne grad kan udstyre avancerede studerende med de ekstra færdigheder, de har brug for at skille sig ud i den professionelle verden.

    Hvad er en ph.d. i medier og kommunikation? Denne grad giver eleverne en generel uddannelse i at analysere tendenser i medieverdenen, samtidig med at eleverne kan fokusere på en forsknings specialisering. Studerende har mulighed for at mestre mediernes kommunikation, da det vedrører politiske, økonomiske og samfundsmæssige sammenhænge. De kan også udvikle relationer til mediebranchen og få en forståelse af digitale, sociale medier og medieuddannelsestendenser. Nogle programmer giver eleverne mulighed for at se nærmere på, hvordan medier og kommunikation påvirker eller påvirkes af teknologi og menneskelig adfærd.

    Som med mange ph.d.-uddannelser kan eleverne bygge videre på en række færdigheder, de har, som kan anvendes i deres personlige og faglige liv. Dette omfatter evner i kommunikation, offentlig tale og analyse.

    Udgifterne til denne avancerede grad kan variere afhængigt af institutionen. Nogle studerende modtager også tilskud og anden finansiering til deres studier. Studerende skal undersøge forskellige universiteter for at finde det, der passer bedst til deres behov.

    Kandidater har muligheder for at anvende deres ekspertise i læringsmiljøer som professorer eller forskere. Nogle kandidater finder karriere som lærer eller rådgiver i andre uddannelsesrelaterede indstillinger. Der er også karriere til rådighed som mediekonsulenter og offentlige informationsofficerer i statslige eller ikke-statslige organisationer, eller som konsulenter og rådgivere for journalistiske og nonprofit organisationer. Nogle kandidater går på arbejde som reklamer eller PR-ledere.

    En ph.d. i medier og kommunikation tilbydes på forskellige universiteter og universiteter over hele verden. For studerende, der søger en mere fleksibel mulighed, er der online-programmer til rådighed. Søg efter dit program nedenfor og kontakt direkte adgangskontoret for den ønskede skole ved at udfylde hovedformularen.