Phd kemi didaktik

University of Hradec Králové, Faculty of Science

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Phd kemi didaktik

University of Hradec Králové, Faculty of Science

Ph.d. Undersøgelse om kemi didaktik er kulminationen på den tre-lags universitetsuddannelse. Er en målrettet grundstødning i forskningsaktiviteter fokuseret på undervisning og læring kemi, som er baseret på at uddybe kendskabet til kemi didaktik og det relevante område af kemi, pædagogik, psykologi, datalogi og andre discipliner, for at lære metoder til videnskabeligt arbejde i de nævnte områder, og vil bidrage væsentligt til en samlet forbedring af arbejdet i kemi lærere på forskellige niveauer i uddannelsessystemet, eksperter på curriculum skabelse og dens evaluering i overensstemmelse med den aktuelle videnskabelige viden og forskning. Branch omfatter en række emner, f.eks omdannelsen af ​​videnskabelig viden om kemi processer i kemi undervisning og læring, forskning og udvikling af skolens kemiske eksperimenter, ikt-applikationer i kemisk uddannelse, miljømæssige og toksikologiske aspekter af kemi uddannelse mv Obligatorisk del af undersøgelsen vedrører erhvervelse af dyb viden om kemi didaktik (pædagogisk teori og praksis i kemi), udvalgte områder af specialiseret kemi og pædagogisk metode og især kemi didaktisk forskning. Individuel studieplan giver få mere specifik viden og færdigheder, navnlig gennem valgfrie kurser.

Ansøger profil

Kandidater fra kandidatuddannelser Kemi læreruddannelse for Lower og Gymnasium, eller kandidater i master studiet Kemi og programmer slægtninge, der har gennemført yderligere pædagogiske undersøgelser eller på anden måde få en undervisning kvalifikation i henhold til gældende regler.

Adgangseksamen

Ved interviewet er bekræftet ansøgerens niveau af viden, dybden af ​​hans teoretiske viden, forudsætninger for selvstændigt skabende videnskabeligt arbejde inden kemi didaktik. Ansøgeren skal indsende en kortfattet plan for hans afhandling projekt og giver bevis for tidligere erhvervserfaring og publikationer. Optagelse interview vil kontrollere kendskab til et fremmedsprog (engelsk, tysk eller russisk).

Absolut Profil

Kandidater fra ph.d. studie Kemi didaktik har indgående kendskab til den komplekse anvendelige i undervisning, videnskabelig forskning og ledelse aktiviteter inden for almen og faglig kemisk uddannelse. De er i stand til kreativt at løse problemer i uddannelse; de er i stand til at designe og implementere forskning, især inden for kemisk uddannelse. Kandidatuddannelsen kan fungere som højtuddannede universitetsafdelinger beskæftiger sig med den faglige uddannelse af kemielærere (og andre naturvidenskabelige fag), dvs. ved kemiafdelingen og afdelingerne for kemisk uddannelse (naturvidenskabelig uddannelse), forskningsinstitutter og organisatoriske administrative institutioner, der beskæftiger sig med generel og specialiseret kemisk uddannelse, tilstrækkelig arbejdsplads på beslutningsområdet (metoder til videreuddannelse af kemiundervisere, personale, skoleinspektion, ledere på forskellige uddannelsesniveauer), nationale og internationale institutioner og organisationer med fokus på forskning generelt og specialiseret kemisk (videnskabelig) uddannelse. Kandidater kan også arbejde i forlagsbranchen, med fokus på produktion af lærebøger og virksomheder orienteret mod udvikling og undervisningsmateriale. Ph.d. udgør et markant skift i kvalificering af lærere fra de gymnasier, hvor undervisningen i kemi er en generel-uddannelser, men også på erhvervsskoler, hvor undervisningen i kemi som faglige kurser. Indhentning forskning og undervisningsmæssige kvalifikationer Ph.D. bliver standard position for yderligere faglig udvikling (f.eks Assoc. professor og professor procedurer).

Anbefalet studere litteratur

BARKE, H.-D., HAZARI, A., YITBAREK, S. Misforståelser i kemi. Berlin, Heidelberg, New York: Springer, 2009
BORG, WR, GALL, MD Uddannelsesforskning. New York: Longman, 1989
ABELL, SK, LEDERMAN, NG (Red.) Handbook of Research on Science Education. Oxford: Routledge Taylor & Francis Group, 2007
BILEK, M. (Red.) Forskning, teori og praksis i kemi didaktik. Forskning og Forskning Oriented Studies. Afvikling af 23. internationale konference om kemi Education. Hradec Kralove: Gaudeamus, 2014. [Online] http://edu.uhk.cz/didchem/pdf/chemie.pdf [cit.15.10.2012]

ADMISSION PROCEDURE:

Ansøgningsfrist: 30. juni (for at starte studier i september)
Ansøgere skal sende

  • udfyldt ansøgningsskema
  • en kopi af universitetets eksamensbevis, der bekræfter, at ansøgeren har afsluttet kandidatuddannelsen (dette dokument skal oversættes til engelsk og verificeres af en notar)

Indholdets omfang og indhold:
Entréinterview.

Alle dokumenter skal sendes til:
International Relations Office
University of Hradec Králové
Fakultet for videnskab
Rokitanskeho 62
500 03 Hradec Kralove
Tjekkiet

og til e-mailen: study@uhk.cz

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk


Sidst opdateret December 17, 2017
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2018
Duration
Varighed
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Tjekkiet - Hradec Kralove, Hradec Králové Region
Startdato : Sep. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates