Ph.D. i Filosofi
Boston College
Nøgleinformation
Campus placering
Boston, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
5 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Fuldt finansieret af undervisningseftergivelse og stipendier
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Velkommen til Filosofisk Institut kl Boston College
Boston College's graduate philosophy-programmer tiltrækker talentfulde studerende fra hele verden. Vi tilbyder master- og doktorgrader, der dækker alle perioder i filosofihistorien og med en mangfoldighed af filosofiske tilgange.
Institut for Filosofi er kendt for sin styrke inden for filosofihistorie, nutidig kontinental filosofi og praktisk filosofi, herunder etik og socialpolitisk filosofi. Derudover tilbyder afdelingen to tværfaglige uddannelser: Filosofi og jura samt filosofi og teologi. Programmet omfatter også asiatisk filosofi og diasporastudier.
Hvert år i september optager vores ph.d.-uddannelse en lille gruppe nye studerende, som straks bydes velkommen som forskningsassistenter. Oplevelsen af at arbejde med en etableret forsker er designet til at hjælpe den studerende med at lære nogle af de grundlæggende færdigheder inden for filosofisk forskning og etablere et mentorforhold med et eller flere fakulteter. Programmets fleksibilitet sikrer individuel opmærksomhed ved udformningen af en plan for velkomst til afdelingen for filosofi på Boston College -studiet. Alle ph.d. studerende har finansiering gennem deres femte år i programmet (fjerde år, hvis de går ind med en MA), forudsat at kravene er opfyldt. Ph.d.-studerende får erfaring med at undervise i universitetets to-semesters kerneforløb Philosophy of the Person. Der er et undervisningsseminar i de første to år af uddannelsen for at hjælpe med at forberede de ph.d.-studerende til at designe deres egne pensum og give feedback på undervisningen; løbende klassevisitationer finder sted herefter.
MA-programmet optager en ekstra gruppe studerende, som deler samme fakultet, kurser og andre ressourcer til studiet af filosofi, herunder sprogforberedelse.
Filosofi hos Boston College nyder godt af vores placering i Boston-området, et rigt center for akademisk liv, herunder universiteter, biblioteker og kulturelle institutioner, der hjælper med alle aspekter af vores forskning og videnskabelige udveksling. Der er mulighed for studier i udlandet på udvalgte universiteter.
Vi inviterer dig til at overveje at deltage i vores blomstrende intellektuelle fællesskab, mens vi fortsætter med at undersøge filosofiens evige spørgsmål.
Indlæggelser
Læreplan
Bestå
Filosofiafdelingen udbyder en MA-uddannelse, en Ph.D. uddannelse, og to tværfaglige uddannelser: en fælles MA i filosofi og teologi, og dobbeltgrader i filosofi og jura (MA/JD og Ph.D./JD).
Et væsentligt træk ved disse programmer er det omfattende og mangfoldige udvalg af kurser, der er tilgængelige for kandidatstuderende hvert semester. De dækker filosofiens historie og problemer, hvilket giver mulighed for koncentration på følgende områder: antikke filosofi, middelalderfilosofi, moderne filosofi, fænomenologi og moderne kontinental filosofi, etik, social og politisk filosofi, retsfilosofi, religionsfilosofi, epistemologi og Videnskabsfilosofi. Afdelingen er knyttet til forskningscentre som Lonergan Institute og er hjemsted for flere videnskabelige tidsskrifter. Medlemmer af afdelingen er nationalt og internationalt kendte og er involveret i banebrydende forskning.
Desuden er afdelingen hvert år vært for mange talere fra USA og udlandet (gennem sin egen forelæsningsrække eller konsortier som Boston Area Colloquium in Ancient Philosophy), og inviterer en fremtrædende forsker til at være Gadamer-gæsteprofessor og undervise i fire til seks uger.
Derudover kan studerende tage passende kurser på kandidatniveau i andre afdelinger af Boston College (f.eks. Statskundskab, Teologi) og kan benytte sig af Bostons bredere intellektuelle tilbud takket være Boston College 's deltagelse i Boston Area Consortium, hvilket giver dem mulighed for at krydsregistrere sig til ét kursus pr. semester ved Boston University, Tufts University eller Brandeis University. Ved ansøgning kan de også deltage i The Graduate Consortium in Women's Studies og Boston Theological Institute.
Boston College er en forstadscampus beliggende i den vestlige udkant af byen Boston. Adskillige gymnasier og universiteter, herunder Boston University, MIT og Harvard University, er let inden for rækkevidde med offentlig transport. Udvekslingen af ideer mellem fakultetet og studerende fra Boston-områdets colleges og universiteter er rig og mangfoldig.
Doktorgrad
Ph.d.-uddannelsen har længe været engageret i studiet af filosofihistorie med særlig opmærksomhed på udviklingen i nutidig europæisk tankegang. Det er ikke desto mindre forpligtet til pluralisme, mangfoldighed og inklusion med en række kurser i anglo-amerikansk filosofi, og en række forskere arbejder tæt sammen inden for moderne etik, social og politisk filosofi, kritisk racefilosofi, epistemologi, videnskabsfilosofi, og religionsfilosofi. Vi er overbeviste om vigtigheden af tværfagligt arbejde med aktive, formelle programmer i filosofi og jura, psykoanalytiske studier, Lonergan-studier, middelaldertanke og filosofi og teologi. Vi dyrker en stærk sans for både den amerikanske og internationale kontekst for vores arbejde, med en række fakultetsmedlemmer med tilknytning til Europa, Asien, Sydamerika og Australien.
Studieliv i afdelingen
På et givet tidspunkt er der cirka fyrre studerende aktivt i arbejde på forskellige stadier af uddannelsen, hvoraf over halvdelen er til stede på campus. Mange af vores studerende kommer fra andre lande, herunder Chile, Kina, Colombia, Congo, Indien, Italien, Spanien, Storbritannien og Vietnam. Dem, der er fra USA, kommer fra en bred vifte af liberale kunsthøjskoler og universiteter kyst til kyst. En del bruger en del af deres tid i programmet på at udføre forskning i udlandet (f.eks. i de senere år, Belgien, Danmark, Frankrig, Tyskland, Det Forenede Kongerige). Studerende opretholder flere livlige studiegrupper hvert år og organiserer mindst én større konference hvert semester (f.eks. en workshop om moderne filosofi om efteråret og en kandidatkonference om foråret; se kandidataktiviteter). Der er også en halvårlig off-campus samfundsdag, hvor fakultetet og ph.d.-studerende påtager sig en udvidet diskussion af faglige og sociale bekymringer valgt af de studerende. Nogle midler er tilgængelige for at hjælpe kandidatstuderende, der leverer papirer på videnskabelige konferencer. Se også afsnittet "Ressourcer" i Graduate Studies Handbook.
Yderligere Information
Kursusarbejde
Det samlede kursusarbejde, der kræves for ph.d. er 16 kurser (48 point). Studerende, der kommer ind på uddannelsen med en MA i filosofi, kan få merit for op til seks kurser (18 point) i forhold til dette krav, men skal tage minimum ti kurser (30 point) i programmet. Studerende, der kommer ind på uddannelsen uden en MA opnår en MA på vej til ph.d.
Forskningsassistentskab
Ph.d.-studerende finansieret af BC er forskningsassistenter i deres første år og er ansvarlige for i alt op til 20 timers tjeneste om ugen til fakultetsmedlemmer af afdelingen for filosofi.
Undervisningsfællesskab
Ph.d.-studerende finansieret af BC fungerer som Teaching Fellows fra deres andet til deres fjerde år (tredje år for de studerende, der allerede havde en kandidatgrad, da de kom ind i programmet). Undervisningsstipendiater er ansvarlige for at undervise i én enhed i filosofi om person I i efterårssemesteret og filosofi om person II i forårssemesteret. Kursusbeskrivelsen er i øjeblikket som følger:
Dette kursus introducerer eleverne til filosofisk refleksion og dens historie gennem præsentation og diskussion af skrifter fra store tænkere fra antikke, middelalderlige, moderne og nutidige perioder. Kurset er designet til at vise, hvordan fundamentale og vedvarende spørgsmål om universet og mennesker går igen i forskellige historiske sammenhænge og fra en række tilgange og metoder. Der lægges vægt på etiske temaer, såsom den menneskelige persons natur, grundlaget for menneskerettigheder og tilsvarende ansvar og problemer med social retfærdighed.
Seminar i undervisning
At give ph.d. studerende med den fornødne pædagogiske undervisning og vejledning, kræver instituttet 1. og 2. års ph.d. studerende, der er eller vil blive lærerstipendiater for at deltage i fire semestre i en række træningsseminarer. Dette kursus bør tages i løbet af det akademiske år før det første undervisningsår og det første undervisningsår (dvs. generelt de første to år af uddannelsen). Disse seminarer beskæftiger sig med emner som udarbejdelse af pensum og eksamensplaner, det grundlæggende i undervisningskunsten, karaktergivning og rådgivning. Hver studerende præsenterer et eksempel på pensum, som derefter diskuteres af gruppen. Undervisningsseminaret mødes seks gange om semesteret, normalt mandag eftermiddag. Seminaret tæller ikke med i ph.d.-kravet på 16 kurser (48 point).
Logik færdighed
Ph.D. studerende skal demonstrere færdigheder i logik ved at tage PHIL5577 Introduktion til symbolsk logik med karakteren "B" eller bedre, eller ved at opnå en score på 80% eller bedre på logikfærdighedseksamenen eller ved at vise bevis for sammenligneligt tidligere kursusarbejde.
Sproglig færdighed
Ph.D. studerende skal demonstrere færdigheder i to af følgende fremmedsprog: latin, græsk, fransk eller tysk ved at have opnået karakteren "B" eller bedre i et sprogkursus (to semestre på grundskoleniveau eller et semester på mellemtrinnet universitetsniveau eller i den 12-ugers sommersprogklasse for kandidatstuderende på Boston College ), eller ved at bestå afdelingens egen sprogeksamen. De kan tage sprogkurser på Boston College til en reduceret undervisningssats, enten i løbet af det akademiske år eller om sommeren.
Foreløbig omfattende eksamen
Ph.D. studerende forventes at bestå denne eksamen i slutningen af deres første år i uddannelsen for at blive autoriseret til at undervise det følgende år.
Ph.d.-omfattende eksamen
Denne prøve, der skal aflægges på fjerde år (tredje år for de studerende, der allerede havde en kandidatgrad ved indgangen til uddannelsen), består af to dele: 1. En kvalificerende opgave, 2. Et afhandlingsforslag.
Afhandling
En ph.d. studerende forventes at færdiggøre en afhandling, der legemliggør original og uafhængig forskning, og som demonstrerer avanceret videnskabelig præstation. Forskningen skal udføres og afhandlingen skrives under ledelse af et tenure track fakultet fra Filosofiafdelingen. Efter validering af vejleder og andenlæser forsvares afhandlingen ved en offentlig mundtlig prøve.
Frist
Alle krav til doktorgraden skal være gennemført inden for otte sammenhængende år fra ph.d.-studiets begyndelse. Forlængelser ud over denne grænse kan kun foretages med instituttets anbefaling og godkendelse fra dekanen for Graduate School of Arts and Sciences.
Programresultat
Læringsresultater
Graduate programmer
Studerende i løbet af MA og Ph.D. programmer i filosofi vil:
- demonstrere et vidtfavnende og sofistikeret greb om den vestlige filosofis historie (gamle, middelalderlige, moderne og nutidige), dvs. være i stand til at formidle information om individuelle forfattere og tekster, at angive sammenhænge mellem hovedforfatterne og teksterne, men også at forklare, hvordan individuelle tekster og forfattere passer ind i den overordnede bevægelse af vestlig filosofi; evne til at formulere en fortælling om denne tradition; for kandidatstuderende og ph.d. studerende, der afslutter deres første år i programmet, evne til at samtale vidende om vestlig filosofis historie samt om to af de store systematiske områder inden for filosofi (metafysik, epistemologi, etik, naturlig teologi/religionsfilosofi, social/politisk filosofi) .
- demonstrere en sofistikeret læsning og fortolkning af filosofiske tekster, dvs. at identificere hovedafhandlingen i en tekst, at forklare afhandlingen, i detaljer at skitsere de vigtigste argumenter til støtte for afhandlingen og at identificere de vigtigste forudsætninger, der ligger til grund for teksten; at kontekstualisere filosofiske tekster og problemstillinger på en ret sofistikeret måde, dvs. at placere dem i deres passende historiske sammenhænge, at vise bevidsthed om den historiske baggrund for filosofiske problemstillinger og at vise opmærksomhed på forskellene mellem filosofiske genrer.
- demonstrere en sofistikeret forståelse og vurdering af filosofiske argumenter, dvs. at skelne præmisser og konklusioner, at skelne spørgsmål af logisk gyldighed fra spørgsmål vedrørende sandhed eller falskhed af præmisser, at udvælge og forklare tvetydige termer, at identificere forudsætninger og at fremhæve mest fremtrædende styrker eller svagheder ved et argument.
- demonstrere en sofistikeret evne til at skrive om filosofiske tekster og problemstillinger, dvs. at fremsætte en filosofisk afhandling, at forklare specialet, at konstruere et eller flere argumenter til støtte for afhandlingen, at reagere på mulige misforståelser af eller indvendinger mod specialet. med hensyn til alternative fortolkninger af teksterne og alternative holdninger til spørgsmålene.
- demonstrere evnen til at undersøge og udvælge sekundær litteratur, der er passende til deres arbejde, og at gøre retfærdig og effektiv brug af denne sekundære litteratur.
- demonstrere en sofistikeret evne til at skelne filosofiske påstande fra andre typer af påstande, dvs. at genkende og formulere forskellene mellem filosofiske påstande og f.eks. historiske og naturvidenskabelige påstande, når de præsenteres med disse forskellige typer af påstande; at kunne forklare tekster, hvor påstande af forskellig art ikke kun findes side om side, men endda forveksles.
- demonstrere en temmelig sofistikeret forståelse af sådanne filosofiske spørgsmål som arten og omfanget af menneskelig viden, betydningen af menneskelig personlighed, det gode liv og moralske forpligtelse, de sociale og politiske dimensioner af menneskets eksistens, forholdet mellem tro og fornuft og eksistensen og Guds natur. Denne ret sofistikerede forståelse ville indebære at være i stand til at angive, hvad hovedspørgsmålene er på de fleste, hvis ikke alle disse områder, hvad de vigtigste svar på disse spørgsmål er, hvad de vigtigste beviskilder er, som disse svar appellerer til; at udstikke en begrundet holdning til i det mindste nogle af disse spørgsmål, og at vise en forståelse af, hvad de gør og ikke ved om disse forskellige spørgsmål.
- i tilfælde af ph.d. studerende demonstrere evnen til at kommunikere klart og effektivt om ovennævnte filosofiske tekster og problemstillinger.
Fælles MA i Filosofi & Teologi
- Demonstrere en fungerende forståelse af de grundlæggende tekster, stemmer, samtaler og debatter, der har formet filosofiens og teologiens historie i den vestlige tradition (gamle, middelalderlige, moderne og nutidige);
- Værdsætte og systematisk engagere den historiske og igangværende interaktion mellem filosofi og teologi i den vestlige tradition, især når det drejer sig om spørgsmål om Gud, fornuft, åbenbaring, tro, sprog, doktrin, kultur og menneskelig erfaring;
- Værdsætte og konstruktivt engagere de forskellige genrer, metoder, stilarter, mål og historiske kontekster for filosofisk og teologisk undersøgelse;
- Udvikle et studieprogram i samråd med en rådgiver, der omfatter en koncentration inden for et af følgende områder: Tro, videnskab og filosofi; Grundlag i Filosofi og Teologi; Middelalderfilosofi og teologi; og Filosofi og Religioner.
- Demonstrere en sofistikeret evne til at skrive og tale om filosofiske og teologiske tekster og problemstillinger gennem kandidatseminarer, sprogstudier, en omfattende eksamen og et valgfrit speciale.
Stipendier og finansiering
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.