Doktorgrad i kulturstudier: hukommelse, identitet, territorium og sprog
Lugo, Spanien
VARIGHED
3 Years
SPROG
Spanish, Galicisk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
EUR 200 / per year
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Formålet med dette program er at adressere på en tværfaglig måde, på den ene side grundlæggende forskning i kulturteori og på den anden side sociokulturel forskning anvendt til nutidens globalitet, blandt hvilke forholdet mellem minder, landskaber, migrationer, identiteter, rettigheder står menneskelige, kulturelle kreationer og bevægelser, disse emner nærmer sig fra tværfaglige perspektiver, der samler forskere fra felterne: Social og kulturel antropologi, Statskundskab, litteraturstudier, filosofi, human geografi, historie, kunsthistorie, lingvistik og sociologi .
præsentation
Programmet er også udtænkt som et program, der vil bidrage til den videnskabelige udvikling af forretningsstrukturen i Galicien og Bretagne inden for området kulturelt design, der anvendes til organisationen af virksomheder og kulturinstitutioner, hvor det kan være i stor efterspørgsel. Programmet giver mulighed for at uddanne læger med grundlæggende og anvendt viden inden for forskellige vidensområder, som på samme tid er i stand til at integrere viden og metoder til supplerende områder for at muliggøre den passende, velorienterede specialisering og fremskridt inden for viden , som kræver tværfaglig uddannelse inden for humaniora og samfundsvidenskab. Formålet med programmet er at give de studerende muligheden for at opnå deres fælles doktorgrad fra de to universiteter ved at aflevere deres speciale ved et af dem.
krav
1) For at få adgang til et officielt doktorgradsprogram vil det generelt være nødvendigt at være i besiddelse af officielle spanske bachelorgrader eller tilsvarende og universitetsuddannelser eller tilsvarende, forudsat at mindst 300 point er bestået ECTS i sæt af disse to lærdomme.
2) Ligeledes kan enhver, der er i et af følgende tilfælde, få adgang til:
- Være i besiddelse af en officiel spansk universitetsgrad eller fra et andet land, der er medlem af det europæiske område for videregående uddannelse, hvilket muliggør adgang til kandidatuddannelsen i overensstemmelse med bestemmelserne i artikel 16 i RD 1393/2007, og bestå mindst 300 point ECTS i alle officielle universitetsstudier, hvoraf mindst 60 skal være på kandidatniveau.
- Vær i besiddelse af en officiel spansk kandidatgrad, hvis varighed ifølge fællesskabsretlige regler er mindst 300 ECTS-point. Nævnte kandidater skal tage de obligatoriske uddannelsestillæg, der kræves i programmet, bortset fra at studieplanen for den tilsvarende bachelorgrad inkluderer forskeruddannelseskreditter, der i uddannelsesværdi svarer til forskningsbeviser fra kandidatstudier.
- Universitetsuddannede, der, efter at have opnået en uddannelsesplads i den tilsvarende test for adgang til specialiserede sundhedsuddannelsessteder, består med en positiv evaluering af mindst to års træning i et program for at opnå den officielle grad af en af specialiteterne inden for naturvidenskab sundhed.
- Være i besiddelse af en grad opnået i overensstemmelse med udenlandske uddannelsessystemer uden behov for homologering efter verifikation fra universitetet om, at det akkrediterer et uddannelsesniveau svarende til det officielle spanske universitets kandidatgrad og at det bemyndiger i udstedelsen land med titlen for adgang til ph.d.-studier. Denne optagelse vil under ingen omstændigheder indebære en godkendelse af den tidligere titel, som den interesserede part er i besiddelse af, eller dens anerkendelse til andre formål end adgangen til doktorgradsstudier.
- Være i besiddelse af en anden spansk doktorgrad opnået i overensstemmelse med tidligere universitetsregler.
- Være i besiddelse af en officiel universitetsgrad, der har opnået korrespondance til niveau 3 i den spanske kvalifikationsramme for videregående uddannelse i overensstemmelse med proceduren, der er fastlagt i kongeligt dekret 967/2014, af 21. november, der fastlægger kravene og proceduren for homologering og erklæring om ækvivalens med en grad og et officielt universitetsniveau og til validering af udenlandske studier inden for videregående uddannelse og proceduren til at bestemme korrespondancen med niveauerne i den spanske ramme for kvalifikationer til videregående uddannelse af de officielle titler som arkitekt , Ingeniør, kandidat, teknisk arkitekt, teknisk ingeniør og eksamensbevis.
3) Doktorander, der starter deres doktorgradsprogram i overensstemmelse med tidligere universitetsbestemmelser, vil have adgang til ph.d.-studier efter deres optagelse i overensstemmelse med bestemmelserne i USC Regulations for doctoral studies. Under alle omstændigheder skal de opfylde de generelle krav, der er fastlagt i nævnte forordning, for at få adgang til doktorgradstudier.
4) Kandidater, arkitekter eller ingeniører, der har det eksamensbevis for avancerede studier, der er opnået i overensstemmelse med bestemmelserne i kongeligt dekret 778/1998, den 30. april, eller opnår forskningsmæssig tilstrækkelighed, der er reguleret i kongeligt dekret 185/1985 af 23. januar.
5) Kandidater, arkitekter eller ingeniører, der har en officiel kandidatgrad i henhold til kongeligt dekret 56/2005 eller kongeligt dekret 1393/2007, ændret ved kongeligt dekret 861/2010, eller har bestået 60 ECTS af officielle kandidatuddannelsesstudier.
6) Kandidater, tekniske ingeniører eller tekniske arkitekter, der beviser, at de har bestået 300 ECTS-point i sættet med officielle universitetsstudier, hvoraf mindst 60 skal være på kandidatniveau, kan også få adgang.
Galleri
Ideelle studerende
Optagelse Profil
Studerende, der tager følgende officielle mastergrader, vil have direkte adgang, uden behov for at tage yderligere uddannelse, på både USC og Rennes 2 University:
1) På USC:
- Kulturelle tjenester
- Filosofi: Aktuelle spørgsmål
- Samtidshistorie
- Anvendt sprogvidenskab
- Litteratur- og kulturstudier
- Engelsk studier
- sproglige studier
- Forvaltning af kunstnerisk og arkitektonisk arv
- Kommunikation og kreative industrier
- Uddannelse, køn og ligestilling
- Forskning i uddannelse, kulturel mangfoldighed og samfundsudvikling
2) I Rennes 2:
- Master LCER ETILA (Études Ibériques et Latino-américaines) og ETILA international i partnerskab med det autonome universitet i Madrid for CERPI, LIRA og PRIPLAP
- Master Lles Amériques pour lle L'ERIMIT (Interlangues, Memoires, Identités, Territoires) et l'EA ACE (Anglophonie: Communautés et Écritures)
- Master LEA commerce international ALPI (Amérique LAtine et Péninsule Ibérique) pour lle CERPI, lle LIRA, lle PRIPLAP
- Master LCER Arabe opnået i 2008 plus to projekter i løbet af realiseringen for 2011 og 2012. Nedenfor er projektet af en international master ved University of Fès (Maroc)
- LCER Master i tyskstudier for ERIMIT
- LCER Master i russiske studier for ERIMIT
3) Studerende, der opnår et diplom for videregående studier i socialantropologi, kommunikation, geografi, filosofi, historie, kunsthistorie, humaniora, lingvistik, moderne sprog og litteratur vil også have direkte adgang til USC.
4) I andre tilfælde vil det være det tilsvarende delegerede underudvalg under den akademiske kommission, der vil beslutte bekvemmeligheden ved at tage yderligere uddannelse.
Indlæggelser
Programresultat
Mål og kompetencer
Dette program har til formål at adressere på en tværfaglig måde på den ene side grundforskning om kulturteori og på den anden side sociokulturel forskning anvendt på moderne globalitet, blandt hvilke forholdet mellem erindringer, landskaber, migrationer, identiteter, rettigheder skiller sig ud. mennesker, frembringelser og kulturelle bevægelser, idet disse emner behandles fra tværfaglige perspektiver, der samler forskere fra områderne: Social og Kulturel Antropologi, Statskundskab, Litteraturvidenskab, Filosofi, Menneskegeografi, Historie, Kunsthistorie, Lingvistik og Sociologi.
Det er også udtænkt som et program, der vil bidrage til den videnskabelige udvikling af forretningsstrukturen i Galicien og Bretagne inden for kulturelt design, der anvendes til organisation af virksomheder og kulturelle institutioner, hvor det kan være i bred efterspørgsel.
Uddannelsen skal gøre det muligt at uddanne læger med basal og anvendt viden inden for forskellige vidensområder, som samtidig er i stand til at integrere viden og metoder fra komplementære områder, for at muliggøre passende velorienteret specialisering og fremskridt i viden, som kræver tværfaglig uddannelse i humaniora og samfundsvidenskab.
Uddannelsen har til formål at give de studerende mulighed for at opnå deres fælles doktorgrad fra de to universiteter ved at præsentere afhandlingen på et af dem.
generelle færdigheder
- Systematisk forståelse af et fagområde og beherskelse af færdigheder og forskningsmetoder relateret til dette område.
- Evne til at udtænke, designe eller skabe, implementere og vedtage en væsentlig forsknings- eller skabelsesproces.
- Evne til at bidrage til at udvide grænserne for viden gennem original forskning.
- Evne til at udføre kritisk analyse og evaluering og syntese af nye og komplekse ideer.
- Evne til at kommunikere med det akademiske og videnskabelige samfund og med samfundet generelt om deres vidensområder på de måder og sprog, der almindeligvis anvendes i deres internationale videnskabelige samfund.
- Evne til i akademiske og professionelle sammenhænge at fremme videnskabelige, teknologiske, sociale, kunstneriske eller kulturelle fremskridt i et videnbaseret samfund.
Specifikke kompetencer
- Systematisk forståelse af et fagområde og beherskelse af færdigheder og forskningsmetoder relateret til dette område.
- Evne til at udtænke, designe eller skabe, implementere og vedtage en væsentlig forsknings- eller skabelsesproces.
- Evne til at bidrage til at udvide grænserne for viden gennem original forskning.
- Evne til at udføre kritisk analyse og evaluering og syntese af nye og komplekse ideer.
- Evne til at kommunikere med det akademiske og videnskabelige samfund og med samfundet generelt om deres vidensområder på de måder og sprog, der almindeligvis anvendes i deres internationale videnskabelige samfund.
- Evne til i akademiske og professionelle sammenhænge at fremme videnskabelige, teknologiske, sociale, kunstneriske eller kulturelle fremskridt i et videnbaseret samfund.
andre færdigheder
- Lær at arbejde i tværfaglige teams om de socioøkonomiske anvendelser og problemer med kulturelle designs
- Lær at designe internationale samarbejdsprogrammer om menneskerettigheder
- Kende metoder og teknikker til etnografisk forskning anvendt på interkulturelle fænomener
- Lær at mestre de vigtigste modeller for social og kulturel teori anvendt på kulturelle processer