IMT School for Advanced Studies Lucca

Introduktion

Skole

IMT School for Advanced Studies alt="Lucca er en offentlig forskerskole og forskningsinstitut, der fokuserer på analyse af økonomiske, samfundsmæssige, teknologiske og kulturelle systemer. Skolen har været under ledelse af prof. Pietro Pietrini siden november 2015. Siden IMT's institution ved ministerielt dekret af 18. november 2005 har skolen udmærket sig takket være kvaliteten og innovativiteten af dens forsknings- og doktorgradsprogram og dens tværfaglige karakter, karakteriseret ved komplementariteten og diskursen mellem metoder hentet fra økonomi, ingeniørvidenskab, datalogi, anvendt matematik, fysik, arkæologi, kunsthistorie og analyse og forvaltning af kulturarv. Fusionen mellem kunst og teknologi afspejles også på skolens topmoderne campus, hovedsageligt beliggende i det nyrestaurerede San Francesco Complex. Hele campus findes i det historiske centrum af alt="Lucca, som er fuldstændig omgivet af fuld-inta ct vægge fra renæssancetiden. Campus omfatter rum til forskning og laboratorier, kurser og ophold og rekreation. Campus færdiggøres af IMT Library, som tilbyder et væld af ressourcer og tilbyder yderligere arbejds- og forskningsområder for IMT-samfundet og byen alt="Lucca generelt.

Forsknings- og uddannelsesmission

IMT-forskere udfører banebrydende metodologisk forskning for at generere viden, anvende viden til at løse problemer af økonomisk, industriel, samfundsmæssig og kulturel karakter og overføre viden gennem højt specialiserede kandidatkurser og seminarer. Med udgangspunkt i det overliggende grundlæggende princip om videnskabelig ekspertise, som gælder for alle områder og niveauer i IMT-forskningssamfundet, udmærker skolen sig gennem sin tværfaglige orientering for at udvikle innovativ forskning og opnå større international synlighed. Skolens tværfaglige forskningsprogram er artikuleret i fire videnskabelige makroområder: økonomi, ledelsesvidenskab og komplekse systemer; Datalogi og systemteknik; Kognitiv og social neurovidenskab; Kulturarv. Skolens tværfaglige forskningsprogram er artikuleret i fire videnskabelige makroområder inden for økonomistyringsvidenskab og komplekse systemer, datalogi, systemteknik, kulturarv, med et ekstra område af politisk historie. Skolens forskning er yderligere organiseret i distinkte, men tværfaglige forskningsenheder ( RUC). De fleste RUC'er er karakteriseret ved en pyramideformet struktur, hvor toppunktet er besat af en fremtrædende seniorforsker, juniorfakultetsmedlemmer udgør mellemniveauet, og basen er dannet af en lille gruppe ph.d.-studerende, der aktivt bidrager til forskningen som en del af deres studier . Andre jernbanevirksomheder er i stedet struktureret på en multipolær måde med højt specialiseret forskning centreret om tematiske kerner og bidraget fra forskellige metoder. Det arbejde, der udføres i forskningsenhederne, er tæt knyttet til IMTs tværfaglige ph.d. program, som giver en unik og karakteristisk arv af kompetencer inden for de brede rammer for analyse og styring af en flerhed af systemer. Programmet er formuleret i læseplaner, der deler fælles kernekurser og giver specialiseret træning i doktorafhandlingens specifikke disciplin. I slutningen af programmet kan de studerende med succes stå over for udnævnelser i og uden for den akademiske verden på grund af deres evne til at genkende og løse nye og stadig mere komplekse problemer. Hungeren efter at lære, analysere og løse problemer, evnen til at omfavne en tilgang til problemløsning som ikke er begrænset af en enkelt disciplins grænser, og evnen til hurtigt at sætte sig ind i værktøjerne og metoderne på områder uden for ens egne er de tre talenter, som IMT sigter mod at dyrke hos sine ph.d.-studerende. IMT modtager tusindvis af ansøgninger hvert år til programmet fra alle hjørner af kloden.

Indvirkning

IMT har indflydelse på forskellige niveauer og på flere områder. Med hensyn til forskning, på trods af sin relativt unge alder, nyder IMT allerede mange konkrete succeser og er vært for en række internationale, europæiske og nationale forskningsprojekter, der tegner sig for næsten halvdelen af dets årlige budget. Desuden er den høje videnskabelige kvalitet af skolens professorer og forskere for nylig blevet certificeret af ANVUR (National Agency for Evaluation of Universities and Research Institutes). IMT opnåede et fremragende resultat, rangerende først i område 13 "økonomi og statistik", med en gennemsnitlig score på 0,91/1 for de præsenterede publikationer. Også under hensyntagen til de andre videnskabelige områder af skolen, var den omfattende gennemsnitlige score 0,92/1, med et gennemsnit på 0,98/1 inden for områderne datalogi, teknik og matematik. Dette repræsenterer en ekstraordinær succes, da lignende resultater ikke blev opnået af noget andet universitet i alle 14 af de evaluerede områder. Forskningen på IMT udføres også i tæt samarbejde med det lokale territorium gennem forskellige initiativer og projekter inden for en række forskellige områder (vævsindustri, sundhedsindustri, havindustri, IKT til smarte byer og mange andre) i samarbejde med alt= kommune "Lucca. IMT fremmer videregående uddannelser og forskerlærlingepladser Virksomheder kan kontakte IMT for at aktivere videregående uddannelses- og forskningslærlingeaftaler med studerende, der er blevet vurderet kvalificerede til at tilmelde sig IMT's Ph.D.-program. Virksomheder kan også kontakte skolen med interesseprofiler (som også er i overensstemmelse med IMT's forskningsdagsorden) for at annoncere i det næste Ph.D.-program. Mere info på lærlingesiden. Skolen fortsætter med at forstærke sin indflydelse på territoriet ved at intensivere sit samarbejde med virksomheder, offentlige enheder, institutioner, skoler og ved at fortsætte det succesfulde OPEN IMT-konferenceprogram med åbne døre kulturelle og videnskabelige begivenheder.

Placeringer

  • Piazza S. Francesco, 19 - 55100 Lucca (Main Campus), , Lucca

Spørgsmål