Læge i Apotek
American University of Health Sciences
Nøgleinformation
Campus placering
Signal Hill, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Kontakt skolen
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2023
Introduktion
AUHS School of Pharmacy tilbyder et tre-årigt accelereret Doctor of Pharmacy (PharmD) -program i et meget studerendes fokuseret læringsmiljø. PharmD-læseplanen er designet til at indgyde studerende med stærke kristne værdier, forberede dem på at praktisere evidensbaseret patientbehandling, til at fremme kulturen inden for forskning og stipendium og at sætte dem i stand til at imødekomme sundhedsbehovet hos forskellige patientpopulationer. Læreplanen opfylder anbefalinger leveret af akkrediteringsstandarder og faglige retningslinjer, herunder ACPE-standarder 2016, JCPP-apotekernes patientplejeproces, CAPE-uddannelsesresultater 2013 og indholdsoversigter over licensundersøgelser.
Den treårige læseplan svarer til 12 kvartaler (fire kvartaler om året). Hvert kvartal er 11 uger (bestående af 10 ugers instruktion og en uges afsluttende evalueringer) og efterfølges af en fordybning inden næste kvartal begynder. Minimumskravet til kreditforløb for gennemførelsen af programmet er 183. Læreplanen er en kombination af krævede og valgfrie didaktiske og oplevelsesmæssige kurser.
Det første års didaktiske læseplan består af grundlæggende biomedicinske og farmaceutiske videnskabskurser (f.eks. Biokemi, immunologi, medicinsk kemi, mikrobiologi, patofysiologi, farmaceutik, farmakokinetik, farmakologi), indledende kliniske kurser (f.eks. Patientbehandlingsproces, fysisk vurdering, selv- pleje) og grundlæggende kurser inden for social og administrativ videnskab (f.eks. biostatistik, kommunikation, etik, sundhedssystemer, sundhedsinformatik, jødisk-kristne værdier i sundhedsvæsenet, medicinsk illustration).
En væsentlig del af det andet års didaktiske læseplan består af kursusserien Integreret farmakoterapi. "Integreret" henviser til kombinationen af grundlæggende videnskab og klinisk videnskab og andre emner. I stedet for at bruge separate kurser til at undervise i forskellige emner isoleret, bruger de integrerede farmakoterapikurser en model, hvor emner såsom medicinsk kemi, farmakologi og farmakoterapi undervises sammen inden for sammenhæng med sygdomstilstande. Denne integration gør læring mere relevant, tilskynder til kritisk tænkning, muliggør udvikling af mere robuste mentale modeller, fremmer længerevarende tilbageholdelse af materiale og gør det lettere at overføre læring til virkelige patientplejesituationer.