
Ph.D. in
Ph.d. i filosofi, kosmologi og bevidsthed California Institute of Integral Studies

Introduktion
Programmet Filosofi, kosmologi og bevidsthed er dedikeret til at genopfatte den menneskelige art som et gensidigt forstærkende medlem af jordsamfundet.
Vores program tiltrækker intellektuelt engagerede personer, der i forskellig grad er forfærdet over det, de ser ske i moderne samfund, og som stræber efter at finde meningsfulde måder at udvikle deres gaver til at tjene verdens fremtid.
Programmet understøtter dem, der er kaldet til at møde jordsamfundets hidtil usete evolutionære udfordring ved at tilbyde et strengt og støttende læringsfællesskab, hvor elever finder deres stemme og vision som ledere.
Om programmet
Vores ph.d. programmet er designet til at hjælpe med at forme det intellektuelle, moralske og åndelige lederskab, der er nødvendigt for at møde historiske globale udfordringer. På baggrund af nogle af de mest magtfulde ideer og impulser fra vores filosofiske, videnskabelige og religiøse traditioner har vores fakultet konstrueret et intensivt tværfagligt studieforløb for at hjælpe med at fremskynde elevernes rejser ind i deres lederroller.
Indlæggelser
Læreplan
36 kursusenheder plus en afhandling
I. Introduktion til filosofi, kosmologi og bevidsthed (3 enheder)
(Kræves ikke for kandidater fra MA i filosofi, kosmologi og bevidsthedsprogram, der skal opfylde dette enhedsbehov med en suppleant.)
II. Valgfag for filosofi, kosmologi og bevidsthed (18 enheder)
Vælg mellem følgende kurser (kursusindstillingerne kan variere):
|
|
|
III. Generelle valgfag (15 enheder)
Vælg kurser fra ethvert CIIS program.
IV. Fremmedsprogskundskab (ikke-kredit)
Færdigheder kan anbefales afhængigt af afhandlingens emne og demonstreres af et af følgende:
- To års vellykket college-kursus
- Tilfredsstillende score på ETS-læseprøven for fremmedsprog
- Yderligere sprogstudie (afhængigt af afhandlingens emne)
V. Omfattende eksamen (0 enheder)
VI. Afhandling (0 enheder)
Integreret økologispor
36 kursusenheder plus en afhandling
I. Introduktion til filosofi, kosmologi og bevidsthed (3 enheder)
Kræves ikke for kandidater fra vores MA-program.
II. Valgfag for filosofi, kosmologi og bevidsthed (18 enheder)
Vælg blandt de kurser, der er anført i valgfagslisten ovenfor.
III. Valg af integreret økologi (9 enheder)
Vælg mellem følgende (kursusindstillinger kan variere):
|
|
IV. Generelle valgfag (6 enheder)
Vælg kurser fra ethvert CIIS program.
V. Omfattende eksamen (0 enheder)
VI. Afhandling (0 enheder)
afhandling
Programfakultetets direkte afhandlinger i to brede specialiseringer: Integral økologi og kosmologi og Arketypiske og bevidsthedsstudier. Efter at have gennemført begge omfattende eksamener kan den studerende begynde at arbejde på afhandlingsforslaget. Afhandlingsforslaget skal være afsluttet i tre semestre; en studerende kan andrage mentoren skriftligt i et ekstra semester, men det skal ikke antages, at en sådan forlængelse vil blive givet. Når forslaget er afsluttet og godkendt af et tre-personers udvalg, kan den studerende begynde at skrive afhandlingen korrekt. I løbet af afhandlingen skriver processen den studerende tilmelding til nul enheder, der opkræves mod et fast gebyr.
Programresultat
Vores doktorgradsprogram understøtter studerende i kultivering af både intellektuel strenghed og sympatiske fantasifulde kapaciteter, som bedre vil gøre det muligt for dem at indgå frugtbart i en flerhed af verdenssyn, historiske epoker og kulturelle følelser. Ved at forstå transformerende historiske og nutidige ideer vil eleverne udvikle evnen til at skelne kreative muligheder for at skabe livsforbedrende fremtid.
Mål 1: Forandringsagenter: At skabe kreativ og effektiv tænkning og handling som svar på den hidtil usete evolutionære udfordring fra de økologiske, kulturelle og åndelige kriser, som i øjeblikket står over for de menneskelige og ikke-menneskelige medlemmer af jordsamfundet.
- Studerende vil være i stand til at formulere sofistikeret kritik af årsagerne og konsekvenserne af de nuværende planetkriser.
- Som svar på det dominerende verdensbillede vil studerende være i stand til at generere alternativer, der fremmer en socialt og økologisk retfærdig fremtid for hele jordens samfund.
Mål 2: Sofistikeret evaluering: At udvikle og anvende anerkendende og kritiske evalueringer af større overgange i verdenssyn, herunder dem, der har bidraget til den nuværende planetariske situation.
- Studerende vil være i stand til at tale og skrive sammenhængende om arten af verdenssyn for en række videnskabelige og populære målgrupper.
- Studerende vil være i stand til at engagere sig fortroligt som offentlige intellektuelle i samtale om historien om og interaktionen mellem vestlige, asiatiske og indfødte perspektiver, idet de forbliver følsomme over for farerne ved bevilling, samtidig med at de udvikler en forståelse for potentialet ved nyligt voksende hybridisering af disse perspektiver.
Mål 3: Tværdisciplinaritet: At kritisere, evaluere og ansøge om et tværfagligt stipendium.
- Studerende vil demonstrere kompetence i tværfaglig tænkning ved at integrere indhold og rammer fra en række discipliner for at skabe videnskabelige produkter.
- Studerende vil være i stand til at engagere sig kritisk og konstruktivt med en bred vifte af forskningsemner (f.eks. Religiøse, åndelige og esoteriske traditioner, historiske og videnskabelige paradigmer og andre marginaliserede perspektiver og måder at vide).
Mål 4: Indre og ydre evolution: At tydeliggøre og udvide relevansen af studerede ideer til ens personlige liv og forhåbninger med øje for deres implikationer for transformationen af kultur og samfund som helhed.
- Studerende vil være i stand til at oprette forbindelser mellem deres studier, deres personlige liv og de større samfund, hvor de er indlejret.
- Studerende vil være i stand til at udnytte og udtrykke individuel kreativitet gennem personlig og / eller videnskabelig kommunikation.
Mål 5: Historisk viden: At analysere udviklingen af vestlig tankegang gennem ideer fra store skikkelser af vestlig intellektuel og spirituel historie i forhold til nutidens udfordringer.
- Studerende vil være i stand til at bestå to omfattende eksamener, hvoraf den ene viser forståelse af hovedideer og -temaer i udviklingen af vestlig tænkning som afspejlet i programmets "Guide til vigtige tekster" (tilgængelig på vores kontor eller på My CIIS ).
- Studerende er i stand til at demonstrere fortrolighed med den relevante udvikling i historien om vestlig tænkning i den formelle behandling af afhandlingens emne.
Mål 6: Originalt bidrag: At producere et værk af originalt stipendium af publicerbar kvalitet, der engagerer ideer fra et tværfagligt perspektiv, herunder en tilstrækkelig dybdegående beherskelse af mindst ét fagområde, med øje for de paradigmatiske antagelser og implikationer for transformationen kultur og samfund som helhed.
- Studerende vil være i stand til at præsentere den forskning og ideer, der vil danne grundlag for en afhandling i en velorganiseret og overbevisende offentlig forelæsning for vores samfund af fakulteter og studerende.
- Studerende vil være i stand til at skrive en afhandling, der tilbyder et betydeligt og originalt bidrag til stipendium og er certificeret som sådan af mindst to af vores programs fakultetsmedlemmer. Afhandlingen må ikke overstige 250 sider.