
Ph.D. in
Ph.d. i filosofi og religion med en koncentration i kvinders spiritualitet California Institute of Integral Studies

Introduktion
Programmet Women's Spirituality blev grundlagt i 1992 af internationalt kendte banebrydere inden for kvinders spiritualitetsbevægelse og tilbyder en tværfaglig, multikulturel, dekolonial feministisk tilgang til studiet af spiritualitet og religion. Vores pensum indeholder stipendium fra kvinder/kønsstudier, etniske studier, religionsstudier, filosofi, religion og andre relaterede områder. Vi er det første ph.d.-tildelte kandidatuddannelse i USA, der integrerer undersøgelsen af det hellige feminine med undersøgelsen af nutidige sociale, politiske og økologiske spørgsmål.
Vores program ærer den åndelige impuls til at afhjælpe undertrykkelsen af det hellige feminine og undertrykkelse af kvinder. Vi slutter os til dem, der søger at stoppe udnyttelsen af marginaliserede sociale grupper og tage fat på jordens lidelser og dens mange arter.
Om programmet
Vores ph.d. grad i filosofi og religion med en koncentration i kvinders spiritualitet er designet til studerende, der søger at uddybe deres viden inden for det fremvoksende akademiske felt inden for kvinders spiritualitet, især når det vedrører filosofi og religion, kvindestudier og etniske studier. Studerende udvikler avancerede færdigheder i tværfaglige og tværfaglige kvinders spiritualitetsforskning og skrivning og er parate til at yde et originalt bidrag til feltet.
Fokusområder
Kvinder og verdensreligioner
Vi gennemgår en række afstamninger, der dokumenterer kvinders åndelige kraft og religiøse erfaringer fra den antikke verden til i dag. Studiet af kvinder og verdensreligioner begynder med en undersøgelse af beviserne for overførsel af ærbødighed for en mørk afrikansk mor og udvider sig til alle verdens kontinenter. Vi undersøger kvinders hellige ikonografier og roller i afrikanske, indianske, mesoamerikanske, sydamerikanske, asiatiske/stillehavsøboere, gamle europæiske og andre oprindelige, gudinde og gudelige åndelige traditioner. Vi undersøger kvinders åndelige roller og praksis i historiske og nutidige udtryk for jødedom, kristendom, islam, hinduisme, buddhisme, daoisme, shinto og mere. Kanoniske og ortodokse religiøse overbevisninger studeres ved siden af de nedsænkede, underjordiske og kætteriske strømme, der løber under de accepterede doktriner om etablerede religioner, og som findes i folklore, kætterier og dagligdags ritualer i subalternes kulturer. Vi tilskynder kvinders åndelige søgen, interreligiøse dialoger og studiet af den hellige feminine eller feminine guddommelighed i alle traditioner.
Feministisk og øko-feministisk filosofi og aktivisme
Feministisk filosofi har længe lagt vægt på en relationel tilgang til centrale filosofiske spørgsmål; det tilskynder os til at leve godt og til at skabe lykke i vores eget liv og andres liv. Denne holistiske tilgang undgår reduktionistiske og mekanistiske dualismer for at generere et verdensbillede af dynamisk sammenkobling i livets væv. Øko-feministisk filosofi udforsker den legemlige, indlejrede, økosociale kontekst af filosofiske spørgsmål og fokuserer opmærksomheden på det fremvoksende felt inden for relationel eller holistisk tanke samt rationelt-intuitiv tænkning. Kurser omfatter arbejde med procesfilosofi og procesteologi/thealogi, postkolonialistisk feministisk-feministisk og oprindelig verdensopfattelse og litterære svar på store økologiske og filosofiske spørgsmål.
Kvindemysterier, hellig kunst og helbredelse
Mange elementer i sprog, ritualer og kunst har rødder i kulturelle reaktioner på kvindens elementære kræfter og kosmos uovervindelige mysterier. En ære for kvinders mysterier om fødsel og seksualitet, transformation, død og genfødsel informerer vores kurser inden for ritual, musik, dans, litteratur, maleri og filmværdi. Den oplevelsesmæssige såvel som den intellektuelle undersøgelse af forskellige hellige kunstværker har til formål at fremkalde ens medfødte kreativitet og afsløre personlige og kulturelle kilder til mystisk indsigt, legemliggjort helbredelse og kunstnerisk blomstring.
Indlæggelser
Læreplan
Ph.D. læseplanen består af 36 enheder med kurser, efterfulgt af to nul-enheder, der kulminerer med kurser, afhandlingsforslaget og derefter afhandlingens skrivning.
Vores halvundervisningsformat giver studerende fra hele USA og verden mulighed for at studere hos os. I dette format, med hensyn til de 36 enheder påkrævet kursus, skal de studerende optjene 19 enheder ansigt til ansigt-kredit; de øvrige 17 enheder kan tages online.
Studerende kan tjene ansigt-til-ansigt kredit ved at deltage i intensive kurser og ved at tage boligkurser og uafhængige studier.
Ansøgere til ph.d. programmet skal have afsluttet en MA-grad inden tilmelding. Studerende, der er optaget med en kandidatgrad i et andet felt end filosofi, religion, kvindestudier eller kvinders åndelighed, skal muligvis tage op til 18 supplerende enheder fra kvinders åndelighed. Hvis nogle af masteruddannelserne indeholdt en undersøgelse af køn og / eller religion, kan disse kurser tælle med i de 18 supplerende enheder.
I. Påkrævede grundkurser (21 enheder)
- Kritiske og befriende undersøgelsesmetoder (2 enheder)
- Bygningsbevidst Allyship (1 enhed)
- Hellige linjer: Gudinder, formødre og aktivister (3 enheder)
- Kvinder og verdensreligioner (3 enheder)
- Womanist, Feminist og Decolonial Worldviews (3 enheder)
- Women's Spirituality Research Methodologies (3 enheder)
- Kvinders mysterier, hellige kunst og helbredelse (3 enheder valgt fra læseplanen)
- Feministisk og økofeministisk filosofi og aktivisme, vælg tre enheder fra disse muligheder:
- Åndelig aktivisme og transformativ social forandring (2 enheder) og ånd, medfølelse og samfundsaktivisme (1 enhed)
- Økofeministisk filosofi og aktivisme (3 enheder)
- Kvindelige filosoffer, mystikere og visdomslærere (3 enheder)
II. Fokusområder—6 enheder
Vælg tre enheder i hvert af to af følgende områder. Bemærk, at kursustilbud varierer fra år til år.
1. Kvinder og verdensreligioner | 2. Feministisk og økofeministisk filosofi og aktivisme |
|
|
3. Kvinders mysterier, hellige kunster og helbredelse | |
|
|
III. Valgfag (6 enheder)
Vælg seks enheder fra ethvert kursus i vores program eller hos CIIS . Studerende opfordres til at tage valgfag inden for deres fokusområde. Højst tre valgfrie enheder kan tages gennem workshops om offentlige programmer, der er godkendt til akademisk kredit.
IV. Fremmedsprogskundskab (ikke-kredit)
Kendskab til et fremmed sprog anbefales stærkt til alle Ph.D. for kvinders spiritualitet. studerende som en demonstration af multikulturel bevidsthed i en ekstremt forskelligartet og pluralistisk verden. Kendskab til et fremmed sprog kræves, hvis og kun hvis det er iboende for den forskning, der er nødvendig for afhandlingen (f.eks. At læse primære kilder på det sprog, de blev skrevet på, snarere end afhængigt af oversættelser).
V. Omfattende eksamen (3 enheder plus et kursus med 0 enheder)
- Omfattende eksamen: litteraturanmeldelse
- Omfattende eksamen: Avancerede forskningsmetoder
VI. Kulminerende kurser (0 enheder)
- Dissertation Proposal Writing
- Afhandlingsforslag Afslutning. Dette kursus kan tages maksimalt to gange.
- Dissertation Writing Seminar
Programresultat
Mål 1: Giv et originalt og væsentligt bidrag til disciplinen med kvinders åndelighed
For deres afhandlinger vil eleverne beskæftige sig med et originalt og indholdsmæssigt forskningsspørgsmål, der fremmer området for kvinders spiritualitet. Studerende vil også producere et stringent og kritisk stipendium, der opretholder valuta med temaerne og problemstillingerne i marken. Derudover vil de studerende demonstrere både uafhængige og samarbejdsvillige måder for intellektuelt og praktisk arbejde, mens de udvikler evner til at arbejde med forskellige måder at kende og flere teoretiske rammer og metoder, herunder dem, som feministiske, kvindelige, postkoloniale, indfødte, queer og kritiske tilgange. , der bestrider dominerende paradigmer og teorier.
Mål to: demonstrere avancerede forskningsevner
Vores program forbereder de studerende til at placere det tværfaglige stipendium af kvinders spiritualitet i forhold til mindst en anden akademisk disciplin, såsom kvindestudier / kønsstudier, religion, filosofi og / eller etniske studier ved at engagere sig i viden om primære og sekundære tekster, stemmer, temaer og debatter i litteraturen (e) og i de lokale og globale sociale, åndelige og politiske diskurser og bevægelser.
Gennem kurser og afhandling arbejder studerende med at integrere traditionelle forsknings- / metodologiske tilgange med feministiske, legemliggjorte, kritiske, reflekterende, transpersonlige og / eller samarbejdsvillige samfundsbaserede tilgange. For at supplere disse mål vil eleverne integrere forskning fra flere åndelige / visdomstraditioner, hellig viden, skrifter, myter, ritualer og praksis, mens de kritisk analyserer og evaluerer deres egne og andres standpunkter, rammer / verdenssyn og fund. For at forberede de studerende på at fortsætte deres bidrag efter deres afhandling, understreger vores program vigtigheden af at demonstrere en evne til at kommunikere sine resultater på både videnskabelige og offentlige arenaer ved hjælp af komplekse og nuancerede sprog, der passer til mødestedet.
Mål tre: Demonstrer en forpligtelse til socialt relevant stipendium
Studerende skal være i stand til at syntetisere og evaluere flere og forskellige filosofier, teologier / teologier og teoretiske rammer inden for kvinders åndelighed inden for og uden for klasseværelset; studerende forventes således at holde sig ajour med aktuelle fremskridt inden for kvindernes spiritualitet og relaterede områder. Gennem kurser vil de studerende demonstrere en evne til at forbinde deres akademiske undersøgelse med den virkelige verdens bekymringer fra samfund uden for den akademiske verden.
Mål fire: Demonstrere transformation af selv og samfund
Studerende vil være parat til at formulere, mundtligt og skriftligt, personlige refleksioner, der udviser vækst i selvbevidsthed (inklusive i socio-politisk synspunkt), følelsesmæssig intelligens og åndelig / filosofisk / religiøs udvikling. Som det er vigtigt inden for ethvert felt, vil de studerende også være forberedt og støttet til at formulere, mundtligt og skriftligt, vækst i kulturel følsomhed / ydmyghed og i bevidsthed om deres forhold til andre mennesker og til resten af den naturlige verden. Dette vil også omfatte demonstration af en kompleks og kritisk forståelse af mangfoldighed og pluralisme, herunder men ikke begrænset til mangfoldighed af køn, kønsidentitet, seksuel orientering; race, etnicitet, nationalitet og kultur og økologiske, åndelige og religiøse identiteter. Endelig vil studerende blive støttet i deres evne til kritisk at evaluere flere perspektiver, herunder sammenkoblede undertrykkelsessystemer samt praksis med social transformation.
For at supplere arbejdet inden for et fokusområde inden for programmet forventes det, at de studerende, når de har gennemført programmet, forstår og anvender en eller flere former for helbredelse, kreativ produktion og / eller åndelig praksis samt bevidst dyrker en karrierevej mod beskæftigelse og offentlig praksis for et inspireret kald eller kald.
Mål fem: Vis professionel dygtighed
Women's Spirituality-programmet hjælper eleverne med at udvikle undervisningsevner, der er baseret på kvindelig / feministisk og integreret pædagogik, der skal demonstreres gennem offentlige præsentationer af videnskabelige papirer eller kunstværker i professionelle eller akademiske organisationer, kunstudstillinger og andre offentlige spillesteder i en stil, der passer til området eller disciplin og indstilling. For at sikre, at studerende er parat til at fortsætte med at bidrage til kvindernes åndelighed efter afhandlingen er færdig, vil de studerende udvikle en stærk evne til at formulere ideer i klar akademisk skrivning, kommunikeres gennem forskningsprojekter og / eller udgivelse og til at forbinde akademisk studier til græsrodsaktivisme, nonprofit-sektoren og / eller andre akademiske steder gennem samfundstjeneste, praktikophold, workshops, kunstudstillinger, offentlige foredrag og lignende begivenheder.
Studerende vil blive støttet i demonstration af lederskab og facilitering færdigheder; i at lette og formidle vanskelige samtaler, der opstår gennem øko-socio-politiske mangfoldigheder og / eller ved offentlige ritualer, workshops og andre specielle begivenheder; i at udvikle færdigheder i digitale forskningsfærdigheder såvel som visuel læsefærdighed, der bruges til præsentation af deres arbejde ved at dyrke gode lyttefærdigheder (online og i klasseværelset); og i at lære at give og modtage konstruktiv feedback på akademisk arbejde. Studerende lærer at ansvarligt inkorporere de etiske standarder i deres erhverv.