
Ph.D. in
Ph.d. i transformative studier (online -program) California Institute of Integral Studies

Introduktion
Vores transformative studier Ph.D. er CIIS 'det mest veletablerede online program-one, der er innovativt og tværfagligt med fokus på kreativt stipendium til personlig og social transformation.
Fokus for online-ph.d.-programmet i transformative studier er at udvikle tankeledere, der er engagerede i at udforske førende emner på innovative måder, der kombinerer stipendium, kreativitet og selvforskning.
Programmet tilskynder eleverne til at formulere forskningsemner, de brænder for, og understøtter deltagelse i den videnskabelige diskurs gennem offentliggørelse. Den betragter akademisk undersøgelse som en mulighed for personlig og social transformation, der grundlægger transformative processer i akademisk dybde, stringens og fantasi.
Programmet fokuserer på udviklingen af følgende kapaciteter:
- Giver et originalt tværfagligt forskningsbidrag inden for et valgt undersøgelsesområde
- At deltage i forespørgsel som en kreativ og samarbejdende proces i forbindelse med et fællesskab af elever
- Anvende sin forskning på problemer i den virkelige verden, artikulere og legemliggøre ens værdier og dygtigt omsætte teori til praksis
- Engagerende undersøgelse som en integreret, åndelig og transformerende proces med personlig og social transformation
Om programmet
Tværfagligt
Studieforløbet er tværfagligt. Det er undersøgelsesdrevet frem for udelukkende drevet af en enkelt disciplin. Studerende udvikler en solid forankring i forskning i transformative undersøgelser, i kompleksiteten af tværfaglig forskning og i vidensgrundlaget for deres emne.
Forskningen trækker på en flerhed af relevante discipliner, når eleverne vælger og fokuserer på et emne, de brænder for.
Meta-paradigmatisk
Programmet er også meta-paradigmatisk: Studerende udsættes for en flerhed af perspektiver og discipliner og lærer at udgrave de underliggende antagelser og paradigmer, der informerer dem.
Eleverne lærer undersøgelsesmåder, der forbinder og kontekstualiserer for at integrere forskellige, endda divergerende, perspektiver på en sammenhængende måde.
Forespørgsel drevet
Programmet understreger kenderens rolle i processen med at vide. Videnspsykologi, der behandler spørgsmål som opfattelse, antagelser, projektion, kreativitet, sindvaner, fejl og illusion og fantasi, betragtes som central i undersøgelsesprocessen, ligesom vidensociologien, som kontekstualiserer undersøgelse i sin socialt, kulturelt og politisk miljø.
Enhver akademisk undersøgelse ses som en mulighed for at udforske rødderne og matricerne for viden i mig selv og samfundet.
Al henvendelse ses som en mulighed for selvforespørgsel. Selvforespørgsel understøttes til gengæld af og informerer stigende akademisk dybde og raffinement. Studerende opfordres til at forstå de fordomme, antagelser, ambitioner og følelsesmæssige investeringer, de bringer til undersøgelsesprocessen.
En akademisk undersøgelse er indrammet som en mulighed for personlig og social transformation, som en åndelig praksis og som en mulighed for at dyrke kreativitet.
Deltagende
Programmet understreger sammenhængen mellem teori og praksis. Som tankeledere og handlingsledere udvikler eleverne færdigheder, der giver dem mulighed for at deltage i videnskabelig diskurs, skrive til offentliggørelse og, hvis de vælger, at udføre handlingsorienteret forskning og interventioner i relevante sammenhænge.
Kandidater fra programmet har mulighed for at undervise i en disciplin relateret til deres interesseområde og til at udføre handlingsorienteret forskning og interventioner i menneskelige systemer på individ-, gruppe- og organisationsniveau.
Alternativt multi -papir afhandlingsformat
Ud over standardformatet for doktorafhandlinger giver Transformative Studies mulighed for at bruge et alternativt format, der består af tre peer-reviewed artikler som hovedgrundlag for afhandlingen.
Bevidsthedsstudier Fokus
Bevidsthedsstudiernes fokus gør det muligt for eleven at udforske mange aspekter af menneskelig bevidsthed, herunder dens udvikling gennem tiden; dens vækst og transformation i hvert individ; og dets udtryk i kunst og samfund.
Indlæggelser
Læreplan
Online doktorgradsprogrammet i transformative studier består af mindst 36 semestreenheder (to års fuldtidsopgaver) plus en afhandling. I løbet af de to års kurser mødes de studerende personligt to gange om året i Bay Area for en seks-dages boligintensiv. Fordi intensiver er et væsentligt aspekt af læringsoplevelsen, er deltagelse i intensiverne obligatorisk.
Programmet inkluderer 21 enheder med fundamentskurser og 9 enheder valgfag, som kan tages fra både Transformative Leadership og Transformative Studies-programmer. Studerende vil også arbejde sammen i et læringsfællesskab, et ikke-for-kredit-krævet kursus designet til at give en mulighed for samfundsopbygning, personlig udveksling og refleksion over læringsprocessen.
Kurserne afsluttes med to omfattende eksamener i essayform: Den ene adresserer vidensbasen for den studerendes undersøgelsesområde; den anden vedrører den valgte forskningsmetode til den studerendes afhandling.
Nødvendige kurser - 21 enheder
1. semester (efterår) | 2. semester (forår) | 3. semester (efterår) | 4. semester (forår) |
|
|
|
|
Omfattende eksamener - 6 enheder
- TSD 9610 Essay - Dissertation Literature Review
- TSD 9611 Essay - Dissertation Research Methodology
Valgfag - 9 enheder
- Valgfag