
Ph.D. in
Ph.d. i pædagogik Charles University Faculty of Education

Introduktion
Studiernes karakteristika: Doktorgradsstudier er tænkt som et forberedende program for forskere og forskere, hvis kreative bestræbelser bidrager til udvikling af teori og forskning inden for det uddannelsesvidenskabelige område. Programmet sigter fortrinsvis på at styrke deres relevante ekspertise, formidle relevante forskningsresultater og tendenser inden for uddannelsesområdet og opdyrke ph.d.-studerendes metodiske kompetencer. Uddannelsens generelle fokus giver de studerende mulighed for at sætte sig dybere ind i de pædagogiske discipliner. Omdrejningspunktet for ph.d.-studiet er en ph.d.-afhandling/-afhandling, defineret som et originalt videnskabeligt arbejde, hvis resultater beriger det respektive fagområde inden for den bredere sammenhæng med udvikling af disciplinen. På grund af undersøgelsens art og indhold kan ansøger konsultere temaet, projektets struktur og mulighederne for dets bearbejdning hos potentielle vejledere af ph.d.-studier.
Program uden specialisering.
Indlæggelser
Karrieremuligheder
Kandidaterne fra ph.d.-uddannelsen "Uddannelse" er eksperter inden for uddannelsesområdet, der dyrker evnen til at anvende teoretisk udstyr på en kreativ måde i løbet af studiet. De er vidende, metodisk og sprogligt udstyret til individuelt og team videnskabeligt arbejde inden for uddannelse og relaterede samfundsvidenskaber. De kan især ansættes som videnskabsmand, universitetspædagog, lærer på videregående professionelle skoler, som ekspert eller leder i separate uddannelsestilbud og som konceptuel eller analytisk ekspert i offentlige forvaltningsinstitutioner. De opnåede kompetencer giver dem mulighed for at arbejde professionelt inden for en bred vifte af professioner, hvor han/hun anvender dyb faglig og metodisk viden, kritisk tænkning og faglig indsigt.