
Ph.d. i computermedier og kunst
Hong Kong, Hongkong
VARIGHED
3 up to 4 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
HKD 42.100 / per year *
STUDIEFORMAT
På campus
* Per år
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Computational Media and Arts (CMA) er allestedsnærværende i vores daglige liv, og vi ser dem i film, spil, museer, reklamer, nyheder og mange andre medieoplevelser. Den hurtige udvikling af informationsteknologi som kunstig intelligens, augmented reality, datavidenskab, droner, robotter, nye materialer og displays og interaktion mellem menneske og computer har ændret landskabet i beregningsmedier og kunst. De kan ikke kun bruges til underholdning, men også til uddannelse. Nye muligheder inden for beregningsmedier og kunst opstår regelmæssigt. AR-baseret og AI-genereret kunst vinder popularitet og har vist stort potentiale.
Programmet Doctor of Philosophy (Ph.D.) i Computational Media and Arts har til formål at integrere kunst og teknologi til uddannelse og forskning. De vil fokusere på den følelsesmæssige appel og visuel kommunikation ved hjælp af den nyeste teknologi såsom augmented reality (AR), virtual reality (VR), AI-genereret kunst, infografik og datavisualisering. De vil fremme samspillet mellem kunst og teknologi ved hjælp af state-of-the-art teknologi i et forsøg på at skabe social indflydelse.
Ph.D. Programmet sigter mod at træne studerende i at tilegne sig viden og færdigheder til at udføre original forskning relateret til beregningsmedier og kunst. En ph.d. kandidat vil demonstrere beherskelse af viden inden for beregningsmedier og kunst og være i stand til at generere ny viden, der giver et betydeligt videnskabeligt bidrag til disciplinen. Studerendes originale værker vil blive udstillet på kunstgallerier, auditorier, museer og endda inden for HKUST og offentliggjort i akademiske tidsskrifter og konferencer som ACM SIGGRAPH, ACM CHI, IEEE VR og IEEE VIS.
Læringsresultater
Efter en vellykket afslutning af ph.d. program, vil kandidater være i stand til at:
- Demonstrere overlegen viden og færdigheder inden for beregningsmedier og kunst;
- Mestre en bred vifte af design- og udviklingsmetoder og teknologier til beregningsmedier og kunst;
- Brug avanceret teknologi til kunstnerisk skabelse;
- Demonstrere overlegen kritisk tænkning, kreativitet og veltalende kommunikationsevner, der er væsentlige for disciplinen; og
- Udføre original forskning uafhængigt inden for beregningsmedier og kunst.
Adgangskrav
For at kvalificere sig til optagelse skal ansøgere opfylde alle følgende krav. Optagelse er selektiv, og opfyldelse af disse minimumskrav garanterer ikke adgang.
jeg. Generelle adgangskrav til universitetet
- Ansøgere, der søger adgang til en kandidatuddannelse, skal have opnået en bachelorgrad fra en anerkendt institution eller en godkendt tilsvarende kvalifikation;
- Ansøgere, der søger optagelse til et ph.d.-uddannelsesprogram, bør have fået en bachelorgrad med dokumenteret rekord af fremragende præstationer fra en anerkendt institution; eller fremlagt bevis for tilfredsstillende arbejde på postgraduate niveau på fuld tid i mindst et år eller deltid i mindst to år.
ii. Engelsk Sprog Adgangskrav
Ansøgere skal opfylde kravene til det engelske sprog med et af følgende kvalifikationsresultater:
- TOEFL-iBT: 80 *
- TOEFL-pBT: 550
- TOEFL-Revideret papirleveret test: 60 (total score for afsnit om læsning, lytte og skrivning)
- IELTS (Akademisk modul): Samlet score: 6,5 og Alle delresultater: 5.5
* refererer til den samlede score i et enkelt forsøg
Ansøgere er ikke forpligtet til at præsentere TOEFL- eller IELTS-score, hvis:
- deres første sprog er engelsk eller
- de opnåede bachelorgraden (eller tilsvarende) fra en institution, hvor undervisningsmediet var engelsk.
Dette program er til HKUST (Guangzhou) Pilot Scheme Admission .
For flere programoplysninger henvises til pg.ust.hk/programs .