
Læreplan og instruktionsdoktorgrad (Ph.D.)
Manhattan, USA
VARIGHED
90 Hours
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid, Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Feb 2025
STUDIEAFGIFTER
USD 1.007 / per credit *
STUDIEFORMAT
Blandet
* for ikke-Kansas bosiddende | $450,35/kredit for Kansas bosiddende. Der opkræves yderligere gebyrer. Kontakt os venligst for mere information
Introduktion
Ph.D. i Curriculum and Instruction er designet til avancerede studerende, der søger fokus på uddannelsesforskning og stipendium i lokale, nationale eller internationale omgivelser. Gennem deres forskningsspecialisering bidrager kandidater med deres ekspertise som fakultet i karrierer inden for videregående uddannelser, stillinger i forskningsorganisationer eller andre indstillinger, der kræver uddannelsesforskning.
Status uden grad
I nogle tilfælde kan en studerende ønske at tage et eller flere kurser, inden han bliver optaget på en uddannelse. I disse tilfælde skal en person optages som non-degree studerende (nogle gange omtalt som specialstuderende). Ikke mere end ni kredittimer optjent som specialstuderende kan anvendes til en avanceret grad.
Rådgiver og tilsynsudvalg
Når først optaget på programmet af Graduate School, tildeles en rådgiver. Vejlederen hjælper den studerende med at udvælge de kurser, der skal tages i doktorgraden. Studieprogrammet med listen over kurser indsendes til Graduate School efter afslutning af ni timer (deltidsstuderende) eller i løbet af andet semester (fuldtidsstuderende).
Individuelt program
Hver studerendes studieprogram er individualiseret med godkendelse af den store professor og vejledningsudvalget for at optimere den studerendes interesser, ekspertise og faglige mål.
Programresultat
Udvikle professionelle undervisere, der præcist opfatter, kritisk analyserer, dømmer forsigtigt, udfører dygtigt og handler etisk i deres professionelle miljøer.
Kritiske færdigheder = opfatte, analysere, bedømme, udføre, forsvare
- Kontekst - Ph.d.-kandidater fortolker de sammenhænge, de arbejder i, fra flere perspektiver.
- Curriculum - Ph.d.-kandidater syntetiserer, anvender og forsvarer læseplansperspektiver ved at trække på sunde teoretiske perspektiver og/eller effektiv praksis.
- Praksis - Ph.d.-kandidater anvender med rimelighed kontekstuelle og læseplansrammer til robust professionel praksis præget af uafhængig, informeret og medfølende dømmekraft.
- Forespørgsel - Ph.d.-kandidater omtænksomt konceptualiserer, udfører strengt og fortolker uddannelsesforskning nøjagtigt.
- Dispositioner - Ph.d.-kandidater:
- 1) kender deres elever, kolleger og/eller kunder;
- 2) værdsætte, praktisere og fremme livslang læring;
- 3) respektere og reagere på tværkulturelle og tværsproglige lærende;
- 4) forpligte sig til professionel, etisk og juridisk adfærd;
- 5) kritisk tænke og reflektere over deres perspektiver, praksis og resultater.
- 1) kender deres elever, kolleger og/eller kunder;
- 2) værdsætte, praktisere og fremme livslang læring;
- 3) respektere og reagere på tværkulturelle og tværsproglige lærende;
- 4) forpligte sig til professionel, etisk og juridisk adfærd;
- 5) kritisk tænke og reflektere over deres perspektiver, praksis og resultater.
Galleri
Læreplan
Doctor of Philosophy (Ph.D.) i Curriculum and Instruction kræver minimum 90 postbaccalaureate, graduate credit timer. Med vejledningsudvalgets godkendelse kan op til 30 dimittendtimer optjent som led i kandidatuddannelsen anvendes til at opfylde eksamenskravene.
A. Fokusområde (54 timer)
Teorikursus (3 timer)
Mulige kurser inkluderer:
- EDCI 907 Curriculum Theory (Dette kursus udbydes i efteråret i ulige år.)
- Eller et teorikursus i indholdsfeltet (f.eks. EDCI 818 Theoretical Models of Reading)
- Eller et teorikursus godkendt af rådgiveren
Kurser med EDCI-præfikset (12 timer)
Minimum 12 kredittimer af post-master's credits på ph.d. Studieprogrammet skal udpege EDCI-præfikset på 800 eller 900-kursus niveau. Forskningspoint (EDCI 999) og praktikkreditter (EDCI 991) kan ikke anvendes til minimum 12 kredittimer.
Kurser i det større og mindre område (42 timer)
B. Uddannelsesgrundlag (3 timer)
Mulige kurser inkluderer:
- EDCI 812 Uddannelseshistorie
- EDCI 813 Comparative Philosophies of Education
C. Forskningskurser (15 timer)
Studieprogrammer skal omfatte kvantitative og kvalitative metoder.
Mulige forskningskurser inkluderer:
- EDCI 912 - Historical Research Methods in Education (Tilbydes skiftende lige år i
- Efterår) Credits: 3
- EDCEP 817 - Statistical Methods in Education Credits: 3
- EDCEP 819 - Survey Research Credits: 3
- EDCEP 917 - Eksperimentelt design i uddannelsesforskning Credits: 3
- EDLEA 838 - Kvalitativ forskning i uddannelse Credits: 3
- EDLEA 938 - Avanceret dataanalyse i kvalitative metoder Credits: 3
- EDLEA 948 - Datarepræsentation og skrivning i kvalitativ forskning Credits: 3
Bemærk: EDCEP 816 Research Methods eller tilsvarende betragtes som en forudsætning for de 15
timers forskning i ph.d.-uddannelsen. EDCI 760 Action Research in Education kan heller ikke inkluderes i 15-timers forskningskursuskravet.
D. Doktorgradsforskning (18 timer minimum; ikke mere end 30 timer)
- EDCI 999 Doktorgradsforskning
Forundersøgelse
Tilfredsstillende gennemførelse af alle dele af en overvåget, skriftlig eksamen på mindst 12 timer over alle områder af studiet.
Afhandlingsforskning (18 kredittimer; ikke mere end 30 timer)
Færdiggørelse af en afhandling, der undersøger et emne i overensstemmelse med studieprogrammet ved hjælp af en systematisk metodologi i overensstemmelse med accepterede forskningsparadigmer; afhandlingen skal forsvares med succes i et offentligt, mundtligt forsvar.
- EDCI 999 - Forskning i læseplaner og undervisningskreditter: (1-18)