
Ph.D. in
Ph.d. i teknik Khalifa University

Introduktion
Doktoren i filosofi i ingeniørvidenskab (ph.d. i ingeniørfag) tildeles til kandidater, der med succes gennemfører de underviste kurser og forskningskomponenter i programmet. De studerende skal gennemføre et program med avancerede kurser i ingeniørvidenskab. De er også forpligtet til at gennemføre en uafhængig undersøgelse af et specialiseret område inden for teknik. Kandidater til denne grad overvåges af erfarne forskere og forventes at demonstrere initiativ i deres tilgang og innovation i deres arbejde. Ph.D. Kandidaterne forbereder og præsenterer en speciale i deres valgte område. Forskning kan udføres inden for en række emner, der svarer til de fokusområder, der er identificeret af universitetet.
En kandidat, der ansøger om programmet, kan vælge at ansøge om en ph.d. i ingeniørfag med koncentration / specialisering på et af de tekniske områder, der er angivet nedenfor eller for en tværfaglig / tværfaglig ph.d. In Engineering (dvs. uden specialisering):
- Aerospace Engineering
- Biomedicinsk videnskab
- Kemiteknik
- Civil infrastruktur og miljøteknik
- Elektroteknologi og Computer Engineering
- Engineering Systems and Management
- Materialevidenskab og Teknologi
- Maskiningeniør
- Kernteknik
- Petroleumsteknologi
- Robotics
Gradens titel og den valgte koncentration vil blive specificeret på eksamensbeviset (certifikatet) og den akademiske rekord (udskrift) for de studerende, der vælger en bestemt specialisering. For studerende, der foretrækker at forfølge en tværfaglig / tværfaglig form for forskning, hvilket er meget opmuntret, da det giver dem mulighed for at udvide grænserne for deres forskning på tværs af flere felter, vil kun titel på graden blive angivet på eksamensbeviset og udskrift af eleven.
mål
Program uddannelsesmæssige mål (PEO'er) er brede udsagn, der beskriver den karriere og de faglige resultater, som kandidater forventes at nå inden for et par år efter eksamen. Ph.D. i ingeniøruddannelse sigter mod at producere kandidater med den disciplinære forberedelse og evnen til:
- Syntese videnskabelig og teknisk ingeniørvidenskab for at identificere, formulere og løse forskningsudfordringer og effektivt formidle resultaterne til en bred vifte af målgrupper.
- Arbejde på tværs af flere discipliner og udvikle deres individuelle faglige, faglige og karrierefokus.
- Hold dig ajour med de seneste fremskridt inden for videnskab og teknik, der bidrager til at fremme viden til gavn for samfundet.
Studenter læringsresultater
Studenters læringsresultater (SLO'er) er omfattende, brede udsagn, der er relevante for den viden, færdigheder og aspekter af kompetence, som en lærer forventes at kende og være i stand til at gøre på tidspunktet for eksamen. Studerende, der dimitterer med en ph.d. i Engineering vil have evnen til at:
- Demonstrere passende bredde og dybde af viden, der ligger på grænsen for deres fagområder og specialisering.
- Gennemføre og forsvare original uafhængig forskning, der resulterer i betydelige bidrag til viden inden for området og fører til publicerbare videnskabelige artikler.
- Forstå og værdsætte forskellige metoder og teknikker til løsning af kritiske problemer i forskning.
- Bekræft, retfærdiggør og evaluer de forskellige aspekter af løsningen på et komplekst ingeniør problem.
- Kommuniker effektivt og professionelt, i skriftlige og mundtlige former, de vigtigste principper i deres område og deres arbejde til en række publikum.
- Demonstrere en forpligtelse til etisk adfærd i forskning og faglige aktiviteter.
- Bidra effektivt i tværfaglige samarbejdsmiljøer.

Struktur og krav
Ph.D. i ingeniøruddannelse består af to hovedkomponenter:
- Undervisningskurser Komponent: Det kræves, at den studerende skal gennemføre et studietilbud. Dette består af mindst 24 kredit timer (8 kurser med 3 kredit timer hver).
- Forskningskomponent: Den studerende skal gennemføre en uafhængig undersøgelse inden for et bestemt teknisk område. Dette består af mindst 36 kredittimer.
Til tildeling af ph.d. I ingeniørgrad skal den studerende tilfredsstille følgende krav:
- Kurser: Den studerende skal tilfredsstille det underviste kursuskrav i programmet, der består af et minimum af 24 kredittimer, der skal bestås med et minimum CGPA (kumulativt gennemsnitskarakter gennemsnit) på 3,00 ud af 4. Dette inkluderer også to nul-kredit ph.D. Forskningsseminar kurser.
- Skriftlig kvalificeringseksamen (WQE): Den tekniske baggrund for den studerende vurderes ved en skriftlig kvalificerende eksamen, der administreres senest ved udgangen af 2. ordinære semester efter en fuldtidsstuderende optagelse i ph.d. program og inden udgangen af 4. semester i tilfælde af en deltidsstuderende.
- Forskningsprøveeksamen (RPE): Foruden at opfylde de undervisede kurser og WQE-krav i programmet, skal den studerende udarbejde og indsende et forskningsforslag og bestå den orale RPE inden den får lov til at komme videre i programmet. Denne mundtlige eksamen skal være afsluttet inden udgangen af 4. semester for fuldtidsstuderende og inden udgangen af 6. semester for deltidsstuderende.
- Dissertation: Den studerende, der består eksamen til forskningsforsøg, skal derefter gennemføre en afhandling om original forskning og forsvare den med succes i en viva voce afhandling Dissertation Defense-eksamen.
Adgangskrav
- Afslutning af en kandidatgrad i en relevant disciplin med et minimum CGPA på 3,25 ud af 4,0, eller tilsvarende (f.eks. Øverste andenklasses æresbevisning i UK-stil Master ved underviste kurser med et minimums gennemsnit på 63% eller et Godkendt af en Master ved Forskning / MPhil) fra en velrenommeret godkendt institution.
- Et minimumsniveau for engelsk i form af enten:
- iBT TOEFL (internetbaseret test) score på 91 eller tilsvarende, eller
- samlet akademisk IELTS-score på 6,5 eller
- 1550 EmSAT engelsk score.
- Der kræves et minimumskvantitativt score på 150 i den generelle kandidatprøveeksamen (GRE) for adgang til alle doktorgradsuddannelser. Ansøgere til alle programmer skal prøve alle tre sektioner i GRE.
- Minimum to dommeranbefalinger (leveres via online form).
- Erklæring om formål (500-1.000 ord).
- Forskningserklæring (500-1.000 ord).
- Optagelsessamtale.
Indlæggelser
Galleri
Programresultat
Program Educational Objectives (PEO'er) er brede udsagn, der beskriver de karriere- og erhvervsmæssige resultater, som kandidaterne forventes at opnå inden for få år efter deres eksamen. Ph.D.-uddannelsen i ingeniørvidenskab har til formål at uddanne kandidater med den disciplinære forberedelse og evne til at:
- Syntetisere videnskabelig og teknisk ingeniørviden for at identificere, formulere og løse forskningsudfordringer og effektivt formidle resultaterne til en række forskellige målgrupper.
- Arbejde på tværs af flere discipliner og udvikle deres individuelle akademiske, faglige og karrieremæssige fokus.
- Hold dig ajour med de seneste fremskridt inden for videnskab og teknik, der bidrager til at fremme viden til gavn for samfundet.
Studenterlæringsresultater (SLO'er) er omfattende, brede udsagn vedrørende den viden, de færdigheder og de kompetenceaspekter, som en elev forventes at kende og være i stand til at gøre på tidspunktet for afslutningen af uddannelsen. Studerende med en ph.d.-grad i ingeniørvidenskab vil have mulighed for at:
- Demonstrere en passende bredde og dybde i deres viden, der er på grænsen af deres discipliner og specialiseringsområder.
- Gennemføre og forsvare uafhængig original forskning, der resulterer i væsentlige bidrag til viden inden for området og fører til videnskabelige artikler af høj kvalitet, der kan offentliggøres.
- at forstå og værdsætte forskellige metoder og teknikker til løsning af kritiske problemer i forskningen.
- Verificere, begrunde og evaluere de forskellige aspekter af løsningen på et komplekst teknisk problem.
- at kommunikere effektivt og professionelt, skriftligt og mundtligt, de vigtigste principper inden for deres område og deres arbejde til en række forskellige målgrupper.
- Demonstrere en forpligtelse til etisk adfærd i forskning og faglige aktiviteter.
- Bidrage effektivt i tværfaglige samarbejdsmiljøer.