
Ph.D. Ed.D. i Uddannelse
Fargo, USA
VARIGHED
3 up to 5 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
02 Feb 2025
TIDLIGSTE STARTDATO
Aug 2025
STUDIEAFGIFTER
USD 421 / per credit *
STUDIEFORMAT
På campus
* udkast til satser: North Dakota-beboere $405,18 pr. kredit | Indbyggere i Minnesota $514,58 pr. kredit | ikke-amerikanske beboere $607,77 pr. kredit | international $709,07 pr. kredit
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Uddannelsesdoktoralprogrammerne forbereder forskere, der fremmer uddannelsesforskning og -praktik og opretholder professionens integritet og vitalitet. Vores kandidater er forvaltere af disciplinen, personer, der er betroet med at bevare, skabe og anvende viden i uddannelse og med at formidle pædagogisk viden til andre.
North Dakota State University tilbyder både Ph.D. og Ed.D. grader i uddannelse, med vægt på voksen- og samfundsuddannelse, institutionel effektivitet eller organisatorisk læring og ledelse. Ph.D. lægger vægt på studiet og syntesen af teori og forskning. Formålet med ph.d. er at producere dedikerede forskere, der er forpligtet til at fremme viden og stipendium på området, og forskere med en stærk dybde i forskningsforberedelse til praksis. Ed.D. grad fokuserer på at omsætte teori og forskning til praksis og har det større mål at forberede lærde-praktikere, der vil være velinformerede, troværdige ledere på området.
Voksen- og samfundsundervisning
Voksen- og samfundsuddannelsespensum er designet til at give den viden, færdigheder og erfaringer, der kræves for at fremme karakteren, funktionen og omfanget af voksenlæring i alle uddannelsesmiljøer. Dette program forbereder kandidater til at være ledere i profit og non-profit industrier. Kandidater bliver professorer i voksen- eller samfundsuddannelse, ledere af non-profit organisationer og konsulenter for uddannelsesudviklingsprogrammer.
Institutionel effektivitet
Læreplanen for institutionel effektivitet er designet til at give den viden, færdigheder og erfaringer, der er nødvendige for at forstå institutionelle præstationer i alle uddannelsesmiljøer. Dette program fokuserer på rollen som vurdering, evaluering og andre analyseteknikker, der er nødvendige for at understøtte institutionel planlægning, politikdannelse og beslutningstagning. Kandidater bliver vurderingsdirektører ved efterskoler og uddannelseskonsulenter.
Organisatorisk læring og ledelse
Læreplanen for organisatorisk læring og ledelse er designet til at give den viden, færdigheder og erfaringer, der er nødvendige for at fremme organisatoriske ændringer i alle uddannelsesmiljøer. Dette program ruster kandidater til at blive effektive ledere i uddannelsessammenhænge ved at integrere ledelsesteori med praksis. Kandidater bliver administratorer i K-12 og efterskoler, museer og ungdomsudviklingsorganisationer.
Indlæggelser
Læreplan
Gradskrav
Kurser
Alle tilmeldinger til uddannelsesdoktoruddannelser skal godkendes af den studerendes vejleder. Kun de kurser, der er godkendt af den studerendes vejledningsudvalg, kan indgå på den endelige studieplan, der fører til graden.
Kredittimer
Uddannelsesdoktoruddannelserne kræver minimum 90 semestertimer ud over bacheloruddannelsen (minimum 60 semestertimer ud over kandidatuddannelsen). Det rådgivende udvalg har bemyndigelse til at godkende op til 30 merittimer fra en kandidatgrad eller tilsvarende. Yderligere ti (10) timer kan være tilladt, hvis kandidaten har flere kandidatgrader eller kurser efter den første kandidatgrad. Beslutningen vil være baseret på en gennemgang af kandidatens officielle udskrift(er). Kandidatens store rådgiver og udvalg er ansvarlige for at godkende uddannelsen og for at attestere, at kandidaten har opfyldt de faglige krav til doktorgraden. Ph.d.-graden tildeles for ekspertise og ekspertise inden for kandidatens valgte studieretning som anerkendt og godkendt af rådgiver og udvalg, ikke kun for en ophobning af point.
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.