Ph.d. i klinisk psykologi
VARIGHED
3 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
Anmod om studieafgift
STUDIEFORMAT
Blandet, På campus
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Ph.d. i klinisk psykologi
Klasser begynder sidst i september
Ph.D. programmet fejrer sin 30-årige tradition for at tilbyde klinisk psykologi doktorsuddannelse dybtgående psykologiske traditioner, der understreger radikal teoretisering, dybtgående relationel klinisk uddannelse og engagement i spørgsmål om social retfærdighed og omsorg. Programmet forbereder psykologer gennem integration af forskellige dybde psykologiske traditioner, human science stipendium og samfund praksis.
Lær om den kliniske psykologi Ph.D. Program
Om Klinisk Ph.D. Program
Studerende er forberedt på professionel praksis som læreruddannede, hvis kliniske træning styrkes af stipendier og beriges af analytiske og fortolkende færdigheder udviklet gennem forskning. Vores læseplan er designet til at føre til licens som klinisk psykolog (baseret på uddannelsesmæssige krav til psykologer i delstaten Californien).
Human Science Model
Vores engagement i en humanvidenskabsmodel af psykologi - et levedygtigt alternativ til konventionel psykologi's naturvidenskabelige tilgang - understreger betydningen som den grundlæggende del af det psykologiske liv. Dette fokus på menneskelig betydning udført i både kvalitativ forskning og klinisk praksis giver en dybtgående forståelse af, hvordan tingene betyder noget for mennesker i deres livssituationer.
I erkendelse af den kulturelle og historiske karakter af mening er menneskets videnskabssykologi bevidst tilknyttet humaniora og dyrker flere måder at kende, såsom fantasi og meditativ bevidsthed, ud over den instrumentale grund, der anvendes af naturvidenskaberne. Derfor er vores læseplan infunderet med studiet af mytologi, historie, religion, filosofi og kunst.
"Jeg vil have psykologi at have sin base i menneskers fantasi frem for i deres statistik og deres diagnostik."
James Hillman
Dybdepsykologisk perspektiv
Inden for en human science model, Ph.D. Programmet fokuserer på djævelpsykologiens traditioner. Fundet i flere kulturelle sammenhænge og perspektiver, herunder de banebrydende udforskninger af Freud og Jung, skelnes dybdepsykologier ved deres anerkendelse af en latent eller ubevidst dimension af det psykologiske liv. Dette ubevidste element, dybdimensionen, der er forbundet med menneskelig erfaring, forstås som afgørende for det terapeutiske forholds transformative karakter.
Vores program er inspireret af psykoanalytiske, jungianske og eksistentielle-fænomenologiske perspektiver i deres historiske og nutidige formuleringer, herunder arketypiske, relationelle og hermeneutiske psykologier. Der lægges stor vægt på dialog med beslægtede discipliner som multikulturalisme, postmodernisme, feministisk teori, kønsstudier, indfødte psykologier, kompleksitetsteori, postkolonialisme, økologiske studier og østlig tanke.
"Vi har brug for billeder og myter, hvorigennem vi kan se, hvem vi er, og hvad vi kan blive."
Christine Downing
Klinisk træning
Ved at understrege betydningen af stipendium i psykologers uddannelse fortsætter programmet dybdespecologiens langvarige tilgang til klinisk praksis. Den kliniske orientering, der infunderer vores læseplan, letter inddragelsen af teori og forskning i at håndtere individuelle, samfundsmæssige og globale bekymringer.
Studerende modtager omfattende klinisk træning, der informeres af jungiske, psykoanalytiske og fænomenologiske psykologier samt nutidige dybdegående tilgange til psykoterapi.
Klinisk undervisning understreger betydningen af det terapeutiske forhold, især transferencen og modtransferdynamikken, betydningen af drømme, tilknytning og traume i tidlig udvikling samt udviklingsstadier i hele levetiden, individation som en proces af psykisk transformation og den kulturelle kontekst af helbredelse. En kritisk dialog opretholdes med nutidige udviklinger på området, såsom neurovidenskab.
"Psykologisk liv i dets struktur, struktur og funktion er en metaforisk virkelighed."
Robert D. Romanyshyn
Forskning
Vores stærke forskningsplanlægning styres af dybdespecologiens forståelse af psykologiske fænomener. Derfor fokuserer kurserne på kvalitative forskningsmetoder, der bekræfter den fortolkende dimension af beskrivelsen såvel som den ubevidste dynamik mellem forskeren og hvad der forskes. Studerendeforskning omfatter udøvelse af viden, personlig omdannelse og udøvelse af socialt engagement.
Mål
Vores mål er at forberede eleverne til at blive konstruktivt engageret i forskellige kliniske, akademiske og samfundsmæssige indstillinger som forskere og klinikere, der er grundlagt i dybt humane, teoretisk sofistikerede og socialt bevidste tilgang til klinisk psykologi.
Den fascinerende skønhed på campusen, et intenst residencyformat
Program ofte stillede spørgsmål
Hvad er forskelligt om ph.d.-uddannelse i klinisk psykologi hos Pacifica?
Pacifica Graduate Institute har en 40-årig historie med at give træning i dybden psykologi inden for en human science model og er fortsat en af de få institutioner i verden at tilbyde grader, der samler uddannelse i klinisk psykologi sammen med rige traditioner af dybden psykologi, som stammer fra områder som humaniora, mytologi, filosofi, kulturstudier og humaniora. Hertil kommer, at Pacificas uddannelse understreger de dynamiske samtidige visioner om at forstå menneskelig erfaring, som omfatter somatiske, åndeligt baserede, indfødte, multikulturelle, neuropsykologiske og samfundsbaserede tilgange.
Modtager en ph.d. fra Pacifica's kliniske psykologi program opfylder den kvalifikation, der skal licenseres som en klinisk psykolog i Californien?
Vores læseplan er designet til at føre til licens som klinisk psykolog (baseret på uddannelsesmæssige krav til psykologer i staten Californien). For at kunne modtage California Clinical Psychologist's licens skal eleverne også have mødt statens posttoktorale kliniske tjenester og eksamenskrav. Som en del af modtagelsen af graden fra vores program, skal de studerende færdiggøre prædoktorale praktikophold, der opfylder kravene fra California Board of Psychology. Kvalifikationskravene til de praktiske praktikophold i Californien er indstillet af forskellige organisationer, herunder California Psychology Internship Council (CAPIC), der styrer mange kliniske steder, der omfatter dybe psykologiske behandlingsformer. Pacifica er et kandidatskolemedlem i CAPIC, og eleverne vil blive styret gennem den formelle ansøgningsproces til alle sådanne websteder. Efter modtagelsen af deres grad fra Pacifica skal eleverne følge statens krav, som omfatter postdoktorale overvågede kliniske timer og bestå score på nationale og statslige eksamener (EPPP og CPLEE). Ansøgere og studerende er ansvarlige for at følge og overholde licenskravene fra andre stater eller lande, hvor de ønsker at opholde sig og praktisere, hvilket kan afvige fra krav fra Californien.
Hvor længe er ph.d. program?
Studerende deltager i klasser i ph.d. program i tre år på året rundt (herunder somre). Hvert år afholdes klasser under ni, fire (4) -dags sessioner. Der er en syv-dages sommeruge i sommerkvartalet. Studerende afslutter deres afhandlinger efter de tre års kursusarbejde. Der er en otte års frist for færdiggørelse af uddannelsen. Se grafen herunder for et visuelt overblik over ph.d. program.
Hvad er klassens generelle format?
Klasserne er en kombination af forelæsnings- og diskussionsformater og forekommer på Pacifica campus. Mens fakultetets nuværende forelæsningsmateriale er afsat til diskussioner og spørgsmål og svarperioder. Nogle af klasserne omfatter præsentationer fra eksperter, erfaringsaktiviteter (fx ritualer, somatiske øvelser) samt tid til behandling af oplysningerne som en gruppe. Cohort-systemet i Pacifica tilskynder til en proces med dybdegående samarbejde, der integrerer de mange personlige og kulturelle sammenhænge, der påvirker læring og vejledende diskussioner.
Hvor meget arbejde kræves uden for klassen?
Klasseopgaver består af aflæsninger, oplægte refleksioner / diskussioner, eksamener, papirer eller projekter. For hver time i klassen forventes mindst tre timers fagligt arbejde uden for klassen. Denne tid kan omfatte læsning, refleksioner, forskning og skrivning. Graduate studie kræver generelt 20 (20) timers studie pr. Uge med yderligere ca. 15 til 20 timers øvelse om ugen i andet og tredje år. Dissertation og praktik udføres efter kursusarbejde er afsluttet og omfattende eksamen er bestået.
Erfaringsmæssig klinisk træning på off-campus kliniske træningssteder er en væsentlig del af ph.d.-uddannelsen. Studerende gennemfører mindst 1.000 timers praktikum, 1.500 timers praktikophold og 60 timers personlig behandling. Klinisk direktør arbejder sammen med eleverne for at placere dem i praksis i begyndelsen af deres andet studieår. Studerende modtager vejledning og får feedback på steder uden for stedet samt under campus kursusarbejde.
Når eleverne har gennemført deres kursus og praktik og bestået en omfattende eksamen, indgår de studerende i praktikophold, hvor de også får vejledning og feedback. Praktikophold er afsluttet i en tværfaglig indstilling, der tilbyder en række træningserfaringer. For at opnå prædoktorale praktikophold konkurrerer eleverne ofte i en statslig eller nationalt konkurrencedygtig ansøgningsproces. Californien tillader dog klinisk træning under en autoriseret psykolog som psykologisk assistent til at færdiggøre prædoktorale praktikophold som kræves af staten Californien mod psykologi licensure. Uddannelse på kulturelt forskellige steder opmuntres.
Hvornår har eleverne mulighed for at mødes med fakultetet?
Hvert undervisningsfakultetmedlem har kontortid i løbet af den tid, de studerende er på campus såvel som i bestemte timer i ugen. Disse kontortidsskemaer og tilmeldingsark stilles til rådighed under hver læringsperiode. Studerende er også tildelt en grundlæggende fakultet rådgiver, der forbinder med dem om forskellige aspekter af deres faglige og faglige udvikling. I begyndelsen af forårskvartet vurderer fakultetets rådgivere de fremskridt, som hver studerende gør i programmet som en del af elevens årlige evalueringer.
Hvor fuldfører en studerende 2.500 timers praktikum / praktikophold?
Studerende i det ph.d.-kliniske program er forpligtet til at tildele i alt 2.500 timers godkendt og overvåget klinisk erfaring. Disse timer er opnået i to "niveauer" af træning: Praktik (1000 timer påkrævet) og praktik (1500 timer påkrævet). Begge uddannelsesniveauer opnås på steder uden for campusen som gruppepraksis, klinikker, hospitaler, behandlingscentre eller andre agenturer, hvor psykologer yder tjenester. Praktikuddannelse er et lavere uddannelsesniveau med mere intensivt og direktivtilsyn og opnås i andet og tredje år af klasser i Pacifica. Klinisk træningshandbog beskriver kravene til begyndende klinisk træning. Under kurset på campus deltager eleverne i torsdag aften praktikum seminarer designet til at mætte deres kliniske træningserfaring i små gruppediskussioner, case konferencer og intensivt tilsyn af fakultetet. I modsætning til praktikuddannelse er praktikoplæring et højere uddannelsesniveau med mere uafhængighed og ansvar og gennemføres, efter at den studerende har gennemført alle kurser og bestået de omfattende eksamener. Praktikopholdet er i modsætning til praktikum en summative og capstone-træningsoplevelse, hvor de færdigheder og den viden, der opnås gennem kursusarbejde og praktiske erfaringer, udøves. Alle de træningsaktiviteter, der beskrives her, koordineres og støttes af Pacifica's Training Office, herunder uddannelseskoordinatoren og direktøren for klinisk træning.
Kan en elev bruge tidligere personlige behandlings timer til at opfylde 60 timers personlig terapi krav?
Kravet om personlig terapi er en integreret del af programmet, der er afgørende for udviklingen af klinikere, som udnytter sig som et helbredelsesinstrument for andre. Derudover er personlig selvbevidsthed afgørende for andre processer for at være studerende, herunder gennemførelse af forskningsstudier med menneskelige deltagere eller inddragelse i kliniske og videnskabelige dialoger på området, der udvider psykologisk viden. Derfor skal mindst 60 timers personlig terapi være afsluttet, mens en studerende er indskrevet i programmet. Disse timer kan udfyldes i individuelle, gruppe, par eller familieindstillinger.
Oversigt over læseplaner
Klinisk Psykologi Ph.D. klasser finder sted i fire dages session (torsdag aften til søndag eftermiddag) en gang om måneden i løbet af efterår, vinter og forår. Der er også en syv-dages sommer session hvert år. Mellem læringssessioner, rådgivning, vejledning, undervisning og instruktion fortsætter gennem individuel og gruppeminorisering fra fakultet, webforbedret læring og cohort-supportgrupper.
Første år
Kurser
- Psykologihistorie og systemer - CP 700, 2 enheder
- Psykologisk vurdering I - CP 930, 2 enheder
- Psykologisk vurdering II - CP 931, 2 enheder
- Juridisk, Etisk og Professionel Praksis - CP 832, 2 enheder
- Avanceret Psykopatologi I - CP 730, 2 enheder
- Biologiske fundamenter af menneskelig adfærd - CP 735, 2 enheder
- Fænomenologisk Psykologi: Teori og praksis - CL 917, 2 enheder
- Psykoanalytisk-baseret psykoterapi I - CP 711, 2 enheder
- Introduktion til dybdesykologi og humanvidenskabelige traditioner - CL 819, 2 enheder
- Jungianbaseret psykoterapi I - CP 810, 2 enheder
- Særlige emner - CP 799, 2 enheder
- Professional Development Seminar I - CL 755, 1 enhed
- Professional Development Seminar II - CL 756, 1 enhed
- Professional Development Seminar III - CL 757, 1 enhed
- Forskningsdesign og metode I: Oversigt - CP 932, 2 enheder
- Forskningsdesign og metode II: Kvalitative metoder - CP 933, 2 enheder
- Kvantitativ Design og Univariate Statistisk Analyse - CP 926, 3 enheder
- 1. års årlig vurdering for programudvikling - CL 758, 0 enheder
Andet år
Kurser
- Principper for psykofarmakologi - CP 873, 2 enheder
- Udviklingspsykologi gennem levetiden - CP 830, 3 enheder
- Alkohol, kemisk afhængighed og vanedannende adfærd - CL 900, 2 enheder
- Indenlandske tilgange til psykologi - CP 803, 1 enhed
- Kognitive grundlag for menneskelig adfærd - CL 837, 2 enheder
- Affektive Fundamentals of Human Behavior - CL 838, 2 enheder
- Psykoanalytisk-baseret psykoterapi II - CP 712, 2 enheder
- Arketypisk psykologi: Teori og praksis - CP 840, 2 enheder
- Sociale fundament af menneskelig adfærd - CL 800, 2 enheder
- Særlige emner - CP 799, 2 enheder
- Jungian-Based Psychotherapy II - CP 811, 2 enheder
- Tilsyn Practicum Seminar I - CL 759, 1 enhed
- Tilsyn Practicum Seminar II - CL 760, 1 enhed
- Tilsyn Practicum Seminar III - CL 761, 1 enhed
- Dybdepsykologiske metoder I - CL 928, 2 enheder
- Dissertationsudvikling I - CP 961, 1 enhed
- Forskningsdesign III: Test og måling - CP 934, 2 enheder
- 2. års årlig vurdering for programudvikling - CL 762, 0 enheder
Tredje år
Kurser
- Avanceret Psykopatologi II - CP 731, 2 enheder
- Psykoterapi med forskellige populationer - CP 845, 2 enheder
- Principper for klinisk tilsyn og konsultation - CL 752, 2 enheder
- Projektiv personlighedsvurdering - CL 938, 1 enhed
- Bevisbaserede bedste praksis - CL 912, 2 enheder
- Vold og Traumer - CP 834, 1 enhed
- Køn og menneskelig seksualitet - CP 901, 1 enhed
- Post-jungisk psykoterapi: Teori og praksis - CP 745, 2 enheder
- Imaginal psykoterapi - CP 814, 2 enheder
- Særlige emner - CP 799, 2 enheder
- Psykoterapi Practicum Seminar I - CL 763, 1 enhed
- Psykoterapi Practicum Seminar II - CL 764, 1 enhed
- Psychotherapy Practicum Seminar III - CL 765, 1 enhed
- Dissertation Development II - CP 962, 2 enheder
- Dybdepsykologiske metoder II - CL 929, 2 enheder
- Dissertationsudvikling III - CP 963, 2 enheder
- Forskningsdesign og metode IV: Avancerede kvalitative metoder - CL 940, 2 enheder
- 3. års årlig vurdering for programudvikling - CL 766, 0 enheder
fortsætter
Capstone Projekter og Programkrav
- Omfattende eksamensportefølje - CP 989, 0 enheder
- Dissertation Writing - CP 990, 15 enheder
- Personlig psykoterapi - CP 950, 0 enheder
Krav til eksamen
Gradskrav til eksamen
- Studerende skal færdiggøre i alt 105 kvartalsenheder for at opfylde enhedens krav til eksamen.
- En minimumsklasse på "B" er påkrævet i hvert afsluttet kursus. Et kumulativt gennemsnittet på 3,0 skal opretholdes.
- Studerende skal opfylde tilstedeværelseskrav som artikuleret i Studenthåndbogen.
- Studerende skal indsende og forsvare en original afhandling godkendt af fakultetet.
- Studerende skal færdiggøre minimum 1.000 timers praktikum, 1.500 timers praktikophold og 60 timers personlig behandling.
- Studerende skal med succes overføre den omfattende portefølje ved udgangen af det tredje år.
Klinisk træning
Mindst 1.000 timers praktik og 1.500 timers praktik er påkrævet. Studerende skal opnå praktik gennem en konkurrencedygtig ansøgningsproces. Det anbefales stærkt, at disse praktikophold gennemføres i en tværfaglig indstilling, der tilbyder en række træningserfaringer. Pre-ph.d.-praktik i klinisk psykologi er en overvåget summative træningserfaring, som integrerer akademisk læring og tidligere anvendt klinisk træning på praktikniveau. Efter afslutningen af det akademiske program, omfattende eksamen, afhandling og 1.000 timers praktikuddannelse, er studerende i god stand forpligtet til at gennemføre 1.500 timers prædoktorale praktikophold i klinisk psykologi. Studerende fra Californien kan deltage i California Matching System for praktikophold gennem California Psychology Internship Council (CAPIC). Ansøgere til praktikopholdet skal vise sig parat til at ansøge om praktikopholdet til direktøren for klinisk træning.
For en fuldstændig beskrivelse af alle krav henvises til den aktuelle udgave af Pacifica Studenthåndbog, Klinisk træningshandbog og Dissertationshåndbogen.
Fakultet Mentor
Hver elev er tildelt et fakultet rådgiver for mentorskab i hele programmet. Fakultetets rådgivere mødes jævnligt med deres studierådgivere for at overvåge deres akademiske præstationer, diskutere forskningsinteresser, overvåge klinisk udvikling, bistå med dissertationsbeslutninger og yde personlig og faglig support.
Forberedelse til klinisk psykologi licens
Denne studieordning er ikke beregnet til at opfylde alle krav i hver stat for licensure i klinisk psykologi. Studerende, der søger licensure i Californien erhverver regional akkrediteret ph.d.-uddannelse, hvilket gør dem kvalificerede til at forfølge licens som klinisk psykolog i staten Californien (fordi kravene kan ændre sig, er de studerende ansvarlige for at bevare staten om licensrettigheder). Studerende skal muligvis opfylde yderligere licenskrav i deres hjemland. Hver elev er ansvarlig for at bestemme og forblive aktuelle på deres statslicenskrav.
For vigtige oplysninger om uddannelsesgæld, indtjening og færdiggørelse af studerende, der deltager i dette program, kan du besøge siden Gainful Employment. Pacifica Graduate Institute 's Psy.D. og ph.d. Programmer er akkrediteret af Western Association of School and Colleges (WASC) og Department of Education at tilbyde økonomisk støtte. Pacifica's ph.d.-programmer i klinisk psykologi er ikke akkrediteret af American Psychological Association.
Adgangskrav
- Ansøgere forventes at skabe et stærkt fundament i psykologisk stipendium, specielt videnskabelig forskning og skrivning, samt en demonstreret interesse og egnethed til studiet af dybdes psykologi, som vil blive vurderet under ansøgningsprocessen for kandidater på kandidatniveau.
- Programmet søger personer, der er psykologisk sindede, og som viser tegn på følelsesmæssig modstandsdygtighed, kulturel bevidsthed og engagement i videnskabelig spørgsmålstegn ved at arbejde med forskellige individer og lokalsamfund
- Ud over avancerede skriftlige og stipendiske færdigheder vil succesfulde kandidater have tilsyn med klinisk erfaring og manifestere interesse for forholdet mellem psykologi, humaniora og humaniora.
- Erfaring med personlig dybdepsykoterapi er højt værdsat.
- Ansøgningskrav:
-
- Personlig erklæring (3-5 sider)
- Resumé / CV
- Mindste 10-siders akademisk skriftprøve og yderligere skriftlig prøve på det ubevidste
- 3 bogstaver med anbefalingsformularen
- Officielle transkripsioner - skal have en bachelor- / kandidatgrad fra en regionalt akkrediteret eller statsgodkendt institution for videregående uddannelse
Om skolen
Spørgsmål
Lignende kurser
Doctor of Philosophy (PhD) i psykologi
- London, Det Forenede Kongerige
- Bologna, Italien
Doktor i filosofi (ph.d.) i klinisk psykologi
- London, Det Forenede Kongerige
- Bologna, Italien
Doctor of Philosophy (Ph.D) i psykoanalyse
- London, Det Forenede Kongerige
- Bologna, Italien