
Kandidat in
Forskning Grader (MPhil / PhD) i afrikanske studier SOAS University of London

Introduktion
Deltagelsestilstand: Fuldtid eller Deltid
Vejledning tilvejebringes for forskning, der fører til MPhil og ph.d.-grader inden for det brede generelle område af afrikanske studier. Forskningsemner som studiet af et sprog (fra et beskrivende, komparativt, filologisk eller tekstuelt synspunkt) eller af litteratur (hvad enten det er forfatterbaseret, tematisk eller komparativt) eller af en hvilken som helst af scenekunsten, der falder inden for vores egen kernekompetence, overvåges fuldstændigt på afdelingen. Der er imidlertid et stort potentiale for at udvide udvalget af emner ved hjælp af fælles tilsyn med kolleger fra andre afdelinger og centre.
Struktur
Alle studerende tilmelder sig i programmets 1. år som MPhil-studerende. Opgraderingen fra MPhil til Ph.d. finder sted ved afslutningen af den første akademiske session for fuldtidsstuderende (eller ved afslutningen af anden akademiske session for deltidsstuderende).
Alle nye MPhil / ph.d.-studerende er forsynet med et tilsynsudvalg bestående af tre medlemmer, der består af en hoved- eller primærvejleder og en anden og tredje leder. Opdelingen i tidsforpligtelsen på tværs af tilsynsudvalget er 60:25:15. I det første år forventes de studerende at møde deres hovedvejleder hver anden uge i en periode på mindst en time.
Den studerendes primære vejleder er altid medlem af den afdeling, hvor den studerende er registreret. Den anden og tredje vejledere, der handler i en supplerende rådgivningsevne, kan være fra samme afdeling eller andre afdelinger / centre i fakultetet for sprog og kulturer eller i afdelinger / centre i skolens øvrige fakulteter.
Afhængigt af arten af forskningen, anbefales det fælles kontrol under ledelse af to primære tilsynsførende. I sådanne tilfælde har den studerende kun en yderligere vejleder på deres udvalg.
Den studerendes fremskridt overvåges yderligere af en afdelingsforsker.
I det første år forbereder de studerende sig til forskning ved at følge en forskeruddannelsesseminarie (RTS) indkaldt på fakultetsniveau af den associerede dekan for forskning og understøttet af den generiske uddannelse, der tilbydes i Center for Innovation in Learning and Teaching (CILT) .
Studerende inden for litteratur og kulturstudier inviteres også til at deltage i den supplerende uddannelse, der tilbydes i Center for Kulturelle, Litterære og Postkoloniale Studier (CCLPS).
Studerende kan også opmuntres af vejledere til at deltage i yderligere undervisede kurser, der er relevante for deres forskning og deres uddannelsesbehov. Disse kan omfatte faglige disciplinære, sproglige eller regionale kulturkurser eller forskningstræning i andre afdelinger uden for fakultetet.
År 1 fuldtidsstuderende (år 2 for deltidsstuderende) skal indsende et kernekapitel (på ca. 10.000 ord) og tilhørende materiale til deres opgraderingspræsentation. Format / indhold i kernekapitlet er aftalt mellem vejleder og studerende, men det vil typisk omfatte følgende elementer:
- Forskningsgrundlag og kontekst for den foreslåede forskning
- Hovedforsknings spørgsmål
- Litteraturoversigt (dette kan være et afsnit i sig selv, eller relevant materiale vil blive integreret i kapitlet)
- Bibliografi
Opgraderingspræsentationen (ikke længere end 20-25 minutter) vil være baseret på kernekapitlet og give et overblik og måske fremhæve et afsnit i kapitlet. Præsentationsmaterialet skal indsendes med kernekapitlet som et bilag: eventuelle uddelingssteder / powerpoints skal også medtages her, og detaljer om følgende kan også adresseres:
- Foreslåede forskningsmetoder
- Etiske spørgsmål (hvor det er relevant)
- Uddybende struktur for ph.d.-afhandling
- Skema for forskning og skrivning
Justeringer af en eller flere af disse sektioner, herunder tilføjelser eller sletninger, hvor det er relevant, er mulige efter forudgående aftale mellem eleverne og hovedvejlederne.
Opgraderingsprocessen fra MPhil til Ph.d.-status er baseret på en vurdering af kernekapitlet af den studerendes forskningsudvalg og på en 20-30 minutters mundtlig præsentation efterfulgt af en diskussion. Den mundtlige præsentation gives til afdelingspersonale og forskerstuderende. En mini viva med kun tilsynsudvalget afholdes efter præsentationen. Efter vellykket gennemførelse af det udvidede forslag opgraderes studerende formelt til ph.d. og fortsætter til andet år. (Hvis bedømmerne mener, at der er mangler i opgraderingsforslaget, vil de blive bedt om at revidere det til deres tilfredshed, inden opgraderingen til ph.d.-status kan bekræftes.) Studerende har normalt ikke lov til at gå videre til andet år, indtil opgraderingsprocessen er blevet gennemført.
Det andet år (eller deltidsækvivalent) tilbringes normalt engageret i forskning. Dette kan være ved en hvilken som helst kombination af feltarbejde og forskning i biblioteker og den materielle indsamling, som aftalt mellem den studerende og vejlederen.
Det tredje år (eller deltidsækvivalent) er afsat til at skrive til forskning til ph.d.-afhandlingen. I løbet af denne periode afholder studerende normalt en præsentation i et forskningsseminar, der er arrangeret af instituttets forskningsvejleder, der består af et udvalgt antal medarbejdere med særlig ekspertise inden for emnet og andre forskningsstuderende. I løbet af det tredje år (eller deltidsækvivalent) vil de studerende præsentere udkast til kapitler til deres hovedvejleder for kommentar, inden de afslutter et endeligt udkast til specialet. Når et komplet udkast er afsluttet, vurderes arbejdet af alle medlemmer af vejledningsudvalget, og den studerende kan enten levere afhandlingen eller gå videre til fortsættelsesstatus for at få yderligere 12 måneder til at afslutte afhandlingen og indsende til eksamen. Specialet skal være afsluttet inden for 48 måneder fra registreringstidspunktet (eller tilsvarende på deltid).
Afhandlingen - ikke mere end 100.000 ord i længden - undersøges af to ledende myndigheder på området, hvoraf den ene er intern for University of London, hvoraf den ene er uden for universitetet.
Ph.d.-grader er tildelt af SOAS fra registrering i 2013 og er underlagt SOAS regler.
Vigtig besked
Oplysningerne på programsiden afspejler den planlagte programstruktur mod den givne faglige session.
Forskning Optagelser og applikationer
Vi glæder os over ansøgninger fra kvalificerede studerende med en god kandidatgrad (eller tilsvarende i udlandet) i et relevant emne til forskningsgrader ved SOAS . Ansøgninger skal indsendes online.
Det er vigtigt at ansøge godt inden starten af det akademiske år, hvor du ønsker at tilmelde dig, så vi får tid til at behandle din ansøgning. Hvis du ansøger om stipendier, kan der gælde tidligere frister.
SOAS ph.d.-programmet er konkurrencedygtigt, og ansøgere skal have en oversigt over høj akademisk præstation og et levedygtigt forslag, som vil bidrage til instituttets forskningsinteresser. Bemærk: vi fraråder rent spekulative applikationer. Ansøgninger om tværfaglig forskning er velkomne, men kun en ansøgning til en afdeling kan indsendes.
Ubetingede krav til engelsksproget indtastning
Ansøgere, der kræver et visum på Tier 4 for at studere i Storbritannien, skal fremlægge et UKVI IELTS akademisk certifikat fra et UKVI-godkendt testcenter.
Internationale ansøgere, der kræver et Visa-4 Visa til at studere i England
Prøve | Ubetinget indgang | Ubetinget indgang med in-sessionel support |
IELTS (Akademisk) | 7,0 samlet eller højere, med 7,0 i delscores. | 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater |
EØS- og EU-ansøgere
Prøve | Ubetinget indgang | Ubetinget indgang med in-sessionel support |
IELTS (Akademisk) | 7.0 samlet eller højere, med 7.0 i hver sub-score. | 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater. |
TOEFL IBT | 105 samlet eller højere, med et minimum på 25 i underskår. | 105 samlet med et minimum på 22 i underskår. ELLER 100 samlet med mindst 25 skriftligt og 22 i andre delresultater. |
Pearson Test of English (Academic) | 75 samlet eller højere, med et minimum af 70 i delpoints. | 70 samlet eller højere, med mindst 65 i delresultater. |
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Struktur
Alle studerende tilmelder sig i år 1 af uddannelsen som MPhil-studerende. Opgraderingen fra MPhil til PhD finder sted i slutningen af den første akademiske session for fuldtidsstuderende (eller i slutningen af den anden akademiske session for deltidsstuderende).
Alle nye MPhil/PhD-studerende får et vejledningsudvalg på tre medlemmer, bestående af en hoved- eller primærvejleder og en anden og tredje vejleder. Fordelingen i tidsforpligtelse på tværs af tilsynsudvalget er 60:25:15. På det første år forventes de studerende at møde deres hovedvejleder hver anden uge i en periode på mindst en time.
Den studerendes primære vejleder er altid medlem af det institut, hvor den studerende er indskrevet. Den anden og tredje vejleder, der fungerer som supplerende rådgiver, kan være fra samme institut eller andre institutter/centre på Det Sproglige og Kulturelle Fakultet eller i institutter/centre på skolens øvrige fakulteter.
Afhængigt af forskningens art anbefales det nogle gange at have fælles supervision under ledelse af to primære vejledere. I sådanne tilfælde har den studerende kun én yderligere vejleder i sit udvalg.
Den studerendes fremskridt overvåges yderligere af en afdelingsforskningsvejleder.
År 1
I det første år forbereder de studerende sig til forskning ved at følge en forskertræningsseminarserie (RTS), som er indkaldt på fakultetsniveau af Associate Dean for Research og støttet af den generiske uddannelse, der tilbydes i Center for Innovation i Læring og Undervisning (CILT) .
Studerende, der arbejder inden for litteratur- og kulturstudier, inviteres også til at deltage i den supplerende uddannelse, der tilbydes i Center for Kulturelle, Litterære og Postkoloniale Studier (CCLPS).
Studerende kan også blive opfordret af vejledere til at deltage i yderligere underviste kurser, der er relevante for deres forskning og deres uddannelsesbehov. Disse kan omfatte specialiserede disciplinære, sproglige eller regionale kulturkurser eller forskeruddannelse i andre institutter uden for fakultetet.
År 1 fuldtidsstuderende (år 2 for deltidsstuderende) skal indsende et kernekapitel (på omkring 10.000 ord) og tilhørende materialer til deres opgraderingspræsentation. Formatet/indholdet af kernekapitlet aftales mellem vejleder og den studerende, men det vil typisk indeholde følgende elementer:
- forskningsrationale og kontekst for den foreslåede forskning
- hovedforskningsspørgsmål
- litteraturgennemgang (dette kan være et afsnit i sig selv, eller relevant materiale vil blive integreret i kapitlet)
- bibliografi
Opgraderingspræsentationen (ikke længere end 20-25 minutter) vil tage udgangspunkt i kernekapitlet og give et overblik og måske fremhæve et afsnit af kapitlet. Præsentationsmaterialet skal indsendes med kernekapitlet som bilag: Eventuelle handouts/powerpoints skal også medtages her, og detaljer om følgende kan også behandles:
- foreslåede forskningsmetoder
- etiske spørgsmål (hvor relevant)
- skitsering af ph.d.-afhandlingens struktur
- tidsplan for forskning og skrivning
Justeringer af et eller flere af disse afsnit, herunder tilføjelser eller sletninger, hvor det er relevant, er mulige efter forudgående aftale mellem de studerende og de ledende vejledere.
Opgraderingsprocessen fra MPhil til ph.d.-status er baseret på en vurdering af kernekapitlet af den studerendes forskningsudvalg og på en 20-30 minutters mundtlig præsentation efterfulgt af en diskussion. Den mundtlige præsentation gives for instituttets ansatte og forskningsstuderende. En mini viva med kun tilsynsudvalget afholdes efter præsentationen. Efter vellykket gennemførelse af det udvidede forslag opgraderes de studerende formelt til ph.d. og fortsætter til andet år. (Hvis bedømmerne vurderer, at der er mangler i opgraderingsforslaget, vil de studerende blive bedt om at revidere det til deres tilfredshed, før opgraderingen til ph.d.-status kan bekræftes). Studerende har normalt ikke lov til at gå videre til andet år før opgraderingsprocessen er afsluttet.
År 2
Det andet år (eller deltidsækvivalent) bruges normalt på forskning. Dette kan være ved enhver kombination af feltarbejde og forskning i biblioteker og materialesamlingen som aftalt mellem den studerende og vejleder(e).
År 3
Det tredje år (eller tilsvarende på deltid) er afsat til at skrive forskning til ph.d.-afhandlingen. I denne periode vil de studerende normalt holde et oplæg i et forskningsseminar arrangeret af Instituttets forskningsvejleder, bestående af et udvalgt antal medarbejdere med særlig ekspertise inden for emnet og andre forskningsstuderende. I løbet af det tredje år (eller tilsvarende på deltid) præsenterer de studerende udkast til kapitler til deres hovedvejleder til kommentar, før de færdiggør et endeligt udkast til afhandlingen. Når et fuldstændigt udkast er færdigt, vurderes arbejdet af alle medlemmer af vejledningsudvalget, og den studerende kan enten aflevere specialet eller gå videre til fortsættelsesstatus for at få yderligere 12 måneder til at færdiggøre specialet og indsende til eksamen. Specialet skal afsluttes inden for 48 måneder fra registreringstidspunktet (eller tilsvarende på deltid).
Specialet – med en længde på højst 100.000 ord – eksamineres af to førende autoriteter på området, hvoraf den ene er intern på University of London og en ekstern i forhold til universitetet.
Ph.d.-grader tildeles af SOAS fra registreringen i 2013 og er underlagt SOAS -reglerne.
Vigtig besked
Oplysningerne på programsiden afspejler den påtænkte programstruktur i forhold til den givne akademiske session.
Studenterklæringer
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.