Keystone logo
SOAS University of London Forskning Grader (MPhil / PhD) i japanske og koreanske studier
SOAS University of London

Forskning Grader (MPhil / PhD) i japanske og koreanske studier

London, Det Forenede Kongerige

3 Years

Engelsk

Fuldtid, Deltid

Request application deadline

Request earliest startdate

GBP 4.670 / per year *

På campus

* Heltidsgebyrer pr. Studieår: UK / EU £ 4.396; Oversøiske £ 17.967. Deltidsgebyrer pr. Studieår: UK / EU £ 2.198; Oversøiske £ 8.984.

Introduktion

Deltagelsestilstand: Fuldtid eller Deltid


Afdelingen er i stand til at føre tilsyn med MPhil og ph.d.-grader ved forskning og speciale i en lang række kulturelle og sproglige emner. Påtænkte forskerstuderende skal ikke føle sig tvunget til at begrænse deres valg af emner til dem, der er angivet mod navne på nuværende medarbejdere (postgraduate studerende har for nylig arbejdet med en række emner, der inkluderer japansk film, Kabuki-tekster, moderne japansk sprogvidenskab og litteratur, Meiji historiske tekster, koreansk lingvistik og litteratur, koreansk kolonial historie og attende århundredes historie). Forskning udført på MPhil og ph.d.-niveau er baseret på litterært, dokumentært og arkivmateriale, der er tilgængeligt på SOAS og også samlet under feltarbejde i Japan og Korea.

Struktur

Alle studerende tilmelder sig i programmets 1. år som MPhil-studerende. Opgraderingen fra MPhil til Ph.d. finder sted ved afslutningen af ​​den første akademiske session for fuldtidsstuderende (eller ved afslutningen af ​​anden akademiske session for deltidsstuderende).

Alle nye MPhil / ph.d.-studerende er forsynet med et tilsynsudvalg bestående af tre medlemmer, der består af en hoved- eller primærvejleder og en anden og tredje leder. Opdelingen i tidsforpligtelsen på tværs af tilsynsudvalget er 60:25:15. I det første år forventes de studerende at møde deres hovedvejleder hver anden uge i en periode på mindst en time.

Den studerendes primære vejleder er altid medlem af den afdeling, hvor den studerende er registreret. Den anden og tredje vejledere, der handler i en supplerende rådgivningsevne, kan være fra samme afdeling eller andre afdelinger / centre i fakultetet for sprog og kulturer eller i afdelinger / centre i skolens øvrige fakulteter. Den studerendes fremskridt overvåges yderligere af afdelingsforskervejlederen.

I det første år forbereder eleverne sig på forskning ved at følge en forskningsuddannelsesseminarium (RTS) indkaldt på fakultetsniveau af associeringsdekan for forskning og støttet af den generiske uddannelse, der tilbydes på ph.d.-skolen.

Studerende inden for litteratur og kulturstudier inviteres også til at deltage i den supplerende uddannelse, der tilbydes i Center for Kulturelle, Litterære og Postkoloniale Studier (CCLPS).

Studerende kan også opmuntres af vejledere til at deltage i yderligere undervisede kurser, der er relevante for deres forskning og deres uddannelsesbehov. Disse kan omfatte faglige disciplinære, sproglige eller regionale kulturkurser eller forskningstræning i andre afdelinger uden for fakultetet.

Mod slutningen af den første periode er studerende på heltid forpligtet til at indsende en litteraturanmeldelse på cirka 5000 ord. Instruktioner til dette gives på fakultetets forskningsuddannelsesseminarer, og studerende diskuterer med deres vejleder, hvordan denne litteraturanmeldelse kan integreres i deres opgraderingsforskningsforslag og senere deres afhandling.

For opgraderingsprocessen år 1 kræves fuldtidsstuderende (år 2 for deltidsstuderende) at indsende en 10.000-orders opgraderingsportefølje bestående af et forskningsforslag og et kernekapitel. Det relative ordantal for disse to elementer bør afgøres mellem studerende og vejledende udvalg, men det forventes, at kernekapitlet skal være på mindst 3000 ord. Fristen for indsendelse af denne portefølje er den 15. maj hvert år.

Forskningsforslaget omfatter typisk følgende elementer:

  1. Forskningsgrundlag og kontekst for foreslået forskning
  2. Hovedforsknings spørgsmål
  3. Litteraturanmeldelse
  4. Teoretisk og metodisk ramme og overvejelser
  5. Foreslåede forskningsmetoder
  6. Etiske spørgsmål (hvor det er relevant)
  7. Uddybende struktur for ph.d.-afhandling
  8. Skema for forskning og skrivning
  9. Bibliografi

Justeringer af en eller flere af disse sektioner, herunder tilføjelser eller sletninger, hvor det er relevant, er mulige efter forudgående aftale mellem eleverne og hovedvejlederne.

Kernekapitlet skal ideelt set være et analytisk stykke skrift, hvor den studerende ved hjælp af en casestudie viser, hvordan forskningsforslaget omsætter til egentlig forskning. Afhængigt af forskningsprojektets karakter kan adgang til primærkildemateriale være vanskeligt, inden den studerende gennemfører andenårig forskning, og i sådanne tilfælde skal indholdet aftales mellem eleven og tilsynsudvalget.

Opgraderingsprocessen fra MPhil til Ph.d.-status er baseret på en vurdering af opgraderingsporteføljen af ​​elevens forskningsudvalg og på en 20-30 minutters mundtlig præsentation efterfulgt af en diskussion. Den mundtlige præsentation gives til afdelingspersonale og forskerstuderende. De tre vejledere mødes separat for at diskutere udfaldet af opgraderingen og informere den studerende. Efter en vellykket gennemførelse af opgraderingsporteføljen bliver eleverne formelt opgraderet til ph.d. og fortsætter til andet år. (Hvis bedømmerne mener, at der er mangler i porteføljen, vil de blive bedt om at revidere det til deres tilfredshed, inden opgraderingen til ph.d.-status kan bekræftes.) Studerende har normalt ikke lov til at gå videre til andet år, indtil opgraderingsprocessen har er afsluttet.

Det andet år (eller deltidsækvivalent) tilbringes normalt engageret i forskning. Dette kan være ved en hvilken som helst kombination af feltarbejde og forskning i biblioteker og den materielle indsamling, som aftalt mellem den studerende og vejlederen.

Det tredje år (eller deltidsækvivalent) er afsat til at skrive til forskning til ph.d.-afhandlingen. I løbet af denne periode afholder studerende normalt en præsentation i et forskningsseminar, der er arrangeret af instituttets forskningsvejleder, der består af et udvalgt antal medarbejdere med særlig ekspertise inden for emnet og andre forskningsstuderende. I løbet af det tredje år (eller deltidsækvivalent) vil de studerende præsentere udkast til kapitler til deres hovedvejleder for kommentar, inden de afslutter et endeligt udkast til specialet. Når et komplet udkast er afsluttet, vurderes arbejdet af alle medlemmer af vejledningsudvalget, og den studerende kan enten levere afhandlingen eller gå videre til fortsættelsesstatus for at få yderligere 12 måneder til at afslutte afhandlingen og indsende til eksamen. Specialet skal være afsluttet inden for 48 måneder fra registreringstidspunktet (eller tilsvarende på deltid).

Afhandlingen - ikke mere end 100.000 ord lang - undersøges af to førende myndigheder på området, hvoraf den ene har erfaring med at undersøge i University of London, hvoraf mindst én er ekstern til SOAS .

Vigtig besked

Oplysningerne på programsiden afspejler den planlagte programstruktur mod den givne faglige session.

Forskning Optagelser og applikationer

Vi glæder os over ansøgninger fra kvalificerede studerende med en god kandidatgrad (eller tilsvarende i udlandet) i et relevant emne til forskningsgrader ved SOAS . Ansøgninger skal indsendes online.

Det er vigtigt at ansøge godt inden starten af det akademiske år, hvor du ønsker at tilmelde dig, så vi får tid til at behandle din ansøgning. Hvis du ansøger om stipendier, kan der gælde tidligere frister.

SOAS ph.d.-programmet er konkurrencedygtigt, og ansøgere skal have en oversigt over høj akademisk præstation og et levedygtigt forslag, som vil bidrage til instituttets forskningsinteresser. Bemærk: vi fraråder rent spekulative applikationer. Ansøgninger om tværfaglig forskning er velkomne, men kun en ansøgning til en afdeling kan indsendes.

Ubetingede krav til engelsksproget indtastning

Ansøgere, der kræver et visum på Tier 4 for at studere i Storbritannien, skal fremlægge et UKVI IELTS akademisk certifikat fra et UKVI-godkendt testcenter.

Internationale ansøgere, der kræver et Visa-4 Visa til at studere i England

Prøve Ubetinget indgang Ubetinget indgang med in-sessionel support
IELTS (Akademisk) 7,0 samlet eller højere, med 7,0 i delscores. 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater

EØS- og EU-ansøgere

Prøve Ubetinget indgang Ubetinget indgang med in-sessionel support
IELTS (Akademisk) 7.0 samlet eller højere, med 7.0 i hver sub-score. 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater.
TOEFL IBT 105 samlet eller højere, med et minimum på 25 i underskår. 105 samlet med et minimum på 22 i underskår.
ELLER
100 samlet med mindst 25 skriftligt og 22 i andre delresultater.
Pearson Test of English (Academic) 75 samlet eller højere, med et minimum af 70 i delpoints. 70 samlet eller højere, med mindst 65 i delresultater.

Indlæggelser

Læreplan

Om skolen

Spørgsmål