Forskning Grader (MPhil / PhD) i japanske og koreanske studier
London, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
3 up to 6 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid, Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAFGIFTER
GBP 22.490 / per year *
STUDIEFORMAT
På campus
* Heltidsgebyrer pr. Studieår: UK / EU £ 4.396; Oversøiske £ 17.967. Deltidsgebyrer pr. Studieår: UK / EU £ 2.198; Oversøiske £ 8.984.
Introduktion
Deltagelsestilstand: Fuldtid eller Deltid
Afdelingen er i stand til at føre tilsyn med MPhil og ph.d.-grader ved forskning og speciale i en lang række kulturelle og sproglige emner. Påtænkte forskerstuderende skal ikke føle sig tvunget til at begrænse deres valg af emner til dem, der er angivet mod navne på nuværende medarbejdere (postgraduate studerende har for nylig arbejdet med en række emner, der inkluderer japansk film, Kabuki-tekster, moderne japansk sprogvidenskab og litteratur, Meiji historiske tekster, koreansk lingvistik og litteratur, koreansk kolonial historie og attende århundredes historie). Forskning udført på MPhil og ph.d.-niveau er baseret på litterært, dokumentært og arkivmateriale, der er tilgængeligt på SOAS og også samlet under feltarbejde i Japan og Korea.
Struktur
Alle studerende tilmelder sig i programmets 1. år som MPhil-studerende. Opgraderingen fra MPhil til Ph.d. finder sted ved afslutningen af den første akademiske session for fuldtidsstuderende (eller ved afslutningen af anden akademiske session for deltidsstuderende).
Alle nye MPhil / ph.d.-studerende er forsynet med et tilsynsudvalg bestående af tre medlemmer, der består af en hoved- eller primærvejleder og en anden og tredje leder. Opdelingen i tidsforpligtelsen på tværs af tilsynsudvalget er 60:25:15. I det første år forventes de studerende at møde deres hovedvejleder hver anden uge i en periode på mindst en time.
Den studerendes primære vejleder er altid medlem af den afdeling, hvor den studerende er registreret. Den anden og tredje vejledere, der handler i en supplerende rådgivningsevne, kan være fra samme afdeling eller andre afdelinger / centre i fakultetet for sprog og kulturer eller i afdelinger / centre i skolens øvrige fakulteter. Den studerendes fremskridt overvåges yderligere af afdelingsforskervejlederen.
I det første år forbereder eleverne sig på forskning ved at følge en forskningsuddannelsesseminarium (RTS) indkaldt på fakultetsniveau af associeringsdekan for forskning og støttet af den generiske uddannelse, der tilbydes på ph.d.-skolen.
Studerende inden for litteratur og kulturstudier inviteres også til at deltage i den supplerende uddannelse, der tilbydes i Center for Kulturelle, Litterære og Postkoloniale Studier (CCLPS).
Studerende kan også opmuntres af vejledere til at deltage i yderligere undervisede kurser, der er relevante for deres forskning og deres uddannelsesbehov. Disse kan omfatte faglige disciplinære, sproglige eller regionale kulturkurser eller forskningstræning i andre afdelinger uden for fakultetet.
Mod slutningen af den første periode er studerende på heltid forpligtet til at indsende en litteraturanmeldelse på cirka 5000 ord. Instruktioner til dette gives på fakultetets forskningsuddannelsesseminarer, og studerende diskuterer med deres vejleder, hvordan denne litteraturanmeldelse kan integreres i deres opgraderingsforskningsforslag og senere deres afhandling.
For opgraderingsprocessen år 1 kræves fuldtidsstuderende (år 2 for deltidsstuderende) at indsende en 10.000-orders opgraderingsportefølje bestående af et forskningsforslag og et kernekapitel. Det relative ordantal for disse to elementer bør afgøres mellem studerende og vejledende udvalg, men det forventes, at kernekapitlet skal være på mindst 3000 ord. Fristen for indsendelse af denne portefølje er den 15. maj hvert år.
Forskningsforslaget omfatter typisk følgende elementer:
- Forskningsgrundlag og kontekst for foreslået forskning
- Hovedforsknings spørgsmål
- Litteraturanmeldelse
- Teoretisk og metodisk ramme og overvejelser
- Foreslåede forskningsmetoder
- Etiske spørgsmål (hvor det er relevant)
- Uddybende struktur for ph.d.-afhandling
- Skema for forskning og skrivning
- Bibliografi
Justeringer af en eller flere af disse sektioner, herunder tilføjelser eller sletninger, hvor det er relevant, er mulige efter forudgående aftale mellem eleverne og hovedvejlederne.
Kernekapitlet skal ideelt set være et analytisk stykke skrift, hvor den studerende ved hjælp af en casestudie viser, hvordan forskningsforslaget omsætter til egentlig forskning. Afhængigt af forskningsprojektets karakter kan adgang til primærkildemateriale være vanskeligt, inden den studerende gennemfører andenårig forskning, og i sådanne tilfælde skal indholdet aftales mellem eleven og tilsynsudvalget.
Opgraderingsprocessen fra MPhil til Ph.d.-status er baseret på en vurdering af opgraderingsporteføljen af elevens forskningsudvalg og på en 20-30 minutters mundtlig præsentation efterfulgt af en diskussion. Den mundtlige præsentation gives til afdelingspersonale og forskerstuderende. De tre vejledere mødes separat for at diskutere udfaldet af opgraderingen og informere den studerende. Efter en vellykket gennemførelse af opgraderingsporteføljen bliver eleverne formelt opgraderet til ph.d. og fortsætter til andet år. (Hvis bedømmerne mener, at der er mangler i porteføljen, vil de blive bedt om at revidere det til deres tilfredshed, inden opgraderingen til ph.d.-status kan bekræftes.) Studerende har normalt ikke lov til at gå videre til andet år, indtil opgraderingsprocessen har er afsluttet.
Det andet år (eller deltidsækvivalent) tilbringes normalt engageret i forskning. Dette kan være ved en hvilken som helst kombination af feltarbejde og forskning i biblioteker og den materielle indsamling, som aftalt mellem den studerende og vejlederen.
Det tredje år (eller deltidsækvivalent) er afsat til at skrive til forskning til ph.d.-afhandlingen. I løbet af denne periode afholder studerende normalt en præsentation i et forskningsseminar, der er arrangeret af instituttets forskningsvejleder, der består af et udvalgt antal medarbejdere med særlig ekspertise inden for emnet og andre forskningsstuderende. I løbet af det tredje år (eller deltidsækvivalent) vil de studerende præsentere udkast til kapitler til deres hovedvejleder for kommentar, inden de afslutter et endeligt udkast til specialet. Når et komplet udkast er afsluttet, vurderes arbejdet af alle medlemmer af vejledningsudvalget, og den studerende kan enten levere afhandlingen eller gå videre til fortsættelsesstatus for at få yderligere 12 måneder til at afslutte afhandlingen og indsende til eksamen. Specialet skal være afsluttet inden for 48 måneder fra registreringstidspunktet (eller tilsvarende på deltid).
Afhandlingen - ikke mere end 100.000 ord lang - undersøges af to førende myndigheder på området, hvoraf den ene har erfaring med at undersøge i University of London, hvoraf mindst én er ekstern til SOAS .
Vigtig besked
Oplysningerne på programsiden afspejler den planlagte programstruktur mod den givne faglige session.
Forskning Optagelser og applikationer
Vi glæder os over ansøgninger fra kvalificerede studerende med en god kandidatgrad (eller tilsvarende i udlandet) i et relevant emne til forskningsgrader ved SOAS . Ansøgninger skal indsendes online.
Det er vigtigt at ansøge godt inden starten af det akademiske år, hvor du ønsker at tilmelde dig, så vi får tid til at behandle din ansøgning. Hvis du ansøger om stipendier, kan der gælde tidligere frister.
SOAS ph.d.-programmet er konkurrencedygtigt, og ansøgere skal have en oversigt over høj akademisk præstation og et levedygtigt forslag, som vil bidrage til instituttets forskningsinteresser. Bemærk: vi fraråder rent spekulative applikationer. Ansøgninger om tværfaglig forskning er velkomne, men kun en ansøgning til en afdeling kan indsendes.
Ubetingede krav til engelsksproget indtastning
Ansøgere, der kræver et visum på Tier 4 for at studere i Storbritannien, skal fremlægge et UKVI IELTS akademisk certifikat fra et UKVI-godkendt testcenter.
Internationale ansøgere, der kræver et Visa-4 Visa til at studere i England
Prøve | Ubetinget indgang | Ubetinget indgang med in-sessionel support |
IELTS (Akademisk) | 7,0 samlet eller højere, med 7,0 i delscores. | 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater |
EØS- og EU-ansøgere
Prøve | Ubetinget indgang | Ubetinget indgang med in-sessionel support |
IELTS (Akademisk) | 7.0 samlet eller højere, med 7.0 i hver sub-score. | 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater. |
TOEFL IBT | 105 samlet eller højere, med et minimum på 25 i underskår. | 105 samlet med et minimum på 22 i underskår. ELLER 100 samlet med mindst 25 skriftligt og 22 i andre delresultater. |
Pearson Test of English (Academic) | 75 samlet eller højere, med et minimum af 70 i delpoints. | 70 samlet eller højere, med mindst 65 i delresultater. |
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
All students register in year 1 of the programme as MPhil students. The upgrade from MPhil to PhD takes place at the end of the first academic session for full-time students (or at the end of the second academic session for part-time students).
All new MPhil/PhD students are provided with a supervisory committee of three members, comprising a main or primary supervisor, and a second and third supervisor. The split in time commitment across the supervisory committee is 60:25:15. In the first year, students are expected to meet their main supervisor on a bi-weekly basis for a period of at least one hour.
The student’s primary supervisor is always a member of the Department in which the student is registered. The second and third supervisors, who act in a supplementary advisory capacity, may be from the same Department, or other Departments/Centres in the Faculty of Languages and Cultures or in Departments/Centres in the other Faculties of the School. The student’s progress is further overseen by the Departmental Research Tutor.
Year 1
In the first year, students prepare for research by following a research training seminar series (RTS) convened at the Faculty level by the Associate Dean for Research and supported by the generic training on offer in the Doctoral School.
Students working in the fields of literature and cultural studies are also invited to participate in the additional training offered by the Centre for Cultural, Literary and Postcolonial Studies (CCLPS).
Students may also be encouraged by supervisors to attend additional taught courses relevant to their research and to their training needs. These may include specialist disciplinary, language or regional culture courses or research training in other Departments outside the Faculty.
Mod slutningen af første semester skal fuldtidsstuderende aflevere en litteraturgennemgang på cirka 5000 ord. Instruktioner hertil gives på fakultetets forskeruddannelsesseminarer, og studerende diskuterer med deres vejledere, hvordan denne litteraturgennemgang kunne integreres i deres opgraderede forskningsforslag og senere deres afhandling.
Til opgraderingsprocessen skal fuldtidsstuderende fra år 1 (år 2 for deltidsstuderende) indsende en opgraderingsportefølje på 10.000 ord bestående af et forskningsforslag og et kernekapitel. Det relative ordtal af disse to elementer bør afgøres mellem den studerende og vejledningsudvalget, men det forventes, at kernekapitlet skal være på ikke mindre end 3000 ord. Fristen for indsendelse af denne portfolio er 15. maj hvert år.
Research Proposal
The research proposal typically includes the following elements:
- Research rationale and context of proposed research
- Main research questions
- Literature review
- Theoretical and methodological framework and considerations
- Proposed research methods
- Ethical issues (where applicable)
- Outlining the structure of PhD dissertation
- Schedule of research and writing
- Bibliography.
Adjustments to one or more of these sections, including additions or deletions where appropriate, are possible by prior arrangement between the students and lead supervisors.
Kernekapitel
The core chapter should ideally be an analytical piece of writing in which the student by way of a case study shows how the research proposal translates into actual research. Depending on the nature of the research project access to primary source material can be difficult before the student undertakes the second-year research and in such cases, the content should be agreed between the student and the supervisory committee.
Opgraderingsprocessen fra MPhil til ph.d.-status er baseret på en vurdering af opgraderingsporteføljen af den studerendes forskningsudvalg og på en 20-30 minutters mundtlig præsentation efterfulgt af en diskussion. Den mundtlige præsentation afholdes for instituttets medarbejdere og forskningsstuderende. De tre vejledere mødes hver for sig for at diskutere resultatet af opgraderingen og informere den studerende. Efter vellykket gennemførelse af opgraderingsporteføljen opgraderes de studerende formelt til ph.d. og fortsætter til andet år. (Hvis bedømmerne vurderer, at der er mangler i porteføljen, vil de studerende blive bedt om at revidere den til deres tilfredshed, før opgraderingen til ph.d.-status kan bekræftes). Studerende må normalt ikke fortsætte til andet år, før opgraderingsprocessen er afsluttet. blevet afsluttet.
Year 2
The second year (or part-time equivalent) is normally spent engaged in research. This may be by any combination of fieldwork and research in libraries and material collection as agreed between the student and the supervisor(s).
Year 3
The third year (or part-time equivalent) is devoted to writing up research for the PhD thesis. During this time, students will normally give a presentation in a research seminar organised by the Departmental Research Tutor, comprising a select number of staff members with special expertise in the topic and other research students. During the third year (or part-time equivalent) students will present draft chapters to their main supervisor for comment, before completing a final draft of the thesis. Once a full draft is complete, the work is assessed by all members of the supervisory committee and the student can either submit the thesis or move on to Continuation Status to be given a further 12 months to complete the thesis and submit it for examination. The thesis must be completed within 48 months from the time of registration (or part-time equivalent).
Specialet – med en længde på højst 100.000 ord – eksamineres af to førende autoriteter på området, hvoraf den ene har erfaring med at eksaminere ved University of London, og mindst den ene er ekstern i forhold til SOAS .
PhD Degrees are awarded by SOAS from registration in 2013 and are subject to SOAS regulations.